Humanoidas „Atlas“ gali stovėti ant vienos kojos

2016 09 26 10:11

Kompanijos „Boston Dynamics“ sukurtas humanoidas „Atlas“ gali ant vienos kojos stovėti ant 2 cm skersmens faneros krašto.

Humanoidas „Atlas“ gali stovėti ant vienos kojos

Paprastai robotams humanoidams išstovėti tiesiai ilgesnį laiką yra nemažas iššūkis, ką jau kalbėti apie balansavimą ant vienos kojos. Ir dar ant tokio plono paviršiaus – ne visi žmonės galėtų tai padaryti. Taigi „Atlas“ tai – didelis pasiekimas.

Roboto valdymo algoritmas sukurtas kompanijos IHMC, o robotas sukonstruotas „Boston Dynamics“.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Dronebox“ – dronus aptarnaujanti platforma

2016 09 25 08:03

Bepiločių skraidančių aparatų populiarumas ženkliai prisidėjo prie jų autonomiškumo didinimo, sumažino žmogaus įsikišimo lygį į jų valdymą. Žiūrint iš kitos pusės, žmonės bet kokiu atveju yra reikalingi, kad padėtų pervežti dronus į reikiamą vietą, juos surinktų ir paleistų. Norint sumažinti šį krūvį, buvo sukurta platforma „Dronebox“, kuri suteiktų „24/7“ autonomines galimybes bepiločiams skraidantiems aparatams.

Ant šios platformos bepiločiai skraidantys aparatai galės automatiškai įsikrauti. Taip pat tai ir saugojimo stotis, kurią bus galima palikti vienoje vietoje. Tokiu būdu, bepiločius bus galima naudoti ne vieną ir ne du kartus, o netgi kelis mėnesius, kadangi jų nereikės kiekvieną kartą surinkti ir išardyti.

„Dronebox“ – dronus aptarnaujanti platforma

Pasak kūrėjų, „Dronebox“ – tai pilnavertė platforma su autonomine maitinimo sistema, kurią galima pastatyti bet kurioje vietoje.

Platformą „Dronebox“ su automatiniu baterijų krovikliu, kuris naudoja saulės baterijas. Taip pat platformą galima patobulinti pasitelkus technologiją „Remobox“. Šios technologijos dėka skraidyklės stotelę galima aprūpinti kuro elementais metams arba netgi ilgesniam laikui.

Kūrėjai tikina, kas su „Dronebox“ bepiločiai skraidantys aparatai visada yra parengtyje ir gali akimirksniu pakilti į orą. Tai ypač svarbu tokiose situacijose, kaip kilus gaisrui miške, cheminių medžiagų nutekėjimo atveju, žemės drebėjimų ar ir kitų stichinių nelaimių metu.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„GoPro“ pažėrė naujovių: pristatyta nauja kamera ir dronas

2016 09 22 09:01

Kompanija „GoPro“ vakar savo gerbėjams bei visiems technologijų entuziastams pristatė dvi dideles naujoves, kurių daugelis laukė su nekantrumu. Jau visai netrukus bus galima įsigyti 5 serijos kamerą „GoPro Hero“ bei specialų droną „Karma“.

Kalbant apie penktos serijos „Hero“, ji pasirodys dviejų modifikacijų. „GoPro Hero 5 Black“ yra su 12 megapikselių jutikliu bei 2 colių lietimui jautriu ekranu galinėje kameros dalyje. Beje, naujoji kamera yra atspari vandeniui bei gali atlaikyti net iki 10 metrų gylį be jokio specialaus dėklo. Maža to, įrenginys palaiko valdymo balsu funkciją.

„GoPro“ pažėrė naujovių: pristatyta nauja kamera ir dronas

Kartu pristatytas ir modelis „Hero 5 Session“ – tai labiau visiems prieinama alternatyva. Ji taip pat palaiko valdymo balsu funkciją, yra nepralaidi vandeniui ir turi vaizdo stabilizatorių. Beje, nuo šiol šis įrenginys fiksuos 4K raiškos vaizdą. Trūkumai – ji neturi liečiamo ekrano bei baterijos veikimo laikas yra trumpesnis.

Gerbėjams pristatytas ir naujasis „GoPro“ kūrinys – dronas „Karma“, kurį galima įsigyti tiek kartu su „Hero 5“ kamera, tiek be jos. Drono „Karma“ kaina siekia 799 JAV dolerius, kartu su „Hero 5“ – 1099, o su „Hero 5 Session“ – 999 JAV dolerius. Prekyboje dronas pasirodys spalio 23 dieną.

Inf. šaltinis: Alfa.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Senyvo amžiaus žmonės nepasiruošę priimti autonomiškų robotus į savo namus

2016 09 21 09:32

Senyvo amžiaus žmonės dar nėra pasiruošę naudotis robotų-pagalbininkų paslaugomis. Remdamiesi pensijinio amžiaus žmonių elgesio tyrimais, tyrėjai iš Pensilvanijos universiteto išsiaiškino, kad pagyvenusių asmenų požiūris į robotus nėra itin teigiamas.

„Kai robotai atrodo labiau panašūs į žmones, senyvo amžiaus žmonės gali į juos reaguoti skeptiškai, su baime ir kitomis negatyviomis emocijomis, – sakė laboratorijos „Media Effects Research Laboratory“ direktorius ir komunikacijų profesorius S. Shyam Sundar. – Tačiau išanalizavus šiuos duomenis, iš tiesų išaiškėja kelios sritys, kuriose senyvo amžiaus žmonės galėtų pasinaudoti robotų pagalba.“

Senyvo amžiaus žmonės nepasiruošę priimti autonomiškų robotus į savo namus

Tyrėjai pasikvietė 45 žmones, kurių amžius buvo nuo 65 iki 95 metų ir atliko apklausą Pensilvanijos pagyvenusių žmonių centre.

Tyrimo dalyviai papasakojo, kad robotai galėtų būti naudingi trijuose jų gyvenimo aspektuose: fiziniame, informaciniame ir interaktyviame. Jie jautėsi geriau su robotizuotais pagalbininkais ir asistentais. Pasak tyrėjų, senyvo amžiaus žmonės mieliau priimtų tuos robotus, kurie jiems teiktų reikiamą informaciją ir padėtų praleisti laisvalaikį.

Tačiau senyvo amžiaus žmonės yra nelabai linkę pasitikėti autonominiais robotais. Kadangi autonominis robotas gali savarankiškai priimti sprendimus, nelaukdamas komandos iš žmogaus, kad galėtų atlikti įvairias užduotis.

„Pensininkai nori, kad robotai elgtųsi kiek pasyviau, – sako Sundar. – Jie neturi nieko prieš robotus kaip kompanionus, tačiau jie baiminasi, kad nesugebės jų kontroliuoti.“

„Daug kas priklauso nuo to, kaip žiniasklaida pateikia informacija žmonėms apie robotizuotas mašinas, – sako Sundar. – Esmė ta, kad ši informacija formuoja žmonių požiūrį į robotus, nors daugelis iš jų niekada nesinaudojo šių mašinų paslaugomis.“

„Nors ir esame susirūpinę dėl robotų elgesio kontroliavimo, mes žinome, kad robotai gali būti labai naudingi senyvo amžiaus žmonėms“, – sakė Džastinas Voldenas, Šiaurės Dakotos valstijos komunikacijų universiteto docentas, dirbantis su profesoriumi Sundar.

„Mes senstame, todėl mūsų fiziniai ir interaktyvūs poreikiai irgi keičiasi. Būtent robotai turi potencialą padėti pagyvenusiems žmonėms užpildyti kai kurias šių poreikių spragas“.

Kai dirbtinis intelektas ir robotika taps labiau priimtinesni, Sundar tyrimai gali padėti išsiaiškinti, kaip robotai ir kompiuteriai bus tinkamai panaudoti visuomenėje. „Mes taip pat norėtume žinoti, žvelgiant iš socialinės-mokslinės pusės, kokiame lygyje pagyvenusiems žmonėms yra patogiausia bendrauti su robotais ir kokį vaidmenį turėtų atlikti šios mašinos“, – pabrėžė tyrėjas.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„DJI Matrice 600“ – profesionaliam filmavimui skirtas dronas

2016 09 20 15:11

Kompanija DJI išleido bepilotį „Matrice 600“ (M600), kuris skirtas profesionaliems vaizdo operatoriams ir kinematografijos entuziastams.

Drono išmatavimai gana nemaži – 1668 x 1518 x 759 mm, jo svoris – 9,6 kg ir jis gali gabenti iki 15 kg sveriantį krovinį. Į prietaisą taip pat integruota technologija „LightBridge 2“, kurios dėka jis gali perduoti 1920 х 1080р kokybės vaizdą nuo operatoriaus nutolęs net 5 km atstumu. Tiesa, prie drono vaizdo fiksavimo kamera nepridedama, todėl ją reikės įsigyti atskirai. Dronui tinka visos firmos „Zenmuse“ kameros ir tvirtinimo detalės.

Maksimaliai dronas gali pakilti iki 2,5 kilometro aukštį. Jis skrenda iki 18 m/s greičiu. Bepilotis gali veikti net 35 minutes, tačiau šis laikas sutrumpėja iki 20 minučių, jeigu dronas gabena papildomą įrangą.

„DJI Matrice 600“ – profesionaliam filmavimui skirtas dronas

Į aparatą integruoti trys GPS moduliai ir trys giroskopai, todėl jis puikiai žino savo padėtį ir tiksliai skrenda pagal nustatytą maršrutą.

Modernios modulinės konstrukcijos dėka bepilotis M600 yra lengvai valdomas ir pasižymi tikslumu. Galingi, nuolatos aušinami varikliai užtikrina dronui patikimumą ilgų filmavimo periodų metu.

M600 palaiko programėlę DJI GO ir naują programą „DJI Assistant 2“. Šių programų dėka vartotojas gaus tiesioginį HD vaizdą, informaciją apie baterijos būseną, galės reguliuoti kamerą ir kitas skraidyklės funkcijas.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Echo Voyager“ – robotinė povandeninė valtis, skirta ilgalaikėms misijoms

2016 09 19 08:45

Kompanija „Boeing“ neseniai pristatė naują bepilotę povandeninę valtį, kuri po vandeniu gali dirbti be degalų papildymo net kelis mėnesius. Tai didžiulis pasiekimas povandeninės žvalgybos srityje.

„Echo Voyager“ – tai jau trečias kompanijos „Boeing“ sukurtas bepilotis povandeninis laivas. Ankstesni modeliai „Echo Seeker“ ir „Echo Ranger“ gali išbūti po vandeniu be degalų papildymo tik kelias dienas. Be to, jiems reikia lydinčio personalo, kuris sektų robotinius laivus po vandeniu ir gabentų specialią įrangą jų aptarnavimui.

„Echo Voyager“ – robotinė povandeninė valtis, skirta ilgalaikėms misijoms

„Echo Voyager“ ilgis – 15 metrų. Ankstesnės robotinių lavų versijos siekė 10 ir 5 m. Taip pat į šį aparatą integruota hibridinė energijos sistema, kurios dėka valtis-dronas gali ilgai išbūti po vandeniu. Robotizuota povandeninė valtis galės dirbti net kelis mėnesius ir periodiškai išplauks į paviršių, kad perduotų surinktus duomenis ekipažui, dirbančiam sausumoje.

„Echo Voyager“ turi didelį krovininį skyrių. Jame galima patalpinti įvairią įrangą, kurios prireiks moksliniams tyrimams ar karinėms ekspedicijoms. Pasak žiniasklaidos, galutiniai povandeninės valties bandymai jau baigti ir greitu laiku dronas turėtų būti perduotas Jungtinių Valstijų karinių jūrų pajėgų tarnybai, o taip pat ir turėtų pasirodyti ir tarptautinėje rinkoje.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„HDMS 551s1“ – protingas dvirankis robotas, skirtas kariškiam

2016 09 18 15:44

JAV armija neseniai įsigijo dvirankį robotą „HDMS 551s1“, kurį sukūrė robotikos kompanija „Resquared“. Roboto paskirtis – atlikti tikslias užduotis, kurias valdo žmogus-operatorius.

Abi jo rankos turi po du pirštus-čiuptuvus ir besisukiojantį korpusą, kuris suteikia robotui daugiau judėjimo laisvės.

„HDMS 551s1“ – protingas dvirankis robotas, skirtas kariškiam

Roboto „HDMS 551s1“ demonstruojama užduotis – blokų išdėstymas ant nedidelių platformų atrodo įspūdingai ir ir šie gebėjimai leis palengvinti kariškių užduotis. Robotas puikiai pravers tokiose situacijose, kuriose reikia tikslumo, pavyzdžiui, išminavimo operacijose. Tokiu būdu, bus apsaugotos karių gyvybės. Mašina taip pat turi vikšrinį pagrindą, kurio dėka ji gali judėti įvairiais paviršiais.

Pasak žiniasklaidos, roboto „HDMS 551s1“ gamybą finansavo Karinio jūrų laivyno tyrimų departamentas, o taip pat JAV armijos Tyrimų, vystymo ir inžinerijos centras.

Su roboto veikimu galite susipažinti video medžiagoje:

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„WowWee MiP“ roboto apžvalga

2016 09 17 09:12

„WowWee MiP“ bendrovė buvo įkurta 1988 metais Kanadoje, o dabar pagrindinė jos būstinė įsikūrusi Honkonge. Gamintojas specializuojasi vartotojams skirtų robotų ir kitų pramoginių prietaisų kūrime. Mūsų laboratoriją pasiekė 2014 metais jų pristatytas žaislinis robotukas „MiP“.

Gamintojas siūlo pasirinkti iš baltos ir juodos versijų. Prietaisas įjungiamas paslinkus galinėje dalyje esantį jungiklį, o energijos jam suteikia keturios AAA tipo baterijos, kurias pakeisti gali atsukus tris varžtus. Įjungus robotuką jį reikia kelias sekundes palaikyti pastačius ant ratų, kol susibalansuos, o po to jis savarankiškai išlaiko pusiausvyrą ir sugeba vikriai judėti.

„WowWee MiP“ roboto apžvalga

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/produktai/elektronika/56348/.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„iRobot“ – ne tik siurblius gaminanti kompanija

2016 09 16 22:42

Robotai siurbliai – tik įžanga į išmanesnius namus, kokius žmones turės ateityje, sako kompanijos „iRobot“ vadovas Colinas Angle`as.

„iRobot“ pagaminti siurbliai „Roomba“ jau tarnauja milijonams namų visame pasaulyje. C. Angle`as, kompaniją įkūręs prieš 26 metus, sako, kad niekada nesitikėjo, kad jo produktai padarys revoliuciją ir griežtai nesutinka su tais, kurie sako, kad jo kompanija tiesiog pardavinėja dulkių siurblius.

„iRobot“ – ne tik siurblius gaminanti kompanija

Autonominiai dulkių siurbliai, jo nuomone, pakeitė tai, kaip žmonės suvokia buitį, ir jų požiūrį į robotiką, net jeigu anksčiau prisibijodavo robotizuotų įrenginių. „Liko jau visai nedaug, kad namuose bus robotai, kurie gali paduoti stiklinę vandens ar įjungti šviesą, kai žmogus įeina į kambarį“, – tikina C. Angle`as.

„iRobot“ vadovas tikisi, kad jo kompanija ir kitos robotikos kompanijos pralenks laiką. Anot jo, demografiniai rodikliai prognozuoja niūrią ateitį: nėra užtektinai jaunų žmonių, kurie galėtų pasirūpinti senjorais. Vadinasi, tai teks padaryti robotams.

Inf. šaltinis: Robotika.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Šis robotas ateityje jums pristatys pirkinius

2016 09 14 09:33

Sekmadienį Vilniaus gyventojai galėjo savo akimis išvysti, kokia bus prekių išvežiojimo ateitis – į sostinės gatves pirmą kartą išriedėjo šešiaračiai Estijos startuolio „Starship Technologies“ robotai, į savo pasaulinį prisistatymo turą įtraukę ir Vilnių. Išmanūs gatvės robotai, nuvažiavę jau daugiau nei dvylika tūkstančių kilometrų, aplankę dvylika šalių ir pusšimtį miestų, pakeliui į savo tėvynę Estiją stabtelėjo Vilniuje – kad prisistatytų sostinės gyventojams. Visame pasaulyje žmonių simpatijas pelnę draugiškieji „Starship“ robotai nepaliko abejingų ir vilniečių.

Sostinės gyventojai su smalsumu stebėjo Gedimino prospektu riedančius šešiaračius. Daug praeivių stabtelėdavo ir žiūrėjo net atsigręždami, o jų žvilgsniai buvo kupini susižavėjimo ir nuostabos – lyg negalėtų patikėti tuo, ką mato. „Žiūriu į šiuos robotus, kaip tvarkingai ir darniai jie juda gatve, visiškai netrukdydami pėstiesiems, ir bandau įsivaizduoti, kad būtent taip ateityje atrodys kurjeris, pristatantis pirkinius man į namus. Nerealu“, – atvirai žavėjosi 22 metų studentė Agnė.

Šis robotas ateityje jums pristatys pirkinius
Luko Balandžio / „15min“ nuotr.

„Starship“ robotais žavėjosi ne tik jaunimas ir ypač vaikai, bet ir vyresnio amžiaus vilniečiai. „Jei atvirai, būdavau skeptiškas visų tų robotų atžvilgiu, bet šitie man visai patinka – tokie mieli, jaukūs atrodo. Ir taip jie čia tinka – lyg jau daugelį metų Vilniaus gatvėmis važinėtų“, – įspūdžiais dalijosi pensininkas Bronislovas. Baterijomis varomi Estijos startuolio robotai juda nedideliu greičiu – panašiai kaip šaligatviu einantis pėsčiasis, sumaniai apeidami kliūtis.

Kompanijos atstovai pažymi, kad per visus robotų bandymus bemaž pusšimtyje skirtingų miestų dar nebuvo nė vieno incidento ar nelaimingo atsitikimo. Išmanieji pasiuntinukai miestų gatvėmis juda savarankiškai ir yra skirti greitai bei saugiai pristatyti prekes iki 5 km atstumu. Robotų kūrėjai tiki, kad ši idėja sukels tikrą perversmą prekių pristatymo rinkoje: pagal jų sumanymą robotai turėtų surinkti prekes pakrovimo centre, o klientui pateikus užsakymą pristatyti pirkinius (tarkime, po 30 minučių) – greitai juos išvežioti ir vėl grįžti į pakrovimo vietą naujai užduočiai.

Rugsėjo 7-ąją Štutgarte (Vokietija) „Starship Technologies“ paskelbė apie partnerystės pradžią su „Mercedes-Benz Vans“. Bendradarbiaujant su automobilių pramonės milžinu bus sukurta pirma pasaulyje transportavimo sistema „Robovan“ su integruotais autobusiukais, kurie bus specialiai pritaikyti greitai nugabenti robotus reikiamu maršrutu, kad šie galėtų efektyviai išvežioti prekes kaimynystėje. „Starship Technologies“ jau pradėjo robotų bandymus su pasirinktais partneriais įvairiose pasaulio šalyse – kai kuriuose miestuose robotai jau bando atlikti pirmuosius prekių pristatymus realiomis sąlygomis.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »