„DJI Matrice 600“ – profesionaliam filmavimui skirtas dronas
2016 09 20 15:11Kompanija DJI išleido bepilotį „Matrice 600“ (M600), kuris skirtas profesionaliems vaizdo operatoriams ir kinematografijos entuziastams.
Drono išmatavimai gana nemaži – 1668 x 1518 x 759 mm, jo svoris – 9,6 kg ir jis gali gabenti iki 15 kg sveriantį krovinį. Į prietaisą taip pat integruota technologija „LightBridge 2“, kurios dėka jis gali perduoti 1920 х 1080р kokybės vaizdą nuo operatoriaus nutolęs net 5 km atstumu. Tiesa, prie drono vaizdo fiksavimo kamera nepridedama, todėl ją reikės įsigyti atskirai. Dronui tinka visos firmos „Zenmuse“ kameros ir tvirtinimo detalės.
Maksimaliai dronas gali pakilti iki 2,5 kilometro aukštį. Jis skrenda iki 18 m/s greičiu. Bepilotis gali veikti net 35 minutes, tačiau šis laikas sutrumpėja iki 20 minučių, jeigu dronas gabena papildomą įrangą.

Į aparatą integruoti trys GPS moduliai ir trys giroskopai, todėl jis puikiai žino savo padėtį ir tiksliai skrenda pagal nustatytą maršrutą.
Modernios modulinės konstrukcijos dėka bepilotis M600 yra lengvai valdomas ir pasižymi tikslumu. Galingi, nuolatos aušinami varikliai užtikrina dronui patikimumą ilgų filmavimo periodų metu.
M600 palaiko programėlę DJI GO ir naują programą „DJI Assistant 2“. Šių programų dėka vartotojas gaus tiesioginį HD vaizdą, informaciją apie baterijos būseną, galės reguliuoti kamerą ir kitas skraidyklės funkcijas.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„Echo Voyager“ – robotinė povandeninė valtis, skirta ilgalaikėms misijoms
2016 09 19 08:45Kompanija „Boeing“ neseniai pristatė naują bepilotę povandeninę valtį, kuri po vandeniu gali dirbti be degalų papildymo net kelis mėnesius. Tai didžiulis pasiekimas povandeninės žvalgybos srityje.
„Echo Voyager“ – tai jau trečias kompanijos „Boeing“ sukurtas bepilotis povandeninis laivas. Ankstesni modeliai „Echo Seeker“ ir „Echo Ranger“ gali išbūti po vandeniu be degalų papildymo tik kelias dienas. Be to, jiems reikia lydinčio personalo, kuris sektų robotinius laivus po vandeniu ir gabentų specialią įrangą jų aptarnavimui.

„Echo Voyager“ ilgis – 15 metrų. Ankstesnės robotinių lavų versijos siekė 10 ir 5 m. Taip pat į šį aparatą integruota hibridinė energijos sistema, kurios dėka valtis-dronas gali ilgai išbūti po vandeniu. Robotizuota povandeninė valtis galės dirbti net kelis mėnesius ir periodiškai išplauks į paviršių, kad perduotų surinktus duomenis ekipažui, dirbančiam sausumoje.
„Echo Voyager“ turi didelį krovininį skyrių. Jame galima patalpinti įvairią įrangą, kurios prireiks moksliniams tyrimams ar karinėms ekspedicijoms. Pasak žiniasklaidos, galutiniai povandeninės valties bandymai jau baigti ir greitu laiku dronas turėtų būti perduotas Jungtinių Valstijų karinių jūrų pajėgų tarnybai, o taip pat ir turėtų pasirodyti ir tarptautinėje rinkoje.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„HDMS 551s1“ – protingas dvirankis robotas, skirtas kariškiam
2016 09 18 15:44JAV armija neseniai įsigijo dvirankį robotą „HDMS 551s1“, kurį sukūrė robotikos kompanija „Resquared“. Roboto paskirtis – atlikti tikslias užduotis, kurias valdo žmogus-operatorius.
Abi jo rankos turi po du pirštus-čiuptuvus ir besisukiojantį korpusą, kuris suteikia robotui daugiau judėjimo laisvės.

Roboto „HDMS 551s1“ demonstruojama užduotis – blokų išdėstymas ant nedidelių platformų atrodo įspūdingai ir ir šie gebėjimai leis palengvinti kariškių užduotis. Robotas puikiai pravers tokiose situacijose, kuriose reikia tikslumo, pavyzdžiui, išminavimo operacijose. Tokiu būdu, bus apsaugotos karių gyvybės. Mašina taip pat turi vikšrinį pagrindą, kurio dėka ji gali judėti įvairiais paviršiais.
Pasak žiniasklaidos, roboto „HDMS 551s1“ gamybą finansavo Karinio jūrų laivyno tyrimų departamentas, o taip pat JAV armijos Tyrimų, vystymo ir inžinerijos centras.
Su roboto veikimu galite susipažinti video medžiagoje:
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„WowWee MiP“ roboto apžvalga
2016 09 17 09:12„WowWee MiP“ bendrovė buvo įkurta 1988 metais Kanadoje, o dabar pagrindinė jos būstinė įsikūrusi Honkonge. Gamintojas specializuojasi vartotojams skirtų robotų ir kitų pramoginių prietaisų kūrime. Mūsų laboratoriją pasiekė 2014 metais jų pristatytas žaislinis robotukas „MiP“.
Gamintojas siūlo pasirinkti iš baltos ir juodos versijų. Prietaisas įjungiamas paslinkus galinėje dalyje esantį jungiklį, o energijos jam suteikia keturios AAA tipo baterijos, kurias pakeisti gali atsukus tris varžtus. Įjungus robotuką jį reikia kelias sekundes palaikyti pastačius ant ratų, kol susibalansuos, o po to jis savarankiškai išlaiko pusiausvyrą ir sugeba vikriai judėti.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/produktai/elektronika/56348/.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„iRobot“ – ne tik siurblius gaminanti kompanija
2016 09 16 22:42Robotai siurbliai – tik įžanga į išmanesnius namus, kokius žmones turės ateityje, sako kompanijos „iRobot“ vadovas Colinas Angle`as.
„iRobot“ pagaminti siurbliai „Roomba“ jau tarnauja milijonams namų visame pasaulyje. C. Angle`as, kompaniją įkūręs prieš 26 metus, sako, kad niekada nesitikėjo, kad jo produktai padarys revoliuciją ir griežtai nesutinka su tais, kurie sako, kad jo kompanija tiesiog pardavinėja dulkių siurblius.

Autonominiai dulkių siurbliai, jo nuomone, pakeitė tai, kaip žmonės suvokia buitį, ir jų požiūrį į robotiką, net jeigu anksčiau prisibijodavo robotizuotų įrenginių. „Liko jau visai nedaug, kad namuose bus robotai, kurie gali paduoti stiklinę vandens ar įjungti šviesą, kai žmogus įeina į kambarį“, – tikina C. Angle`as.
„iRobot“ vadovas tikisi, kad jo kompanija ir kitos robotikos kompanijos pralenks laiką. Anot jo, demografiniai rodikliai prognozuoja niūrią ateitį: nėra užtektinai jaunų žmonių, kurie galėtų pasirūpinti senjorais. Vadinasi, tai teks padaryti robotams.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Šis robotas ateityje jums pristatys pirkinius
2016 09 14 09:33Sekmadienį Vilniaus gyventojai galėjo savo akimis išvysti, kokia bus prekių išvežiojimo ateitis – į sostinės gatves pirmą kartą išriedėjo šešiaračiai Estijos startuolio „Starship Technologies“ robotai, į savo pasaulinį prisistatymo turą įtraukę ir Vilnių. Išmanūs gatvės robotai, nuvažiavę jau daugiau nei dvylika tūkstančių kilometrų, aplankę dvylika šalių ir pusšimtį miestų, pakeliui į savo tėvynę Estiją stabtelėjo Vilniuje – kad prisistatytų sostinės gyventojams. Visame pasaulyje žmonių simpatijas pelnę draugiškieji „Starship“ robotai nepaliko abejingų ir vilniečių.
Sostinės gyventojai su smalsumu stebėjo Gedimino prospektu riedančius šešiaračius. Daug praeivių stabtelėdavo ir žiūrėjo net atsigręždami, o jų žvilgsniai buvo kupini susižavėjimo ir nuostabos – lyg negalėtų patikėti tuo, ką mato. „Žiūriu į šiuos robotus, kaip tvarkingai ir darniai jie juda gatve, visiškai netrukdydami pėstiesiems, ir bandau įsivaizduoti, kad būtent taip ateityje atrodys kurjeris, pristatantis pirkinius man į namus. Nerealu“, – atvirai žavėjosi 22 metų studentė Agnė.

