Robotus siūlo dresuoti kaip šunis
2016 05 22 08:59Robotų programavimas yra atsakingas procesas, kuris tampa iššūkiu net specialistui, gebančiam sukurti sudėtingus kodus. Vašingtono universiteto elektros inžinerijos ir kompiuterių mokslo specialistai kuria alternatyvą robotų programavimui.
Jie atrado, kad įrenginius įmanoma mokyti taip pat, kaip ir dresuoti gyvūnus. Iš pradžių šuo lėtai mokosi naujų komandų, bet įgavęs pasitikėjimo, tai daro greičiau. Mokslininkai sukūrė kompiuterinę programą, kuri leidžia žmonėms mokyti virtualų robotą šunį. Robotas gali reaguoti į komandas skirtingais greičiais kaip realus gyvūnas.
„Iš pradžių virtualus šuo juda lėtai. Bet kai gauna padrąsinimą ir labiau pasitiki, pagreitėja“, – tvirtino mokslininkas Bei Pengas.
Kai vartotojas paskatina robotą šunį už atliktus teisingus veiksmus ir nubaudžia už klaidas, robotas numato, kaip jam teisingai elgtis. Kuo daugiau atsako robotas sulaukia, tuo jis geriau funkcionuoja.
Tikimasi, kad ši nauja programa leis ateityje žmonėms, neturintiems programavimo įgūdžių, mokyti robotus elgtis taip, kaip jie to nori. Tyrėjai taip pat viliasi, kad jų sukurta sistema padės žmonėms geriau perprasti robotų treniravimą, rašo techradar.com.
„Norėtume, kad kiekvienas galėtų programuoti, bet turbūt to nebus, – apgailestavo prie programinės įrangos kūrimo prisidėjęs Matthew Tayloras. – Taigi mes sudarėme galimybę kiekvienam treniruoti robotus be programavimo žinių.“
Inf. šaltinis: LRT.lt
Ispaniški dronai Etiopijoje naikins muses cėcė
2016 05 19 11:08Ispaniški oro robotai Etiopijoje kovos su parazitais – musėmis cėcė, kurios misdamos žinduolių krauju, žmonėms sukelia miegaligę (ligos simptomai pasireiškia nuovargiu ir karščiavimu, tačiau negydomi gali būti ir mirtini), o gyvūnams tampa mirtino miego paralyžiaus priežastimi.
Musės cėcė yra paplitusios tam tikruose Afrikos regionuose, kur kasmet užkrečia ne mažiau nei 10000 žmonių. Atsižvelgę į tai, jog vietiniai gyventojai ne tik yra išsekinti šių parazitų, bet ir neturi galimybių su jais kovoti, dronų kūrėjai Ispanijoje „Embention“ ir Tarptautinė atominės energetikos agentūra sukūrė projektą „Dronai prieš cėcė muses“ (angl. Drones Against Tsetse), siekiantį eliminuoti šių parazitų egzistavimą.

Mirtį sėjančių musių naikinimo planas paprastas – „užkrėsti“ jas radiacija. Mokslininkai radiacijos paveiktus musių patinėlius, drono pagalba, paleis į laisvę, kur jie negalės daugintis ir taps dalinai kenksmingi savo gentainiams.
Panašūs projektai buvo vykdomi ir anksčiau, iš piloto pilotuojamo lėktuvo išsviedžiant šaldytas dėžutes su musėmis, tačiau pasitelkus oro robotus, šie procesai, tikėtina, įgaus pagreitį, kadangi dronai gali tolygiau „išmėtyti“ dėžutes su musėmis reikiamuose plotuose.
Tikimasi, kad pasitelkus oro robotą bei šį, radioaktyvų, musių cėcė naikinimo principą, parazitų populiacija greitai išnyktų.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Robotinė ranka padės spausdinti 3D metodu
2016 05 18 12:40Robotinė ranka asistuos siekiant sukurti tobulą kūrinį su 3D rašikliu.
