Ar dronams būtinas griežtesnis reguliavimas?
2015 10 17 15:41„Dronai nuolat šmėžuoja oro uostuose, virš saugomų teritorijų ir internete, todėl jie kelia vis didesnį nerimą ne tik daugeliui įstatymų leidėjų, bet ir visuomenei“, – teigia apžvalgininkas Robert Ferris.
JAV Federalinės aviacijos administracija (FAA) siekia riboti oro robotų eksploataciją, tačiau neretai realybė prasilenkia su numatytomis taisyklėmis ne tik dėl nelegalių veiksmų, bet ir spragų įstatymuose. Nepilotuojamos oro transporto priemonės vis dažniau atsiranda ten, kur būti neturėtų – gaisrų gesinimo vietose, oro uostų zonose ir pan. Be to, neramina ir faktas, kad nekenksmingi dronai pamažu perdaromi į grėsmingus autonominius ginklus.
„Stebėtojai industrijoje ir už jos ribų nesutaria kurios taisyklės turėtų būti pritaikytos praktikoje, ir ar jos tikrai įrodytų esančios tik bereikalingas apsunkinimas legaliems vartotojams, besinaudojantiems technologijos pažanga. Dalis ekspertų pripažįsta, kad šiuo metu yra pernelyg mažai informacijos apie tai, kas yra leistina dabar bei kokie pokyčiai laukia netolimoje ateityje, o tai, kai kuriuos potencialius dronų vartotojus, atgraso nuo technologijos įsigijimo.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/51817/.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Britų kompanijos kuria ginklą prieš dronus
2015 10 16 19:44Atrodo, Jungtinė Karalystė irgi rengiasi robotų karams – pristatyta nauja sistema, skirta numušti nedidelius nepilotuojamus lėktuvus – dronus.
Pavadinta „Anti UAV Defense System“ (Gynybinė sistema prieš nepilotuojamus skraidančius aparatus), ji kuriama įmonių „Blighter Surveillance Systems“, „Chess Dynamics“ ir „Enterprise Control Systems Ltd.“. Ją sudaro trys pagrindiniai komponentai – radaras, vaizdo kamera ir radijo dažnių trukdymo sistema.

Štai kaip ji veikia. Pirmiausia radaras aptinka ir seka skrendantį droną. Kai jis priartėja tiek, kad droną būtų galima stebėti videokamera, ji ima droną automatiškai sekti.
Galiausiai, kai skraidantis aparatas patenka į sistemos veikimo zoną, trys antenos pasiunčia radijo dažnio signalus, siekiant nutraukti drono ryšį su valdymo punktu. Jei tai pavyksta, jau po kelių sekundžių aparatas ima kristi žemyn.
Radaras gali aptikti dronus, esančius iki 8 kilometrų atstumu, įskaitant ir visai nedidelius, iki keliasdešimt centimetrų skersmens. Gamintojai teigia, kad ši sistema tinka naudoti atokiose vietovėse ar miestuose, siekiant užkirsti šnipinėjimo ar kitą kenkėjišką veiklą, teroristiniu išpuolius, apsaugoti svarbius infrastruktūros objektus.
Inf. šaltinis: MokslasPlius.lt
Žaislų mugėje Paryžiuje – robotukai, dronai ir klasikinis „Lego“
2015 10 13 15:42Kasmetinėje Paryžiaus žaislų mugėje senoviniai vaikiški žaislai eksponuojami kartu su naujosiomis technologijomis. „Kidexpo“ salėje lankytojus žavėjo vaiko ūgio robotai. Kai kurie iš naujausių robotų netgi supranta komandas balsu.
Inf. šaltinis: DELFI.TV
Robotikos galia kompanijos „Uber“ rankose?
2015 10 11 12:13Pavasarį transporto ir robotikos industrijas apskriejo žinia, kad „Uber“ ir Carnegie Mellon universitetas (CMU) sujungė jėgas, siekiant plėtoti naująsias technologijas, kurios padėtų įgyvendinti saugaus bei patikimo transporto viziją. „Esame laimingi prisijungdami prie Pitsburgo bendruomenės ir galėdami bendradarbiauti su ekspertais iš CMU, kurių techninių žinių bagažas, ypač robotikoje yra neįkainojamas. Būdami pasauliniais urbanistinio transporto plėtros lyderiais turime unikalią galimybę investuoti į naująsias technologijas, siekiant saugumo bei produktyvumo žmonių ir daiktų sąveikos srityje. Šis bendradarbiavimas bei „Uber Advanced Technologies Center“ sukūrimas yra ilgalaikė investicija, atspindinti ilgalaikius kompanijos tikslus“, – pranešime spaudai tuomet teigė vyriausias produkto plėtros vadovas Jeff Holden.