Luko Balandžio / „15min“ nuotr.
„Starship“ robotais žavėjosi ne tik jaunimas ir ypač vaikai, bet ir vyresnio amžiaus vilniečiai. „Jei atvirai, būdavau skeptiškas visų tų robotų atžvilgiu, bet šitie man visai patinka – tokie mieli, jaukūs atrodo. Ir taip jie čia tinka – lyg jau daugelį metų Vilniaus gatvėmis važinėtų“, – įspūdžiais dalijosi pensininkas Bronislovas. Baterijomis varomi Estijos startuolio robotai juda nedideliu greičiu – panašiai kaip šaligatviu einantis pėsčiasis, sumaniai apeidami kliūtis.
Kompanijos atstovai pažymi, kad per visus robotų bandymus bemaž pusšimtyje skirtingų miestų dar nebuvo nė vieno incidento ar nelaimingo atsitikimo. Išmanieji pasiuntinukai miestų gatvėmis juda savarankiškai ir yra skirti greitai bei saugiai pristatyti prekes iki 5 km atstumu. Robotų kūrėjai tiki, kad ši idėja sukels tikrą perversmą prekių pristatymo rinkoje: pagal jų sumanymą robotai turėtų surinkti prekes pakrovimo centre, o klientui pateikus užsakymą pristatyti pirkinius (tarkime, po 30 minučių) – greitai juos išvežioti ir vėl grįžti į pakrovimo vietą naujai užduočiai.
Rugsėjo 7-ąją Štutgarte (Vokietija) „Starship Technologies“ paskelbė apie partnerystės pradžią su „Mercedes-Benz Vans“. Bendradarbiaujant su automobilių pramonės milžinu bus sukurta pirma pasaulyje transportavimo sistema „Robovan“ su integruotais autobusiukais, kurie bus specialiai pritaikyti greitai nugabenti robotus reikiamu maršrutu, kad šie galėtų efektyviai išvežioti prekes kaimynystėje. „Starship Technologies“ jau pradėjo robotų bandymus su pasirinktais partneriais įvairiose pasaulio šalyse – kai kuriuose miestuose robotai jau bando atlikti pirmuosius prekių pristatymus realiomis sąlygomis.
Inf. šaltinis: 15min.lt
Robotai geba susitaisyti per kelias minutes
2016 09 13 17:01Robotai, kurie kuriami tam, kad padėtų gelbėjimo misijose, gesinant miškų gaisrus ir atliktų kitas panašias misijas, bus veiksmingi tik tada, kai galės atlikti operacijas net apgadinti arba sugebės patys save susitaisyti, teigia specialistai.
Naujas video parodo, kaip robotai gali atsitaisyti vos per kelias minutes.
Vaizdo medžiagoje – šešiakojis robotas, kuris gali vaikščioti net tada, kai 2 iš 6 kojų yra sugadintos. Taip pat rodoma, kaip robotinė ranka gali atstatyti pažeistas detales, net jeigu nebeveikia keli varikliai.

Gyvūnai yra puikiai prisitaikę prie aplinkos ir gali prisitaikyti net tada, kai yra sužeidžiami.
„Kai gyvūnas susižeidžia, jis nesimoko visko daryti iš naujo. Dėl įvairių instinktų jis prisitaiko prie aplinkos. Norime panašiai padaryti ir su robotais“, – teigia vienas iš roboto kūrėjų Jean-Baptiste Mouret.
Prieš pradėdamas veikti, robotas naudoja savo paties kompiuterinę simuliaciją, kuri tarsi sukuria jo elgesio žemėlapį, kuris nusako roboto „intuiciją“, kaip elgtis tam tikromis situacijomis. Jeigu robotas yra pažeidžiamas, jis naudoja mokymosi algoritmą, kuris turi nustatyti, kokį veiksmą atlikti.
„Kai robotas pažeidžiamas, jis elgiasi kaip mokslininkas. Jis jau tarsi žino, kas atsitiks, jeigu jis darys vieną ar kitą veiksmą, taigi pasirenka būdą, kuris tinka geriausiai“, – sako kitas šešiakojo roboto autorius Antoine Cully.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
BTWC – robotas vamzdžių valytojas
2016 09 13 08:31Elektros energiją gaminančių katilinių vamzdynų valymas – tai purvinas ir varginantis darbas, kuris yra ne tik pavojingas, bet taip pat ir bent dalinai sustabdantis jų darbą. Taip siekiant sumažinti darbų pavojų valytojams iki minimumo. Norėdama padėti išspręsti šią problemą, kompanija „International Climbing Machines“ sukūrė naują robotą, kuris sugeba laipioti sienomis ir išvalyti katilo vamzdžių sieneles.
Šiluminėse jėgainėse vanduo cirkuliuoja vamzdžiais, kurie šildomi sudegintu kuru krosnyje. Laikui bėgant vamzdžiai pasidengia apnašomis, todėl sumažėja visos jėgainės darbo efektyvumas. Darbuotojai valo šiuos vamzdžius, tačiau tai varginantis, o dažniausiai ir pavojingas darbas.

Norėdama palengvinti šią užduotį ir apsaugoti darbuotojų sveikatą bei gyvybę, kompanija „International Climbing Machines“ (ICM) sukūrė robotą BTWC, kuris specialiai skirtas dirbti pavojingomis sąlygomis jėgainėse. Prietaisas juda elektromagnetų dėka standartinio dydžio vamzdžiais stumdamas save į viršų. Į jį taip pat integruota mechaninė galvutė, kuri valo sieneles ir kuri gali naudoti įvairius keičiamus šepetėlius. BTWC turi priekinę ir užpakalinę kameras – vieną, skirtą navigacijai, kitą – valomo paviršiaus vizualiam stebėjimui.
Valomoji galvutė taip pat turi įsiurbiamąjį modulį, kuris sugeria dulkes ir šiukšles nuo paviršiaus, ir per Hepa filtrą pašalina jas į vakuumą. Šios funkcijos dėka sumažinamas pavojingų dalelių kiekis ore, kurios išskiriamos valymo operacijos metu.
Iš pradžių, robotas buvo suprojektuotas ir sukurtas italų energetikos kompanijai „Ente Nazionale per l’Energia Elettrica“ (ENEL).
Pasak žiniasklaidos, kompanija teigia, kad robotas bus naudojamas vamzdžių ir katilų valymui bei kontrolei. Robotas taip pat gali šalinti ir vamzdžių defektus. Jame įmontuotas ir nuotoliniu būdu valdomas suvirinimo aparatas. Jo dėka galima saugiai ir nedelsiant užlopyti vamzdžiuose rastus įtrūkimus.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
#SWITCH! dalyvavę dronų kūrėjai: didžiosios industrijos susidurs su dronais per artimiausius penkerius metus
2016 09 12 21:34Tarp individualių vartotojų daugiausiai paplitusi dronų fotografija bei filmų kūrimas. Visgi, #SWITCH! konferencijoje dalyvavę dronų kūrėjai sako, kad vertėtų paminėti ir kitas sritis, kuriose dronų panaudojimas pastaraisiais metais auga eksponentiškai.
Nuo geležinkelių iki aukštalipių
„Pasitelkiant dronus, kuriami žemėlapiai ar trijų dimensijų modeliai, kad apskaičiuotų išteklius kasyboje, statybose ar susijusiuose sektoriuose, jau nekalbant apie dronų potencialą geodezijoje. Dronai jau dabar nepamainomi tikrinant kelių, geležinkelių bei elektros tinklų infrastruktūros būklę. Naujos technologijos naudojamos ir tikrinant infrastruktūrinius projektus. Iki šiol pastatams tikrinti reikėjo aukštalipių pagalbos, tačiau dronai keičia situaciją suteikdami galimybę gauti ir analizuoti aukštos kokybės nuotraukas. Trumpai tariant, per artimiausius penkerius metus visos didžiosios industrijos, vienu ar kitu būdu, naudos dronais rinktus duomenis. Taip bus gerinamas veiklos efektyvumas, renkama papildoma informacija apie savo infrastruktūrą“, – įžvalgomis dalinosi Tautvydas Juškauskas, DJI viešosios politikos atstovas Europoje, dalyvavęs #SWITCH! konferencijoje.

Ieško naujų panaudojimo būdų
T. Juškauskas prisimena, kad kai kartu su dėstytoju Vidurio Europos universitete įsigijo pirmąjį droną, negalėjo patikėti, jog toks kompleksiškas dalykas gali skristi taip stabiliai, vos tik išėmus jį iš dėžės. „Paprastumas kompleksiškume. Mes ypatingai daug laiko skiriame produkto tyrimams, bandymams bei plėtrai. DJI supranta produkto unikalumą ir ypatingai skatina žmonių kūrybiškumą. Dronai padeda pasiekti vietas ir perspektyvas, kurios iki šiol buvo nepasiekiamos. Tam kad kūrybiškumas būtų skatinamas ir industriniams tikslams, DJI neseniai sukūrė industriniam naudojimui skirtą puslapį, ypatingą dėmesį skiriant dronų naudojimo kryptims. Mes skatiname įvairius verslo sektorius kurti naujas duomenų apdorojimo sistemas ir tam esame sukūrę programinės įrangos kūrimo rinkinį, su kuriuo mūsų vartotojai gali kurti jiems, jų klientams aktualias duomenų apdorojimo aplikacijas“, – sakė T. Juškauskas.
Pasaulis prisitaiko
Anot T. Juškausko, dronai ypatingai padeda gelbėjimo, žmonių paieškos operacijose, ar stichinių nelaimių metu. 2016 metai – įrodymas, kad vis daugiau verslo sektorių pradeda aktyviai naudoti dronus. „Po Nepalą ištikusio tragiško žemės drebėjimo, kolegos iš DJI keliavo į įvykio vietą, kad galėtų padėti vietiniams gauti greitą bei tikslią informaciją apie išlikusių pastatų būklę, bei nustatytų žemės drebėjimo padarinių mastą. Pavyzdžiui, ugniagesių komandos Danijoje, Airijoje, JAV jau naudoja dronus su šiluminėmis kameromis, kad nustatytų gaisro židinį, gautų greitą informaciją apie gaisro apimtą teritoriją. Europa, suprasdama naujų verslo šakų kūrimąsi, pripažino žmogaus nevaldomų skraidyklių (UAV) sektoriaus technologinę plėtrą. JAV neseniai priėmė teisės aktus, įtvirtinančius dronų naudojimą komerciniais tikslais. Tai reiškia, jog pasaulis sparčiai adaptuojasi prie naujų technologijų, o kas svarbiausia, aktyviai jomis naudojasi“, – sakė T. Juškauskas.
„Infinium Robotics“: Lietuvai reikia specializuotis
Singapūro bendrovės „Infinium Robotics“ įkūrėjas Junyang Woon sako, kad norint konkuruoti didžiosiose rinkose, reikia specializuotis nišiniuose, labai unikaliuose produktuose.
„Lietuvos populiacija yra panaši į Singapūro. Norint išlikti konkurencingiems, vertėtų orientuotis į nišinius produktus ir paslaugas. Be abejo, tai gali būti rizikinga, tačiau ne visados: galbūt kažkas apie tai pagalvojo, bet neišdrįso padaryti, o kažkas apie tai net nepagalvojo. Tai, kad esate maži, nebūtinai yra kliūtis kurti pasaulinei rinkai konkurencingus produktus. Paverskite savo trūkumus stiprybėmis: esate maži, tačiau verslūs ir kūrybiški, tad taikykitės į nišines rinkas“, – Lietuvai patarė inovacijų kūrėjas iš Singapūro.
„Nevertėtų galvoti, kad maža šalis negali įgyvendinti didelių projektų, nes tam neturi reikiamų resursų. Lietuvoje daug talentingų ir verslių žmonių. Svarbiausia įvardinti aiškią problemą, o tada ieškoti kūrybingo, unikalaus sprendimo jai spręsti. Kitas žingsnis – parduoti savo idėją investuotojams. Jeigu idėja teikia ir socialinę naudą, didesnė tikimybė, kad ją parems ir valstybė“, – sakė J. Woon.
Konferencijoje Vilniuje taip pat kalbėjo Mantas Vaškėla, nuotoliniu būdu valdomų sistemų bendrovės „Laserpas“ įkūrėjas. Dronų sesijoje lietuviškasis dronų operatorius pristatė preciziškai tikslias vietovių ar infrastruktūros apžiūros, stebėjimo paslaugas. M. Vaškėla dalijosi patirtimi, kaip komercijoje galima naudoti tiek mažus, tiek didelius dronus, kad būtų galima sutelkti anksčiau dėl per didelės kainos neįperkamą informaciją.
Rugsėjo 8–9 d. Vilniuje vyko jau antrasis didžiausias Baltijos regione modernių technologijų ir verslumo renginys #SWITCH!, skirtas jaunimui ir profesionalams. Įkvepiančiomis istorijomis iš vizionierių lūpų, e. verslų „vilkai“ plačių užmojų pavyzdžiais ir padrąsinimu skatino moksleivius sieti savo ateitį su skaitmeniniu pasauliu. Skaičiuojama, kad renginyje dalyvavo apie 10 tūkstančių dalyvių – moksleivių, studentų, profesionalų, verslininkų, viešojo sektoriaus atstovų, be to, buvo pasiektas pasaulio Gineso rekordas – didžiausios pasaulyje programavimo pamoka.
TAUB – miniatiūrinis robotas-skėrys
2016 09 12 17:31Šį miniatiūrinį šokinėjantį robotą-skėrį Taub sukūrė Tel-Avivo universiteto ir Ort Braude koledžo mokslininkai. Roboto ilgis – penki coliai, svoris – mažiau nei 200 gramų. Jis gali pašokti į 4 metrų aukštį – tai du kartus aukščiau nei tai gali analogiško dydžio kiti robotai ir nušokti iki 1,5 m vienu šuoliu. Tyrėjai teigia, kad Taub puikiai galės dirbti paieškos-gelbėtojų misijose ir žvalgybos operacijose.
Robotas yra bendras profesoriaus Amiro Aijalio ir daktaro Gaboro Kosos (Tel-Avivo universitetas) bei daktaro Uri Ben-Chanano (Ort Braude koledžas) produktas. Tyrimus atlieka studentai inžinieriai Valentinas Zeitcevas ir Omeras Gvirsamonas, o taip pat daktaras Avis Vaisas iš Ort Braude koledžo.
„Mūsų miniatiūrinis robotas-skėrys – tai puikus įkvėpimo iš gamtos pavyzdys, – sako profesorius Aijalis. – Miniatiūriniai robotai yra labai populiarūs robotikos srityje, kadangi juos nebrangu pagaminti ir jie efektyviai atlieka savo užduotis. Nedidelio dydžio dėka jie gali lengvai landžioti po sunkiai praeinamas ir nežinomas vietoves ir įveikti bet kokias sudėtingas užduotis.“
Mokslininkai sukūrė roboto kūną iš ABS plastiko į pagalbą pasitelkdami 3D spausdintuvą. Roboto kojos susideda iš standžių strypų, anglies ir spyruoklių su plieno viela. Nedidelis akumuliatorius ant briaunos maitina robotą pora valandų.

„Mūsų tyrimai paremti tarpdisciplininiais biologiniais ir inžineriniais sprendimais, – aiškino profesorius Aijalis. – Biologinės žinios, sukauptos stebint ir studijuojant skėrius, buvo suvienytos pačiomis šiuolaikiškiausiomis inžinerinėmis technologijomis, leidžiančiomis biologinius principus realizuoti robotizuotame šokinėjančiame mechanizme.“
Tyrėjai neketino pagaminti tikslią mechaninę skėrio kopiją. Juos domino kelios konkrečios biomechaninės savybės.
Skėriai šokinėja trimis etapais. Pirmasis – kojos sulenktos – pasiruošimo stadija. Antrasis – kojos susilenkia per sąnarius. Ir trečiasis – smarkus atsispyrimas viršutinėje kojų dalyje išlaisvina sąnarius ir leidžia energijai išsilaisvinti. Tokiu būdu skėrio kojos greitai juda ir suteikia galimybę jam aukštai ir toli šokinėti.
Kaip ir skėrys, kuris naudoja mechaninę energiją, skirtą stiprinti savo galūnių veiksmus, taip ir robotas atlieka aukštą šuolį galimybės dėka, kuri leidžia kaupti energiją savo spyruoklėse.
Pasak žiniasklaidos, tyrėjai šiuo metu dirba su slydimo mechanizmu, kuris leistų robotui praplėsti savo šuolių arsenalą, sušvelninti staigų nusileidimą ir atlikti kelis stabilius šuolius iš eilės, tokiu būdu, praplečiant galimybes judėti lauko sąlygomis.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
