VU mokslininkas: 60 procentų profesijų turi bent trečdalį darbo veiklų, kurios gali būti automatizuotos

2021 09 17 10:23

Save vairuojantys sunkvežimiai, sudėtingas nuotolines operacijas padedančios atlikti robotinės chirurginės sistemos – tik pora robotizacijos pavyzdžių, kurie šiandien mus vis dar stebina, tačiau be jų neįsivaizduojama ne tik žmonių, bet ir pramonės ateitis. Pasak Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakultete įsikūrusios Dirbtinio intelekto laboratorijos vadovo dr. Virginijaus Marcinkevičiaus, beveik visus mus paveiks automatizacijos procesai, nes darbo rinkoje yra daugiau kaip pusė specialybių, kurių trečdalis darbo veiklų gali būti automatizuotos.

VU mokslininkas: 60 procentų profesijų turi bent trečdalį darbo veiklų, kurios gali būti automatizuotos
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

VU tinklalaidės „Mokslas be pamokslų“ pašnekovas pasakoja apie robotizacijos tempus, robotų ir žmonių konkurenciją, kokių profesijų darbuotojus greičiausiai pakeis autonominės sistemos ir ar ateis toks laikas, kai galėsime nedirbti.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/79788/

Inf. šaltinis: VU tinklalaidė „Mokslas be pamokslų“, LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Netolima ateitis: arimuose darbuosis robotai

2021 09 10 19:50

Lietuvoje prasidėjus bulviakasiui, laukuose ir akmuo kruta, o netolimoje ateityje arimuose darbuosis robotai: „Telia“ Švedijoje atliko pirmuosius bandymus su robotu-ūkininku „Ekobot“, kuris, jungdamasis prie 5G tinklo, gali pats vienas, veikdamas autonomiškai, išravėti daržą. Toks sprendimas leistų ūkininkams automatizuoti kenkėjų šalinimą ir sumažinti pesticidų naudojimą žemės ūkyje, rašoma pranešime spaudai.

Netolima ateitis: arimuose darbuosis robotai

Atliekant eksperimentą ūkyje netoli Vesteroso miesto pajėgas apjungė roboto kūrėja, to paties pavadinimo kompanija „Ekobot“, „Telia“, tyrimų institutas RISE ir tinklo videosprendimų bendrovė „Axis Communications“. Jos siekė įvertinti, kaip robotas veikia ir jungiasi prie tinklo realiomis sąlygomis bei kokie techniniai sprendimai tam yra reikalingi.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/79721/

Inf. šaltinis: TV3.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Aukšto lygio matematiką gali gliaudyti kaip riešutus, o palaistyti augalus kieme – praktiškai neįmanoma: ko trūksta robotams humanoidams?

2021 09 06 10:57

Iš tranzistorių sukurtos smegenys ir dirbtinis intelektas – taip galima apibūdinti šiuolaikinius pažangius robotus. Kompiuteriai ir robotai keičia mus supantį pasaulį vis sparčiau ir efektyviau, dažnai netgi pakeisdami kai kurių profesijų darbuotojus žmones. Tačiau dirbtinis intelektas kelia didelę nuostabą ir galimas problemas ateityje.

Ko trūksta robotams humanoidams?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Neapmokytas robotas – tarsi mažas neprižiūrimas vaikas, tik pradedantis susivokti aplinkoje. Griežtai neprižiūrimas dirbtinis intelektas, kaip ir mažas smalsus vaikas, gali susižaloti, išmokti atlikti ką nors blogo arba tapti nebepriimtinu visuomenėje. Išmaniems robotams skverbiantis į mūsų kasdienius gyvenimus, pradedant medicina ir baigiant kompiuterinių žaidimų meistrais, vis dažniau iškyla klausimas, kaip bus ateityje?

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/79675/

Inf. šaltinis: Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė“

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Boston Dynamics“ stebina toliau – išmokino robotą parkūro

2021 08 25 15:50

Amerikiečių inžinerijos ir robotikos projektavimo įmonė „Boston Dynamics“ nenustoja stebinti. Naujai patalpintame video įraše robotas „Atlas“ demonstruoja, kaip lengvai gali atlikti parkūro judesius.

„Boston Dynamics“ / „Boston Dynamics“ sukurtas robotas atlieka sudėtingus parkūto judesius
„Boston Dynamics“ / „Boston Dynamics“ sukurtas robotas atlieka sudėtingus parkūto judesius

Įveikė pirmą kartą

Robotų bendrovė, priklausanti „Hyundai“, paskelbė du naujus vaizdo įrašus. Pirmajame rodoma, kaip gerai robotas „Atlas“ gali atlikti parkūrą, o antrajame vaizdo įraše užbėgama už akių ir paaiškinama, kaip veikia „Atlas“. Iš tikrųjų tai pirmas kartas, kai robotui pavyko nepriekaištingai įveikti sudėtingą kliūčių ruožą.

„Iki šios dienos nebuvome atlikę tokio elgesio po salto atgal, todėl tai iš tikrųjų buvo eksperimentas“, – sako Scottas Kuindersma, „Atlas“ komandos „Boston Dynamics“ vadovas.

Tačiau filmuotoje medžiagoje nematyti viso sunkaus darbo, klaidų ir problemų, kurias reikia išspręsti, kad šios demonstracijos taptų įmanomos.

Tam, kad visa ši operacija veiktų, reikalinga techninės įrangos komanda, programinės įrangos komanda, technikai ir operatyvinis personalas. Kiekvienam „Atlas“ reikia trijų kompiuterių, kad būtų galima apdoroti jutiklių duomenis ir paleisti algoritmus, leidžiančius šiam 190 kg sveriančiam robotui judėti 28 laisvumo laipsnių kampu ir nenukristi.

Atrodo, kad robotika ilgainiui pasuks tuo pačiu keliu, kaip kadaise pasuko išmanieji telefonai. Jie taps vis galingesni, kol pradėsime juos naudoti visur. Kol kas tai dar tik tolima svajonė, tačiau vis labiau tikėtina, kad „Boston Dynamics“ tai padarys pirmieji.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

E. Muskas: „Tesla“ iki kitų metų galo pristatys humanoidinius robotus

2021 08 21 16:08

Ketvirtadienį „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas Kalifornijoje surengtoje technologijų pokalbių cikle „AI Day“ pranešė, kad bendrovė dirba ties nauju humanoidiniu robotu, kurį planuojama pristatyti iki kitų metų galo.

„Tesla“ /„Tesla“ humanoidinio roboto prototipas
„Tesla“ /„Tesla“ humanoidinio roboto prototipas

Silpnesnis už žmones

Humanoidinis robotas naudos „Tesla“ kompanijos patirtį, sukauptą gaminant automatines mašinas, taip pat kai kurią techninę ir programinę įrangą „Autopilot“.

E. Muskas, kuris ne kartą yra kalbėjęs apie savo baimes dėl sparčiai vystomo dirbtinio intelekto, teigė, kad „Tesla“ robotas „turėtų būti draugiškas“. Robotas projektuojamas „mechaniniu lygmeniu“, kad „galėtumėte nuo jo pabėgti ir greičiausiai jį įveikti“. Jis bus apie 176 cm ūgio, svers 125 kg ir vietoj veido turės ekraną. Kodinis roboto pavadinimas bendrovės viduje yra „Optimus“, sakė jis, nors internetinėje įmonės svetainėje robotas vadinamas tiesiog „Tesla Bot“.

Robotai bus skirti atlikti „nesaugias, pasikartojančias ar nuobodžias užduotis“, rašoma bendrovės interneto svetainėje. Tokias, kaip maisto prekių papildymas namams, krovinių nešiojimas ir pan. „Manau, kad iš esmės ateityje fizinis darbas bus pasirinkimas, jei norėsite, galėsite jį dirbti“, – sakė E. Muskas.

E. Muskas atskleidė roboto brėžinius baigiantis jo bendrovės renginiui, taip pat pristatė kai kurias dirbtinio intelekto ir superkompiuterių technologijas, kurių pagalba turėtų būti varomi savaeigiai automobiliai. Įmonė scenoje taip pat turėjo manekeno versiją. Tiesa, ji neveikė.

Įmonės istorijoje yra daugybė išgalvotų idėjų, kurios taip ir nepasiteisino, pavyzdžiui, saulės energija maitinamas „Supercharger“ tinklas, akumuliatorių keitimas ar gyvatės tipo įkrovikliai-robotai, todėl galima tik spėlioti, ar veikiantis humanoidinis robotas kada nors išvys dienos šviesą.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kaip išardyti senas elektromobilių baterijas 10 kartų greičiau? Kvieskite robotą į pagalbą

2021 08 20 10:46

Senos elektromobilių baterijos nėra šiukšlė. Jos gali būti perdirbtos ar pritaikytos kitiems energijos saugojimo sprendimams. Bet kaip jas išardyti? Dažnai tai daroma rankomis, bet tai – pakankamai pavojinga ir brangu.

„YouTube“ stopkadras
„YouTube“ stopkadras

Elektromobilių baterijų ardymas yra pakankamai pavojingas darbas. Net ir senos baterijos turi pakankamai energijos, kad sužeistų žmogų. Be to, jose yra kenksmingų chemikalų. Galiausiai, baterijų konstrukcija apsunkina jų ardymą, nes skirtingos medžiagos persipina į kelių sluoksnių struktūras, o pačios baterijos gali būti labai skirtingos.

Dėl šių priežasčių elektromobilių gamintojai norėtų savo baterijas naudoti kiek įmanoma ilgiau. „Nissan“ nori naudoti senas „Leaf“ baterijas duomenų centruose ar atsinaujinančios energetikos projektuose, „Renault“ kuria namų baterijas. Nors gamintojai kalba apie perdirbimą, kol kas perdirbama tik nedidelė elektromobilių baterijų dalis.

Dabar JAV sukurta robotizuota baterijų ardymo sistema. Įkvėpimo ji sėmėsi iš kietųjų diskų perdirbimo cecho robotų, kurie dirbo su labai mažomis detalėmis. Naujasis robotas gali saugiai išardyti bateriją, net jei ji dar nėra visiškai iškrauta. Paprastai tariant, žmonėms tereikia išimti bateriją iš automobilio – nuo to momento darbą perima robotas, kuris išardo baterijų modulį ir pradeda atskirti jo dalis.

Robotas išardo baterijų modulius iki atskirų elementų. Kai žmogus išardo 12 modulių, robotas susitvarko su visu 100. Tai ne tik tausoja žmonių sveikatą ir taupo laiką, bet ir sumažins baterijų perdirbimo kainą.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Xiaomi“ pristatė šunį pakeisiantį robotą už 1300€

2021 08 15 11:47

Kinijos gamintoja „Xiaomi“pristatė keturkojį robotą – šunį, kuris buvo pademonstruotas „Mi Mix 4“ flagmano pristatymo metu. Šiame robote rasime atvirojo kodo programinę įrangą, leidžiandžiančią Jums pritaikyti roboto funkcijas pagal savo poreikius.

„Xiaomi“ pristatė šunį pakeisiantį robotą už 1300€

Naujasis „CyberDog“ robotas yra paremtas „NVIDIA Jetson Xavier NX“ platforma, kuri veikia su dirbtinio intelekto algoritmais. Jame naudojami 384 CUDA branduoliai, 48 tenzoriniai branduoliai, 6 Carmel tipo branduoliai ARM architektūroje, taip pat du varikliai, kurie pagreitina mašininio mokymosi užduočių apdorojimą. Be to, roboto viduje rasime ir 128 GB SSD diską.

„CyberDog“ renka informaciją apie aplinką pasitelkiant 11 didelio tikslumo jutiklių, kurie teikia grįžtamąjį ryšį robotui judant. Robotas turi jutiklinius sensorius, kameras, ultragarsinius jutiklius, GPS modulius, leidžiančius „CyberDog“ tyrinėti ir sąveikauti su esančia aplinka.

„CyberDog“ robotas – šuo naudojasi „Xiaomi“ atvaizdavimo technologijomis, kurias bendrovė šiuo metu naudoja savo išmaniuosiuose telefonuose. Šis robotas turi interaktyvias dirbtinio intelekto kameras, itin plataus kampo žiūronus, taip pat „Intel RealSense D450“ gylio jutiklį bei gali būti dresuojamas naudojant kompiuterinio matymo algoritmus. Be to, visi šie stebėjimo jutikliai naudojami autonominiam objektų sekimui ir judėjimui valdyti. Ne gana to, robotas sugeba realiu laiku stebėti aplinką, sukurti judėjimo žemėlapį, nustatyti kelionės tikslą ir net įveikti kelyje esančias kliūtis.

„Xiaomi“ pristatė šunį pakeisiantį robotą už 1300€

„Xiaomi CyberDog“ palaiko valdymą balsu pasitelkiant skaitmeninį asistentą. Šiai užduočiai „Xiaomi“ robotas turi šešis integruotus mikrofonus. Galite pažadinti šį robotą balsu, naudodamiesi nuotolinio valdymo pulteliu ar pasitelkę mobiliesiems telefonams skirtą aplikaciją. Verta pastebėti, kad „CyberDog“ gali atlikti daugybę skirtingų pagrindinių užduočių.

„Xiaomi“ taip pat pažymi, kad ji pati sukūrė „CyberDog“ esančius servo variklius, kurių maksimalus sukimosi greitis yra 220 aps/min., sukimo momentas - 32 Nm. Įrenginys gali judėti iki 3,2 metro per sekundę greičiu (apie 11,5 km per valandą) ir gabenti iki 3 kilogramų svorį turinčius daiktus. Bendrovė taip pat aprūpino robotą trimis C tipo USB jungtimis ir viena HDMI jungtimi, leidžiančia kūrėjams ir entuziastams patobulinti „CyberDog“ savo nuožiūra, pridedant, pavyzdžiui, foninį apšvietimą, panoraminę kamerą, judesio kamerą, „LiDAR“ jutiklį ar kitus priedus .

Reiktų pastebėti, kad įmonė planuoja pagaminti tik 1000 „CyberDog“ robotų. Bendrovė jau yra numačius kainą už šį robotą, kuri, greičiausiai, sieks maždaug 1300 eurų. Užuot į rinką paleidusį šį robotą kaip įprastą produktą, bendrovė šiuo metu ketina išleisti 1000 vienetų tikriems „Xiaomi“ gerbėjams, inžinieriams ir robotikos entuziastams, kad jie kartu ištirtų dideles „CyberDog“ teikiamas galimybes. Manoma, kad šis sprendimas padidins bei pritrauks naujų žmonių į atviro kodo bendruomenę, kuriai vadovauja „Xiaomi“. Tai turėtų padėti sukurti robotikos laboratoriją, kuri padės pamatus ateitį keičiantiems sprendimams bei produktams kurti ir įgyvendinti.


Telefonai.eu

Inf. šaltinis: Telefonai.eu. Autorius: Lukas Snarskis.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Lietuvis kuria robotus, su kuriais galima pasikalbėti kaip su žmonėmis, – jie galėtų netgi pamokyti jus lietuviškai

2021 08 12 10:54

Inžinerinės informatikos doktorantą Liną Aidoką robotika sužavėjo dar vaikystėje. Pradėjęs domėtis sudėtingesniais robotais – humanoidais, Linas nusprendė apsilankyti garsaus kūrėjo ir menininko Hiroši Ishiguro laboratorijoje, kur kuriami vieni pažangiausių robotų pasaulyje. Laboratorijoje Linas jau apsilankė keturis kartus ir yra gerai susipažinęs ne tik su Japonijos technologine pažanga, bet ir su šalies kultūra, kalba. Šiandien Linas tiesiogiai prisideda prie robotikos plėtros Lietuvoje, dirba dirbtinio intelekto laboratorijoje ir kuria robotus, šnekančius lietuviškai.

Lietuvis kuria robotus, su kuriais galima pasikalbėti kaip su žmonėmis, – jie galėtų netgi pamokyti jus lietuviškai
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

– Kokia veikla dabar užsiimate? Ar šiuo metu kuriate robotus?

– Neseniai užbaigėme projektą „Liepa-2“. Viena iš projekto dalių yra roboto valdytuvas – lietuvių kalba valdomas robotas. Pats robotas šneka lietuviškai ir moko vaikus ar kitus besidominčius žmones kelių eismo taisyklių 45 minučių trukmės pamokoje.

Dabar darbuojuosi Vilniaus universitete neseniai įkurtoje dirbtinio intelekto laboratorijoje. Kuriame naujus robotus ir mėginsime užsiimti su dirbtiniu intelektu ir lietuvių kalba susijusia moksline veikla. Taip pat testuoju įvairiausius roboto asistento prototipus, kuriu jam programinę įrangą, planuoju, kokią elektroniką bus galima naudoti robotui, o prototipus spausdiname 3D spausdintuvu.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/pazintiniai/79306/

Inf. šaltinis: LRT.lt. Autorius: Eimantas Leknickas.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Ūkininkavimas tuoj atrodys visiškai kitaip – garsus traktorių gamintojas žengė labai svarbų žingsnį

2021 08 10 10:41

„John Deere“ yra vienas iš garsiausių traktorių gamintojų pasaulyje. Ne vieną žalią traktorių galite pamatyti ir mūsų laukuose. Ir dabar „John Deere“ įsigijo kitą kompaniją – šis žingsnis rodo, kaip ateityje keisis ūkininkavimas.

„John Deere“ jau kurį laiką bendradarbiavo su „Bear Flag Robotics“. Gamintojo nuotrauka
„John Deere“ jau kurį laiką bendradarbiavo su „Bear Flag Robotics“. Gamintojo nuotrauka

„John Deere“ už 250 milijonų dolerių įsigijo Silicio slėnio startuolį „Bear Flag Robotics“. 2017 metais įkurta kompanija, kaip galite numanyti iš jos pavadinimo, kuria autonomines technologijas. „Bear Flag Robotics“ puslapiuose teigia, kad kompanija nori automatizuoti žemdirbystės techniką ir taip sumažinti maisto auginimo kaštus.

„Bear Flag Robotics“ sistemą sudaro visas eilė aplink traktorių (ar praktiškai bet kokią kitą žemės ūkio mašiną) išdėstytų kamerų tinklas. Jų matomas vaizdas yra analizuojamas kompiuterio, kuris nusprendžia, kokia trajektorija traktoriui geriau judėti, kurioje vietoje pradėti darbą. „Bear Flag Robotics“ ir „John Deere“ bendradarbiauja nuo 2019 metų, todėl naujas sandoris nebuvo netikėtas žingsnis.

„John Deere“ stengiasi vystyti autonomines žemdirbystės technologijas. Technika ir taip yra stipriai kompiuterizuota, todėl sekantis žingsnis yra logiškas – sumažinti žmogui tenkančio darbo kiekį. Be to, kvalifikuotų darbininkų, galinčių ir norinčių dirbti su šia stipriai robotizuota technika, ir taip trūksta. Daugelis praeito amžiaus traktoristų įsėdę į visiškai naują traktorių visko turi mokytis iš naujo.

Ar traktoristams reikėtų bijoti netekti darbų? Galbūt, bet kvalifikuotas darbuotojas dideliame ūkyje visada bus reikalingas. Pasaulio ekonomikos forumas skaičiuoja, kad automatizacija sukurs 97 milijonus naujų darbo vietų. Kažkam reikės gaminti ir prižiūrėti tas robotizuotas sistemas.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Didžiausias variklių gamintojas pasaulyje bando naują logistikos sprendimą

2021 08 09 15:53

Kai kalbame apie logistiką, dažniausiai turime omenyje lėktuvus, laivus ir sunkvežimius, jungiančius didžiulius sandėlius ir gamyklas. Tačiau net ir didelės gamyklos viduje sureguliuoti komponentų ir užbaigtų produktų judėjimą nėra lengva. Štai didžiausias vidaus degimo variklių gamintojas pasaulyje turėjo pasitelkti įdomų inovatyvų sprendimą.

Nauji robotai buvo sukurti bendradarbiaujant su „Jungheinrich“ © „Audi“ nuotrauka
Nauji robotai buvo sukurti bendradarbiaujant su „Jungheinrich“ © „Audi“ nuotrauka

Gali būti, kad nežinojote, jog „Audi Hungaria“ (Vengrija) yra didžiausias vidaus degimo variklių gamintojas pasaulyje (na, bent jau pasak „Audi“ ir tikriausiai neskaičiuojant mažųjų, ne automobilinių variklių). Tačiau tai – centrinis variklių tiekėjas visai „Volkswagen“ grupei. Iš esmės, tai reiškia, kad neefektyvus darbas „Audi Hungaria“ gamykloje turėtų neigiamos įtakos visai „Volkswagen“ veiklai Europoje.

Ir būtent dėl to dabar „Audi Hungaria“ gamykloje dirba 6 autonominiai logistikos robotai, sukurti kartu su „Jungheinrich“. Šie robotai-vilkikai turi visas naujausias saugumo ir navigacijos technologijas, nes važinėja visai netoli žmonių. Aišku, maždaug vieno kilometro atstumas buvo suplanuotas iš anksto. Jame yra 57 stotelės – 50 iš jų yra visai greta surinkimo linijų. Vienas robotas gali gabenti net 5 tonas įvairių detalių, kurias paskirsto nustatytose vietose 2.0 l variklių surinkimo linijoje. Keliaudamas atgal robotas į centrinį logistikos mazgą nuveža pakavimo medžiagas.

Robotai yra valdomi lazerine navigacija. Lazeriai yra sumontuoti pačiame roboto korpuse. Jie atsispindi nuo roboto maršrute sumontuoti atspindinčių paviršių – lentynų, sienų, kolonų. Tai autonominei sistemai padeda geriau suprasti savo padėtį erdvėje ir išvengti kliūčių. Kaip supratote, jokių bėgių, grindyse paslėptų magnetų ar nieko panašaus čia nėra. Ir negali būti, nes ateityje maršrutas gali būti keičiamas ar plečiamas.

6 nauji autonominiai robotai „Audi Hungaria“ prisijungia prie įspūdingos 60 robotų grupės, kuri stipriai pagerina vidinių logistikos procesų efektyvumą. Tikėtina, kad ateityje autonominių robotų automobilių gamyklose tik daugės, bet jie dirbs kartu su žmonėmis, į jų darbo vietas pristatydami komponentus ir, jei reikės, įrankius.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »