JAV suspindę Vilniaus licėjaus moksleiviai pristatė pačių sukonstruotą robotą

2024 04 27 12:07

LRT televizijos studijoje grindimis važinėja nedidukas robotas, atliekantis užduotį. Jis geba rinkti šešiakampes kaladėles ir dėti jas ant žaidimų lentos. Apie roboto sukūrimą pasakojo Vilniaus licėjaus robotikos komandos nariai, grįžę iš JAV, Hiustone, vykusio pasaulio robotikos čempionato.

Vilniaus licėjaus moksleivių sukonstruotas robotas / „Laba diena, Lietuva“ stop kadras
Vilniaus licėjaus moksleivių sukonstruotas robotas / „Laba diena, Lietuva“ stop kadras

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/91459/

Inf. šaltinis: LRT TV laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Amerikiečiai prie šuns-roboto pritaisė liepsnosvaidį ir paleido į prekybą: štai kiek kainuoja ir ką moka

2024 04 27 10:09

JAV kompanija „Throwflame“ rinkai pristatė šunį robotą su primontuotu liepsnosvaidžiu. Jo kaina – beveik 10 tūkst. JAV dolerių.

Ne viena pasaulio kompanija šiuo metu kuria keturkojus robotus – amerikiečiai „Boston Dynamics“ toliau tobulina savąjį Spotą, o Šveicarijos federalinio technologijos instituto mokslininkai, pasitelkę dirbtinį intelektą (DI), išmokė keturkojį, į šunį panašų robotą „ANYmal” įveikti parkūro trasą iki 8 km/val. greičiu.

Dažnai jie neoficialiai būtent ir vadinami šunimis–robotais, daugiausiai dėl savo dydžio, judesių ir sudėjimo panašumo.

JAV kompanija „Throwflame“ neseniai pridėjo roboto-šuns koncepcijai tai, ko, jų manymu, šiems visuomet trūko – liepsnosvaidį.

Šis produktas jau paleistas į komercinę prekybą. „Throwflame“ skelbia, kad jų produktas „Thermonator“ – „pirmas istorijoje liepsnosvaidį turintis šuo robotas“ kainuos 9,42 tūkst. JAV dolerių (apie 8,6 tūkst. eurų).

„Thermonator“ – tai keturkojis robotas su prie nugaros pritvirtintu ARC liepsnosvaidžiu. Jo akumuliatoriaus galios užtenka vienai valandai, liepsnosvaidis turi vienos valandos 30 pėdų (apie 10 metrų) veikimo nuotolį ir palaiko „Wi-Fi“ bei „Bluetooth“ ryšį. Tai leidžia jį valdyti nuotoliniu būdu per išmanųjį telefoną, rašo arstechnica.com.

Iš vaizdo įrašo matyti, kad šis robotas gana sklandžiai juda, o liepsną geba pūsti net pašokęs:

Jame taip pat yra LIDAR jutiklis, skirtas žemėlapių sudarymui ir kliūčių išvengimui, lazeriniam matavimui ir navigacijai pirmuoju asmeniu (FPV) per įmontuotą kamerą.

„Thermonator“ pagrindu yra roboto-keturkojo „Unitree Go2“ versija, kurios bazinės konfigūracijos kaina siekia 1 600 JAV dolerių, rašo arstechnica.com. Šis produktas sveria beveik 17 kilogramų.

Įmonė įvardija tokias galimas naujojo roboto taikymo sritis: „gaisrų kontrolė ir prevencija“, „žemės ūkio valdymas“, „ekologinė apsauga“, „sniego ir ledo valymas“, „pramogos“.

Nepaisant to, kad toks robotas atrodo labai pavojingas, skelbiama, kad jis legalus 48 iš 50-ties JAV valstijų, rašo arstechnica.com.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Boston Dynamics“ atskleidė visiškai naują elektrinį androidą „Atlas“

2024 04 26 14:06

Technologijų bendrovė „Boston Dynamics“ pasiekė naują raidos lygį – išleido elektrinę savo garsiojo androidinio roboto „Atlas“ versiją. Dabar planuojama naujovę naudoti automobilių pramonės milžinės „Hyundai“ gamybos linijose.

„Boston Dynamics“ nuotr.
„Boston Dynamics“ nuotr.

Elektrinis „Atlas“ yra pažangesnis ankstesnio hidraulinio modelio pakaitalas. Jame naudojami naujoviški elektros varikliai, kurie yra kompaktiškesni ir lengvesni už hidraulinius komponentus. Be to, dėl elektrinės pavaros išvengiama nuotėkio, kuris dažnai pasitaiko naudojant hidraulinę pavarą.

Kūrėjai teigia, kad naujasis modelis yra stipresnis ir greitesnis už ankstesnįjį ir jau dabar turi daugiau įgūdžių ir gebėjimų. Be to, „Boston Dynamics“ inžinieriai patikina, kad šis androidas galės judėti be žmonėms būdingų apribojimų.

Bendrovė planuoja sukurti keičiamų griebtuvų rinkinį, kad robotą būtų galima pritaikyti įvairioms užduotims atlikti.

Pagal sutartį su „Hyundai“ elektrinį robotą numatyta bandyti kelerius metus. Informacijos apie tai, kada modelis bus prieinamas atviroje rinkoje, nėra.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Australija pradeda autonominių povandeninių laivų „Ghost Shark“ statybą

2024 04 24 10:59

Autonominių robotizuotų povandeninių laivų sistemų, galinčių vykdyti ilgalaikes misijas, kūrimas yra viena iš Australijos karinio jūrų laivyno dėmesio sričių.

Australija pradeda autonominių povandeninių laivų „Ghost Shark“ statybą

Šiuo tikslu Gynybos departamentas kartu su „Anduril“ ir daugeliu pramonės partnerių sukūrė autonominį povandeninį laivą „Ghost Shark“, kurio prototipas sukurtas anksčiau nei planuota.

Dėl to, kad jame nėra įgulos, jis yra daug mažesnis (palyginti su įprastiniu povandeniniu laivu). Jam taip pat nereikia sandaraus korpuso, triukšmą sugeriančios įrangos ir gyvybės palaikymo sistemų. Visa įranga ir elektronika patalpinta vandeniui nepralaidžiuose moduliuose.

Priimtas į Australijos karinį jūrų laivyną, „Ghost Shark“ galės dalyvauti nuotolinėse misijose, atlikti žvalgybos, stebėjimo ir smūgio funkcijas bendradarbiaudamas su įprastais laivais, priklausančiais AUKUS (Australija, Jungtinė Karalystė, JAV) kariniam blokui.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Northrop Grumman“ sukūrė sunkųjį povandeninį droną „Manta Ray“

2024 04 16 12:53

Viena didžiausių Pentagono rangovų, karinės pramonės bendrovė „Northrop Grumman“ visame pasaulyje žinoma kaip raketinių ginklų, oro gynybos sistemų, elektronikos, laivų ir orlaivių gamintoja.

Kita jos veiklos sritimi netrukus gali tapti robotizuotų povandeninių transporto priemonių gamyba. Neseniai „Northrop Grumman“ pristatė pirmąjį užbaigtą prototipą, sukurtą DARPA užsakymu.

„Northrop Grumman“ nuotr.

Įspūdingo dydžio ir didelių techninių privalumų („Manta Ray“ specifikacijos įslaptintos) turintis sklandytuvas autonominiu režimu vykdys sudėtingas povandenines misijas dideliu atstumu.

Povandeninis dronas savyje derina natūralaus prototipo hidrodinamiką su šiuolaikinių technologijų pasiekimais. Yra žinoma, kad vykdant savo misijas jis gabens įvairius naudinguosius krovinius, akcentuojant ne greitį, o veikimo nuotolį.

„Manta Ray“ bus naudojamas praktiškai išbandyti pažangias povandenines technologijas, įskaitant energiją taupančias technologijas.

Vienas iš jam prieinamų metodų – „užmigti“ hibernacijos (energijos taupymo) režimu. „Manta Ray“ yra modulinės konstrukcijos, todėl jį galima gabenti penkiuose jūriniuose konteineriuose ir prireikus surinkti bet kurioje vietoje.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Ateities kurjeris „Ringbot“ – roboto transporterio prototipas miesto aplinkai

2024 04 06 13:50

Ilinojaus universiteto profesorius Juchenas Kimas ir jo kolegos sukūrė miesto aplinkai pritaikyto roboto transporterio prototipą. Naujiena pavadinta „Ringbot“ ir pasižymi tuo, kad ją sudaro tik vienas siauras ratas.

Dėl to robotas gali važiuoti per transporto spūstis ir greičiau manevruoti tankiai užstatytose teritorijose pristatydamas prekes.

Šią idėją įkvėpė filmas „Žvaigždžių karai“, o Kimą taip pat įkvėpė Ciuricho ETH robotas „ANYmal“, kurio ratai gali užsifiksuoti ir virsti vaikščiojančiomis kojomis.

„Ringbot“ tik važiuoja, bet taip pat turi dvi ištraukiamas kojas, skirtas balansuoti judant, suktis ir atlikti kitus sudėtingus manevrus. Jų padedamas robotas taip pat gali pats pakilti nukritęs.

Anglies ir nailono ratuko išorėje yra standus elastomerinis dangtelis, o viduje – paviršius su dantukais, kad jis liestųsi su varikliais. Jų yra du, sujungti lanksčia jungtimi, kurios ilgį galima keisti, kad variklius būtų galima priartinti arčiau ar toliau vienas nuo kito ir taip keisti svorio centrą bei pusiausvyrą atliekant įvairius judesius. Kiekvienas iš variklių turi kojelę, kuri gali nutolti nuo rato plokštumos ir užimti skirtingas padėtis.

„Ringbot“ judėjimo greitis ribojamas iki 5 km/h, prototipas valdomas nuotoliniu būdu. Ateityje jį pakeis autopilotas, robotas gaus navigacinę sistemą, kameras ir jutiklius aplinkinei erdvei stebėti. Gali būti, kad kojų skaičius padidės, kad jis galėtų vaikščioti ir lipti per nedideles kliūtis.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Gyvūnus atbaidantis robotas-šuo Aliaskoje padės sumažinti lėktuvų ir migruojančių paukščių susidūrimus

2024 04 05 10:30

Antrajame pagal dydį Aliaskos oro uoste migruojančius paukščius ir kitus laukinius gyvūnus planuojama atbaidyti pasitelkus maždaug labradoro dydžio robotą be galvos, skelbia „Sky News“.

Aliaskos transporto ir viešųjų paslaugų departamentas pranešė, kad robotas bus dislokuotas Fairbankso oro uoste, kad „padidintų ir sustiprintų saugumą ir operacijas“.

Paskelbtos nuotraukos, kuriose matyti, kaip robotas, pavadintas „Aurora“, lipa uolomis, kyla laiptais ir mirksėdamas žaliomis šviesomis atlieka kažką panašaus į šokį. Šie šokio įgūdžiai bus panaudoti migruojančių paukščių sezono metu, kai „Aurora“ imituos plėšrūnų judesius, kad paukščiai ir kiti laukiniai gyvūnai neapsigyventų šalia lėktuvų pakilimo aikštelių.

Ryanas Marlow, Transporto departamento programų vadovas, sakė: „Vienintelis tikslas – veikti kaip plėšrūnui ir leisti mums iššaukti laukinių gyvūnų reakciją nenaudojant kitų priemonių.“

Planuojama, kad „Aurora“ kas valandą patruliuos lauko teritorijoje netoli pakilimo ir nusileidimo tako, kad būtų išvengta žalingų lėktuvų ir laukinių gyvūnų susidūrimų.

Pranešama, kad robotą galima užmaskuoti kaip kojotą ar lapę keičiant nuimamus skydelius.

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Apollo Android“ robotai jau dirba „Mercedes“ gamykloje

2024 03 21 14:18

„Mercedes-Benz“ savo gamykloje Vengrijoje, kur trūksta darbo jėgos, pradėjo naudoti humanoidinius robotus. Projektas pradėtas bendradarbiaujant su JAV įmone „Apptronik“.

Robotai „Apollo“ pakeis žmones ir atliks padėjėjų funkcijas. Tikimasi, kad gamybos linijoje jiems bus pavesta pristatyti reikiamus komponentus iš sandėlių ir prieš tai juos patikrinti.

„Apollo Android“ robotai jau dirba „Mercedes“ gamykloje
„Apptronik“ nuotr.

Modulinis humanoidas „Apollo“ pirmą kartą pristatytas 2023 m. rugpjūtį. Jis sveria 73 kilogramus ir yra 172 centimetrų aukščio, todėl gali perkelti iki 25 kilogramų sveriančius krovinius. Androidui maitinti naudojamos keičiamos baterijos, kurių talpos pakanka 4 valandoms aktyvaus darbo.

Viena iš pagrindinių „Apptronik“ savybių – „unikali jėgos valdymo sistema“. Ją naudojant užtikrinama, kad robotas kuo saugiau judėtų šalia žmonių.

„Mercedes-Benz“ vadovybė šį projektą vertina kaip puikią galimybę ištirti robotų galimybes pakeisti darbo jėgą. Šiandien galima sėkmingai robotizuoti daugiausiai darbo jėgos reikalaujančius, pavojingus ir monotoniškus procesus.

Bendrovės „Apptronik“ generalinis direktorius Džefas Kardenas mano, kad Vokietijos automobilių milžinės patirtimi netrukus paseks ir kitos didžiosios bendrovės.

Ekonomistų prognozėmis, iki 2030 m. pramoninių robotų-humanoidų rinka pasieks 38 mlrd. dolerių.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Šveicarų sukurtas robošuo vikrumu ir sumanumu artėja prie tradicinio šuns

2024 03 16 10:48

Mokslininkai, naudodami dirbtinio intelekto neuroninius tinklus, išmokė šunį-robotą naujų triukų, kad jis galėtų pats lipti ant medinių dėžių ir šokinėti tarp jų, rašo livescience.com.

Šveicarijos federalinio technologijos instituto mokslininkai, pasitelkę dirbtinį intelektą (DI), išmokė keturkojį, į šunį panašų robotą įveikti parkūro trasą iki 8 km/val. greičiu.

Naujoje filmuotoje medžiagoje keturkojis robotas, pavadintas „ANYmal“, užlipa ant 1 metro aukščio medinės dėžės ir peršoka tokio pat atstumo tarpą tarp dviejų didelių medinių dėžių. Jis taip pat sėkmingai nulipa nuo vienos iš jų.

Robotas išmoko vikriai atlikti įvairius manevrus, įskaitant vaikščiojimą, pritūpimą, lipimą ir šokinėjimą, o tai, pasak mokslininkų, vieną dieną galėtų padėti jam įveikti fizines kliūtis per paieškos ir gelbėjimo misijas.

Šio robotinio šuns mokymo metodus mokslininkų komanda aprašė kovo 13 d. žurnale „Science Robotics“ paskelbtame tyrime.

„Siekdami prilygti parkūrininkų vikrumui, galime geriau suprasti kiekvieno komponento <…> apribojimus, apeiti tuos apribojimus ir apskritai padidinti mūsų robotų galimybes“, – rašo mokslininkai.

Tai savo ruožtu „atveria kelią daugeliui naujų taikymo sričių, pavyzdžiui, paieškos ir gelbėjimo darbams sugriuvusiuose pastatuose ar sudėtingose gamtinėse vietovėse“.

Dauguma šunų robotų, tokių kaip žymios kompanijos „Boston Dynamics“ produktas „Spot“, neturi tokio vikrumo lygio, pažymėjo mokslininkai.

Naudodama neuroninius tinklus – dirbtinio intelekto architektūros formą, kai mašininio mokymosi algoritmai organizuojami panašiai kaip neuronai žmogaus smegenyse – komanda išmokė „ANYmal“ geriau suvokti, judėti ir orientuotis, rašo livescience.com.

Po to, kai robotas buvo apmokytas parkūro treniruočių imitacinėje programoje, jis sugebėjo įveikti tikrąją trasą, kaip parodyta vaizdo įraše. Robotas taip pat vikriai palindo po stalais.

Mokslininkai pažymėjo, kad robotas dar nebuvo išbandytas imituojamoje nelaimės aplinkoje, tačiau teigė, kad jie planuoja robotą toliau tobulinti, kad pagerintų jo judrumą.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kinijos robotas „Unitree Android H1“ pasiekė pasaulio greičio rekordą

2024 03 08 12:31

Kinijos robotų kūrėja „Unitree Robotics“ tobulina savo pažangiausią humanoidinį robotą, kuris jau dabar demonstruoja nuostabų vikrumą. Šis androidas jau pasiekė greičio rekordą tarp humanoidinių robotų – ant lygaus paviršiaus jis pagreitėjo iki 11,9 km per valandą.

Kinijos robotas „Unitree Android H1“ pasiekė pasaulio greičio rekordą

Be to, jis užtikrintai įveikia laiptus, derindamas nusileidimą su sukimu, ir šoka, parodydamas, kaip gerai koordinuoja savo judesius. „Unitree Android H1„ taip pat įvaldė šuolius iš stovimos padėties į aukštį. „Unitree“ pasiekimai ne tik įspūdingi, bet ir gerokai lenkia esamus konkurentus.

Svarbu tai, kad Unitree Android H1 kojas suka ne hidraulinės pavaros, o įprasti M107 elektros varikliai. Robotas išlaiko pusiausvyrą net tada, kai jį bandoma apversti.

Jis atlieka apskritiminį aplinkinės erdvės skenavimą su „Intel RealSense D435i“ kamera, kurią papildo „Livox MID360“ lidar modulis ir gylio jutiklis. Duomenims apdoroti naudojama pora „Intel Core i7“ lustų.

Tačiau kol kas H1 yra tik prototipas, skirtas tolesniems tyrimams ir plėtrai. Jo galimybės bus tobulinamos, kol bus pradėta masinė gamyba. Tikimasi, kad robotas rinkoje pasirodys po 3-10 metų, o jo kaina bus ne mažesnė kaip 90000 JAV dolerių.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »