Estija kartu su Nyderlandais perka karines mašinas „THeMIS“

2020 10 10 10:31

Estija kartu su Nyderlandais perka 7 „Milrem Robotics“ robotus „THeMIS“. Keturi atiteks Karališkosioms Nyderlandų pajėgoms, trys – Estijai. Kam skirti šie robotai ir kodėl tai – didelis pasiekimas mūsų šiaurės kaimynams?

„Milrem Robotics THeMIS“ © Gamintojo nuotrauka
„Milrem Robotics THeMIS“ © Gamintojo nuotrauka

Bendras robotų pirkimas su Nyderlandų pajėgomis buvo numatytas gana seniai. Estija yra pakankamai maža šalis, todėl kurti karinius robotus yra nelengva. Bendradarbiavimas su Nyderlandais padeda sumažinti tokių projektų kaštus. Na, o Nyderlandai gali džiaugtis kokybiškais robotais – du „THeMIS“ buvo nupirkti anksčiau, todėl dabar jų Nyderlanduose bus jau šeši. Šie robotai buvo išbandyti Vokietijoje, Austrijoje, Škotijoje ir Nyderlanduose.

Na, o Estija gali didžiuotis tapdama tikra karinių inovacijų šalimi, nes „Milrem Robotics“ yra estiška kompanija, įsikūrusi Taline. „THeMIS“ yra vienas iš jos gynybai skirtų produktų, kuriuos tikimasi pasiūlyti ir kitoms NATO šalims. Tai, kad šiuos robotus naudoja Estijos pajėgos, rodo, kad jie yra tinkami ir mažoms, ir didelėms šalims.

„THeMIS“ – tai krovininis karinis vikšrinis robotas. Jis sveria 1630 kg ir gali gabenti 750 kg krovinį (ypatingai atvejais galima pakrauti ir visus 1200 kg). Vos 2,4 metrų ilgio robotas yra skirtas palengvinti karių naštą tiesiogine to žodžio prasme – „THeMIS“ neša tuos krovinius, kuriuos įprastai neštų patys kariai. Be to, jis gali atlikti ir logistikos užduotis prie fronto linijos, taip padėdamas sumažinti žmogiškųjų nuostolių riziką.

„THeMIS“ gali įvažiuoti į 60 % įkalnę ir važiuoti palei 30 % šlaitą. Vikšrai suteikia puikų sukibimą su gruntu ir leidžia įveikti įvairias kliūtis. „THeMIS“ širdis – hibridinė – jis turi dyzelinį variklį, kuris veikia kaip generatorius, bet gali turėti ir baterijas. Hibridiniu režimu „THeMIS“ gali veikti iki 15 valandų.

Kadangi „THeMIS“ yra skirtas judėjimui su pėstininkais, maksimalus roboto greitis siekia tik 20 km/val. „THeMIS“ gali būti transportuojamas įvairiais būdais. Jį galima tempti 80 km/val. greičiu, jis gali būti pakrautas į sunkvežimį ar kitą transporto priemonę. „THeMIS“ turi LED ir IR apšvietimą. Pastarasis yra skirtas veikti naktį, nes „THeMIS“ turi ir IR kamerą. Šis robotas taip pat turi ir įprastą kamerą veikimui dieną bei termokamerą, leidžiančią pastebėti žmones bei techniką.

Įdomu tai, kad gamintojas numatė, jog „THeMIS“ gali vykdyti ir sužeistųjų evakuacijos užduotis. Vėlgi, tai padeda išvengti žmogiškųjų nuostolių rizikos. Vietoje to, kad į pavojingą zoną būtų siunčiami keli kariai, galintys išnešti sužeistąjį, galima siųsti robotą. Jei tarp operatoriaus ir roboto nėra jokių kliūčių, efektyvaus valdymo nuotolis siekia net 1,5 km.

„THeMIS“ yra tik vienas iš daugybės naujų karinių robotų. Nereikėtų galvoti apie karinius robotus tik kaip apie kovines mašinas. „THeMIS“ įprastai neturi jokių ginklų (nors gali būti ir ginkluotas), tačiau jis gali palengvinti kariams tenkantį fizinį ir kognityvinį krūvį. Be to, jis gali atlikti tas logistikos užduotis, kurios kitomis priemonėmis būtų itin rizikingos. Tai yra puiki galimybė Estijai įsitvirtinti kaip aukštųjų karinių technologijų šaliai. Be to, „THeMIS“ turi ir taikesnių brolių – „Milrem Robotics“ modelių gamoje yra ir priešgaisrinės saugos bei reagavimui į katastrofas skirtų robotų.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Japonijoje atgijo milžiniškas 18 metrų aukščio „Gundam“ robotas

2020 10 03 15:45

Švenčiant 40-ąsias žymiojo japoniško animė „Gundam“ metines ir ruošiantis atidaryti atrakcionų parką buvo bandomas realaus dydžio „Gundam“ robotas.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„IT+“: frazė „Robotai atims darbo vietas“ – tiesa, ar tik dėmesį pritraukiantis triukas?

2020 10 02 09:16

„IT+“ laidos vedėjai Saulius Jeruslanovas ir Elita Citovičiūtė lankėsi LOGIN 2020 konferencijoje, kur pakalbino robotų kūrėją Justiną Katkų, bandydami įminti mįslę – ar portaluose dažnai skelbiama antraštė „Robotai atims darbo vietas“ skirta tik pritraukti daugiau skaitytojų, ar vis dėlto ji praneša apie netrukus atkeliausiančią realybę?

Inf. šaltinis: Laida „IT+“

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Walmart“ išbando netradicinį sprendimą: COVID-19 testus pristato pasitelkę dronus

2020 10 01 12:43

2020 metai daugeliui mūsų tapo tikru iššūkiu, o to priežasties toli ieškoti nereikia – tai pasaulinė COVID-19 pandemija, kuris prasidėjo šių metų pradžioje ir kol kas nepanašu, kad artimiausiu metu mums leis ir vėl mėgautis įprastu gyvenimo ritmu. Tokia situacija daugelį priverčia ieškoti nestandartinių sprendimų, o JAV kompanijos randa ir įvairių technologinių variantų, kaip palengvinti žmonių gyvenimus, esant tokioms sąlygoms.

„Walmart“ išbando netradicinį sprendimą: COVID-19 testus pristato pasitelkę dronus

Skelbiama, jog „Walmart“ jau pradėjo trečiąjį bandymų etapą, kurio metu bepiločiai orlaiviai visą mėnesį pristatinėja siuntas. Šiuo metu dronai ne tik gabena medikamentus ir maisto produktus, tačiau pasaulinės pandemijos metu Nevadoje bei Niujorke pristatinėja įvairiausias prekes, kurių reikia žmonėms esantiems namuose karantino metu. Šis eksperimentas vykdomas bendradarbiaujant „Quest Diagnostics“ ir „DroneUp“ kompanijoms. „Walmart“ vyresnysis klientų produkto viceprezidentas Tomas Wardas visa tai pavadino nauju novatorišku būdu suteikti papildomas ir bekontaktes paslaugas.

Bandymai atliekami konkrečiomis sąlygomis. Tarkime, pacientas gyvena privačiame name, kuris yra nutolęs vieną milę nuo „Walmart“ padalinio. Į jo priekinę kiemo dalį arba ant šaligatvio nusileidžia dronas, kuris atskraidina reikalingus įrankius ir instrukciją kaip pacientui pačiam paimti koronaviruso mėginį iš savo nosies su tam skirtu pagaliuku. Savo tinklaraštyje T.Wardas paminėjo, jog visi mes galime suprasti kokį svarbų vaidmenį dronai gali atlikti pandemijos metu. Sveikatos priežiūros ir mažmeninės prekybos paslaugos nuotoliniu būdu gali tapti mūsų visų kasdienybe. Jis taip pat paminėjo, jog tikisi, kad toks prekių pristatymas išplės bekontaktes galimybes ir toliau stiprins inovacijas, kurias „Walmart“ panaudoti ateityje dronais pristatymų metu.

Deja, šiuo metu nėra žinoma apie kokias konkrečias ateities inovacijas kalba „Walmart“, tačiau vien pats faktas, jog dronai pristatinėja ne tiks siuntas, bet ir medicinines instrukcijas, yra didžiulis proveržis bekontakčiuose pristatymuose.

Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Naujausia „Ring“ saugumo kamera skraidys po jūsų namus

2020 09 30 08:23

„Ring“ naujausia namų apsaugos vaizdo stebėjimo kamera tiesiogine ta žodižio prasme skraidys po jūsų namus. „Always Home Cam“ yra autonominis bepilotis orlaivis, kuris gali skraidyti jūsų namuose, kad galėtumėte stebėti kurį tik norite namų kampelį, kai nesate namuose. Kuomet baigsite savo skrydį, „Always Home Cam“ grįš į savo stotele, kad įkrautų akumuliatorių. Tikimasi, kad jis bus pradėtas pardavinėti kitais metais ir kainuos 249,99 USD (apie 215 eur).

Naujausia „Ring“ saugumo kamera skraidys po jūsų namus

Jamie Siminoffas, „Ring“ įkūrėjas ir „vyriausiasis išradėjas“, sako, kad „Always Home Cam“ idėja yra suteikti daugybę stebėjimo kampų namuose ir kad nereiktų pirkti kelių kamerų namams. Dėka pažangos bepiločių orlaivių technologijose įmonė gali pagaminti tokį produktą ir priversti jį veikti kaip norima.

„Always Home Cam“ yra visiškai autonomiška skraidanti kamera, tačiau savininkai gali nurodyti, kur ir kaip skristi. Kai pirmą kartą gausite įrenginį, sukursite savo namų žemėlapį, kad kamera galėtų orientuotis ir atrasti geriausius kelius nuskristi į virtuvė ar miegamąjį. Dronui galima duoti komanda skristi kur jūs norite tuo metu arba galite jį užprogramuoti skristi, kai suveikia kažkuri apsaugos zona namuose. Įkrovimo stotelė užblokuoja kameros vaizdą, o fotoaparatas įrašo tik tada, kai yra skrydžio metu. Visa medžiaga skrydžio metu bus įrašoma.

Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Mokslo sriuba“: kokius tyrimus Marse atliks naujasis NASA marsaeigis „Perseverance“?

2020 09 29 10:33

Šią vasarą Marso link buvo sėkmingai paleistas naujasis NASA marsaeigis „Perseverance“ (liet. „Atkaklumas“). Pagrindinis misijos tikslas – padėti tyrėjams atsakyti į klausimą, ar Marse kadaise egzistavo gyvybė.

Inf. šaltinis: „Mokslo sriuba“

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Seulo restorane svečius aptarnauja dirbtinio intelekto robotas

2020 09 24 16:32

Itališka atmosfera pasižymintis restoranas Seule dabar žada saugų maisto patiekimą, kuris vyksta laikantis nuo koronaviruso apsisaugoti skirtų socialinio atstumo priemonių. Maistą prie staliukų atgabena ne žmonės, o robotai.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Pirmą kartą istorijoje nepilotuojamas orlaivis nusileido tarptautiniame oro uoste

2020 09 21 19:18

Nepilotuojami orlaiviai per trumpą laiką tapo kasdienybės dalimi, kuria sunku ką benustebinti. Sukurta galybė žmonėms darbus palengvinančių ar visiškai karinės paskirties orlaivių, kurie vienas nuo kito skiriasi kone viskuo. Vienintelis bendras vardiklis – nesimaišyti civilinėje oro erdvėje. Taip buvo iki į istoriją pateksiančios rugsėjo 16-s dienos.

„Heron“ bepilotis  © „Wikimedia“
„Heron“ bepilotis © „Wikimedia“

Istorinis skrydis buvo įvykdytas Izraelio aviacijos ir kosmoso industrijos (IAI) pastangomis. Nepilotuojamas orlaivis, 2020 rugsėjo 16-ą, pakilo iš Ein Shemero karinės bazės, skrido civilinės paskirties oro erdvėje, nusileido tarptautiniame Ben Guriono oro uoste (netoli Jaruzalės), vėliau pakilo ir grįžo į karinį oro uostą. Viso skrydžio metu orlaivio kontrolė buvo vykdoma iš Ein Shemero valdymo stoties.

„IAI „Heron“ nepilotuojamas orlaivis šiandien įvykdė daug ką pakeičiantį pasiekimą, pirmą kartą nusileido civiliame oro uoste. Ateities aviacijai reikia, kad nepilotuojami lėktuvai galėtų leistis civiliniuose oro uostuose. Šiandien tai įvyko. Didelis ačiū už sunkų bendrą darbą atliktą kartu su Izraelio oro uostų ir Izraelio civilinės aviacijos valdžia. Tai puikus pasiekimas IAI dronų segmente.“, sakė projekto vadovas Moshe Levy.

Šiuo skrydžiu buvo patikrintos naujos technologijos. Konkrečiai į „Heron“ šeimos dronus skirtą montuoti „Long runner“ sistemą. Jį, kliaudamasi vien palydoviniu ryšiu, leidžia automatiniu būdu atlikti nusileidimus įvairaus tipo oro uostuose. Orlaiviui nebereiktų konkrečiai jo pasitikti pasiųstos komandos arba modernaus oro uosto aprūpinto iš žemės galinčio duoti jam komandas padedančias nusileisti.

Izraelio manymų, tokia technologija leistų panaudoti kur kas daugiau esamų oro uostų takų nepilotuojamų orlaivių skrydžiams. Leistų avariniu būdu nusileisti karinės paskirties dronams, jei jiems skrydžio metu kas nors nutiktų.

Svarstomas ir ne karinis technologijos pritaikymas. Didesnis galimų nusileisti oro uostų kiekis, mažesnis aptarnaujančio personalo poreikis (reikalingas tik kurui papildyti), leistų orlaivį panaudoti kaip krovinį lėktuvą. Gal net kursuojantį tarp kelių valstybių.

Šiuo metu karinės paskirties „Heron“ dronas, turintis 1-ą propelerinį variklį, gali pasiekti iki 1500 km atstumą, gabenti iki 290 kg svorio krovinį. Nuo 2005 metų naudojamo orlaivio kaina apie 10 mln. dolerių (9 mln. eurų). Tarp didžiausią kiekį šios šeimos bepiločių skraidyklių turinčių naudotojų figūruoja Brazilija, Indija, Izraelis, Marokas, Turkija.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Roboto įgyvendintas meno kūrinys atgijo Merkinėje

2020 09 10 11:26

Antradienį tarptautinė menininkų komanda iš Lietuvos ir Estijos baigė įgyvendinti gatvės meno projektą Merkinėje. Lietuvės menininkės sukurtą istorinės atminties meno projekto kūrinį įgyvendino robotas Albertas – vienintelis robotas pasaulyje, pritaikytas gatvės meno kūrinių atlikimui.

Projektas „Sienos prisimena“ / Pranešimo autorių nuotr.
Projektas „Sienos prisimena“ / Pranešimo autorių nuotr.

Lietuvos kultūros tarybos finansuojamą projektą įgyvendino Merkinės krašto muziejus, VšĮ „Kiaurai sienas“ ir Estijos kompanija „SprayPrinter Technologies“. Tai jau septintas kūrinys iš Lietuvos žydų bendruomenės istorinei atminčiai skirto meno projekto „Sienos prisimena“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Robotas Albertas į Merkinę atvyko lydimas savo kūrėjo, Estijos menininko Mihkel Joala ir „SprayPrinter Technologies“ vadovo Richard Murutar. Antradienį vykę darbai – ilgai trukusio pasiruošimo ir bendro darbo su kūrinio autore, lietuve menininke Lina Šlipavičiūte-Černiauskiene, baigiamasis akcentas.

Istorinėje vietoje, ant buvusios Merkinės Klois sinagogos fasado, tarptautinė menininkų komanda įgyvendino gatvės meno kūrinį, sukurtą pagal autentišką nuotrauką iš Merkinės žydų bendruomenės gyvenimo. Nuotraukoje užfiksuotas vyras pavarde Tsirelšteinas Merkinėje buvo žinomas ir gerbiamas. Jis buvo soferis – judėjų raštų tikrintojas ir perrašinėtojas.

Antrojo pasaulinio karo metais Klois sinagoga buvo beveik sulyginta su žeme. Iš istorinio pastato išliko tik pamatai ir nedidelė dalis fasado. Perstatytas pastatas dabar priklauso Merkinės V. Krėvės gimnazijai.

Soferio portreto perkėlimas ant buvusios sinagogos fasado tęsėsi visą dieną. Robotas Albertas, prižiūrimas savo kūrėjo ir būrio smalsuolių, taškelis po taškelio perkėlė skaitmenizuotą meno kūrinį ten, kur soferis Tsirelšteinas buvo laukiamas ir mylimas.

„Albertas – daugiau nei robotas. Tai menininko širdis, sujungta su šiuolaikinėmis technologijomis. Dirbti su Mihkeliu, Richardu ir Albertu buvo neįtikėtina patirtis.

Dėkojame visiems, kas patikėjo idėja ir prie jos prisidėjo: Kultūros tarybai, Varėnos savivaldybei, Dzūkijos nacionalinam parkui, o ypač – Merkinės krašto muziejui bei kolegoms iš Estijos. Ir, žinoma, Albertui, su kuriuo norėtume įgyvendinti ir daugiau kūrinių“, – sako kūrinio autorė, VšĮ „Kiaurai sienas“ vadovė L.Šlipavičiūtė-Černiauskienė.

Merkinės soferio portretas – jau septintas gatvės meno projekto „Sienos prisimena“ kūrinys. Pernai, Vilniaus miesto savivaldybės programos „Kuriu Vilnių“ lėšomis, sostinės senamiestyje įgyvendinti penki kūriniai. Šiemet, padedant Marianos Veriovkinos draugijai, sukurtas naujas kūrinys Utenoje. Rugsėjį taip pat numatoma įgyvendinti dar du kūrinius – po vieną Salantuose ir Vilniuje.

Inf. šaltinis: Delfi.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Startas jau duotas – „Amazon“ dronai gali kardinaliai pakeisti prekių pristatymo industriją

2020 09 07 13:33

Elektroninės prekybos milžinė „Amazon“ ilgą laiką ieško inovacijų prekių pristatymo srityje. Elektriniai furgonai ir robotai nėra galutinis tikslas. „Amazon“ jau turi ir siuntinių pristatymo dronų prototipų, tačiau prieš jų bandymus dar teko išspręsti vieną biurokratinį klausimą.

Kam reikalingi prekes pristatantys dronai? Greitis, kaina ir patikimumas yra pagrindiniai faktoriai, skatinę „Amazon“ sukurti naują siuntų pristatymo būdą. Kurjeriai šį darbą atlieka neblogai, tačiau jų furgonai dažnai stringa kamščiuose. Taip švaistomi degalai ir darbas. Autonominiai dronai galėtų patys pasiekti klientų namus, skrisdami virš kamščių. Be to, jiems nereikia mokėti atlyginimo.

„Amazon“ krovininis dronas © „Amazon“
„Amazon“ krovininis dronas © „Amazon“

Tačiau „Amazon“ iki šiol negalėjo bandyti jau sukurtų prototipų. Reikalas tame, kad „Amazon“ nėra oro bendrovė. JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) tik dabar patvirtino „Amazon“ galimybes naudoti komercinius bepiločius orlaivius. Žinoma, bandymus teks atlikti kontroliuojamoje aplinkoje – jų nebus galima bandyti virš žmonių galvų.

„Amazon“ džiaugiasi FAA patvirtinimu. Tai rodo, kad JAV institucijos tiki, jog „Amazon“ dronai gali būti saugūs ir patikimi. Tačiau tai dar nėra leidimas naudoti dronus virš gyvenamųjų zonų. Pirmiausia bepiločiai bus išbandyti neatskleidžiamoje vietoje JAV, kur bus stengiamasi išsiaiškinti silpnąsias sistemos grandis. Tuo pačiu „Amazon“ turi įrodyti FAA, kad dronas nepames krovinio, neatsitrenks į kokį pastatą ir ištikus gedimui sugebės išvengti katastrofos.

Įdomu ir tai, kad „Amazon“ turėjo įveikti ir senamadiškas FAA nuostatas. Pavyzdžiui, reikalavimuose kalbama ir apie krovininių komercinių orlaivių įgulas. FAA teigia, kad bendradarbiavimas su „Amazon“ padės pakeisti kai kurias pasenusias nuostatas. FAA stengiasi priimti inovatyvias technologijas, tačiau tai privalu daryti saugiai, o „Amazon“ savo MK27 droną pristatė tik prieš metus.

„Amazon MK27“ – tai gana didelis dronas, turintis gausybę jutiklių. Tarp jų – ultragarsiniai sensoriai, įprastos ir IR spindulių kameros. Šis orlaivis gali gabenti siuntas, kurių svoris neviršija 2,26 kg. „Amazon“ teigia, kad tai – daugelis kompanijos siuntų. MK27 skraidytų nuo siuntų pristatymo furgono maždaug 24 km atstumu. Taip furgonui nebereikėtų manevruoti po siauras gatveles. Vienu metu galėtų vykti net kelių siuntų pristatymas.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »