Naujas įspūdingas ginklas JAV kariniame laivyne – „Orca“
2019 02 15 14:46„Boeing“ Jungtinių Valstijų karinėms jūrų pajėgoms gamins povandeninį droną. „Orca“ pavadintas povandeninis laivas be jokios įgulos viduje atliks pačias įvairiausias užduotis ir bus vienas iš moderniausių ginklų pasaulio vandenynuose.

Modulinė „Boeing Echo Voyager“ konstrukcija leis gabenti įvairius krovinius
© „Boeing“ nuotrauka
Ką tik pasirašyta 43 milijonų dolerių vertės sutartis nurodo, kad „Boeing“ JAV karinėms jūrų pajėgoms pagamins ir išbandys keturis „Orca“ povandeninius dronus. Itin Dideli Povandeniniai laivai be Įgulų („Extra Large Unmanned Undersea Vehicles“ arba XLUUV) bus skirti įvairioms misijoms - tiek žvalgybai, tiek priešo laivų naikinimui. „Orca“ turėtų gebėti veikti itin dideliu atstumu nuo centrinės valdymo stoties, todėl tai būtų itin pažangus ir pavojingas ginklas.
„Orca“ bus kuriama „Boeing Echo Voyager“ pagrindu. Tai – dyzelinis-elektrinis povandeninis laivas, paleidžiamas iš prieplaukos ir su vienu degalų moduliu galintis nuplaukti daugiau nei 12 tūkstančių kilometrų. „Echo Voyager“ nereikia kito laivo priežiūros – jis gali mėnesius plaukioti savarankiškai. Kaip jau supratote, tai – modulinės konstrukcijos povandeninis laivas. 15,5 metrų ilgio povandeniniame laive yra vietos 10,4 metrų ilgio moduliui – tai gali būti krovinys, ginkluotės sistema ar papildomi degalai ilgesnėms misijoms. „Echo Voyager“ gali gabenti 7,3 tonas sveriančius krovinius, tačiau jie nebūtinai turi būti sudėti minėtame modulyje – laivas gali plaukti ir su išorėje prikabintu kroviniu.
„Echo Voyager“ turi palydovinę sistemą, kuri leidžia susisiekti su valdymo stotimi, priimti nurodymus ar persiųsti informaciją. Maksimalus pasiekiamas gylis – 3,35 km - „Echo Voyager“ plaukioja giliau nei daugelis povandeninių laivų. Galiausiai, maksimalus „Echo Voyager“ greitis – 14,8 km/h (8 mazgai). Tiesa, maksimalus greitis negali būti pasiektas plaukiant maksimaliame gylyje.
Tokiomis savybėmis pasižymi „Echo Voyager“, tačiau virsdamas „Orca“ laivas turėtų gerokai pasikeisti. Teigiama, kad naujasis povandeninis dronas galės pasitarnauti neutralizuojant povandenines minas, kovojant su priešo povandeniniais ir paviršiniais laivais, vykdyti elektroninės karybos misijas. „Orca“ galės savarankiškai aptikti priešo povandeninius laivus ir informaciją apie jų buvimo vietą perduoti sraigtasparniams ir kitiems laivams.
„Orca“ galėtų būti ginkluota „Mk.46“ lengvąja torpeda ir povandeninius laivus naikinti savarankiškai. Didesnės „Mk. 48“ torpedos galėtų būti panaudotos paviršiniams laivams atakuoti. „Orca“ taip pat galėtų išdėstyti minas priešo laivo kelyje.
„Orca“ galės vykdyti labai platų misijų spektrą ir tai yra didžiulis privalumas. Modulinė konstrukcija leis laivą paruošti pagal kiekvienos misijos specifiką. Turint visą tai omenyje, tie 43 milijonai dolerių už 4 povandeninius dronus net neatrodo kaip labai didelė suma. Juk „Orca“ leis vykdyti labai pavojingas misijas nerizikuojant įgulų gyvybėmis ir keliasdešimt kartų brangesnių povandeninių laivų saugumu.
Inf. šaltinis: Technologijos.lt
Dirbtinio intelekto proveržis: kaip pasiruošti?
2019 02 13 18:18Naujosios technologijos sparčiai keičia mūsų gyvenimus. Itin didelių pokyčių, ypač kalbant apie pramoninę gamybą, transportą, sveikatos apsaugą ir statybas, galima laukti dirbtinio intelekto (DI) ir robotikos srityje.

Tuo didesnis iššūkis yra pasirengti dar didesnės automatizacijos, senųjų darbo vietų nykimo ir naujų atsiradimo, o kartu ir naujų galimybių bei naujų grėsmių epochai. Europos Parlamentas (EP) šią savaitę ėmėsi iš pagrindų vertinti naujus iššūkius.
Strasbūre antradienį buvo priimta rezoliucija dėl visapusiškos Europos pramonės politikos dirbtinio intelekto ir robotikos srityje. Tekste, kurį parengė britų europarlamentaras Ashley Foxas (Europos konservatoriai ir reformistai, ECR), pabrėžiama, kad ES valstybės narės, kaip ir privatūs veikėjai, turėtų identifikuoti kylančias grėsmes ir plėtoti strategijas, kaip spręsti dėl automatizacijos kilsiančias problemas. Be kita ko, nurodoma, kad turi būti keičiamos ir švietimo programos, jas pritaikant prie naujų realijų.
Pranešimo autoriai sveikina Europos Komisijos pasiūlymą plėtoti Skaitmeninės Europos programą ir DI klausimams skirti 2,5 mlrd. eurų. Jie taip pat pabrėžia, kad reikia investuoti ne tik į technologijas ir inovacijas, bet ir į su DI susijusių socialinių bei etinių klausimų sprendimą. Nė vienas DI projektas negali ignoruoti etinių klausimų, ir visos technologijas plėtojančios bendrovės, tiek ES, tiek ir už jos ribų, turi įsipareigoti griežtam etikos kodeksui. Tik tokiu būdu tikimasi išvengti galimų grubių žmogaus teisių pažeidimų, kompiuterinėms sistemoms perduodant vis daugiau sprendimo laisvės.
Europarlamentarai taip pat nurodo, kad viešos ir privačios partnerystės gali efektyviausiai prisidėti prie tolesnės DI plėtros, kartu užtikrinant visuomenės paramą naujųjų technologijų taikymui strateginiuose sektoriuose. Sparti ir, svarbiausia, saugi 5G plėtra įvardijama kaip vienas iš būdų, kaip galima būtų išnaudoti DI privalumus ir atremti kibernetinio saugumo grėsmes.
EP nariai prašo Europos Komisijos reguliariai peržiūrėti teisinę bazę, kad būtų užtikrinta palanki DI plėtrai terpė, kartu išlaikant pagarbą ES pamatinėms vertybėms. Bet koks teisinis reguliavimas turi užtikrinti teisę į slaptą susirašinėjimą ir asmeninių duomenų apsaugą.
Vienas iš kertinių pasiūlymų Europos Komisijai ir ES valstybėms narėms – apsvarstyti galimybę įkurti reguliacinę agentūrą, kuri prižiūrėtų DI ir algoritmais paremtą sprendimų priėmimą. Tokiai agentūrai galėtų tekti tokios užduotys, kaip nustatyti taikomų algoritmų rizikos vertinimo matricą, tirti atvejus, kai įtariamas su algortimų sistemis siejamas žmogaus teisių pažeidimas, teikti rekomendacijas kitoms agentūroms ir audituoti DI sistemas itin jautriose srityse.
Apibendrindamas nuveiktą darbą, Lietuvoje rinktas europarlamentaras Algirdas Saudargas (Europos liaudies partija, EPP) išreiškė viltį, kad EP priimta rezoliucija pasitarnaus pagrindu daugeliui būsimų Parlamento diskusijų DI klausimu. Rengiant rezoliucijos projektą, jis buvo šešėlinis pranešėjas.
Inf. šaltinis: Alfa.lt
Pasaulinėje parodoje apsaugos sprendimai it iš filmų: „robokopai“ nebetolima ateitis
2019 02 12 19:48Vaizdo kameros, tapusios „akimis su protu“, kelių mygtukų paspaudimais telefone valdomi protingi namai, dronai, gaudantys nusikaltėlius – tai tik keli pavyzdžiai, kurie buvo pristatyti sausio pabaigoje Dubajuje vykusioje parodoje „Intersec 2019“. Ši paroda laikoma pasaulio mastu reikšmingiausiu renginiu, kurio metu pristatomos saugumo, saugos ir priešgaisrinės saugos naujovės.

„Intersec 2019“ paroda © Asmeninio archyvo nuotr.
Parodoje lankęsi apsaugos sprendimų ekspertai iš Lietuvos išskyrė kelias pagrindines tendencijas, kuria linkme vystomos saugumo bei saugos sričių technologijos, taip pat kokius iššūkius kelia technologijų skverbtis į mūsų kasdieną.
Apsaugos paslaugų bendrovės „Argus“ generalinis direktorius Romualdas Jonaitis pranešime žiniasklaidai pasakoja, kad kasmetinis „Intersec“ renginys suburia pasaulio novatoriškus technologijų gamintojus ir saugumo bei saugos ekspertus.
„Saugumo užtikrinimas ir sauga yra gana plati sritis – nuo kiekvienam iš mūsų gana gerai žinomos fizinės asmenų, teritorijų apsaugos, įvairių signalizacinių sistemų iki saugos funkcijų suteikimo kasdien mus supantiems daiktams. Čia aktyviai dirba technologijų vystytojai, o rinka pasaulyje kasmet auga apie keliolika procentų. Lietuvoje investicijos į šią sritį auga daugiau nei 30 proc. per metus: pradedant sąmoningumo augimu ir didesne namų bei verslų turto apsauga, baigiant šalies gynyba“, – teigia R. Jonaitis.
Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/66935/.
Inf. šaltinis: DELFI.lt
Pramonės revoliucija ir robotai Lietuvos įmonėse: skelbia geriausio sprendimo paieškas
2019 02 11 14:08Lietuva dažnai apibūdinama kaip palyginti maža šalis, panašūs teiginiai gali būti naudojami ir kalbant apie čia veikiančias gamybos įmones. Nors toks apibūdinimas gali skambėti kaip rimtas minusas, iš tiesų tai – atvirumo pokyčiams, greičio ir lankstumo ženklas. Apie tai kalba tiek tarptautinės organizacijos, tiek ir Lietuvos ekspertai, vertindami šalies įmonių pasiekimus ir kartu primindami, kad ties jais sustoti nereikėtų. O tobulėti ir mokytis vieniems iš kitų dar tikrai yra kur – savo veikloje robotus pasitelkia vos 3 proc. Lietuvoje veikiančių įmonių.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/pazintiniai/66914/
Dronai grasina ir Lietuvai: pilotai teigia jų matę ir virš mūsų oro uostų
2019 01 31 20:27Pasaulyje didėjant bepiločių orlaivių populiarumui, daugėja atvejų, kada pastarieji įskrenda į oro uosto teritoriją bei taip kelia grėsmę šimtams gyvybių. Pilotai teigia, kad yra matę skraidančių bepiločių orlaivių ir šalia Lietuvos oro uostų, tiesa, nė vienas tokių atvejų neprivertė pilotų pakeisti skrydžio maršruto ar imtis kitų reikšmingų veiksmų.

Didžiosios Britanijos oro saugumu besirūpinančios agentūros „UK Airprox Board“ pateiktoje ataskaitoje pažymima, kad daugėja atvejų, kada lėktuvas mažu atstumu ore prasilenkia su dronu. 2015 metais jų buvo tik 29, o 2018 metais šis skaičius siekė 120 incidentų. Dėl vieno iš tokių incidentų 2018 metų gruodžio 21 dieną trims dienoms buvo sutrikdytas Londono Hitrou oro uosto darbas. Pakeisti daugiau nei 1000 skrydžių tvarkaraščiai, dėl ko nukentėjo apie 140 tūkst. keleivių.
Civilinės aviacijos administracijos direktorius Jorius Gintilas LRT.lt portalui sakė, kad nei 2018 metais, nei iki tol Lietuvoje nebuvo užfiksuota nė vieno atvejo, kada dronai sukeltų oro transporto sutrikdymus.
„Tačiau esame gavę pranešimų, kad pilotai yra matę dronus lėktuvo nusileidimo metu, tačiau tai jų neprivertė pakeisti maršruto“, – LRT.lt portalui sakė J. Gintilas.
Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/66806/.
Inf. šaltinis: LRT.lt
Viešbutis atleido pusę savo darbuotojų-robotų: labai prastai dirbo
2019 01 22 18:52Žmonės, kurie nerimavo dėl to, kad robotų revoliucija juos paliks be darbo, gali atsipalaiduoti. Bent jau laikinai. Japonijos viešbutis „Henn na“, kuris didžiavosi, kad visą personalą sudaro vien robotai, pusę šio personalo atleido – jie tiesiog nesugeba atlikti net paprasčiausių užduočių, rašo cnet.com.
„Henn na“ robotus įdarbino dar 2015 metais – tuomet buvo skelbiama, kad tikimasi šį viešbutį paversti „efektyviausiu pasaulyje“. Tačiau po ketverių metų panašu, kad 243 robotai buvo labiau erzinantis rinkodarinis triukas, nei iš tiesų prasminga inovacija. Tad pusės jų viešbučio valdytojai atsisakė.
Vienas iš viešbučio svečių skundėsi robotu-skaitmeniniu asistentu Churi, kuris buvo įdiegtas kiekviename viešbučio kambaryje ir knarkiantį žmogų nuolat pažadindavo sakydamas: „Atsiprašau, nesupratau. Gal galėtumėte pakartoti?“ Svetainėje „TripAdvisor“ rasta ir kitų skundų – esą, Churi nemandagiai pertraukia žmonių tarpusavio pokalbius. Tad visi Churi robotai buvo atleisti ir pašalinti iš kambarių.
Bet jie – ne vieninteliai. Humanoidai durininkai bei animatroniniai dinozaurai registratūros „darbuotojai“ nesugebėjo atsakyti į paprasčiausius svečių klausimus be žmonių pagalbos, tad jiems taip pat teks ieškotis naujų karjeros iššūkių – greičiausiai kur nors elektronikos sąvartyne. Durys buvo parodytos ir viešbučio vestibiulyje įkurdintiems šokėjams-robotams.
Anksčiau nei tikėtasi nutrūko ir viešbučio nešikų-robotų karjeros: jie sugebėjo judėti tik plokščiais paviršiais ir pasiekdavo tik kai kuriuos viešbučio kambarius.
„Jie buvo labai lėti bei triukšmingi, be to, nuolat užkliūdavo bandydami prasilenkti vienas su kitu“, – skundėsi buvęs viešbučio svečias Taishi Mito.
Gali pasirodyti, kad sprendimas atsisakyti iškart pusės skaitmeninio personalo yra pernelyg griežtas, tačiau viešbučio tikslas yra užtikrinti savo svečių patogumą, o ne demonstruoti savo ne idealią technologinę pažangą.
„Kai iš tiesų pradedate naudoti robotus, suprantate, kad esama sričių, kuriose jie nėra reikalingi ar tiesiog erzina žmones“, – sakė kitas viešbučio svečias.
Inf. šaltinis: 15min.lt
Pekine – restoranas, kuriame aptarnauja ir maistą gamina robotai
2019 01 21 16:53Kinijos sostinėje atidarytas restoranas, kuriame ir klientus aptarnauja, ir maistą gamina robotai. Tiesa, visai be žmogaus rankos apsieiti nepavyksta, bet kūrėjai didžiuojasi visą procesą sukūrę patys.
Naujo restorano Pekine populiarumas toks didelis, kad nespėja suktis netgi robotai.
Maistą užsakyti galima planšetiniu kompiuteriu – nieko ypatinga, taip yra nesuskaičiuojamoje daugybėje pasaulio restoranų. Bet tada prasideda įdomybės.
Virtuvėje ima suktis robotai. Restoranas – populiaraus troškinių tinklo „Haidilao“ ir Japonijos technologijų milžinės „Panasonic“ bendras projektas.
Nepraėjus 10 minučių užsakytą maistą pristato robotas padavėjas. Vienintelis trūkumas – kad robotai negali bendrauti su klientais, ir jų paslaugos gana paprastos. O įprastiems padavėjams tenka rūpintis ir klientais, ir robotais.
Padėti robotams reikia ne tik kai per daug darbo salėje, bet ir virtuvėje, gaminant kai kuriuos valgius su ledu. Bet mašinos gali perimti didelę mechaninio darbo dalį.
Aptarnavimu klientai sako visai patenkinti, neaišku tik, ar maistas nuo to skanesnis – juk sakoma, kad virtuvės šefas turi į kiekvieną patiekalą įdėti dalelę širdies.
Inf. šaltinis: LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Naujas žaislas turtuoliams: dronas, kuris gali gabenti žmogų
2019 01 17 13:53Pirmieji dronai galėjo geriausiu atveju pakelti tik foto kamerą, vėlesni galėjo atgabenti nedidelę siuntą, bet pagaliau sukurtas ir toks, kuris gali pakelti žmogų. Tiesa, kol kas tokį malonumą galės sau leisti tik galintys plačiai atverti piniginę.
„CES 2019“ technologijos parodoje pristatytas prototipas, kuris, anot, kūrėjų, pakelia suaugusį žmogų ir leidžia šiam smagiai pasiskraidyti 30-40 minučių.
„ElectraFly“ dronas varomas ne tik aštuoniais suporuotais sraigtais, bet ir nedidelio reaktyvinio variklio, todėl leis išvystyti didesnį greitį. Įrenginys „prikimštas“ įvairių automatinių sistemų, kurios reaguos į vėją ir padės stabilizuoti pilotą, imsis automatinių veiksmų nuleisti skraidyklę, kai baigsis kuras ir pan.

„ElectraFly“ dronas / P. Paulaičio nuotr. / © DELFI
Įdomu tai, kad „ElectraFly“ atstovas parodoje DELFI teigė, kad įrenginys jau yra intensyviai testuojamas, tačiau internete nepavyko rasti vaizdo įrašų, kurie patvirtintų, kad žmogus gali juo skristi. Galbūt jie dar neviešinami, iš kitos pusės, sunku būtų įsivaizduoti geresnį investuotojų ar potencialių pirkėjų pritraukimo būdą, nei parodyti, kad įrenginys iš tiesų gali skraidinti žmogų.
Rinką dronas turėtų pasiekti šių metų pabaigoje-kitų metų pradžioje, tačiau jį sau leisti galės tik turtingi skraidymo entuziastai: orientacinė kaina – 400 tūkst. dolerių (apie 348 tūkst. eurų).
Kalbant apie įrenginio saugumą, teigiama, kad sugedus vienam ar net trims sraigtams kitų pilnai pakaks išlaikyti stabilumą. Sugesti daugiau, neva, teoriškai galimybė itin menka, tačiau ar daug turtuolių bus pasirengusių savo saugumą statyti ant teorinės galimybės – rimtas klausimas.
Kūrėjai teigia, kad šiuo metu galvoja tik apie pramoginiams tikslams skirtą įrenginį, bet ateityje planuoja kurti ir skirtus gelbėjimo darbams arba sunkioms pašto siuntoms skirtus robotus.
Inf. šaltinis: DELFI.lt
Į automobilių sektorių atkeliauja naujas matavimo vienetas
2019 01 16 18:44Dėl elektromobilių revoliucijos, palyginimo metrika automobilių pramonėje keičiasi. Vienas iš geriausių pavyzdžių yra „Tesla“, kuri patyliukais įvedė naują matavimo vienetą – elektromobilio įsibėgėjimo greitis nuo 0 iki 60 mylių per valandą (0-60 mp/h arba 0-96,6 km/h). Dabar visi gamintojai orientuojasi į šį rodiklį, bet ir „Porsche“ nenori atsilikti – pasiūlė savo matavimo vienetą.
Dabar „Porsche“ nori su savuoju „Taycan“ į elektrinių automobilių metriką įnešti naują matavimo vienetą – nuvažiuojamas atstumas per 24 valandas, įskaičiuojant įkrovimą.
Skamba ne itin simpatiškai, bet „Porsche“ mintis atrodo visai nebloga. Štai ką duodamas interviu „Porsche“ generalinis direktorius Oliver‘is Blume‘as sakė apie elektromobilių įsibėgėjimo rodiklį bei kitus naujus matavimo vienetus:
„Su Taycan mes pasiekiame tokius pat aukštus standartus, kaip ir su visais kitais modeliais. Ir įsibėgėjimo rodiklis yra tik viena iš daugelio funkcijų, kurios išskiria mūsų gaminius iš konkurentų. Mūsų elektromobilių galimybės apima tiek dizainą ir kokybę, tiek ir vairavimo dinamiką bei pakabos dizainą. Galios elektronika ir įtampos sistema taip pat suteiks labai aiškią elektrinių variklių diferenciaciją. Vien tik su 800 voltų sistema mes užtikrinsime didelius privalumus elektromobilių baterijų įkrovime, nes per dvigubai trumpesnį laiką aš galėsiu dvigubai greičiau įkrauti baterijas.“
Blume‘as pridūrė, kad šis konkurencinis pranašumas verčia juos siekti naujo elektromobilių palyginimo taško. Generalinis direktorius sako, kad nori, jog žmonės pamėgtų naują matavimo standartą:
„Su Taycan mes taip pat nurodysime kiek kilometrų galėsite nuvažiuoti per 24 valandas – įskaičiuojant įkrovimo laiką. Galiu jums pasakyti, kad nors mūsų bandymuose tikėjomės nuolatiniu 200 km/h greičiu nuvažiuoti didelį atstumą, bet jis gerokai viršijo tuos rodiklius, kuriais gali pasigirti kiti rinkoje esantys elektromobiliai. Mūsų klientams tai yra didžiulis privalumas, nes jie gali apskaičiuoti kaip toli ir kaip greitai pasieks savo tikslą.“
Didelis greitis – 200 km/h – gali žymiai sumažinti vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą, tačiau „Porsche“ mano, kad „Taycan“ dar ilgą laiką bus konkurencingas dėl savo puikaus įkrovimo greičio.
Tikimasi, kad bazinis „Porsche Taycan“ modelis vienu įkrovimu galės nuvažiuoti maždaug 400 kilometrų, o per 15 minučių bus įkrautas iki 80 %. Neseniai rašėme ir apie „FastCharge“ projektą, kuriame dalyvauja partneriai iš „Siemens“, „BMW“ ir „Porsche“, rezultatus.
„Porsche“ skelbė, kad vienas iš jų kuriamų elektromobilių galėjo pasinaudoti didesne nei 400 kW įkrovimo stotele, esančia Vokietijoje ir 90 kWh talpos baterija per 3 minutes buvo įkrauta tiek, kad galima nuvažiuoti beveik 100 km. Tad rezultatai yra išties labai geri ir belieka tik su dideliu nekantrumu laukti rinkoje pasirodysiančio naujojo „Porsche Taycan“, kurio paklausa jau dabar didesnė nei, kad kompanija tikėjosi. Planuojama, kad „Porsche Taycan“ rinkoje pasirodys jau šiais, 2019-aisiais metais.
Inf. šaltinis: DELFI.lt
Europa raginama sparčiau kurti savaeigį transportą
2019 01 15 18:10Antradienį Europos Parlamentas (EP) paragino Europoje sukurti palankesnes sąlygas savaeigiam transportui ir sparčiau jį diegti, kad ES taptų pasauline šios srities lydere.
Tokios šalys kaip JAV, Australija, Japonija, Pietų Korėja ir Kinija sparčiai kuria automatizuotą transportą (veikiantį be vairuotojo), todėl Europai reikia vieningiau ir sparčiau veikti šioje srityje, pažymi europarlamentarai. Jų įsitikinimu, dėl savaeigio transporto plėtros padidėtų eismo saugumas ir efektyvumas, sumažėtų spūstys, taip pat būtų mažiau suvartojama energijos ir išmetama teršalų.

Visų pirma tam būtina išspręsti eismo saugos, civilinės atsakomybės ir žalos draudimo, duomenų naudojimo ir kibernetinio saugumo, taip pat intelektinės nuosavybės ir dirbtinio intelekto etikos klausimus, pažymi Parlamentas. ES teisinė sistema turi būti pritaikyta šiems uždaviniams deramai spręsti, todėl Europos Komisija turėtų nedelsiant pristatyti savaeigio transporto plėtros strategiją, kurioje ypatingas dėmesys būtų skirtas duomenų apsaugai bei kibernetiniam saugumui.
Savo ruožtu europarlamentarai ragina nedelsiant parengti išsamesnes automatizuotų orlaivių naudojimo taisykles, plėtoti savaeigių laivų potencialą, ypač vidaus vandenyse ir trumpųjų nuotolių laivyboje, taip pat skatinti savaeigio geležinkelių transporto diegimą ir susieti Europos traukinių kontrolės sistemą su automatiniu traukinių eismo valdymu.
ES valstybės raginamos įtraukti viešąjį transportą į šios srities plėtrą, taip pat iki 2020 m. įrengti aikšteles, skirtas naujoms technologijoms išbandyti. EP taip pat pabrėžia, kad transporto priemonių ir infrastruktūros techniniai standartai (pavyzdžiui, kelio ženklai ir kelių ženklinimas) turėtų būti kuriami ir derinami tarptautiniu lygmeniu, visų pirma ES mastu.
Europarlamentarai primena, kad iš programos „Horizontas 2020“ 2014–2020 m. laikotarpiui automatizuotų transporto priemonių tyrimams ir projektams buvo skirta 300 mln. eurų. Jie rekomenduoja 2021–2027 m. daugiametės finansinės programos laikotarpiu šias programas tęsti ir išplėsti visų rūšių transportui, taip pat įsteigti ES bendrąją įmonę (partnerystę) savaeigiam transportui plėtoti.
„Siekiant pasinaudoti automatizuoto kelių transporto teikiamais privalumais ir sėkmingai konkuruoti su JAV, Kinija ir Japonija, kur tam dedamos didelės pastangos, labai svarbu, kad Europa šioje srityje išliktų pirmaujanti“, – pažymėjo EP pranešėjas Win van de Camp (Europos liaudies partija, Nyderlandai).
Rezoliucijai pritarė 585 EP nariai, nepritarė 85, o susilaikė 26.