„Guided Hand“ (liet. valdoma ranka) baigiamojo mokslinio darbo projektas, sukurtas Yeliz Karadayi, reprezentuoja įrankį, kuris padės kūrybingoms asmenybėms išbandyti 3D spausdinimo galimybes.
Egzistuojantys 3D rašikliai, nepaisant jų inovatyvumo, neretai yra pakankamai sudėtingi, kad būtų lengvai ir kokybiškai naudojami, tačiau robotinės rankos dėka tai įmanoma pakeisti. Robotinė ranka 3D spausdintuvas juda pagal kūrėjo nurodymus, tačiau atlieka kokybiškesnį ir kruopštesnį darbą nei žmogus, tiesiogiai valdantis rašiklį.

Unikali technologija naudoja net keletą būdų, asistuojančių vartotoją ir padedančių sėkmingai naudoti 3D pieštuką, pvz., naudojama „ribos atskirties“ funkcija tam, kad kūrėjas nenubrėžtų „į vidų“ už linijų, o „izoliavimas“ užtikrina, kad nebūtų piešiama už linijų „į išorę“. „Pritraukimo“ funkcija veikia kaip atsakomoji reakcija, nukreipianti kūrėją tinkama judėjimo-piešimo linkme, o „variacijos“ padeda nenukrypti nuo linijų ir kreivių.
Ar pažangi technologija yra geresnė alternatyva egzistuojantiems, stabiliems 3D spausdintuvas? Kūrybingoms asmenybėms ir smalsuoliams – taip, tačiau tiems, kurie nori darbą atlikti greitai, užtikrintai ir itin kokybiškai, ko gero, ne.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Atnaujintas „Hitachi“ robotas EMIEW padės nesupratingiems turistams
2016 05 17 09:11Japonų kompanija „Hitachi“, siekdama „robotizuoti“ klientų aptarnavimo sritį, atnaujino EMIEW robotą.
EMIEW inovatoriai, ko gero, atkreipę dėmesį į neįtikėtiną, klientų aptarnavimo srityje spėjusio padirbėti, Pepper roboto sėkmę bei populiarumą (kūrėjai „Aldebaran Robotics“ ir „SoftBank Mobile“), nusprendė EMIEW robotui taip pat suteikti klientų asistento vaidmenį.

Iš pirmo žvilgsnio, naujasis EMIEW3 nieko nesiskiria nuo EMIEW2 roboto. Visgi esminiai patobulinimai yra. Pavyzdžiui, ankstesnio roboto kojos turėjo po vieną ratą, o naujesnės versijos EMIEW vaikščiojimo idėja paremta riedučiu dizaino principu, siekiant pasiekti kokybiškesnį judėjimą ir geresnį pusiausvyros išlaikymą.
Unikalu ir tai, kad EMIEW3 turi integruotas autentiškas funkcijas, kurios ateityje, dėl itin pažangių komunikacijos galimybių, anot kūrėjų, gali tapti robotų ir žmonių koegzistavimo priežastimi.
„Aukšto lygio aktyvumas, paremtas intelektualiu apdorojimu nuotolinio valdymo smegenims: nuotolinės kontrolės smegenų konfigūracija buvo panaudota siekiant pasitelkti intelektualųjį apdorojimą aplinkoje, tokį kaip balsas, vaizdas, kalba, tam, kad robotas sugebėtų teikti aukštos kokybės klientų aptarnavimo ir orientavimo paslaugas. Pavyzdžiui, susiedamas žmogus judesius ir tinklo kameras, naudojamas aplinkos atpažinimui, robotas geba atpažinti klientus, kuriems reikalinga pagalba ir savarankiškai inicijuoti klientų aptarnavimą. Be to, balso ir kalbos apdorojimo technologija leidžia efektyviai atpažinti balsą net tada, kai balsas yra slopinamas gatvės triukšmo ar kitų garsų, užtikrinant, kad turistais pasirūpinama net ir sudėtingomis sąlygomis“, – pranešime spaudai teigė kompanija.