Tačiau akivaizdu, kad ambicingų idėjų nestokojančiai kompanijai ir bendradarbiaujantiems mokslininkams „paprastų“ idėjų pasirodė permažai. Norėdama žengti „koja kojon“ su inovacijomis „Uber“ užsibrėžė naują tikslą – pradėti autonominių automobilių projektavimą. Kompanija mano, kad jų pristatomi autonominiai automobiliai mestų iššūkį visam tradiciniam transporto sektoriui ir taptų naujųjų technologijų progreso įrodymu. Anot „Uber“ generalinio direktoriaus Travis Kalanick, autonominiai taksi automobiliai suformuotų naujus motorinių transporto priemonių naudojimo dėsnius – krentant važiavimo tarifams (robotams nereikia sveikatos draudimo ir mėnesinio atlyginimo) išnyktų poreikis turėti nuosavą automobilį, nes naudotis taksi paslaugomis būtų kur kas pigiau bei patogiau.

Skaitykite daugiau: /http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/51739/.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Koviniai dronai – mitai ir karti realybė
2015 10 10 15:08„Atsiskyrėlio kario-drono mitas jau gerai žinomas ir greitai gali tapti toks pat populiarus, kaip teisėsaugos sergėtojo, ant balto žirgo, su sidabrine kulka, legenda, bylojanti apie „blogiukų“ gaudymą Laukiniuose Vakaruose“, – rašo žurnalistas Pratap Chatterjee ir skuba priminti nepilotuojamų oro transporto priemonių veiksmus prieš al-Qaeda teroristus.
Visgi realybė nuo mitų bei legendų skiriasi. Tikrovėje dronai nėra vieniši ir atsiskyrę. „Pagalvokite apie struktūrą, kuri sudaro Vašingtono dronų-žudikų programą, užpildytą šimtais darbuotojų, o jos sudėtingumas yra toks painus, kad niekas iš tiesų net negali įžvelgti vientiso vaizdo“, – teigia P. Chatterjee. Apie atsakomybės poreikio nebuvimą, jo nesuvokiant kalba ir kiti įtakingi asmenys. JAV Oro pajėgų veteranas Cian Westmoreland nuomonę išsako be užuolankų: „Veiksmų grandinėje yra begalė žmonių, todėl tampa vis sunkiau suprasti tikrąjį mūsų sprendimų poveikį. Atsakomybės difuzija, priimant savarankiškus sprendimus, atitraukia žmones nuo moralinių pasekmių“.

Be to, publikacijos autoriaus manymu, kovinių dronų programos integracija yra nuolat veikiama „streso“ – pasiklydusi tarp teigiamų ir neigiamų aspektų, dažnai pagrįstų mitais.
Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/51724/.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„Hello Barbie“ – tarp šiurpumo ir modernumo
2015 10 09 13:23Barbės-roboto idėjai pasiekus visuomenę prasidėjo kontroversiškų diskusijų karuselė, o artėjant švenčių sezonui kalbos apie šį žaislą nebenutyla.
„2015 metų Barbė yra apsėsta“, – rašo apžvalgininkas Shawn Paul Wood ir teigia, kad vienas populiariausių mergaitėms skirtų žaislų šiandien tapo pernelyg šiurpus. Rodos, naujoji „Hello Barbie“ (liet. Labas Barbė) niekuo nesiskiria nuo kitų tokio pobūdžio kūrinių – lėlė, kaip ir esame pripratę matyti, šviesi, daili ir mergaitiška. Vis dėlto vienas (ir ganėtinai didelis) skirtumas yra. „Hello Barbie“ – interaktyvi. Kitaip tariant, ji tarsi „gyva“.
Barbė-robotas pasižymi autentiškomis interaktyvumo savybėmis, kuriomis vaikas gali pradėti džiaugtis iškart, vos ištraukęs lėlę iš pakuotės. Barbė turi kaklo papuošalą su integruotu mikrofonu bei garsiakalbiu, kurių dėka įmanoma bendrauti su „Hello Barbie“. Komunikacija vyksta žaislui prisijungus prie interneto, naudojant išmaniąja programėlę. Kai Barbė įžengia į virtualią erdvę – bendravimas tampa kokybiškas ir realus. Vaiko žodžiai yra siunčiami į „ToyTalk“ organizacijos serverį, kuriame pokalbiai yra analizuojami. Juose numatoma kokių atsakymų gali tikėtis vaikas. Visi Barbės žodžiai kuriami „ToyTalk“ ir „Mattel“ kompanijos darbuotojų. Beje, „Hello Barbie“ turi kalbos sulaikymo mygtuką, padedanti numatyti, jog žaislas reaguos tik į šeimininko komandas.

Visgi, nepaisant žaislo originalumo ir inovatyvių, šiuolaikiškų ypatybių, vaiko teises ginančios organizacijos siekia uždrausti „Hello Barbie“ žaislo pardavimus. Teigiama, kad šis robotas žaislas pažeidžia ne tik vaiko, bet ir aplinkinių (bendraujančių su vaiku) privatumą.
Kampanijos „Vaikystė be komercijos“ partneris Josh Golin spaudoje išsakė kategorišką nuomonę, kuria pasisakė prieš robotų-žaislų integraciją į vaiko gyvenimą. Pasak aktyvisto, kalbėdami su „Hello Barbie“ vaikai kalba ne tik su žaislu, bet taip pat komunikuoja su korporacija, kuri domisi vaiko šeimos finansine padėtimi. „Viskas, ką vaikas pasako yra įrašoma, išsiunčiama naudojant Wi-Fi ryšį, išsaugoma ir tuomet analizuojama, siekiant suprasti, ką vaikas mėgsta, o ko ne. Tikėtina, kad privati informacija, pasakyta paties vaiko, bus naudojama marketingo tikslais, o taip pat tokia informacija bet kuriuo metu gali būti pasisavinta neteisėtais tikslais“, – įžvalgomis spaudoje dalinosi J. Golin.
Pastarajai nuomonei pritaria ir pelno nesiekiančios organizacijos, kovojančios prieš komerciją nukreipta į vaikus, vykdančioji direktorė Susan Linn: „Jiems nevertėtų šio žaislo vadinti „Labas Barbė“, jie turėtų ją pavadinti „Sekimo Barbe“. Vaikai, bendraujantys su „Hello Barbie“ nekalba tik su lėle, jie taip pat kalbasi su „Mattel“ – tarptautine korporacija, kurios vienintelis interesas – finansinė nauda“.
Neigdami negatyvius padarinius žaislų gamintojai informuoja, kad baimės dėl privatumo pažeidimo yra nepagrįstos. Tačiau „ToyTalk“ vykdoma privatumo politika verčia dvejoti. „Mes pasiliekame teisę naudoti, saugoti, apdoroti ir transkribuoti gautus įrašus, siekiant efektyvaus paslaugų užtikrinimo ir valdymo, susijusio su bandymais bei testais kalbos atpažinimo technologijos ir dirbtinio intelekto algoritmų tobulinime, taip pat ir kitais: mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir duomenų analizės tikslais“, – praneša kompanija „ToyTalk“, pristatydama vidines Privatumo politikos taisykles.
Verta paminėti, jog psichologai itin skeptiškai vertina idėją, jog privačioje vaikų aplinkoje bus naudojamas žaislas, galintis kaupti privačią informaciją. Anot ekspertų, asmeninių duomenų kaupimas gali būti žalingas daugeliu aspektų. Kita grėsmė (nepaisant korporacijų landumo) – tėvų galimybę prisijungti prie serverio ir peržiūrėti sukauptus duomenis. Suaugusieji, turintys prieigą prie lėlės ir vaiko pokalbių, pažeis savo šeimos nario privatumą. Pasak specialistų, būdami vieni vaikai žaislams išsipasakoja ir pasako tai, kas juos slegia, dėl ko jiems neramu bei liūdna. Vaikai žaislams išsilieja laikinai supykę ant tėvų ir t. t. Tikimybė, kad tėvai išgirs kažką, kas juos nuliūdins yra labai didelė. Psichologų manymu, „Hello Barbie“ taps šeimos ramybės bei gerovės drumstėja.
Vis dėlto, nepaisant skeptiškų nuomonių, „Labas Barbė“ turi ir teigiamų aspektų. Pavyzdžiui, toks žaislas gali tapti naudingas lavinant bendravimo įgūdžius tyliems, droviems bei sunkiai kalbantiems vaikams.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Lazeriais ginkluoti dronai pasirodys jau 2017 metais?
2015 10 08 12:19Lazeriais ginkluoti dronai nėra tolima, fantastinė ateitis. Priešingai, tikėtina, kad šie grėsmingi išradimai taps realybe greičiau nei po dviejų metų.
San Diego mieste įsikūrusi „General Atomics Aeronautical Systems“, Inc. (GA-ASI) kompanija, gaminanti „Predator“ ir „Reaper“ dronus, vykdo privačiai finansuojamą programą, kurios tikslas – integruoti 150 kilovatų kietąjį lazerį į „Avenger“ droną. Jeigu kompanijai pavyks įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, oro robotas, su aukštos energijos lazeriu, taps realybe jau 2017 metais. „Šiuo metu mums teikiama parama yra skirta tam, kad sukurtume lazerio modulius, kurie būtų lengvai derinami su orlaiviais. Vėliau turėsime išbandyti lazerių veikimą su „Avenger“. Tikimės tam gauti finansavimą“, – leidiniui „Defense One“ pranešė GA-ASI kosminių skrydžių vice prezidentas Michael Perry.

Nepaisant to, jog dviejų itin inovatyvių sričių – oro robotų ir lazerių – sujungimas reikalauja ypatingų įgūdžių bei žinių, kūrėjai tikisi sėkmingų rezultatų. Tam įtakos turi ir darbo patirtis – kompanijai GA-ASI lazerių gamyba nėra nauja sritis ( šių metų birželio mėnesį kompanija Pentagone pristatė 150 kilovatų skystąjį lazerį).
Michael Perry lazerinių dronų panaudojimo vizija taip pat neprasilenkia su mokslo fantastika. Nepilotuojamos oro transporto priemonės, apginkluotos lazeriais, anot M. Perry, nesivaikytų priešų ir nešaudytų jų raudonu plonu spinduliu. Tokio pobūdžio mechanizmai būtų skirti oro erdvės apsaugai bei kitoms gynybinėms misijoms.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Nauja technologija leis neįgaliojo vežimėlį valdyti liežuviu
2015 10 07 08:21Džordžijos technologijos instituto (JAV) mokslininkai pristatė savo naujausią išradimą. Tai robotizuotų neįgaliųjų vežimėlių valdymo sistema „Tongue Drive System“. Šis prietaisas tvirtinamas žmogaus burnoje ir leidžia neįgaliojo vežimėlį valdyti liežuviu.
Tai belaidė burnoje įtaisyta jutiklių sistema, kuri realiu laiku kontroliuojama miniatiūrinio magneto, implantuoto į paciento liežuvio galiuką, judesių.
Ankstesnio modelio „Drive System“ davikliai, buvo integruoti į specialų šalmą, kurį žmogus privalėjo nuolatos nešioti. Dabar viskas pasikeitė. Naujas prietaisas montuojamas prie gomurio ir vartotojas jo beveik nejaučia.
Pasak kūrėjų, tokį neįprastą valdymo pulto pritaisymo būdą jie pasirinko neatsitiktinai. Po pirmų klinikinių tyrimų paaiškėjo, kad ant galvos uždedamas šalmas gali nuslinkti, o paralyžiuotas žmogus neturėjo galimybės jo pasitaisyti, o dėl to jis nebegalėjo kontroliuoti sistemos.

Kodėl mokslininkai pasirinko būtent liežuvį? „Žmonės, kurie turi ribotas judėjimo galimybes ir sėdi neįgaliojo vežimėlyje, neturi daug variantų jį valdyti“, – sako vienas iš kūrėjų. Daugelis paralyžiuotų žmonių, patyrusių nugaros smegenų traumų arba sergančių neurologinėmis ligomis, gali judinti tik liežuvio galiuką. Tai nereikalauja jokių specialių pastangų. Liežuvis nepavargsta, jo motoriką galima palyginti nebent su pirštų galiukais.
Naujas prietaisas susideda iš magnetiškai jautrių daviklių, kurie kabių pagalba pritvirtinami prie dantų aplink liežuvį. Kabės veikia ličio-jonų baterijų dėka. Todėl pats energijos blokas gali įsikrauti belaidės indukcinės ritės pagalba.
Prietaisas perduoda signalą į „iPod“ arba „iPhone“, kurie palaiko specialią programą-interpretatorių. Programa sugeba valdyti žymeklį kompiuterio ekrane arba specialią vairasvirtę ant neįgaliojo vežimėlio.
Pasak ekspertų, jutikliai burnoje gerokai pagerino sistemos valdymą. Tai pavyko pasiekti sumažinto atstumo dėka tarp magnetinio prietaiso ir kontroliuojamo mikrovaldiklio.
Specialiai sukurtos šiam tikslui, naujos programinės įrangos dėka, vežimėlyje sėdintis žmogus pats gali susikurti asmenines komandas, kurių kiekviena susijusi su tam tikra liežuvio padėtimi. Klinikiniai naujo valdymo sistemos modelio tyrimai prasidės artimiausiu metu.
Kūrėjai tikina, kad ateityje ši nauja sistema padės žmonėms, turintiems ribotas judėjimo galimybes, sėkmingai sąveikauti su bet kokiais elektroniniais prietaisais.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Gremlinai – nauji DARPA dronai
2015 10 06 22:25Kariniai oro robotai yra prabangi, naujosiomis technologijomis paremta, technika, kurios integracija į karines pajėgas neretai yra pernelyg agresyvi finansiškai. Atsižvelgusi į išlaidų tendencijas, susijusias su koviniais dronais, DARPA pradėjo ieškoti šios problemos sprendimo.
DARPA nori pristatyti oro robotus, kurie būtų nebrangūs, tačiau pakankamai praktiški ir galingi kovos lauke, o jų gyvenimo ciklas apsiribotų dvidešimtimi panaudojimų. Tokius dronus nuspręsta vadinti – „gremlinais“.

Pasak idėjos iniciatorių, šio pobūdžio oro robotai užpildytų spragą tarp vienkartinių, raketas paleidžiančių, mechanizmų ir tarp ilgalaikės technikos, naudojamos dešimtmečius.
Rugsėjo pabaigoje DARPHA planuoja su vizija supažindinti įvairias kompanijas. O ar „gremlinai“ taps inovatyviu, „apčiuopiamu“ kūriniu, bus nuspręsta trijų etapų metu, pamažu realizuojant pigių, tačiau veiksmingų dronų idėją.
Inf. šaltinis: TopCom.lt
Japonijos ugnikalnius tirs robotai
2015 10 05 20:25Ugnikalnio Ontake išsiveržimas Japonijoje įvyko visiškai netikėtai. Prieš išsiveržimą nebuvo jokių ženklų: žemės drebėjimų arba dujų nuotekių. Tai tipiški ženklai, kurių dėka galima numatyti artėjantį pavojų. Tačiau egzistuoja keletas ugnikalnių, tokių kaip Ontake, kurie dažnai „prabunda“ ir išsiveržia be jokio perspėjimo. O vulkanologams, kurie turi numatyti kada įvyks ugnikalnio išsiveržimas, būti šalia jo yra labai pavojinga. Todėl robotikos specialistai, nusprendė į ugnkalnius pasiųsti robotus.
Keidži Nagatani, Tochoku universiteto profesorius sukūrė robotizuotą sistemą, kuri tirs ugnikalnius. Per pastaruosius kelerius metus jis atliko daug bandymų su pavojingomis vulkaninėmis sritimis, naudodamas bepiločius skraidančius aparatus kartu su antžeminiais robotais. Video medžiagoje galite susipažinti su sistemos testavimu ant Asamos kalno Japonijoje.
Video medžiagoje matoma, kaip kvadrokopteris „Sion“ atgabena antžeminį robotą „Glover“ į reikiama vietą, kuris juda sunkiai įveikiamu paviršiumi. Robotai valdomi radijo ryšiu 3 kilometrų atstumu. Kadangi radijo ryšys dėl „mirties zonos“ gali būti nepatikimas, tyrėjai sukūrė sistemą, kurioje antžeminiai robotai naudojami kaip radijo signalo retransliatoriai.
Į antžeminius robotus integruoti įvairūs davikliai, pavyzdžiui, sieros dioksido jutikliai. Taip pat labai svarbu, kad robotai paimtų uolienos mėginius, kuriuos būtų galima vėliau ištirti. Norint tai įgyvendinti, bepilotis nuleidžia antžeminį robotą į reikiamą vietą, o šis surenka grunto mėginius specialiu kaušu.
Kol kas nei vienas robotas nebuvo išbandytas prie veikiančio ugnikalnio, tačiau tikima, kad japonų tyrėjai tai įgyvendins netolimoje ateityje.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
