„XQ-58A Valkyrie“ dronas paleido mažesnį droną

2021 04 09 10:41

„Kratos XQ-58A Valkyrie“ – tai nedidelis ir santykinai pigus dronas, JAV bandomas nuo 2019 metų. Per pastarąjį bandomąjį skrydį „Valkyrie“ paleido vieną mažesnį droną, taip pademonstruodamas savo universalumą.

„XQ-58A Valkyrie“ paleidžia „ALTIUS-600“ droną  © U.S. Air Force
„XQ-58A Valkyrie“ paleidžia „ALTIUS-600“ droną
© U.S. Air Force

„Kratos XQ-58 Valkyrie“ – tai santykinai pigus bepilotis karinis lėktuvas. Pirmam skrydžiui jis pakilo 2019-ųjų kovo 5 dieną. Šis dronas pasižymi STEALTH galimybėmis, todėl jo amunicija yra slepiama fiuzeliaže. Savo bombų skyriuose „Valkyrie“ gali gabentis net 8 raketas ar valdomas bombas. Bet gali pasiimti ir kitą droną.

Per pastarąjį bandymą „XQ-58A Valkyrie“ paleido mažesnį droną „ALTIUS-600“. Tai – autonominis orlaivis, galintis vykdyti įvairias misijas – nuo žvalgybos iki elektroninės karybos. Jis gali skristi 4 valandas, o tada pats gali būti panaudotas kaip kinetinė amunicija.

Tiesą sakant, taip galėtų būti panaudotas ir „Valkyrie“ dronas. Jis yra daugkartinis, tačiau žemesnė kaina reiškia, kad jo praradimas nebūtų nepakeliami nuostoliai. Įprastai „Valkyrie“ skraidytų kartu su F-35 ir F-22 naikintuvais kaip robotinis partneris. Jis galėtų būti valdomas per atstumą, bet ateityje galbūt bus autonominis.

„XQ-58A Valkyrie“ ilgis – 8,8 m, sparnų ilgis – 6,7 m. Šis dronas išvysto 1 050 km/val. greitį ir gali nuskristi beveik 4000 km.

Kol kas ribotuose bandymuose „Kratos XQ-58 Valkyrie“ pasirodė kaip stabilus ir patikimas dronas. Dabar bus bandoma išsiaiškinti jo efektyvumą. JAV Karinės oro pajėgos nori drono, kuris galėtų padėti apsaugoti naikintuvus ir kartu su jais vykdytų įvairias misijas. Kadangi tie naikintuvai - F-35 bei F-22 – yra sunkiai matomi radarais, tai tokias galimybes turi ir „Valkyrie“. Jis turi V formos uodegą, giliai paslėptą variklį, trapecijos pjūvio fiuzeliažą.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Ar žinojote: kol laukiate skrydžio, po lėktuvo saloną zuja robotai

2021 04 07 10:55

COVID–10 pandemija aviacijos industrijai kirto taip, kad maža nepasirodė. Uždaryti oro uostai, bankrutuojančios aviakompanijos ir skrydžius atsargiau besirenkantys keliautojai tikrai neprisidėjo prie šios industrijos klestėjimo. Visgi bendrovės susirangiusios į antklodę tikrai neverkia ir ieško būdų, kaip užtikrinti savo keleivių saugumą efektyviausiu įmanomu būdu.

Šveicarijos įmonė „UVeya“ sukūrė specialius robotus, kurie naudodami ultravioletinius spindulius dezinfekuoja lėktuvo saloną, prieš pat žmonių įlaipinimą. Tiesą sakant, tai netgi nėra koks nors futuristinis produktas – šie robotai jau testuojami šveicarų milijardieriui Martiniu Ebneriu priklausančių „Helvetic Airways“ oro linijų lėktuvuose Ciuricho oro uoste.

Ar žinojote: kol laukiate skrydžio, po lėktuvo saloną zuja robotai

Testų tikslas – išsiaiškinti, ar tikrai ši išmani priemonė yra pajėgi visiškai sunaikinti virusus lėktuvo salone ir ar UV spinduliai pernelyg nekenkia salono medžiagoms. Visa tai būtina, norint dezinfekcijos robotus sertifikuoti ir pradėti jų masinę gamybą.

Pats robotas iš esmės yra sudarytas iš trijų pagrindinių dalių – kryžiaus formos metalinio rėmo, ant jo pritvirtintų UV lempų ir visa tai judinančių ratų. Skaičiuojama, jog vieną dvi sėdynių eiles turinčio lėktuvo saloną robotas gali dezinfekuoti vos per 13 minučių, kas leidžia jį naudoti ir pigių skrydžių bendrovėms, siekiančioms kaip įmanoma sutrumpinti lėktuvo stovėjimo oro uoste laiką. „UVeya“ įkūrėjas įsitikinęs, jog ši priemonė smarkiai prisidės prie viruso plitimo stabdymo ir papildomai paskatins ryžtis kelionei tuos, kurie baiminasi užsikrėtimo.

Ar žinojote: kol laukiate skrydžio, po lėktuvo saloną zuja robotai

Prognozuojama, jog po to, kai „UVeya“ gaus visus reikiamus sertifikatus ir bus pradėtas gaminti masiškai, jį išvysime daugelyje oro uostų visame pasaulyje.

Inf. šaltinis: Telefonai.eu. Autorius: Ignas Petrikonis.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Ypatingą egzoskeletą mokslininkai nori išmokyti autonominių automobilių triukų

2021 03 31 09:34

Paralyžiuoti žmonės kada nors vėl vaikščios taip laisvai, kaip ir tie, kurie be problemų valdo savo kojas.

Įvairių šalių mokslininkai ir nepriklausomos kompanijos jau kurį laiką kuria ir testuoja egzoskeletus. Tokį įrenginį dėvintis žmogus galėtų vaikščioti savarankiškai. Tai – įspūdinga technologija, nors jos įgyvendinimas ir yra labai sudėtingas.

„YouTube“ stopkadras
„YouTube“ stopkadras

Įprastai dabartiniai egzoskeletai turi kelis režimus, kuriuos galima keisti rankenėlėmis arba išmaniuoju telefonu. Naudotojas turi nurodyti egzosekeltui, kad tuoj lips laiptais, stačia rampa ar žengs per minkštą smėlį. Tokią informaciją gavęs egzoskeletas pasiruošia – pakeičia žingsnio ilgį, svorio pasiskirstymą ant pėdos, kelio sulenkimą. Tai, beje, yra labai įdomu, nes žmogus natūraliai savo eiseną koreguoja net nepagalvodamas apie tai. Pavyzdžiui, žiemą matydami slidų ruožą per jį jūs žengiate atsargiau, bet kaip?

Nuolatinis roboto valdymas yra labai varginantis darbas. Kaskart eidamas žmogus turi pasirinkti tinkamą režimą, galvoti apie savo aplinką ir saugų judėjimą. Taigi, Vaterlo universiteto mokslininkai nusprendė tai pakeisti.

Jie nori egzoskeletą aprūpinti kameromis ir dirbtinio intelekto algoritmu, kuris analizuotų aplinką ir pats parinktų optimalų judėjimo režimą. Mokslininkai teigia, kad šią idėją pasiskolino iš autonominių automobilių, kurie turi nuolat prisitaikyti prie aplinkos. Rezultatas turėtų būti palengvintas, mažiau protinių pastangų reikalaujantis judėjimas, kuris turėtų būti ir saugesnis.

Mokslininkai taip pat nori pagerinti egzoskeletų energijos sąnaudas. Jie norėtų sukurti lengvą kinetinės energijos rekuperacijos sistemą, kuri leistų kai kuriuos kūno judesius paversti elektros energija robotui.

Žinoma, šios technologijos žmonių rankas pasieks negreitai. Tačiau dabar dedami žingsniai ateityje padės judėjimo negalią turintiems žmonėms atgauti mobilumą.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Klaipėdos uoste kuriamos inovacijos mažina anglies dioksido emisijas

2021 03 26 10:36

Klaipėdos jūrų uosto krovos įmonėje kuriami robotai keičia dyzelinius šilumvežius. Taip įmonė įgyvendina unikalų ilgalaikį CO2 ir kitų oro taršos emisijų mažinimo projektą ir prisideda prie Žaliojo kurso politikos.

Klaipėdos uosto direkcijos nuotr.
Klaipėdos uosto direkcijos nuotr.

Krovos įmonėje šiuo metu savomis jėgomis kuria jau šeštąjį robotą. Nuosavo lokomotyvų parko modernizavimo programą, senuosius dyzelinius šilumvežius keisdama robotizuotais elektriniais lokomotyvais, kompanija vykdo jau keletą metų.

„Klimato kaitą žemė jau jaučia. Suvokdami galimų padarinių mastą, kiekvienas žmogus, įmonė, gamykla turėjo, o dabar jau ir privalo prisidėti prie šio proceso stabdymo. Riboti transporto, pramonės, žemės ūkio veiklą nėra išeitis, nes žmogus yra vartojanti būtybė. Lieka vežti, gaminti ir vartoti kitaip – mažinant taršą. Vienas iš būdų yra inovatyvių sprendimų, leidžiančių atsisakyti taršaus iškastinio kuro, panaudojimas, keičiant jį elektra, dar geriau – gaunama iš saulės ar vėjo, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. – Robotas, sukurtas krovos bendrovėje, prisideda prie bendro taršos mažinimo, rodo kelią ir pavyzdį kitiems. Tai demonstruoja Klaipėdos uosto modernumą ir siekį dirbti pagal šiandieninius suderinamumo su aplinka standartus“.

Pernai specializuotas inžinerinis krovos kompanijos padalinys pristatė unikalų įrenginį, neturintį analogų nei jūrų uostų, nei geležinkelių sistemose. Tai – autonominis elektrinis robotas-lokomotyvas, varomas įkraunama ličio-jonų baterija ir turintis nuosavą 4 kW galios saulės energijos jėgainę. Su pilnai įkrauta baterija robotas gali dirbti apie 24 valandas. Elektrinio variklio galios pakanka patraukti daugiau nei 20 pilnų vagonų arba daugiau kaip 2 000 tonų.

„Elektrinius robotus konversijos būdu, panaudodami senųjų dyzelinių šilumvežių važiuokles, kai kurias kitas dalis bei sumontuodami reikalingą elektros ir automatikos įrangą, kuriame ir gaminame patys, tam yra sukurtas specializuotas inžinierių padalinys. Tokiu būdu mūsų terminalų geležinkelio operacijose palaipsniui visiškai eliminuojame CO2 ir kitas sudeginamų degalų emisijas. Diegiame ir daugiau įvairių priemonių, kurių tikslas yra labai aiškiai valdyti ir mažinti veiklos daromą poveikį“, – sako elektrinius lokomotyvus gaminančios ir eksploatuojančios Klaipėdos jūrų krovos kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Remiantis Europos aplinkos agentūros 2019 m. Oro taršos emisijų vadovo pateikiama skaičiavimo metodika, vienas tradicinis manevrinis šilumvežis, priklausomai nuo jo dydžio ir pajėgumo, degindamas dyzeliną, per metus į aplinką išleidžia nuo 106 iki 132 tonų CO2 ir kitų emisijų. Tuo metu elektriniai lokomotyvai, kurių uosto įmonėje greitu metu iš viso dirbs devyni, jokių teršalų į aplinką neišmeta. Tai reiškia, kad, įgyvendinusi geležinkelio lokomotyvų modernizavimo programą, vien tik šioje veiklos srityje kompanija eliminuos per 1 000 tonų CO2 emisijų kasmet.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kinijoje sukurtas savivaldis minkštasis robotas darbuojasi 10 900 metrų gylyje

2021 03 24 16:42

Kinijos mokslininkų sukurtas savivaldis minkštasis robotas pirmą kartą savarankiškai darbavosi 10 900 metrų gylyje – Marianų lovyje. Šis reikšmingas pasiekimas padės gerinti giliavandenės įrangos intelekto lygį ir pastebimai sumažinti jūrų ir vandenynų gelmių tyrimų kainą.

Inf. šaltinis: Delfi TV / REUTERS

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Pagamino į gyvatę panašų povandeninį robotą

2021 03 19 19:49

„Eelume Subsea Intervention“ gamina neįprastai atrodantį povandeninį droną. Tarsi vandens gyvatė manevruojantis robotas turės specifinę užduotį jūros dugne.

© „Eelume Subsea Intervention“
© „Eelume Subsea Intervention“

Kuriamas naujas, pažangus povandeninis dronas, padedantis giliavandenei naftos ir dujų pramonei įrengti, prižiūrėti ir patikrinti tūkstančius kilometrų vandenyno vamzdynų.

„Eelume“ yra šešių metrų ilgio į gyvatę panašus robotas, povandeninei navigacijai naudojantis kameras ir jutiklius.

Robotas neišnirdamas į paviršių gebės darbuotis 6 mėnesius 500 metrų gylyje. Jis vienu įkrovimu gebės įveikti iki 20 km nuotolį.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/produktai/elektronika/77339/

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Investuoja į į tikroviškai atrodančių robotų humanoidų gamybos tyrimus ir plėtrą

2021 03 18 10:48

Rusijos robotų gamintoja „Promobot“ toli į rytus nutolusiame Vladivostoko mieste atidarė naują padalinį, orientuotą į tikroviškai atrodančių robotų humanoidų gamybos tyrimus ir plėtrą.

Inf. šaltinis: Delfi TV / REUTERS

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„StrongPoint“ investicijos netrukus leis parduotuvių darbuotojams į pagalbą pasitelkti robotus

2021 03 17 10:51

Mažmeninės prekybos technologinių sprendimų kūrėja „StrongPoint“ investuoja 800 tūkst. eurų į pirmųjų humanoidinių robotų, skirtų pagalbai maisto prekių parduotuvėse, vystymą. Pastarieji gebės ne tik tūpti ir stotis, bet ir pernešti daiktus bei krauti prekes į lentynas. „StrongPoint“ bendradarbiauja su Norvegijos robotų kūrėjais „Halodi Robotics“ bei kartu su jais planuoja specializuoto humanoidinio roboto prototipą sukurti iki šių metų pabaigos. Masinę robotų gamybą ir paleidimą į rinką planuojama pradėti 2023 m.

„StrongPoint“ investicijos netrukus leis parduotuvių darbuotojams į pagalbą pasitelkti robotus

Leis visą dėmesį skirti pirkėjams, o ne prekėms

Dviejų technologijų bendrovių sukurtas humanoidinis robotas bus pirmasis, pritaikytas mažmeninės prekybos sektoriui. Kaip teigia Julius Stulpinas, „StrongPoint Technology“ vadovas, minėtas išradimas pagelbės darbuotojams bei atlaisvins juos nuo sunkių fizinių ir rutininių užduočių. Todėl įdiegę šį inovatyvų sprendimą į savo procesus, maisto prekių tinklai galės dar efektyviau planuoti savo veiklą.

„Investuodami laiką ir išteklius į naujausios kartos technologijas, kuriame sąlygas efektyvesniam darbų planavimui ir įgyvendinimui. Žmogaus intelektinė veikla, gebėjimas improvizuoti, vienu metu spręsti daugybę sudėtingų užduočių ir bendrauti yra nepakeičiami. Būtent šių žmogaus gebėjimų reikia imantis daugiausiai pridėtinės vertės kuriančių darbų, nuo kurių atitraukia monotoniškos rutininės užduotys. Mūsų kuriamas sprendimas leis visą darbuotojų potencialą skirti svarbiausioms užduotims, o rutinines patikėti robotui pagalbininkui“, – sako J. Stulpinas.

Kuriamas humanoidas turės visą judesių, kuriuos darbuotojai atlieka mažmeninės prekybos salėse, amplitudę: galės kelti, pernešti, nuimti ir atlikti kitus judesius ranka, net atidaryti duris ar spausti tikslų mygtuką. Robotas gebės atkartoti žmogaus rankų ir pirštų judesius, todėl jam bus įveikiami ir sudėtingesni darbai – ne tik pakelti, bet ir į tikslią vietą padėti ar pastumti tam tikrą daiktą. Negana to, jis galės saugiai įveikti didesnius atstumus ir dirbti visą parą. Tikimasi, kad šis humanoidas pravers ir e. prekyboje, priveždamas ir pristatydamas prekes.

Prototipas bus sukurtas šįmet

Pusę planuojamų investicijų „StrongPoint“ skirs moksliniams tyrimams ir plėtrai, kitą pusę – investicijoms į pirmaujančią pasaulyje humanoidinių robotų kūrėją „Halodi Robotics“. Humanoidinio roboto prototipą, pritaikytą mažmeninės prekybos sektoriui tikimasi sukurti dar šįmet. Per 2022 m. robotai būtų testuojami realioje prekybininkų aplinkoje, o 2023 m. tikimasi pradėti serijinę gamybą ir robotų naudojimą prekybos tinkluose.

„Didžiuojamės turėdami galimybę bendradarbiauti su „StrongPoint“ įgyvendinant šį unikalų projektą. Mūsų partnerių komanda gerai išmano mažmeninės prekybos sektorių, kuriam kuria technologijas ne vienerius metus. Sutelkę abiejų komandų žinias ir įgūdžius, galime iš esmės pakeisti šio sektoriaus procesus prekybos vietose“, – komentuoja „Halodi Robotics“ vykdantysis direktorius Bentas Børnichas.

Šiuo metu Europoje ir visame pasaulyje yra įvairių tipų robotų, atliekančių tam tikrą funkciją – konsultuojančių, skenuojančių prekes, valančių patalpas ir kt. Tačiau iki šiol nėra sukurta robotų, kurie galėtų atkartoti žmogaus rankos judesius ir padėtų mažmeninės prekybos sektoriuje.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Boeing“ bepilotis naikintuvas atliko pirmąjį sėkmingą skrydį: tai pirmasis tokio tipo dronas

2021 03 12 12:54

Sėkmingai išbandytas bepilotis orlaivis yra pirmasis tokio tipo, tačiau tikrai nepaskutinis. Dronas naudos dirbtinį intelektą bepiločiams ir žmonių valdomiems skrydžiams.

„Youtube“ stopkadras
„Youtube“ stopkadras

Dronas naudos dirbtinį intelektą bepiločiams ir žmonių valdomiems skrydžiams.

Kovo 1 dieną „Boeing Australia“ ir Australijos karinės oro pajėgos (RAAF) paskelbė, kad bepilotis „Loyal Wingman“ naikintuvas sėkmingai užbaigė pirmąjį bandomąjį skrydį. „Boeing“ taip pat pateikė vaizdo įrašą apie šį įspūdingą pirmąjį skrydį.

„Pirmasis „Loyal Wingman“ skrydis yra svarbus žingsnis šiame ilgalaikiame, reikšmingame Oro pajėgų ir „Boeing Australia“ projekte, ir mes džiaugiamės galėdami būti sėkmingo bandymo dalimi. „Loyal Wingman“ projektas yra kelias į autonominių sistemų ir dirbtinio intelekto integravimą siekiant sukurti protingas žmonių ir mašinų komandas“, – sakoma RAAF oro pajėgų pajėgų vadovės oro vicemaršalės Cath Roberts pranešime.

„Vykdydami šį projektą mes mokomės integruoti šias naujas galimybes, kad papildytume ir išplėstume kovos su oro pajėgomis ir kitas misijas“, – sakė ji.

Šis pirmasis „Loyal Wingman“ orlaivis dabar taps „Boeing Airpower Teaming System“ pagrindu ir skris kartu su kitomis platformomis, naudodamas dirbtinį intelektą komandai su įgula ir be jos.

Tai pirmasis tokio pobūdžio naikintuvas, bet tikrai nebus paskutinis. Šiuo metu kuriami papildomi modeliai.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Štai jis – mažasis robotukas Ibo

2021 03 12 11:38

„Klaipėdos vandenų“ specialistai turi nediduką, tačiau itin vertingą pagalbininką, be kurio nebūtų suradę nei nelegaliai naudoto „Grigeo Klaipėdos“ nuotekų vamzdžio, nei kitų Kuršių marių teršėjų. Darbavosi robotukas ir Salantuose, kai į tvenkinius pasklido dar sovietmečiu naudotas šildymo kuras. Tai, ką pamato nedidelis robotas, anot specialistų, ir glumina, ir piktina.

© DELFI / Rita Gečiūnaitė
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Pagal šiukšles specialistai jau gali pasakyti, kokie žmonės gyvena artimiausiuose namuose.

AB „Klaipėdos vanduo“ tinklų priežiūros tarnybos inžinierius Nerijus Eidimtas neslepia, kad dar sovietmečiu apie tokią įrangą specialistai galėjo tik svajoti. Anuomet pagrindinė įranga buvo žibintas ir veidrodis: vienas iš specialistų šviesdavo į vamzdį vienoje pusėje, o kitoje vamzdžio pusėje kitas darbuotojas šviesą gaudydavo veidrodėliu. Jei šviesa sklido, reiškė, kad vamzdis nėra užsikišęs.

Dabar užtenka įjungti ekraną, į vamzdį nuleisti nediduką robotą – ir viskas matyti kaip ant delno. O vaizdai išties nedžiugina, ir tai, ką mato specialistai, dažnai nesužavi. Bene mažiausiai gamtą tausojančių žmonių gyvena studentų bendrabučiuose. Iš jų iškeliaujantis į nuotekas vanduo gausus nemalonių radinių – nuo asmeninių higienos priemonių iki akivaizdžiai vykusio vakarėlio įrodymų.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/77191/

Inf. šaltinis: Delfi.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »