Unikalus EPFL robotas sugeba atsargiai paimti trapius daiktus
2016 06 17 16:29Sukurti mašinas, kurios galėtų atkartoti lengvą žmogaus rankos prisilietimą, labai sudėtinga. Tačiau mokslininkai šioje srityje padarė gana didžiulį šuolį. Jie pademonstravo robotizuotą prietaisą, kuris gali paimti objektus naudodamas elektrostatinės traukos principą.
Vadovaujant Luizianos federalinės politechnikos mokyklos doktorantui Jun Shintake, mokslininkai sukūrė prietaisą, kuris gali švelniai paimti daiktus didžiojo ir rodomojo pirštų pagalba kaip tai daro žmonės. Konstrukcija susideda iš penkių sluoksnių: elastomero, kuris yra dviejų sluoksnių elektrodų viduryje ir dviejų sluoksnių silikono, esančio išorinėje pusėje.

Vykstant traukai, roboto pirštuose esantys elektrodai imituoja žmogaus pirštų suėmimo principą. Pagrindinį vaidmenį šiame procese vaidina elektrostatinis laukas, kuris įvyksta sąveikaujant pirštų galiukuose esantiems elektrodams.
Bandymų metu, mokslininkai su prietaisu atliko kelis eksperimentinius triukus, naudodami tokius trapius daiktus kaip kiaušiniai, oro balionai pripildyti vandens ar popieriaus lapas. Vienas iš šio roboto privalumų palyginti su kitomis panašiomis mašinomis yra jo sugebėjimas manipuliuoti trapiais objektais nežinant iš anksto kokia bus jų forma.
EPFL tyrėjai tiki, kad jų naujasis robotizuotas prietaisas galės pasitarnauti tokiose sferose kaip kosminių šiukšlių surinkimas, maisto produktų perdirbimas ir rankų protezų tobulinimas.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Ruošiama 5 tūkst. robotų, kurie ieškos naujų objektų visatoje
2016 06 16 09:30Lawrence Berkeley nacionalinė laboratorija JAV ruošiasi panaudoti tuntą mažų robotų, kad atrastų naujų objektų visatoje, rašo techradar.com.
5 tūkst. maždaug 2,5 cm dydžio botų bus įdiegti į teleskopą Kitto Peako nacionalinėje observatorijoje 2018-aisiais. Toks botų darinys sutartinai vadinamas tamsiosios energijos Spektroskopiniu instrumentu (angl. Dark Energy Spectroscopic Instrument, sutrumpintai – DESI).
Visi robotai bus sujungti šviesolaidžio kabeliu ir nukreipti į konkrečius objektus nakties danguje stengiantis aptikti jų šviesą. Šie objektai bus daugiausiai galaktikos, bet taip pat tikimasi aptikti žvaigždžių ir kvazarų. Robotai bus glaudžiai suspausti, tad judės sutartinai.
Inf. šaltinis: LRT.lt
Mažyčiai bepiločiai tampa galingu ginklu
2016 06 15 08:11Mažyčiai bepiločiai, tarsi vabzdžiai zvimbiantys virš galvų, pelnytai tapo Tokijuje prasidėjusios kasmetinės žaislų parodos vinimi. Net kelios bendrovės pristatė savo gaminius, besigirdamos, kad būtent jų gaminami bepiločiai – mažiausi pasaulyje. Nors šie skraidantys aparatai ir atrodo neįtikėtinai maži, iš tikrųjų pavadinti juos žaislais nesiverčia liežuvis – juose įdiegtos moderniausios technologijos, tad saugiai juos skraidinti galima ne tik lauke, bet ir uždarose patalpose.
Inf. šaltinis: DELFI.TV
„Double 2“ – pažangiausias vaizdinio bendravimo robotas pasaulyje
2016 06 14 18:49Prieš kelis metus pasirodė robotai, skirti organizuoti nuotolinėms konferencijoms. Tai buvo mobilūs robotai su „iPad“ plamšetėmis vietoje „galvų“ ir nuotoliniu operatoriumi ekrane. Neseniai jų gretas papildė dar vienas robotizuotas aparatas – „Double 2“.
Pirmoji roboto „Double Robotics“ versija buvo sukurtadar 2012 metais ir tapo puikia priemone, padedančia žmonėms būti dviejose vietose vienu metu. Naujas modelis pasižymi naujomis funkcijomis ir kompanijos vadinamas „pačiu pažangiausiu vaizdinio bendravimo robotu pasaulyje“.
Naujos roboto galimybės leidžia operatoriui stebėti aplinką platesniu spektru ir padeda lengviau valdyti prietaisą. Šoninio stabilizavimo sistema naudoja sušvelnintų smūgių mechanizmą taip, kad operatoriai gali įveikti tokius objektus, kaip smulkūs išmėtyti daiktai arba nelygūs paviršiai.

Į naująjį robotą taip pat integruota kamera, pasižyminti 150 laipsnių plačiu objektyvu, kuris padidina matumo lauką 70 procentų iš kiekvienos pusės. Technologija „Adaptive HD“ automatiškai parenka aukštą kadrų dažnį, kai robotas juda ir filmuoja plačiu spektru, kai mašina stovi vietoje. Kameros komplekto dėka vartotojai gali fotografuoti 5 megapikselių nuotraukas, palyginus su pirmuoju modeliu, kuris tegalėjo daryti nuotraukas su 1,2 megapikselių raiškč.
Robotas galo judėti net 2,6 km/h greičiu. Roboto „Double 2“ aukštį galima reguliuoti nuo 119 iki 150 cm. Jo plotis – 25,4×23 cm, o svoris – 6,35 kg. Ličio jonų baterijos dėka mašina veikia iki aštuonių valandų, o įkraunama per 3 valandas. Prietaisas palaiko Wi-Fi arba 4G / LTE ryšį.
Pagal paskutinius žiniasklaidos duomenis, robotas „Double 2“ parduodamas už 2499 JAV dolerius. Kamerą atskirai galima įsigyti už 249 dolerius, tačiau taip pat įmanoma užsisakyti ir visą komplektą, į kurį įeina: robotas, įkrovimo bazė, audio sistema ir kamera už 2999 dolerių.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„Google“ patentavo dronų gelbėjimo tarnybą
2016 06 13 07:36Amerikos technologijų kompanija „Google“ patentavo dronų gelbėjimo tarnybą, veiksiančią rytų Kalifornijoje.
Rytinę valstijos dalį sudaro dykumos ir nutolę keliai – tušti smėlio ir asfalto ruožai, kuriuose, atsitikus nelaimei, itin sunku sulaukti techninės ar medicininės pagalbos. Todėl „Google“, atkreipusi dėmesį į esamą Kalifornijos regiono situaciją bei, žinoma, siekianti nuolat pritaikyti inovacijas, sukūrė robotų-gelbėtojų projektą.
Sistema veiktų gan elementariai. Nelaimėje atsidūręs vartotojas, dronų „iškvietimo stotelėje“ paspaustų mygtuką, geriausiai apibūdinantį medicininės pagalbos poreikį.

Anot „Google“, naudojant oro robotų gebėjimo paslaugas būtų įmanoma sutaupyti minutes, o kartais ir valandas ekstremaliose situacijose, kurių eliminavimas, dėl nuotolio, neretai trunka pernelyg ilgai. Pavyzdžiui, asmeniui, kurį ištiko anafilaksinis šokas, oro robotas galėtų sparčiai atgabenti defibriliatorių ar adrenalino injekciją.
Nepaisant to, kad „Google“ patente nurodomi keli nepilotuojamų oro transporto priemonių modeliai, o vienas jų primena „Project Wing“ drono-kurjerio dizainą, kol kas nėra žinoma kaip atrodys Dronų gelbėjimo tarnybos darbuotojai.
Visgi akivaizdu, kad kompanijai įgyvendinus šį projektą ir žmonėms pagalbą teikiančius oro robotus pavertus realybe, kelionės nuošaliais bei tuščiais keliais Kalifornijoje (o vėliau galbūt ir kitose vietovėse) taptų jaukesnės.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Siekiama išplėsti bepiločių orlaivių panaudojimo galimybes valstybės poreikiams
2016 06 12 16:11Lankstesnis teisinis reguliavimas, specialios valstybinės duomenų apsikeitimo ir stebėjimo sistemos, nauji tarptautiniai konkursai bepiločių orlaivių naudotojams bei šių technologijų kūrėjams. Tai tik dalis priemonių, kurios turėtų paskatinti platesnį bepiločių orlaivių naudojimą. Tačiau, kaip paspartinti šių inovacijų pritaikymą būtent valstybės reikmėms? Apie tai įžvalgomis ir patirtimis dalintasi birželio 2 d. Vilniuje vykusioje konferencijoje ir parodoje „Bepiločių orlaivių praktinis panaudojimas Lietuvoje“.
Teigiamos patirties sklaida ir ambicingų tikslų kėlimas valstybinėse institucijose daugelio renginio dalyvių buvo minimi kaip vieni pagrindinių būdų siekiant spartesnio bepiločių orlaivių pritaikymo viešajame sektoriuje.
„Štai Lietuvos policija pradėjo naudoti bepiločius ieškant samanės gamintojų miškuose. Tai šimtais kartų pigiau ir patogiau nei „šukuoti“ mišką ieškant pažeidėjų pasitelkus dideles pajėgas“, – neseną teisėsaugininkų patirtį priminė ūkio viceministras Marius Skarupskas.
Pasak M. Skarupsko, kalbant apie ateities perspektyvas, ambicingas tikslas būtų veiksmingiau panaudoti šio tipo orlaivius logistikos srityje. Pavyzdžiui, kitose pasaulio šalyse analizuojamos galimybės bepiločiais pristatinėti maistą, vaistus ir kitas prekes.
Dar viena pozityvi patirtis – valstybės įmonės Distancinių tyrimų ir geoinformatikos centras „GIS-Centras“ projektas, kurio metu jau beveik metus bepilotis orlaivis naudojamas pagrindinio Lietuvos žemėlapio atnaujinimui.
„Registruotinų objektų fiksavimas ir įtraukimas į žemėlapį naudojant tradicinės aviacijos lėktuvus trunka ilgiau, dėl to atnaujinimas buvo vykdomas kas trejus metus. Atliekant tą patį darbą su bepiločiais orlaiviais, galime pastatytą naują objektą atnaujinti net per kelias dienas. Tokiu būdu informacija pasiekia vartotoją daug greičiau“, – pasakojo Kęstutis Papšys, VĮ „GIS – Centro“ erdvinių tyrimo ir technologijų skyriaus vedėjas.
Bepiločių orlaivių panaudojimas neįmanomas be taisyklių. Siekiama, kad jos būtų priimtinos šių skraidyklių naudotojams bei atitiktų visuomenės saugumo poreikius. Bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidento Antano Gedvilo teigimu, šiuo klausimu daug dirba tiek pati asociacija, tiek valstybinė Civilinės aviacijos administracija.
„Džiaugiuosi, kad be pagrindinių taisyklių jau esame sutarę ir dėl tam tikrų išimčių, kurios leis profesionalams bepiločiais orlaiviais naudotis laisviau. Kalbame ir apie skraidymą mažesniu nei 50 metrų atstumu iki pastatų, ir skraidymą tose vietose, kur įprastai to daryti būtų negalima. Šiuo metu kuriamas interaktyvus žemėlapis, kurio pagalba galbūt mes galėsim skraidyti ir už matomumo ribų, ir toliau negu kilometras nuo valdytojo“, – informavo A. Gedvilas.
Ne mažiau svarbu užkirsti kelią nelegaliems skrydžiams, o legalius vykdyti saugiai. Apie postūmį šiuo klausimu kalbėjo Evaldas Rožanskas, VĮ „GIS-Centras“, direktorius. Jis pristatė Lietuvoje kuriamą nekontroliuojamos oro erdvės skrydžių valdymo informacinę sistemą.
„Ši sistema leis realiu laiku stebėti situaciją Lietuvos nekontroliuojamoje oro erdvėje ir gauti įspėjimus apie potencialų pavojų. Kartu tai bus pagalbininkas visiems, taip vadinamiems bendrosios aviacijos orlaivių, parasparnių, karšto oro balionų ir kitų, valdytojams. Sistema turėtų būti baigta per dvejus metus“, – kalbėjo E. Rožanskas.
Antrą kartą organizuotas renginys subūrė viešojo sektoriaus, verslo ir mokslo atstovus, technologijų kūrėjus ir visus besidominčius technologijų naujovėmis.
Konferenciją organizavo Mokslo inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).
„OC Robotics LaserPipe“ – robotas suvirintojas
2016 06 11 08:34Vamzdžių suvirinimas siaurose ir pavojingose vietose yra brangus ir sudėtingas procesas. „OC Robotics“ ir TWI rado šios problemos sprendimą. Jie sukūrė lankstinį robotą-gyvatę, kuris judės ir suvirins vamzdžius iš vidaus, naudodamas galingus pramoninius lazerius.
Suvirinant arba remontuojant vamzdžius reikia sujungti dvi sekcijas kartu, o po to suvirinti jas rankiniu būdu arba naudoti orbitinį suvirinimo aparatą, kuris suvirina vamzdį iš išorinės jo pusės. Šis instrumentas puikiai tinka suvirinti tiesius vamzdžius, tačiau esant susilenkimams ar susidūrimo vietoms jį labai nepraktiška naudoti.
„LaserPipe“ puikus to sprendimas. Tai robotizuota „gyvatė“, turinti manipuliatorių su lazerine suvirinimo galvute, kuris įkraunamas per optinį kabelį distancinio lazerinio generatoriaus pulto dėka.
Manipuliatorius, į kurį integruoti nuotolinės lokalizacijos davikliai, pirmiausia nuo kitų robotų skiriasi galvos dizainu. Operatorius valdo roboto galvutę, o jo kūnas banguojančiai juda, kuo mažiau liesdamas patį vamzdį. Pabaigęs darbą, aparatas grįžta tuo pačiu keliu.
Pasak „ОC Robotics“, visa sistema sveria 5 kg ir gali tilpti į bet kokį standartinį vamzdį, suktis 360 laipsnių kampu, judėti 22-omis ašimis. Taip pat turi galvutę, kuri vamzdį apsaugo nuo įbrėžimų ir kibirkščių.
Į roboto „LaserPipe“ galvą integruotos aukštos raiškos kamera ir lazerinės centravimo sistemos, kurių dėka operatorius pažymi tikslų suvirinimo kelią. 5 kW lazeris gali suvirinti vieno metro ilgio plieninį vamzdį per minutę palikdamas 0,22 mm suvirinimo žymę.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Lukas Pačkauskas: prieš skraidindamas savo pirmąjį brangesnį droną, pririšau jį virvele
2016 06 10 14:34Prieš savaitę Vilniuje surengtoje „Popietėje su dronu“ („DJI New Pilot Experience“) bepiločių orlaivių entuziastai turėjo galimybę išbandyti naująjį „DJI Phantom 4“ droną ir įveikti su juo sudėtingas užduotis. Kaip valdyti bepiločio orlaivio skridimo trajektoriją ir kaip teisingai jį nutupdyti, mokėsi daugiau nei 20žmonių. Vienas iš renginio instruktorių buvo muzikos kūrėjas Lukas Pačkauskas, savo pirmąjį dronąįsigijęs prieš trejus metus.

„Pirmąjį bepilotį orlaivį nusipirkau iš Kinijos. Jis nebuvo labai pažangus, jo kamera buvo prasta, baterija greitaiišsekdavo. Vėliau įsigijau brangesnį ir geresnį droną. Prisimenu, prieš jį skraidindamas, pririšau virvele. Nenorėjau,kad jis kur nors nuskristų. Viskas baigėsi gerai, bet toks dronas su pavadėliu turėjo atrodyti gana juokingai“, –šypsosi dainininkas.
Įvairiausius renginius iš paukščio skrydžio mėgstantis filmuoti atlikėjas pasakoja, kad, nors „Popietė su dronu“ buvolabiau orientuota į pradedančiuosius bepiločių orlaivių entuziastus, tačiau dainininkas taip pat gavo naujos ir labainaudingos informacijos, taip pad džiaugėsi galėdamas pasidalinti savo patirtimi su „naujokais“.
„DJI Phantom 4“ yra puikus pasiūlymas norintiems mėgautis vaizdu iš oro, filmuoti bei fotografuoti. Jis yra labaidraugiškas vartotojui. Patogus valdymas ir gebėjimas išvengti kliūčių yra itin naudingi jo privalumai“, – tikina L.Pačkauskas.
Popietę organizavusios parduotuvės „Promaksa“ vadovo Antano Petrausko teigimu, renginio tikslas buvopademonstruoti, kaip progresuoja dronų technologijos, parodyti, kokios inovacijos jau dabar yra prieinamosLietuvoje bei apmokyti žmones saugiai valdyti bepiločius orlaivius.
„Būtent nepatyrusiems vartotojams naujojo „Phantom 4“ valdymas bus daug lengviau suprantamas. Naujiejibepiločiai orlaiviai turi galimybę matyti prieš save kliūtis ir jų išvengti. Iki šiol to negalėjo padaryti jokie vartotojamssiūlyti dronai. Taip pat nuo šiol „Phantom“ galima daug paprasčiau valdyti užduodant misijas išmaniajame telefonear planšetėje – todėl net ir pradedantieji gali atlikti tokius tokius sudėtingus manevrus filmuojant, kuriuos galėtųatlikti tik kelių metų patirtį turintys profesionalai, kontroliuodami droną įprastu valdymo pultu“, – tikina A. Petrauskas.
Tačiau jis priduria, kad naujojo „Phantom 4“ savybės pradžiugins ir patyrusius dronų entuziastus. Šis bepilotisorlaivis ore gali išsilaikyti daug ilgiau, be to, jis skrenda greičiau nei jo pirmtakas – maksimalus „Phantom 4“ greitisyra 72 km/h.
„Taip pat tai yra pirmasis „Phantom“ bepilotis orlaivis, galintis filmuoti net 120 kadrų per sekundę sulėtintus vaizduspilna HD kokybe“, – priduria parduotuvės „Promaksa“ direktorius.
Lietuvoje pradedamas prekių pristatymas bepiločiais orlaiviais
2016 06 06 14:17Penktadienį „Topo Centro“ dronas iš Vilniaus Konstitucijos prospekte VCUP esančios automobilių parkavimo aikštelės pirmą kartą Lietuvoje pristatė telefoną į šalia esantį dangoraižį.
Skrydžiu bendrovė oficialiai pradėjo siuntų pristatymą dronais į gretimais esančius dangoraižius, tačiau tolesnė projekto ateitis neaiški – prekių pristatymas bepiločiais orlaiviais turi daugybę suvaržymų, o ir patys „Topo centro“ atstovai nėra tikri, ar investicijos į įrangą atsipirks.
Drono kaina (kartu su modifikavimo išlaidomis) siekė beveik 5 tūkst. eurų, o viso projekto – virš 20 tūkst. eurų. Bendrovė naudoja standartinius dronus „DJI Phantom 4“, kurie turi sustiprintas ryšio priemones.
„Skrydžiai vykdomi tik sezono metu, lietus ir vėjas daugiau nei 10 m/s yra blogai. Kol kas mes tik norime pasibandyti, kaip vyksta prekių pristatymas į verslo centrus. Jeigu jis bus sėkmingas ir žmonės bus patenkinti, bandysime prekes pristatyti privačių namų ir kotedžų savininkams, kurie turi pievelę. Trečias etapas bus tuomet, kai dronai pagerės ir galės gabenti didesnius krovinius“, – sakė už projektą atsakingas „Topo Centro“ atstovas.
Siuntų pristatymą dronais varžo ne tik oro sąlygos, bet ir pristatomo krovinio dydis, kuris maksimaliai siekia kilogramą. Be to, pagal Civilinės aviacijos administracijos reikalavimus, bepiločiu orlaiviu galima skristi tik tol, kol jis nedingsta iš regos lauko – kilometro spinduliu.
Didžiosios pasaulio siuntų pristatymo bendrovės kaip „Amazon“ ar DHL jau kelerius metus kalba apie prekių pristatymą bepiločiais orlaiviais, tačiau naujoves visose šalyse naujoves stabdo teisinis reguliavimas.
Inf. šaltinis: 15min.lt
Dronai veržiasi į žemės ūkį: gano avis, nustato ligas, išvaiko papūgas
2016 06 04 15:13Dronai gali ne tik mėtyti bombas ant teroristų slėptuvių ar tapti suaugusiųjų žaidimų objektais. Tai liudija internetinės komercijos bendrovė „Amazon“, įtikinusi JAV Federalinės aviacijos administraciją (FAA) pradėti bandymus, po kurių, tikimasi, Jungtinėse Valstijose dronais bus pristatomos prekės.
Dronų panaudojimas išties labai platus: jais galima prognozuoti orus, tirti kapines ar net ganyti gyvulius. Jie naudojami įvairiose srityse, tiesa, ne masiškai, todėl daugeliui vis dar kelia nuostabą, kai inžinieriai virš statybviečių paleidžia dronus filmuoti teritoriją iš viršaus ir tada tyrinėja, kokią pažangą padarė darbininkai arba kur dingo brangi technika.
Nors pavadinimas „dronas“ gali skambėti baugiai, nes pirmiausia siejasi su karyba, visgi šios bepilotės skraidyklės būna ne tik „Boeing 737“ orlaivių, bet ir žurnalo dydžio. Ne tik verslas, nekilnojamojo turto sektorius įkinkė į darbą dronus. Nors bepilotės skraidyklės dar negano lietuviškų žalmargių, užsieniečiai jas jau pritaikė žemės ūkyje.
Dronai – žemės ūkio ateitis
Tarptautinė dronų pramonės grupė nustatė, kad „tikslinis ūkininkavimas“ ir visuomenės apsauga sudaro 90 proc. potencialios dronų rinkos JAV. Komercinių dronų bendrovės „PrecisionHawk“ prezidentas Ernestas Earonas regi žemės ūkį kaip vieną perspektyviausių skraidyklių panaudojimo sferų.
Dronai gali būti plačiai pritaikomi ūkiuose – nuo gyvulių stebėjimo iki valdymo ar pasėlių fiksavimo. Pavyzdžiui, sergantys gyvūnai turi truputį aukštesnę kūno temperatūrą, todėl infraraudonųjų spindulių jutikliai gali juos aptikti didžiulėje bandoje, nes nustato net mažų skirtumų temperatūras. Duomenys įkeliami į „debesis“, juos apdoroja bendrovė „PrecisionHawk“, atsakinga už duomenų valdymą. Duomenų tvarkymo kainos prasideda nuo 10 centų už akrą (0,4 ha).

„PrecisionHawk“ dronas virš laukų. Bendrovės nuotr.
Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/55037/.
Inf. šaltinis: Deimantė Daugintytė / LRT.lt
