Lietuvoje – pasaulinio lygio robotų varžybos profesionalams ir visuomenei

2018 02 20 08:25

Lietuvoje – pasaulinio lygio robotų varžybos profesionalams ir visuomeneiLietuva – robotikos šalis, tačiau dar nedaugelis žino, kaip atrodo robotų kovos ir ar gali pats robotą susikurti šešiametis? Tūkstančiai robotų entuziastų – nuo keturmečių iki technologijų profesionalų kovo pradžioje rinksis Vilniuje, išradėjų ir išmanios visuomenės šventėje „Robotiada“, kur pademonstruos robotų galimybes, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Technologijos jau kurį laiką yra persmelkusios visas mūsų gyvenimo sritis, mūsų vaikai auga išmaniame pasaulyje. Negalime jų atriboti nuo kompiuterio ar planšetinio kompiuterio, tačiau ką galime padaryti, tai suteikti vertybinį tikslą, kurį įgyvendinant laiko leidimas su išmaniaisiais įrenginiais yra ne tikslas savaime, bet priemonė kurti vertybinį projektą“, – sako renginio robotų varžybų dalies organizatorius Artūras Gaulia.

Praėjusiais metais sulaukusi 10 tūkst. lankytojų, šiais metais „Robotiada“ kovo 3 d. parodų ir kongresų cente „Litexpo“ kviečia stebėti pasaulinio lygio įvairių robotų varžybas, vaikus ir tėvus dalyvauti interaktyviose dirbtuvėse, mokslo entuziastus išgirsti įdomių pranešimų bei stebėti didžiausią robotų parodą.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/62650/

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Bepilotis sunkvežimis pervažiavo JAV nuo pakrantės iki pakrantės

2018 02 14 19:31

JAV startuolis „Embark“ išbandė nuosavą antro autonomiškumo lygio bepiločio sunkvežimio versiją, nuvažiuodamas nuo vienos JAV pakrantės iki kitos. Automobilis autonominiu režimu įveikė 3900 km nuo Los Andželo Kalifornijoje iki Džeksonvilio Floridoje.

Bepiločių automobilių autonomiškumas skirstomas į šešis lygis: nuliniame lygyje mašiną valdo vien vairuotojas, o penktame – automobilis juda visiškai savarankiškai, be kokio nors įsikišimo. Antrame autonomiškumo lygyje vairuotojas neilgam ir tiesiose kelio atkarpose gali patraukti rankas nuo vairo.

Bepilotis sunkvežimis pervažiavo JAV nuo pakrantės iki pakrantės

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/62606/

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Nepilotuojamu orlaiviu – detalūs Lietuvos pajūrio tyrimai

2018 02 13 12:40

Siekiant kiekybiškai įvertinti pakrančių, vėjo ir šlaitų procesų įtaką Lietuvos pajūrio reljefui, nepilotuojamu orlaiviu yra kartografuojamas Baltijos jūros pakrantė ir Pilkosios (Mirusiosios) kopos.

Lietuvos geologijos tarnyba, bendradarbiaudama su Vilniaus universiteto Chemijos ir geomokslų fakultetu, nepilotuojamu orlaiviu atlieka itin aukštos raiškos (2 cm) žemės paviršiaus aeronuotrauką bei skaitmeninį reljefo modelį. Tokie duomenys leidžia reljefą įvertinti ne tik vizualiai, bet ir kiekybiškai – automatinėmis duomenų apdorojimo priemonėmis.

Lyginant gautus duomenis su ankstesniais matavimais (pvz., 2009 m. atliktais visos Lietuvos teritorijos lazerinio skenavimo duomenimis), galima įvertinti Lietuvos pakrantėje vykstančius pokyčius – šlaitų atsitraukimą, kopų vystymąsi, žmogaus įtaką pakrantės reljefui, įvertinti medžiagos balanso (tūrio) kaitą bet kurioje Lietuvos pajūrio vietoje.

Nepilotuojamo orlaivio panaudojimas išplečia kartografavimo galimybes. Dirbant tradicinėmis priemonėmis, tokio masto darbai negalėtų būti įgyvendinti dėl pernelyg didelių darbo laiko sąnaudų. Panaudojant šiuolaikines priemones, maždaug 20 km pajūrio ruožas bei visa Pilkųjų kopų teritorija (6 km2) buvo kartografuota per vieną savaitę. Po to iki keleto savaičių trunka gautų duomenų apdorojimas, tačiau jis didžiąja dalimi yra automatizuotas.

Viso Lietuvos pajūrio kartografavimą planuojama pabaigti iki 2018 m. vasaros – iš esmės dėl to, kad lauko darbai gali būti vykdomi tik esant tinkamoms oro sąlygoms.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

VGTU pirmieji Lietuvoje pradės rengti dronų specialistus

2018 02 09 09:52

Pirmieji profesionalūs dronų specialistai, galintys konstruoti ir prižiūrėti šiuos įrenginius, juos valdyti ir pritaikyti naujoms sritims nuo 2018 m. rugsėjo bus rengiami Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU). Nauja Avionikos bakalauro studijų specializacija – Bepiločiai orlaiviai – yra universiteto atsakas į sparčiai populiarėjančią technologiją ir augantį šių specialistų poreikį.

Pasak dr. Justo Nugaro, VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto dekano ir naujos studijų specializacijos kūrėjo, bepiločiai orlaiviai yra vienas ryškiausių ketvirtosios pramonės revoliucijos pavyzdžių. „Dronai jau dabar intensyviai naudojami logistikos, žemės ūkio, statybų, filmavimo technologijų sektoriuose, nuolat ieškoma naujų jų pritaikymo sričių. Investicijos į šių technologijų plėtrą kasmet auga, visame pasaulyje steigiami tyrimų centrai, bandymų poligonai, kuriamos naujos studijų programos. Savo mokslinį potencialą privalome išnaudoti ir mes“, – studijų atsiradimo priežastis vardino instituto vadovas. Šis universiteto žingsnis atitinka ir strateginius Lietuvos tikslus tapti investuotojams patrauklia aukštųjų technologijų šalimi. Prieš priimdamos sprendimą investuoti, kompanijos itin atidžiai vertina jiems reikalingų specialistų rengimo galimybes.

VGTU pirmieji Lietuvoje pradės rengti dronų specialistus
Instituto vadovas

Bepiločių orlaivių studijos išsiskirs savo tarpdiscipliniškumu – studentai įgis aeronautikos, mechatronikos, elektronikos, robotikos, IT žinių, bus lavinamas į problemos sprendimą orientuotas mąstymo būdas, kuris būtinas dirbant komandose ir valdant sudėtingus projektus. Puikiai išmanydami dronų aerodinamines savybes, šie specialistai gebės tinkamai parengti droną užduočiai atlikti, ieškoti naujų šios technologijos taikymo sričių – tai bus ypač aktualu netolimoje ateityje. Studijų absolventai taip pat gebės patys kurti naujus dronus, prižiūrėti jau esamus ir pritaikyti juos darbui, kaip, pavyzdžiui, sparčiai populiarėjančioms krovinių taksi paslaugoms. Bus siekiama, kad išeidami iš universiteto, jie jau turėtų drono valdytojo licenciją.

Asmeninėms reikmėms naudojamiems dronams taikoma daug skrydžio ir saugumo apribojimų, tad norint vykdyti profesionalias užduotis, licencija yra būtina.

Profesionalių dronų specialistų įsidarbinimo galimybės itin plačios: jie yra laukiami logistikos, dronų paslaugų įmonėse, verslo, karinėse ir viešojo saugumo struktūrose. Pasak dr. J. Nugaro – tai ateities specialybė.

„Bepiločiorlaivių technologija yra pakankamai nauja, jos plėtrą stabdo teisinio reglamentavimo trūkumas, tačiau akivaizdu, jog stovime ant revoliucijos slenksčio. Stebime JAV rinką, bendraujame su pasauliniais dronų gamintojais – visi sutaria, kad per artimiausius metus sulauksime šio sektoriaus plėtros šuolio. Tad ir dronų specialistų paklausa tik augs“, – teigia naujos specializacijos kūrėjas. Europos komisijos duomenimis per ateinančius 20 metų bepiločių orlaivių sektorius sukurs daugiau kaip 100 000 darbo vietų o su naujomis paslaugomis susijusios plėtros poveikis ekonomikai sieks 10 mlrd. Eur.

Pristačius Bepiločių orlaivių specializaciją, įtvirtinama ir VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto, kaip bepiločių orlaivių kompetencijų centro, lyderystė. Institute planuojamas steigti bepiločių orlaivių tyrimų centras ir bandymų poligonas Kyviškių aerodrome, šiuo metu jau vyksta kompleksiniai tyrimai ir kuriama sistema, padėsianti užkirsti kelią neteisėtiems ir kenkėjiškiems bepiločių orlaivių veiksmams, bendradarbiaujama su advokatų kontora „Ellex Valiunas“, kuriant šios srities teisinį reglamentavimą ir įstatyminę bazę.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kinijoje įvyko pirmasis pasaulyje keleivinio drono skrydis

2018 02 08 10:27

Antradienį (vasario 6 d.) įvyko pirmasis pasaulyje keleivinio drono, pavadinto „EHang 184“, skrydis. Orlaivis pakilo iš Kinijos pietuose esančio Guangdžou miesto Guangdongo provincijoje.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Humanoidai – žmogaus galimybių finišas?

2018 02 06 14:51

Pirmieji du XXI amžius dešimtmečiai yra pažymėti sunkiai išmatuojamais žmogaus galimybių šuoliais mokslo ir technologijų srityse. Artėjanti antrojo dešimtmečio pabaiga aiškiai signalizuoja, kad artėjame prie sprendimų, kurie pagaliau gali išvaduoti žmogaus protą, iš jo gana ribotų galimybių ir, deja, laikino kūno.

Pirmą kartą terminą „robotas“ dar 1920 metais panaudojo čekų rašytojas Karelas Čapekas. Šias sunkiai žmogaus protui suvokiamas būtybes vėliau taip pat ne vieną kartą galėjome sutikti fantastiniuose filmuose. Dabar esame tokiame etape, kai rašytojų bei režisierių galvose ilgai brandintomis idėjomis, šiuo metu itin aktyviai domisi mokslo bendruomenė.

Humanoidai – žmogaus galimybių finišas?

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/pazintiniai/62478/

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Robotikos paroda „po vandeniu“ – ko laukti renginyje „Robotiada 2018“

2018 01 30 08:11

„Robotiada 2018“ kviečia visas išmanias šeimas susitikti didžiausioje išradėjų šventėje Lietuvoje! 2017 metais per dvi dienas „Robotiada“ sutraukė 10000 lankytojų ir dalyvių, o 2018 metais išsikėlė tikslą šį skaičių pasiekti per vieną dieną.

„Robotiados 2018“ kertiniai akcentai:

Tai renginys, kuriame technologijų įmonės, universitetai pristato savo inovacijas ir naujoves, technologijų ir robotikos entuziastai atvyksta išsiaiškinti, kuris taps nugalėtoju 6 rūšių robotų kovose, o moksleiviai atvyksta pademonstruoti savo žinių ir pasiekimų pasaulinio standarto varžybose „First LEGO League“. Į Vilnių iš visų miestų ir miestelių traukia robotikos ir technologijų entuziastai, o lietuviškos technologijų įmonės pristato įspūdingiausius edukacinius ir technologinius produktus.

„Mums labai smagu, kad pirmą kartą „First LEGO League“ varžybos Lietuvoje bus visiškai atviros. T. y. lankytojai galės pamatyti ne vien tik robotų lauko misijų atlikimą, bet ir nuostabius vaikų kuriamus projektus bei Vertybių plakatus. Šių varžybų dalyviai jau dabar intensyviai ruošiasi, nes į „Robotiadą“ paklius tik 16 geriausių komandų. Be to vyks geriausių Jr. FLL dalyvių darbų paroda, kurioje savo kūrinius pristatys jauniausi – 5–9 m. amžiaus dalyviai. Parodos dalyje lankytojai galės išvysti įdomiausius robotus – tiek paprastus, skirtus vaikų lavinimui, tiek sudėtingus, naudojamus pramonėje“, – sakė renginio vadovas Kristijonas Vasiliauskas.

Robotikos akademija renginyje kvies išbandyti įvairias robotikos dirbtuves nuo 4,5 iki 14 metų, LitLUG įkurs didžiausią LEGO miestelį su atrakcionais ir pramogų parkais. Visų vaikų mylimi transformeriai kvies fotografuotis bei kurs gerą nuotaiką.

Renginys skatina socialinę atsakomybę, bendradarbiavimą tarp mokslo institucijų ir verslo atstovų, padeda geriau plėtoti STEAM veiklas Vilniuje ir visoje Lietuvoje tiek ikimokykliniame tiek mokykliniame ugdyme, padeda burtis sumanioms šeimoms, kurios kuria sumanią visuomenę, o ji sumanius miestus, sumanią šalį ir sumanią ateitį. Renginyje pažintinė funkcija stipriai persipina su patirtine ir padeda geriau suvokti visus supantį pasaulį, atveria naujus kelius į išmanesnį, pažangesnį, patogesnį, kūrybiškesnį gyvenimą. Renginys įtrauks tiek pažengusius technologijos srityje tiek žengiančius pirmus žingsnius technologijų link bei visus, kuriems rūpi strategija LIETUVA 2030. Renginio mastas ir skirtingos veiklos padės plėtoti inovacijas skirtinguose socialiniuose sluoksniuose esantiems žmonėms, mažins socialinę atskirtį.

„Robotiada“ vyks kovo 3 d. LITEXPO parodų rūmuose.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Skalbinius lankstantis robotas – į komodą panašus „Laundroid“

2018 01 29 21:20

Kaip giriamasi, pirmasis pasaulyje skalbinius lankstantis robotas Vartotojų elektronikos parodoje (CES) Las Vegase sutraukė minias smalsuolių. Visi jie tikisi, kad jau ne už kalnų ta diena, kai šio nuobodaus buities darbo daryti paprasčiausiai nebereikės.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Harvardo mokslininkai sukūrė „magišką“ robotą

2018 01 27 15:43

Mokslininkai Harvardo universitete sukūrė mažiausią ir greičiausią „delta robotų“ grupės įrenginį – „milliDelta“. Jis gali padaryti 75 judesius per sekundę – taip staigiai, kad net kameros, fiksuojančios jo judesius, vaizdas išsilieja, rašo theverge.com.

Šis robotas sukurtas asistuoti mikrooperacijose. O apskritai „delta robotų“ grupė, kuriai naujai sukonstruotas robotas priklauso, pradėta praeito amžiaus 9 dešimt. Šie įrenginiai naudojami daugiausia fabrikuose pakelti ir perkelti objektus. Pirmasis „delta robotas“ dirbo šokolado fabrike – pakuodavo saldainius su įdaru.

Tokio tipo robotai yra daug greitesni ir tikslesni nei „robotinės rankos“, nes kontroliuojami iš centrinės bazės. Tai reiškia, kad „delta robotų“ „rankos“ labai lengvai gali pakelti objektus.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

ELINTA vadovas V. Jokužis: jei norime pasivyti Suomiją, turime sparčiai orientuotis į robotizaciją

2018 01 26 09:38

Sausio 24 d. Kaune vykusioje Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) konferencijoje „Išmanus verslas. Skaitmenizacijos svarba“ aukštųjų technologijų bendrovės ELINTA generalinis direktorius dr. Vytautas Jokužis teigė, kad Lietuvai būtina suspėti su pasaulyje vykstančiais pokyčiais ir verslas turi skirti didelį dėmesį robotizacijai.

„Siūlau kuo greičiau diegti skaitmenizuotus sprendimus versle, kurti ir įdarbinti robotus. Lietuva turi būti pramoninė, ekportuojanti, kurianti ir gaminanti aukštos pridėtinės vertės produktus valstybė“, – teigė jis.

V. Jokužis Lietuvą palygino su Suomija ir prognozavo Lietuvos ateitį robotikos srityje.

„Prieš dešimt metų Lietuvoje buvo vienas kitas robotas pramonės įmonėse, tuo tarpu skaičiuojama, kad Suomijoje 2007 metais 10 tūkstančių gyventojų jau teko net 30 robotų. Dabar matome, kaip sparčiai viskas keičiasi, todėl negalime leisti sau sustoti. Lietuvai būtina priimti kuo skubiau teisingus sprendimus“, – pasakojo jis.

Anot pranešėjo, 2017 metais Lietuvoje jau teko 2 robotai 10 tūkst. gyventojų, o Suomijoje šiuo metu skaičiuojama yra apie 60 robotų – 10 tūkst. gyventojų.

„Jeigu tokiais tempais didės robotizacija abiejose valstybėse, tai galime daryti tokias tiesinio prognozavimo tendencijas, kad 2027 metais Suomijoje jau teks 120 robotų 10 tūkst. gyventojų, o Lietuvoje – tik 30 robotų“, – sakė jis.

V. Jokužis akcentavo, į ką turėtumėme atkreipti dėmesį, kad kuo labiau pasivytumėme, tokias Europos šalis, kaip Suomija ir mažintumėme atsilikimą technologijų srityje. Jis teigė, kad iki 2027 metų Lietuvai reikia, kad kurtųsi ir veiktų bent 10 robotikos bendrovių, kuriose dirbtų bent 300–500 inžinierių, kurios generuotų vidutiniškai per metus apie 75 mln. eurų, o potencialus rinkos dydis tuo tarpu galėtų siekti net 750 mln. eurų. Taip pat būtina įdarbinti apie 7500 robotų Lietuvoje.

Pasaulyje progresas robotizacijos srityje vystosi milžiniškais tempais. Dirbtinis intelektas pranoksta žmogaus galimybes.

„Jei 2016 metais buvo neįmanoma laimėti šachmatų partijos prieš kompiuterį, tai po kelerių metų tikriausiai bus beprasmiška laimėti futbulo varžybas prieš robotus“, – juokavo V.Jokužis. Vadinasi galimybės dirbtinio intelekto srityje yra beribės. Šiuo metu vyksta tokie procesai, kuomet debesų kompiuterija, bevielės technologijos, dirbtinis intelektas ir daiktų internetas yra neatsiejami vienas nuo kito.

Dažnai nuogąstaujama, kad robotai atims darbo vietas, tačiau taip neatsitiko pramonės revoliucijos metu skirtingais etapais, net kai atsirado garo mašina, konvejerinė gamyba, žemės ūkio technika. Vadinasi, bedarbių skaičius nepadidės ir atsiradus daugiau robotų, keisis tik mūsų darbo pobūdis, pramonei ir verslui reikia kitų sričių specialistų, kitų kompetencijų ir gebėjimų, kurie siejami su skaitmenizacija. Pasitelkus robotus galima padidinti darbo našumą, užtikrinti procesų efektyvumą, o tai atnešą nauda visai šalies ekonomikai.

Anot V.Jokužio, ką reikia daryti ateityje – tai didinti specialistų skaičių inžinerijos srityje, bendradarbiauti su universitetais ir kolegijomis, sudominti studentus atlikti praktiką technologijų įmonėse. Studentams ir jauniems specialistams ypač trūksta praktinių gebėjimų, todėl reikia jiems rodyti, padėti, skatinti.

„Galvoti, kaip sujungti elektroniką su intelektu – tai reiškia galvoti apie ateitį. Iš to ir kilo mūsų įmonės pavadinimas. Stengiamės nuolat galvoti apie ateitį, nes ateitis yra geresnė nei manome“, – optimistiškai kalbėjo V. Jokužis.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »