Didžiausiose Europos robotikos varžybose Lietuvai atstovaus kauniečiai

2017 05 24 09:34

Daugkartiniai „First Lego League“ (FLL) Lietuvos čempionai, Kauno jėzuitų gimnazijos komanda „Phoenix“, intensyviai ruošiasi antrajam Europos čempionatui, kuris gegužės 25–29 dienomis vyks Orhuse (Danija).

Antrą kartą į tokio tipo čempionatą vyksianti komanda džiaugiasi, jog jau turi tokių varžybų patirties, todėl žino, ko tikėtis nuvykus. „Norėdami gerai pasiruošti šių metų čempionatui paaukojome labai daug laiko, todėl tikimės kaip įmanoma geresnio rezultato. Daug dirbome kurdami projekto idėją, taip pat tobulindami roboto dizainą ir programą. Pernai į čempionatą vykome su ganėtinai paprasto dizaino robotu, šiemet į lagaminą bandysime sutalpinti aštuonias skirtingas konstrukcijas“, – kalbėjo Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos treneris Albertas Juškauskas.

Didžiausiose Europos robotikos varžybose Lietuvai atstovaus kauniečiai

Siūlys unikalią idėją

Kiekvienais metais čempionato rengėjai pasiūlo bendrą temą, pagal kurią rengiamasi robotų varžyboms, taip pat ruošiami projektai, komandų vertybės. Šių metų tema – gyvūnai sąjungininkai. Norėdama pasiūlyti unikalią projekto idėją, dar rudenį komanda vyko į Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą bei gyvūnų prieglaudą, norėdami išsiaiškinti jų veiklos principus, kuriuos panaudojo kurdami projektą.

Pagrindinė projekto mintis – pasiūlyti valstybiniu mastu įkurti įstaigą, teikiančią gyvūnų terapijos paslaugas visuomenei, padedančią visuomenės nariams pasirūpinti gyvūnais, šviesti visus žmones, o ypač vaikus, kaip tinkamai rūpintis gyvūnais. Ši įstaiga kartu apimtų vaikų namus, senelių slaugos namus ir gyvūnų globos namus.

Kels aukštesnius tikslus

Trečią kartą iš eilės nugalėję „First Lego League“ (FLL) Lietuvos čempionate teisę vykti į Daniją iškovojo septynių mokinių komanda: Nojus Baliūnas, Rokas Tarasevičius, Paulius Dovidaitis, Matas Šarapovas, Dominykas Navickas, Emilis Jukna bei Povilas Kirna.

„Pernai į Tenerifę (Ispanija) vykome penkiese ir pastebėjome, jog tokio mąsto renginyje mūsų komanda buvo labai maža: trūko laiko tinkamai pasiruošti varžyboms. Šiemet į renginį vyksime su didesne komanda ir keliame aukštesnius tikslus. Sieksime papulti į dvidešimtuką“, – teigė komandos treneris.

„Kai buvo paskelbta, jog čempionatas vyks Danijoje, manėme, jog šį kartą galbūt nekils tiek finansinių sunkumų, norint išsiųsti savo komandą, kiek jų teko patirti pernai. Deja, šių metų kelionė dar brangesnė, o ir mokinių šiemet vyksta daugiau. Esame be galo dėkingi savo rėmėjams, nes tik jų dėka komanda galės pademonstruoti savo galimybes tarptautinėje arenoje“, – džiaugėsi treneris. Šios išvykos rėmėjais tapo „Kilobaitas“, „Robotikos akademija“, „NFQ technologies“, „Rubedo sistemos“, „Lemona“, „Amidus“ bei „Lazerinės odontologijos centras“.

Varžybos sulaukia vis daugiau dalyvių

FLL varžybas Lietuvoje organizuoja VšĮ Robotikos akademija. Iki varžybų komandos savo jėgas pasitikrina regioniniuose turuose, o finalas vyksta renginio „Robotiada“ metu. „Labai džiaugiamės, kad kiekvienais metais FLL varžybų dalyvių skaičius auga. Matome, kad mokyklos, tėveliai noriai įsitraukia į šias draugiškas, komandos vertybes formuojančias varžybas. Labai džiaugiamės, kad tokios įstaigos kaip Pakruojo Rotary klubas prisideda prie pagalbos mažesnėms įstaigoms įsigyjant važybų laukus. Tokia pagalba leidžia dar didesniam skaičiui draugiškųjų išradėjų išmėginti savo jėgas varžybose“, – sako Kristijonas Vasiliauskas, VšĮ „Robotikos akademijos“ bendraįkūrėjas, „Robotiados 2017“ vadovas.

FLL Europos čempionatas vyks gegužės 25–28 dienomis Orhuse, Danijoje. Naujas FLL sezonas startuos šių metų rugjūčio gale, jo tema – hidrodinamika.

Skyrius: Mūsų naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Išmaniesiems miestams – lietuvių startuolio „Pixevia“ dirbtinio intelekto sistema

2017 05 23 08:32

Vaizdo medžiaga, atkeliaujanti iš bepiločių skraidyklių, automobilių su įmontuotomis vaizdo kameromis ar stacionarių aplinkos stebėjimo kamerų ir analizuojama specialiai tam sukurto dirbtinio intelekto, gali smarkiai pagerinti mūsų gyvenimo miestuose kokybę, teigia praėjusią savaitę „NVIDIA GTC“ GPU technologijos konferencijoje Silicio slėnyje, Kalifornijoje, dalyvavęs lietuvių startuolis „Pixevia“.

Kaip rašoma pranešime spaudai, startuolio sukurta automatizuota skaitmeninė dirbtinio intelekto vaizdo apdorojimo platforma gali realiu laiku integruoti, analizuoti ir vaizdo medžiagoje išskirti užfiksuotus objektus, pavyzdžiui, žmones, automobilius, laivus ar infrastruktūros objektus, be papildomos žmogaus priežiūros. Pasak startuolio įkūrėjo ir vadovo Mindaugo Eglinsko, tokia vaizdo apdorojimo sistema suteikia galimybę bepiločių skraidyklių gamintojams, kompiuterinių programų kūrėjams bei išmaniųjų miestų gyventojams kurti išmaniuosius saugumo, transporto srautų, logistikos ir išteklių valdymo, ar miesto planavimo sprendimus. „Pixevia“ jau vykdo pilotinius antžeminių objektų atpažinimo projektus su išmaniųjų bepiločių skraidyklių programų kūrėjais „Aerialtonics“ ir „Squadrone System“.

Išmaniesiems miestams – lietuvių startuolio „Pixevia“ dirbtinio intelekto sistema

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/59444/.

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Čekų bepilotis orlaivis ore gali praleisti apie 10 valandų

2017 05 22 08:11

Čekų orlaivių konstravimo veiklą vykdantis startuolis „Primoco UAV“ pristato bepilotį orlaivį, ore galintį praleisti daugiau nei 9 val. Šis civilinio bepiločio orlaivio buvimo ore rekordas užfiksuotas gegužės mėn. Viename Prahos oro uoste startavęs prietaisas „Model One“ ore praleido 9 val. 1 min. Pagal parengtą projektą panaudojant bepiločiame orlaivyje sumontuotą variklį planuota pasiekti 10 valandos tikslą.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Login Startup Fair“ šiais metais lankytojams siūlys susikonstruoti savo robotą

2017 05 21 12:51

Gegužės 24–25 d. vyksiantis „Login Startup Fair“ be pasaulinio lygio pranešėjų taip pat žada visą pluoštą kūrybinių veiklų. Viena jų – specialiai įrengtoje techninės įrangos ir išradimų zonoje vyksiančios kūrybinės dirbtuvės, kuriose lankytojai galės susikonstruoti savo robotą, pagroti lazeriniais instrumentais ar pradėti ruoštis Marso kolonizacijai.

Šoje žymiausius šalies išradėjus ir kūrėjus subursiančioje zonoje lankytojai, naudodamiesi robotų konstravimo sistema „Totem“, galės nemokamai susikonstruoti savo robotą, bei išvysti, kaip LEGO robotai gali padėti vykdyti realius eksperimentus, o smalsiausi galės skirti laiko ir išbandyti savo jėgas statant marsaeigį ir taip pradėti ruoštis artėjančiai Marso kolonizacijai.

Techninės įrangos ir išradimų zonoje veikiančiame Iliuzijų muziejuje bus demonstruojami optiniai eksponatai, o kiekvienas norintysis galės išbandyti savo minčių jėgą, pagroti lazeriniais instrumentais. Maker.lt pristatys greičiausią miesto transporto priemonę – elektrinę riedlentę, o 3D vaizdo holografus ir 3D animacijas kuriantys „HoPro“ pademonstruos savo galimybes.

Jau penktą kartą vykstanti „LOGIN Startup Fair“ – nemokama. Šiais metais ji keliasi į „Vilnius Tech Park“. Čia žiūrovų lauks startuolių mugė su virš 60 startuolių iš Lietuvos ir užsienio, konferencija su virš 18 profesionalių pranešėjų, atstovaujančių žymiausius pasaulio startuolius, meistriškumo klasės industrijos profesionalams bei „Vilnius Tech Park“ rezidentai, tokie kaip „Google“, „CG Trader“, „TeleSoftas“ ir kiti.

„LOGIN Startup Fair“ yra VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamas pagrindinis startuolių renginys Vidurio ir Rytų Europoje, kuris šiais metais duris atvers gegužės 24 dieną, t. y. viena diena anksčiau nei pagrindinė LOGIN konferencija.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Autonominiai robotai Kaune bandė paimti „aukso maišą“

2017 05 15 16:28

Penktadienį, gegužės 12 d., Kaune vyko tarptautinės robotų varžybos „Robotų intelektas 2017“. Kauno technologijos universiteto Studentų mokslinė draugija (KTU SMD) jau ketvirtą kartą subūrė robotikos, dirbtinio intelekto ir naujausių technologijų entuziastus trokštančius išbandyti savo robotus. Pagrindinėje rungtyje autonominiai per atstumą nevaldomi robotai turėjo surasti ir savo komandai atvežti 1 kg svorio „aukso maišiuką“. Robotų kūrėjai varžėsi dėl pagrindinio prizo – 7 tūkst. eurų.

Inf. šaltinis: „Mokslo sriuba“

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Mano kolega – robotas: kaip pasidaliname darbus?

2017 05 14 11:21

Mano kolega – robotas: kaip pasidaliname darbus?Robotai nebėra tik ateities inovacijos – tokie darbuotojai jau dirba paslaugų centruose Lietuvoje. Nors robotų atėjimas į darbo rinką gali neraminti kai kuriuos darbuotojus dėl darbo vietos išsaugojimo, iš tiesų naujieji kolegos ypač padeda efektyvinti darbo procesus. Jie, atlikdami technines ir monotoniškas užduotis, specialistams suteikia progą susitelkti į kūrybinius darbus ir procesus, kuriančius aukštą pridėtinę vertę.

Robotai padeda išvengti rutinos

Robotai, dirbdami paslaugų centrų sektoriuje, didžiausią naudą teikia perimdami rutina virtusius darbus – atlieka pasikartojančias, labai paprastas ir aiškias užduotis, tokias kaip kopijavimas ar duomenų apdorojimas. Tik kompiuterių ekranuose „matomi“ darbuotojai gali atlikti ir sudėtingesnes užduotis, viena iš jų – laiškų, skirtų klientams, kūrimas.

Šiuo metu mano komandoje „Danske Bank“ Globalių paslaugų centre dirba trys robotai, draugiškai vadinami Robertais. 10 val. ryto pažadintas robotas prisijungia prie sistemos, patikrina, ar yra svarbių įvykių, atrenka banko klientams aktualią informaciją. Pasikliaudamas filtrais ir savo atmintimi, robotas parenka atitinkamą tekstą, įklijuoja informaciją į laiško šabloną, suformuoja laišką ir išsiunčia jį darbuotojui, kuris yra atsakingas už tokių laiškų patikrinimą.

Tiesa, jeigu laiškas nestandartinis, reikalinga papildoma žmogaus pagalba. Konsultacijų kompanijos „McKinsey&Company“ duomenimis, dėl vykstančios robotizacijos finansų sektoriuje atsirado galimybė automatizuoti 43 proc. darbo laiko. Nors šis skaičius yra pakankamai didelis, įgyvendinti pokyčius praktiškai yra kur kas sunkiau – automatizavimą gali apsunkinti techninės galimybės, papildomi kaštai ar teisinis reguliavimas.

Robotas darbe 11 kartų greitesnis už žmogų

Išmanieji kolegos kai kuriais atvejais žymiai lenkia žmones ir yra pranašesni lyginant tam tikrų darbų atlikimo greitį ir kokybę. Praktika rodo, kad robotai vienuolika kartų greičiau gali surinkti ir perkelti duomenis, o dirbdami pagal tą patį algoritmą – išvengti klaidų. Dar vienas iš robotų privalumų – galimybė dirbti bet kuriuo paros metu. Pavyzdžiui, ataskaitas darbuotojams jie gali paruošti prieš prasidedant darbo dienai, taip pastebimai palengvindami darbų planavimą ir sutrumpindami pasiruošimo jiems laiką.

Nors didelių kasdienių iššūkių dirbant su robotais įprastai nekyla, visuomet reikia turėti planą B – iš anksto numatyti tolimesnius veiksmus, jeigu robotas „susirgtų“, reikiamu laiku „nepasirodytų darbe“ ir neatliktų užduoties. Tokių iššūkių pasitaiko itin retai, tačiau tuomet naudojamos instrukcijos, parodančios, kaip procesai buvo vykdomi prieš tai, tad darbus gali sėkmingai užbaigti kiti darbuotojai.

Kritinio mąstymo ir kūrybiškumo svarba

Dėl pasikeitimų darbo rinkoje ir kitokio užduočių pasiskirstymo, keičiasi ir kompetencijos, kurių tikimasi iš darbuotojų. Pasaulio ekonomikos forumo duomenimis, 2020 metais, palyginti su 2015-aisiais, pirmoje darbo rinkoje reikalingų kompetencijų vietoje išliks kompleksinių problemų sprendimas. Robotams perimant elementarius darbus, darbuotojai vis dažniau dirbs su nestandartinėmis situacijomis bei jų sprendimais. Antroje vietoje liks kritinis mąstymas, o į trečiąją iš dešimtosios pakils kūrybiškumas. Taip pat ypač svarbūs išlieka vadovavimo, koordinavimo, sprendimų priėmimo, gero aptarnavimo ir derybiniai gebėjimai.

Remiantis žmogiškųjų išteklių valdymo kompanijos „ManpowerGroup“ atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 18 tūkst. darbdavių iš 43 valstybių ir buvo siekiama įvertinti robotizacijos įtaką verslui, net 64 proc. įmonių atstovų teigė, kad robotų atsiradimas nesumažins darbuotojų skaičiaus ir darbuotojai galės susikoncentruoti į aukštą pridėtinę vertę kuriančių darbų atlikimą. Šviesi ateitis laukia IT darbuotojų (planuojamas 26 proc. augimas), žmogiškųjų išteklių valdymo srities specialistų (galimas 20 proc. augimas) bei klientų aptarnavimo srities darbuotojų (planuojamas 15 proc. augimas). Tiesa, kiekvienas darbuotojas turėtų pagalvoti, kaip robotų atėjimas į darbo rinką galėtų paveikti jo sritį, kuria kryptimi reikėtų tobulėti.

Autorius: Lina Pivoriūtė-Palubinskienė

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

F. Swainas: kiborgų tik daugės

2017 05 13 09:01

Nerimauti dėl to, kad žmogaus biologinės galimybės praplečiamos naudojant technologijas, tikrai nereikėtų. Taip LRT.lt sako kiborgu prisistatantis žurnalistas Frankas Swainas. Jo teigimu, kūno tobulinimui ribų nėra, o mums reikia pasirinkti: eisime kartu su technologijomis ar būsime atsilikę.

„Nematau problemos, kai žmonės bando naudoti technologijas tam, kad sau padėtų. Ilgainiui to matysime vis daugiau, o kartu daugės ir kiborgų“, – tikina F. Swainas.

Prieš kelerius metus sužinojęs, kad kursta, F. Swainas su pažįstamu garso menininku Danieliu Jonesu sukūrė ypatingą klausos aparatą. Su juo F. Swainas ne tik susigrąžino klausą, bet ir praplėtė realybę.

F. Swainas: kiborgų tik daugės

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/59381/.

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Dar viena „LOGIN“ naujiena – pirmos tarptautinės dronų varžybos Lietuvoje

2017 05 12 07:26

Nenuostabu, kad naujovių gerbėjų Meka – technologijų ir inovacijų festivalis „LOGIN“ – stebina pirmais technologiniais kartais: festivalio metu, gegužės 25–26 d., „LOGIN“ komanda kartu su didžiausia aviacijos įmonių grupe „Avia Solutions Group“ surengs pirmąsias šalyje tarptautinės dronų lenktynių asociacijos (IDRA) pripažintas varžybas. Pasak organizatorių, jų metu 32 dalyviai rungsis dėl greičiausio drono piloto titulo, dvi dienas dovanodami žiūrovams įdomų ir azartišką reginį Katedros aikštėje.

Pasak pagrindinio varžybų organizatoriaus „Drone Racing Lietuva“ atstovo Pauliaus Vėželio, tokios „Challengers cup“ varžybos populiarios tiek JAV, tiek didžiosiose Europos ar Azijos valstybėse. Jos visos yra jungiamos į vieną sistemą ir dalyviams skaičiuojamas vienas reitingas, kuris sezono pabaigoje nulems, kas gaus kelialapius į JAV vyksiantį superfinalą. Pernai IDRA surengė iki šiol didžiausias ir garsiausias varžybas Dubajuje, kur prizinis fondas buvo 1 milijonas JAV dolerių.

Lietuvoje „Avia Solutions Group presents: IDRA Challenger Cup Vilnius@LOGIN“ varžybos vyks pirmą kartą ir truks dvi dienas: pirmoji diena bus skirta treniruotėms, po kurių dalyviai atliks kvalifikacinius skrydžius; antrąją dieną vyks likę kvalifikacijos ir pagrindinės lentelės finaliniai skrydžiai. Užsiregistravusių dalyvių sąraše – dronų pilotai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Baltarusijos ir Suomijos. Socialiniame tinkle „Facebook“ buvo atlikta apklausa, kurios rezultatai parodė, jog Lietuvoje yra apie 200 dronų pilotų – įdomu tai, kad dronų varžybos Lietuvoje yra gerokai populiaresnės nei Latvijoje ir Estijoje.

Pasak P. Vėželio, varžybų taisyklės labai primena automobilių lenktynes – dalyvių dronai startuoja vienu metu, o laimi tas, kuris greičiausiai įveikia trasą. „Kvalifikacijos metu svarbu parodyti kuo geresnį laiką – pagal jį pilotai bus suskirstyti į grupes, kuriose atliks finalinius skrydžius. Finalo metu dalyviai startuos po 4 vienu metu ir, du pirmi finišavę, pateks į kitą etapą. Taip bus iki tol, kol išsiaiškinsime 4 geriausius pilotus, tarp kurių vyks pagrindinė kova – kuris greičiausias ir geriausias“, – pasakoja „LOGIN“ metu vyksiančių varžybų organizatoriaus „Drone Racing Lietuva“ atstovas.

Pagrindinės dronų lenktynių partnerės – „Avia Solutions Group“ – valdybos nario Daumanto Lapinsko teigimu, prisidėti prie bepiločių orlaivių technologijų populiarinimo itin svarbu, o įmonių grupei – tai ne naujiena. „Ekspertai visame pasaulyje sutinka, kad bepiločiai orlaiviai yra ateities transporto ir paslaugų tiekimo technologija numeris vienas. Pavyzdžiui, palyginus ją su autonominiais automobiliais, vystyti bepiločių technologijai nereikia tiek daug investicijų, o ir infrastruktūra yra iškart pritaikyta – keliavimui oru nereikia puikios būklės kelių, o judėjimo taisyklės ir reglamentai kuriami realiuoju laiku, tad mes galime prie to prisidėti, – inovacijų tendencijomis dalijosi „Avia Solutions Group“ valdybos narys D. Lapinskas. – Savo įmonių grupėje jau turime bepiločių orlaivių operatorių „Laserpas“, kuris, naudodamas šią technologiją, keičia energetikos įmonių mąstymą, mūsų įmonė „BAA Training“ organizuoja dronų pilotų mokymus, todėl džiaugiamės galėdami prisidėti ir prie sportinės šios rinkos dalies, Lietuvai padovanodami pirmas tokio lygio varžybas.“

Oficiali ir pripažinta sportinių dronų kategorija yra FAI (Tarptautinės aviacijos federacijos) pripažinta F3U klasė, kurioje ribojamas drono dydis, propelerių dydis, baterijos voltažas. Neoficialiai yra rengiamos ir mažesnių – micro ir mini dronų lenktynės su savitais ribojimais, bet tai, pasak „Drone Racing Lietuva“ atstovo P. Vėželio, nėra tarptautinio masto kategorijos.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Laida „IT+“

2017 05 11 08:43

Šioje „IT+“ laidoje išvysite robotų humanoidų kovų turnyro Japonijoje akimirkas, į Londono gatves išvažiavusį savarankišką autobusiuką, neįtikėtiną naują transporto priemonę „Uber Bike“, naujienas apie bendrovės „Apple“ parką bei animacinio filmo „Drakonų kovos Z“ perkėlimą į virtualios realybės žaidimus.

Inf. šaltinis: Laida „IT+“

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Dronai Lietuvos padangėje: taisyklės, kurias būtina žinoti

2017 05 10 12:37

Šiandien bepiločiai orlaiviai (dronai) gali būti naudojami daugelyje sričių – nuo karinių iki meninių. Tačiau tobulėjant technologijoms didėja ir dronų sukeliamos grėsmės – sudėtingi didelį greitį išvystantys bepiločiai orlaiviai gali stipriai sužeisti žmones, gyvūnus ir paukščius, augantis jų spiečius padangėje kelia grėsmę žmonių privatumui. Kaip to išvengti ir apsisaugoti, jei vieningų jų veiklą reglamentuojančių įstatymų dar nėra?

Anot Civilinės aviacijos administracijos specialisto Adolfo Kuzborski, bendri ES reikalavimai turėtų pasirodyti iki 2020 metų, o kol kas kiekviena ES valstybė vadovaujasi savomis taisyklėmis. „Vis dažniau kalbama apie bepiločių orlaivių panaudojimą vaizdo fiksavimo, tyrinėjimų, saugumo ir kitose srityse, tačiau informacijos ir reglamentavimo harmonizacijos šioje srityje vis dar trūksta. Europos Sąjungos mastu bepiločių orlaivių naudojimas iki šiol nėra vieningai reglamentuotas, nes ši technologija tebėra laikoma naujove“, – pastebi jis.

Dronai Lietuvos padangėje: taisyklės, kurias būtina žinoti

Specialisto teigimu, savo turiniu šios taisyklės panašios visose šalyse – jos sukoncentruotos į bepiločio orlaivio valdytojo atsakomybę. „Kaip esmines taisykles reikėtų išskirti tam tikro atstumo laikymąsi – dažniausiai 50 m nuo pašalinių žmonių. Taip pat skraidinant bepilotį orlaivį jis visą laiką turėtų būti vizualiai matomas ir nekilti aukščiau nei 120 m, o kai kuriose šalyse – aukščiau nei 150 m. Taip pat dronus draudžiama skraidinti šalia oro uostų“, – atkreipia dėmesį A. Kuzborski.

Apie bepiločių orlaivių eismo reguliavimą buvo diskutuojama ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybiškumo ir inovacijų centre „LinkMenų fabrikas“ vykusiame renginyje „Dronai. Technologijos. Lietuva“. Čia rinkosi Lietuvos dronų entuziastai ir profesionalai, mokslininkai, verslininkai bei menininkai. Susirinkusiųjų auditoriją atspindėjo plačios bepiločių orlaivių panaudojimo galimybės – Lietuvoje jie pasitelkiami viešajam saugumui užtikrinti, žemės stebėjimo, elektros perdavimo linijų stebėjimo, kelių priežiūros, gynybos, pastatų šiluminio pralaidumo, žemės ūkio, miškininkystės, net meno, fotografijos srityse.

Nors VGTU bepiločiai orlaiviai kuriami Antano Gustaičio aviacijos institute, VGTU „LinkMenų fabrikas“ taip pat siekia aktyviai įsitraukti į dronų gamybos sritį ir užsimena apie specialias tam skirtas dirbtuves: „Gyvename neribotų galimybių ir amžiuje, kai informacijos ir technologijų prieinamumas yra kaip niekad didelis, o savomis rankomis galime pasidaryti beveik viską. Planuojame VGTU „LinkMenų fabrike“ netrukus pasiūlyti dronų gamybos kursus“, – sako VGTU „LinkMenų fabriko“ direktoriaus pavaduotoja Eglė Girdzijauskaitė.

Anot jos, dronų pritaikymas skirtingose, net kasdienėse srityse, darosi vis įvairesnis ir populiaresnis. „Viena didžiausių el. parduotuvių pasaulyje „Amazon“ planuoja, kad po 4 metų jų prekės klientams bus pristatomos 80 km/h greičiu skrendančių dronų. Gal dar po 10 metų ir Lietuvoje mūsų vaikai turės po droną, kurie į mokyklą skraidins knygas, ir taip išspręsime didesnių už pirmoką kuprinių problemą?“ – juokauja E. Girdzijauskaitė.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »