Sirijos danguje – dviejų JAV dronų susidūrimas

2020 09 03 11:43

Internete išplito vaizdai, kuriuose užfiksuotas iš dangaus krentantis ugnies kamuolys. Tai – amerikietiškas dronas. Tiksliau – du dronai. Ir nors Islamo Valstybė suskubo pasigirti, kad numušė droną, amerikiečiai teigia, kad įvyko dar sunkiau suprantamas dalykas – dronai susidūrė ore.

Socialinių tinklų nuotrauka
Socialinių tinklų nuotrauka

Nepilotuojami kariniai orlaiviai, panašu, nukrito kažkur netoli Idlibo miesto Sirijoje. Socialiniuose tinkluose greitai išplito vaizdai, kaip degantis orlaivis krenta žemyn. Po to pasirodė ir nuolaužų nuotraukos. Tačiau, kadangi juos skelbė nelabai patikimi šaltiniai, mėgstantys kaip naujus rodyti senus įrašus, niekas į tai greitai nesureagavo. Tačiau paaiškėjo, kad JAV iš tikrųjų prarado du dronus, nors bent jau dalyje išplatintų vaizdų iš tikrųjų yra ne tas incidentas.

Neįvardinti šaltiniai iš JAV pajėgų Military Times teigė, kad dronai vykdė žvalgybos operacijas. Greičiausiai tai buvo pora „MQ-9 Reaper“ dronų, kuriuos naudoja ir CŽA, ir Oro pajėgos. Šie dronai naudojami priešo pajėgoms šnipinėti, tačiau gali vykdyti ir atakas.

Kaip dronai galėjo susidurti? Tai galėjo būti techninis gedimas, bet galėjo būti ir pilotų klaida. Pastebima, kad dronų pilotai dažnai susikoncentruoja į užduotį ir pamiršta įvertinti aplinką. Taip nutinka dėl to, kad jie sėdi saugiuose ir gerai ventiliuojamuose kambariuose. Jie nejaučia to misijos jaudulio, kurį patiria pilotuojamų orlaivių įgulos. Jei du tokie dronai skrido gretai, jie tikrai galėjo susidurti.

Vienas „MQ-9 Reaper“ dronas kainuoja apie 20 milijonų dolerių. Tai – vienas pažangiausių karinių robotų pasaulyje. „MQ-9 Reaper“ ilgis siekia 11, o atstumas tarp sparnų galų – 20 metrų. Taigi, tai yra ir pakankamai didelis taikinys. Pernai vienas toks dronas buvo numuštas Jemene.

Taigi, nors dabar skelbiama, kad dronai susidūrė, vėliau gali paaiškėti ir kiek kitokia tiesa. Galbūt jie susidūrė todėl, kad vienas iš jų buvo pažeistas priešo ugnimi. O galbūt šie duomenys apskritai yra netikslūs, nes abu dronai buvo numušti vienu metu. Bet kuriuo atveju, nors praradimai nemenki, visi 4 įgulos nariai išgyveno be sužeidimų – toks tas šiuolaikinės karybos privalumas.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kai įprastų metodų nepakanka: kaukių dėvėjimą užtikrina robotai-patruliai

2020 08 28 21:01

Saugios kelionės COVID-19 pandemijos fone – ne itin lengva užduotis. Bene daugiausia problemų kyla stotyse ir oro uostuose: dideli žmonių srautai padidina užsikrėtimo riziką, tampa sudėtingiau atsekti keliavusiųjų maršrutus ir galimus kontaktus, be to, ne visi yra linkę laikytis privalomų saugumo taisyklių. Tačiau čia į pagalbą ateina skaitmeniniai sprendimai leidžiantys ne tik sumažinti rizikas keliaujantiems, bet ir padidinti veiklos efektyvumą transporto paslaugas teikiančioms įmonėms.

Kai įprastų metodų nepakanka: kaukių dėvėjimą užtikrina robotai-patruliai

Kaukių dėvėjimą užtikrina robotai-patruliai

Viena iš efektyviausių apsaugos priemonių laikomas privalomas apsauginių veido kaukių dėvėjimas patinka ne visiems. Tad ir stotyse, ir oro uostuose vis dar galima sutikti netinkamai kaukes dėvinčių ar apskritai veidą prisidengti vengiančių keleivių. Dažniausiai taisyklių laikymąsi bandoma užtikrinti vaizdo kameromis ir stebėjimu, tačiau tai reikalauja daug žmogiškųjų resursų ir ne visada yra efektyvu. Tad Kinijos Šendženo oro uosto administracija nusprendė kaukių dėvėjimo problemą spręsti kitaip – skaitmenizuojant ir automatizuojant visą stebėjimo procesą.

Tam kartu su telekomunikacijų bendrove „Huawei“ buvo sukurti savarankiškai judantys išmanūs robotai-patruliai, kurie, naudodami specialius dirbtinio intelekto algoritmus, geba atpažinti kaukių nedėvinčius asmenis net 98 proc. tikslumu. Aptikę taisyklių nesilaikančius oro uosto lankytojus ar darbuotojus, patruliai išsiunčia mandagius garsinius priminimus apie privalomą apsaugos priemonių naudojimą, taip smarkiai padidindami dėvinčiųjų kaukes gretas.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/74310/

Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Gintautas Jonutis: „Robotai žmonių nepakeis“

2020 08 20 19:19

Pasaulio Ekonomikos forumo duomenimis, iki 2022 metų 75 milijonus darbo vietų iš žmonių perims robotai bei algoritmai. Kyla klausimas, ar ateityje žmonių darbo jėga taps nebereikalinga? Įvairius darbus atliks tik mašinos? Gintautas Jonutis, dirbantis „Western Union Processing Lithuania“ departamente „Robotics and Intelligent Automation“ teigia, kad tokio scenarijaus tikėtis neverta.

Gintautas Jonutis: „Robotai žmonių nepakeis“
Gintautas Jonutis

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/kompiuterija/74200/

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Žmogaus teisių organizacija ragina kovoti su „robotais žudikais“

2020 08 18 18:53

Žmogaus teisių organizacija „Human Rights Watch“ (HRW) paviešino raportą, teigiantį, kad vis daugiau pasaulio valstybių nori pasirašyti naują tarptautinį susitarimą, draudžiantį visiškai autonominius ginklus, praneša portalas DW.

Žmogaus teisių organizacija ragina kovoti su „robotais žudikais“
Asociatyvi „Pixbay“nuotr.

Išleistas raportas, pavadintas „Stabdant robotus žudikus: valstybių pozicijos uždraudžiant visiškai autonominius ginklus ir išlaikant žmogaus kontrolę“ (angl. „Stopping Killer Robots: Country Positions on Banning Fully Autonomous Weapons and Retaining Human Control“), apžvelgė 97 valstybių pozicijas dėl visiškai autonominių ginklų politikos nuo pat tada, kai apie tai buvo pradėta kalbėti JT Žmogaus teisių taryboje 2013 m.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/74175/

Inf. šaltinis: Alfa.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sukurtas robotizuotas dėklas, nunešantis telefoną ant belaidžio įkroviklio

2020 08 17 12:45

Kaip manote, ką veikia mokslininkai per kavos pertraukėles arba penktadienio vakarais? Į šį klausimą greičiausiai yra tūkstančiai atsakymų, tačiau šiandien papasakosime apie vieną, sunkiai telpantį galvoje. Grupė Pietų Korėjos tyrėjų sukūrė robotizuotą telefono dėklą, kuris gali išmanųjį nunešti iki artimiausio belaidžio įkroviklio.

Sukurtas robotizuotas dėklas, nunešantis telefoną ant belaidžio įkroviklio
„Youtube“ stopkadras

Šis šedevras, pavadintas „CaseCrawler“, aprūpintas žmogaus akiai iš pirmo žvilgsnio nepastebimomis kojomis, kurios iš dėklo išlenda tik jam pradėjus judėti – iki tol jos yra užlenktos ir leidžia dėklui ant paviršiaus gulėti visiškai plokščiai. Tiesa, pats judėjimas neatrodo labai sklandžiai, tačiau stebina, kad tokiai paprastai užduočiai buvo sukurtas toks sudėtingas mechanizmas.

Dėkle esantis robotas sveria vos 22,7 gramo, tačiau geba pakelti net 13 kartų daugiau – 300 g sveriantį objektą (daugumos šiuolaikinių išmaniųjų masė siekia 200 g).

Akivaizdu, kad vaizdo įraše matomas prototipas dar yra labai toli nuo galutinio produkto, tad kompanija nedrįsta anonsuoti tikslios pasirodymo datos ir užsimena apie dar laukiantį dėklo tobulinimą. Mokslininkai siekia įmontuoti specialius jutiklius, kurie leistų robotui aptikti šeimininką ir jam nunešti įkrautą telefoną.

Kita vertus, šio projekto ateitį temdo daugybė abejonių. Ekspertai svarsto, ar toks nesklandus ir vibravimą primenantis „CaseCrawler“ judėjimas nepakenks išmaniojo telefono vidiniams komponentas – įvairiems laidams, šleifams, tarpinėms bei kamerų optikai. Taip pat kyla klausimas, kokios tokio roboto perspektyvos pasirodžius šiuo metu vystomai belaidžio įkrovimo oru technologijai, kai įrenginio nereikės niekur padėti ar nunešti, Galų gale, belaidis įkroviklis ir taip stipriai supaprastina įkrovimo procesą, tad galbūt keletas papildomų žingsnių iki jo vietos vartotojui nėra jau tokia sunki užduotis?

Kaip ten bebūtų, kaip technologijų mylėtojai palaikome mokslininkus ir su susižavėjimu žvelgiame į jų neribotą fantaziją.

Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kodėl „Ford“ transmisijų gamykloje sukiojasi robotai-šunys?

2020 08 07 10:28

„Ford“ transmisijų gamykloje Detroite sukiojasi pora „Boston Dynamics“ keturkojų robotų. Šie įspūdingai judrūs robotai jums tikrai yra matyti iš daugybė klipų internete, tačiau gamykloje jie pasirodė tikrai ne darbuotojams linksminti. Tiesą sakant, jie čia tam, kad „Ford“ sutaupytų pinigų ir laiko.

„Boston Dynamics“ robotas „Spot“ gali atlikti pačias įvairiausias užduotis. Šie robotai be problemų lipa laiptais, apeina kliūtis ir praleidžia jų kelyje pasitaikiusius žmones. Jei pargriūva, „Spot“ gali pats atsikelti. Tiesą sakant, šie robotai ir juda labai panašiai kaip šunys. Tai kam jie „Ford“?

Ant roboto nugaros matote erdvinį skenerį. © „Ford“ nuotrauka
Ant roboto nugaros matote erdvinį skener
© „Ford“ nuotrauka

Gamyklos yra įrengiamos pagal planus, tačiau per kelerius metus stipriai pasikeičia. Jose statomi nauji įrengimai, pasikeičia surinkimo linijų struktūra ir net darbuotojų darbo vietos. Šie pokyčiai įprastai yra gana smulkūs ir į jokius planus nėra įtraukiami. Tačiau per daug metų jų susikaupia tiek, kad turimi planai tiesiog nebeatitinka realybės. Ilgą istoriją skaičiuojanti „Ford“ tai žino iš patirties. Taigi, kai planuojami didesni atnaujinimai, seni planai mažai kuo gali padėti. Tenka braižyti naujus.

Bet kas šiais laikais ką nors braižo? Pasitelkiami skeneriai, kurie nuskaito visas gamyklos erdves. Tai – įprastai ant trikojų montuojami dideli ir sunkūs prietaisai. Vienos gamyklos nuskenavimas kainuoja apie 300 tūkstančius dolerių.

Ir štai pasirodo Spot ir Fluffy – taip pavadinti du robotai, kurie dabar vaikštinėja po „Ford“ gamyklą Detroite. Ant šių robotų nugarų yra pritaisyti skeneriai, kurie nuskaito visas erdves. Ir jiems puikiai sekasi.

Skenuojant didesnes erdves, robotai stovi ant ratuotų platformų. Tačiau kai prireikia, jie nulipa ir imasi darbo. Jie pralenda pro siaurus plyšius, gali lipti laiptais, įkalnėmis.

Vienas toks robotas kainuoja 74 tūkstančius dolerių. Tačiau „Ford“ tiki, kad jie padės sutaupyti pinigų. Po gamyklos skenavimo jie galės imtis kitų darbų.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Virš „Audi“ gamyklos sukiojasi naujos kartos dronai – jie stipriai palengvina gamyklos darbą

2020 08 04 08:53

Automobilių gamyba yra vis labiau automatizuojama. Jau seniai nieko nebestebina faktas, kad didelę dalį automobilių surinkimo atlieka robotai. Tačiau kodėl dabar aplink „Audi“ gamyklą netoli Štutgarto sukiojasi dronai?

Tokie dronai greitai paplis po visas „Volkswagen“ gamyklas © „ Audi“ nuotrauka
Tokie dronai greitai paplis po visas „Volkswagen“ gamyklas
© „ Audi“ nuotrauka

Automobilių gamyba yra ne tik sudėtingas technologinis, bet ir logistinis procesas. Iš skirtingų tiekėjų atkeliauja tūkstančiai detalių ir medžiagų, jos visos turi būti paskirstytos į atitinkamus cechus, reikia sureguliuoti ir darbuotojų srautus. Galiausiai, reikia pasirūpinti, kad ir užbaigti automobiliai iškeliautų ten, kur yra jų pirkėjai.

„Audi“ gamykla Nekarzulme – viena sudėtingiausių „Volkswagen“ grupėje. Taip yra dėl to, kad čia gaminama labai daug skirtingų modelių – A4, A5, A6, A7, A8 ir net R8 kartais sukiojasi šios gamyklos aikštelėse. Visi nauji automobiliai yra registruojami ir pastatomi atitinkamose aikštelėse, kad jų išvežimas būtų lengvesnis. Tačiau tai vis tiek nėra labai sklandus procesas.

Ir štai į pagalbą atskrenda dronai. Kiekvienas naujas automobilis turi RFID (radijo bangų dažnio identifikacinę) mikroschemą, o dronas – RFID skaitytuvą. Šis šešių propelerių orlaivis maždaug 10 metrų aukštyje skrenda virš automobilių eilių ir registruoja kiekvienos mašinos stovėjimo vietą GPS žemėlapyje. Vos tik dronas nusileidžia, informacija perduodama kompiuteriu ir yra prieinama gamyklos darbuotojams, atsakingiems už automobilių išvežimą.

Dronas pakyla, skrenda ir nusileidžia autonomiškai. Pilotas prižiūri jo skrydį ir gali pats valdyti droną, jei to reikia. Dar įdomiau tai, kad prieš skrydį dronas gauna informaciją apie orus ir pats nusprendžia ar jie yra tinkami skrydžiui.

„Audi“ teigia, kad pora tokių dronų stipriai palengvina gamyklos darbą. Ateityje jie tikrai pasirodys ir kitose grupės gamyklose.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Beisbolo aistruolius Japonijos stadiono tribūnose pakeitė šokantys robotai

2020 07 21 08:03

Dėl Japonijoje galiojančių apribojimų, įvestų siekiant suvaldyti COVID-19 plitimą šalyje, į stadionus neįleidžiami žiūrovai. Tačiau japonų beisbolo komandai „Fukuoka SoftBank Hawks“ fanų palaikymas akivaizdžiai svarbus, tad teko spręsti, kuo pakeisti tribūnas užpildančius beisbolo aistruolius. Tinkamiausiais kandidatais tokiam vaidmeniui buvo pripažinti robotai.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kovoje su COVID-19: lietuvio sukurtas robotas ir dar didesnės ambicijos

2020 07 11 14:31

Vos per dvi savaites pagamintas ir specifinį šviesos bangos ilgį naudojantis robotas naikina bet kokį užkratą nuo visų paviršių 360 laipsnių kampu į visas puses.

Inf. šaltinis: Tv3.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Autonominiai robotai važinėja tarp skirtingų SEAT gamyklos pastatų ir jų nauda akivaizdi

2020 07 10 15:03

Tai, kad robotai dirba gamyklose, jau seniai nieko nestebina. Tačiau SEAT gamykloje Martorelyje ne visi robotai slepiasi viduje. Štai robotizuoti elektriniai vilkikai AGV per dieną nuvažiuoja 240 km ir dalijasi keliais su automobiliais, sunkvežimiais, dviratininkais ir pėsčiaisiais.

AGV gali pavežti 10 tonų krovinius © SEAT nuotrauka
AGV gali pavežti 10 tonų krovinius
© SEAT nuotrauka

AGV (automated guided vehicles) – tai 8 robotų sistema. Tai yra maži visiškai autonomiški elektriniai vilkikai, galintys tempti automobilių detalių vežimėlius. Ir taip – jie važinėja keliais, nors tie keliai nėra vieši.

Automobilių gamyba yra labai sudėtingas logistikos uždavinys. Tiekėjai kasdien pristato tūkstančius detalių, kurios privalo nukeliauti į atitinkamus cechus. Šis rūšiavimas ir vietinis pristatymas įprastai patikimas mažiems terminalų vilkikams, kurie naudoja dyzeliną. Tačiau taip teršiamas oras ir eikvojami resursai.

Šiuo metu SEAT gamykloje Martorelyje dirba 8 tokie AGV vilkikai. Jie važinėja tais pačiais keliais, kaip ir gamyklos darbuotojai bei didesni sunkvežimiai. Vienas toks robotas gali patempti 10 tonų svorį. Jie naudoja radarus, kad išvengtų susidūrimo su kliūtimis, tačiau neturi jokios išorinės valdymo sistemos – jie nevažinėja bėgiais ar įsikibę į kokį lyną.

AGV robotas turi kelias kameras, kurios stebi mašinos aplinką. Tiesą sakant, būtent taip šie robotai ir yra valdomi – jie nenaudoja GPS, o tiesiog seka pažįstamus pastatus ir ženklus. Tarpusavyje AGV bendrauja 4G ryšiu, kuris padeda išvengti susidūrimų.

Tiesa, AGV robotas juda vos 1 metro per sekundę greičiu (3,6 km/val.). Toks greitis pasirinktas dėl saugumo – robotas gali sustoti greičiau nei per sekundę, todėl gali išvengti ir visai šalia pasirodžiusių kliūčių. Gamyklos teritorijoje yra ir ženklai, perspėjantys žmones apie aplink važinėjančius robotus.

AGV baterijos yra įkraunamos indukciniu būdu – tam tereikia 15 minučių, todėl įkrovimas vyksta tuo pat metu kaip ir pakrovimas. 8 robotai per dieną perveža daugiau nei du tūkstančius detalių. Ir taip SEAT per metus sutaupys nemažai pinigų ir sumažins į aplinką išskiriamo CO2 kiekį net 1,5 tonomis.

Ir taip, anksčiau šį darbą atlikdavo žmonės. Tačiau visais robotų gamyklose tik daugėjo ir tuo pačiu daugėjo ir žmonių. Tokie robotai pagerina gamyklos efektyvumą, kas neabejotinai yra vertinga siekiamybė.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

« Ankstesnis puslapisSekantis puslapis »