Kūrėjai taip pat įvardija, jog robotas pasižymi aukšto mobilumo kūnu, leidžiančiu efektyviai atlikti reikiamas užduotis. EMIEW3 (kaip ir EMIEW2) yra kompaktiško ūgio – 90 cm bei nesudėtingam eksploatavimui tinkamo svorio – 15 kg. Taip pat judėdamas tarp žmonių robotas sugeba neatsilikti. O keliaudamas 6 km/h greičiu, su žmonėmis EMIEW3 žengia koja kojon. Komunikabilus robotas įveikia ir 15 mm grindų paviršiaus skirtumus, o susvyravęs nesunkiai geba grįžti į stovimą poziciją.
Apžvelgiant bendraisiais aspektais, EMIEW3 yra stabilesnis nei EMIEW2. Pažangesnis judėjimas dėl modernesnių ratukų bei papildomos programinės įrangos funkcijos šiam robotui suteikia pranašumą prieš pirmtakus. Vis dėlto teigti, kad EMIEW3 užkariaus klientų aptarnavimo sritį turizmo (ar bet kurioje kitoje) industrijoje kol kas pernelyg anksti.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„Nvidia“ tieks operacinę sistemą robo-automobiliams
2016 05 16 08:39Amerikos technologijos kompanija „Nvidia“ tieks operacinę sistemą robo-automobliams.
Pasak kompanijos įkūrėjo ir vyriausiojo vadovo Jen-Hsun Huang, „Nvidia“ tiekiama „super intelektuali“ „Drive PX 2“ savarankiško vairavimo sistema bus instaliuojama į visas „Robocar Roborace Formula E“ automobilių serijos mašinas. Inovatyvios programinės įrangos integracija apims „standartinius“ reikalavimus, keliamus šios serijos transporto priemonėms, dalyvaujančioms „Roborace Formula E“ lenktynėse.

Modernią, pranašumą autonomiškumo atžvilgiu transporto priemonėms suteikiančią, programinę įrangą kompanija pristatė sausio mėnesį, vykusioje CES mugėje. Unikalu tai, kad 24 trilijonus operacijų per sekundę atlikti galinti sistema yra ne didesnio nei „pietų dėžutė“ dydžio.
Tikėtina, kad ateityje panašios sistemos, o galbūt kompaktiškesnės ir galingesnės, papildys ir „paprastas“, kasdieniam naudojimui sukurtas, transporto priemones.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Kodėl robotai prasti padavėjai, bet geri kurjeriai?
2016 05 12 08:49Robotai nėra geri padavėjai? Deja, taip. Kinų dienraščio „Workers’ Daily“ teigimu, du restoranai esantys pietų Kinijos regione, Guangdžou mieste, buvo priversti užsidaryti po to, kai spėjo pelnyti vietinį ir tarptautinį žinomumą dėl „įdarbintų“ robotų-padavėjų. Anot vieno iš darbuotojų, robotai nesugebėjo tinkamai aptarnauti klientų, o tokios paprastos užduotys kaip sriubos nešimas jiems dažniausiai baigdavosi nelaimingai, todėl restorano vadovas nusprendė daugiau niekada nenaudoti robotų.
Žinoma, restoranuose robotai gali atlikti tam tikras funkcijas, kurios nereikalauja ypatingų įgūdžių. Tačiau, pasak darbuotojo bendravusio su „Workers’ Daily“, net ir modernūs robotai nesugeba priimti užsakymų arba, klientui paprašius, įpilti karšto vandens į stiklinę. Jų galimybės yra labai ribotos. O būti geru asistentu-padavėju, nepakanka primityvių žinių ar įgūdžių, juk toks darbas sekasi net ne visiems žmonėms.

Nepaisant to, kad, ko gero, restoranai nesitikėjo, jog robotai taps pačiais geriausiais padavėjais, visgi kokybiškų bei elementarių funkcijų atlikimo buvo tikėtasi. Kol idėja buvo nauja, ji atsvėrė negatyvius robotų-padavėjų trūkumus, tačiau „naujoviškumo“ faktoriui išblėsus – realybė tapo slogi.
Robotų prisijaukinimas „žmogiškų“ darbų atlikimui tampa vis dažnesniu procesu įvairiose industrijose, tačiau rezultatai yra pakankamai skirtingi. Nepaisant to, kad aptarnavimo srityje robotai žmonių nelenkia, kartais jų rezultatai būna pakankamai geri ir stabilūs.
Vienas iš pavyzdžių – „Savioke Relay“ viešbučio robotas-kurjeris, kuris lyginant su žmogumi atlieka pakankamai gerą darbą (nors ir ne geresnį). Tai yra robotas už žmogų darbo greičiau neatlieka, negali eksploatuoti didesnio svorio nei žmogus, be to, jis nėra lankstesnis, saugesnis ar labiau patikimas. Tačiau jis naujas, įdomus ir modernus, todėl (kol kas) žmonėms patinka.
Taip pat, viešbučiuose robotams sekasi geriau nei restoranuose, todėl kad viešbučių aplinka yra labiau struktūrizuota. Užduotis – pristatymas iš taško A į tašką B yra elementaresnė nei skirtingų užsakymų priėmimas, patiekalų išdalinimas, asistavimas įpilant gėrimą ir t. t.
Žinoma, komunikacija tarp inovatyvių robotų, tokių kaip „Pepper“ ir EMIEW3, ir žmonių pamažu mezgasi. Tačiau absoliutus klientų aptarnavimas (ypač chaotinėmis sąlygomis, tokiomis kaip restoranų, barų ir pan. aplinka) naujųjų technologijų kūriniams vis dar pernelyg sunki užduotis.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Trys vietos, kur robotai pakeitė žmones
2016 05 11 12:20„Ko niekada nepakeis robotai?“ štai tokį klausimą uždavė „Planas Chuliganas“ vadovas Dovydas Braukyla, kuris savo pranešimo pradžioje bandė visus įtikinti, kad robotai kai kuriose srityse jau perėmė žmonių darbus.
Didžiausiame Baltijos šalyse technologijų ir inovacijų festivalyje „Login“ jis pateikė tris pavyzdžius, kurie rodo, jog robotai – kaip pranešėjas skambiai pavadino dirbtinį intelektą – jau sugebėjo pakeisti kai kurių profesijų atstovus. „Dirbtinio intelekto sprendimai jau pristatyti mūsų pasaulyje. „Apple“ gamintuose telefonuose jau naudojamės Siri, kuri nuolat mokosi. Elektroninėse parduotuvėse dirbtinis intelektas naudojamas nuspėjant, kas gali rūpėti pirkėjams“, – tvirtino D. Braukyla ir pripažino, kad išties šioje srityje vyksta daug didesnis perversmas nei galime įsivaizduoti.
Tai liudija ir skaičiai. Remiantis D. Braukylos pateiktais duomenimis, dirbtinio intelekto programos klientų aptarnavimo srityje jau yra atsakiusios 37,6 mln. užklausų. „Tiek užklausų Lietuvoje esančiuose skambučių centruose atsakoma per dvejetą ar net trejetą metų“, – teigė ekspertas.
„Knorr“ ekspertė šefė Wendy
Remiantis D. Braukylos duomenimis, bendrovė „Knorr“, pristatydama naują produktų liniją, pristatė šefę Wendy, kuri reaguodavo į interesantų užklausas. Palaikydama pokalbį ji ne tik pasakydavo, ką ir kiek laiko reikia virti, bet ir patardavo, kokie produktai geriausiai dera su „Knorr“ pristatomu naujuoju produktu.
„Knorr“ puslapyje matyti, kad bendrovė, pristatydama dirbtinį intelektą, gerai pasistengė: sugalvojo ne tik kokias studijas ir kur baigė Wendy, bet ir kaip ji atrado savo tikrąjį pašaukimą – maisto gamybą.
„IPSoft Amelia“
„Tai yra dama su vaizdu, kurią galima laikyti pirmuoju agentu, turinčiu tokį patį supratimą kaip ir žmogus“, – sakė D. Braukyla. Kaip rašoma „IPSoft“ interneto puslapyje, šis virtualus agentas, ne tik supranta, ko klausia žmonės, bet ir gali nuspręsti, kaip jie jaučiasi. Dirbdama Amelia nuolat mokosi ir šiuo metu gali pateikti aukštos kokybės atsakymus visomis klientų naudojamomis kalbomis.
Ši kompanija siūlo ne tik Amelia paslaugas, bet ir virtualių inžinierių gvardiją, kurių galite pasisamdyti kiek tik norite. „Jų galima išsinuomoti kad ir dešimt, jie netgi gali kalbėtis tarpusavyje. Aišku, pokštų jie gal ir nesuregs, tačiau kartu gali prieiti prie įdomių išvadų“, – komentavo D. Braukyla.
„Cogito“ projektas
„Žiūrėk savo tono“ – štai taip pristatyta naujoji technologija „Cogito“, kuri kurta kartu su Masačiusetso technologijų instituto (MIT) mokslininkais. Tai – programinė įranga, klientus aptarnaujantiems specialistams pristatanti balso tono analizę.
„Ši sistema klausosi pokalbių ir sugeba daryti išvadas, analizuodama balso toną. Pagal jį sistema gali nuspręsti, ar žmogus yra nusivylęs, ar susidomėjęs, o gal jam kyla neaiškumų“, – pasakojo D. Braukyla.
Visa ši informacija pristatoma darbuotojui, kuris gali pakreipti pokalbio eigą, bandyti praskaidrinti nuotaiką, rodydamas daugiau dėmesio klientui arba imdamasis kitų nuraminimo taktikų. Kaip jau tikriausiai supratote, ši technologija yra labai naudinga skambučių centrams. Kaip rašoma MIT puslapyje, „ji turėtų paversti skambučių centrų darbuotojų darbą produktyvesniu ir lengvesniu.“
Inf. šaltinis: DELFI.lt
Robotas, kuris padės išsaugoti karių gyvybes
2016 05 10 09:17JAV armijai sukurtas labai ypatingas robotas. Robotikos kompanija „Resquared“ sukūrė „HDMS 551s1“, kad šis galėtų atlikti taiklumo reikalaujančias užduotis kontroliuojant žmogui.

Robotas sukurtas su dviem „rankomis“ ir dviejų dalių žnyplėmis bei žmogaus torsą primenančiu kūnu – visos šios techninės savybės užtikrina roboto laisvę atlikti užduotis.
„HDMS 551s1“ robotas geba paimti smulkius daiktus ir sukeisti vietomis detales. Numatyta, kad robotas paduos kariams sprogmenis, kad žmonės išvengtų pavojaus savo gyvybei.
Kompanija „Resquared“ specializuojasi kurdama sprogstamąsias medžiagas pernešančius robotus, bet šiuo metu dirba ir prie kito tipo robotų, kurie padės sužeistiems pacientams, o robotas galūnėmis perkels iš lovos sužeistąjį į kitą vietą ar ant neštuvų, rašo cnet.com.
Inf. šaltinis: LRT.lt
Nematomas skydas nuo dronų atmuš nepageidaujamas skraidykles
2016 05 09 21:24Pastaruoju metu dažnėja pranešimų, kaip dronai beveik susiduria su didesnėmis skraidančiomis transporto priemonėmis, keldami grėsmę.
Australijoje įkurta kompanija „DroneShield“ yra vienas gamintojų, sukūręs komercinį produktą spręsti šią problemą. Įrenginį, kuris savotiškai atmuša dronus, sudaro radaras ir kamera, kurie aptinka bepilotę skraidyklę. Kaip „Mashable Australia“ aiškina įmonės vadovas Jamesas Walkeris, jie patentavo technologiją įrašę dronų skleidžamus garsus. Šiuo metu jų sukurta technologija taip išlavinta, kad gali nustatyti skraidyklę iš 1 km atstumo. Užfiksavęs droną „DroneShield“ perduoda pranešimą jo savininkui.
Kvinslendo technologijų universiteto vadovas Duncanas Campbellas teigiamai įvertino kompanijos sumanymą, pabrėždama sumanymo toliaregiškumą, bet pasiūlė tobulinti technologiją atskiriant pašalinius garsus, kai fiksuojamas drono skleidžiamas triukšmas.
Inf. šaltinis: LRT.lt
Festivalyje „Login“ aludariai metė iššūkį robotams
2016 05 08 16:59Didžiausio Baltijos šalyse technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ metu pranešimų ir diskusijų apie į daugelį gyvenimo sričių sparčiai besiskverbiančias išmaniąsias technologijas netrūko. Kaip ir pridera į progresą orientuotam renginiui, susirinkusieji galėjo išvysti ir besisukiojančių, žmonių darbus atlikti bandančių robotų. Du tokius „įdarbino“ ir „Raudonų plytų alaus dirbtuvės“ savame pop up bare festivalio teritorijoje.

Dviem nedideliems robotams festivalyje teko barmenų asistentų vaidmuo – panorėjusiems jie galėjo privežti bare užsisakytą alų. Vis tik robotams ne visuomet savo darbą sekėsi atlikti nepriekaištingai, o ilgokai keliaujantis ar ne tam žmogui pristatytas alus buvo dažnai pasitaikančios šių pagalbininkų klaidos. Tiesa, patys baro lankytojai dirbančių robotų klaidoms buvo atlaidūs, o iš jų nerangumo daugelis tiesiog smagiai pasijuokė ir drąsino nenuleisti savo mechaninių rankų stengiantis perprasti padavėjo darbo subtilybes.
„Festivalis yra apie inovacijas, todėl kartu su mumis čia atvažiavo ir keletas robotų. Be abejo, jie bare – daugiau smagi pramoga nei bandymas realiai palengvinti žmonių darbą, tai parodė ir jų darbo rezultatai. Norime parodyti, kad su alumi ir, apskritai, su visa kulinarija visuomet geriau tvarkysis žmonės. Esu tikras, kad įdomus alus visad bus labiau susijęs su žmonių indėliu, rankų darbu, žmogaus galvoje gimusiomis idėjomis ir svarbiausia, bendravimu, o ne technologijomis, kurios, nors ir gali palengvinti kai kuriuos procesus, bet žmogaus aludarystėje vis tiek nepakeis“, – sakė „Raudonų plytų alaus dirbtuvių aludaris“ A. Bagdzevičius.
Anot jo, tai nereiškia, kad alaus gamyboje turėtų būti visiškai atsisakoma technologinių naujovių, tačiau tikrasis alaus pasaulio progresas, A. Bagdzevičiaus nuomone, vyksta per naujų idėjų paieškas, įdomius ir netikėtus eksperimentus, bandymus atrasti originalius skonius. „Galbūt ir galima ištobulinti robotus tiek, kad jie mokėtų pilstyti ir žmonėms atnešti alų, tačiau kuriant patį alų jokios technologijos ar kompiuteriniai algoritmai nepakeis žmogaus. Tikro alaus gamyba – tai žmogaus saviraiška, kurioje visuomet turi likti vietos klaidai, improvizacijai, netikėtumui“, – įsitikinęs aludaris ir alaus kultūros entuziastas.
Barmenų padėjėjai robotai „Raudonų plytų alaus dirbtuvių“ bare darbuosis viso „Login“ festivalio metu, o su jais susipažinti ir jų aptarnavimą įvertinti visi norintys gali „Litexpo“ konferencijų centro lauko terasoje, kur įsikūrusios festivalio kavinės ir barai.
Technologijų ir inovacijų festivalis „Login“ „Litexpo“ konferencijų centre Vilniuje vyksta gegužės 5–6 dienomis. Šiemet tarp festivalio pranešėjų – žmogus kiborgas Neil Harbisson, skandalingosios meno ir protesto grupės „Pussy Riot“ narė Nadya Tolokonnikova, specialaus tiesioginio ryšio pagalba iš Londono konferencijoje dalyvausiantis „WikiLeaks“ įkūrėjas Julian Assange, taip pat daugelis kitų išskirtinių asmenybių bei inovacijas įvairiose srityse apžvelgsiančių dalyvių.
