Lietuvių komanda sukūrė intuityviai valdomą vežimėlį-robotą „Kim-e“

2020 12 07 20:55

Sparčiai vystantis išmaniosioms technologijoms atsiranda unikalių inovacijų, kurios itin pagerina įvairias negalias turinčių žmonių gyvenimo kokybę ar net iš esmės pakeičia jų kasdienybę, rašoma pranešime.

„Chronus“ nuotr.
„Chronus“ nuotr.

Didesnės mobilumo ar įvairių judėjimo manevrų galimybės ir net išmanus judėjimo priemonių valdymas nesinaudojant rankomis – jau nebe ateities išradimų lūkesčiai, o šių dienų realybė.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/produktai/elektronika/75727/

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Draugiškų robotų komanda padeda praskaidrinti nuotaiką

2020 11 30 20:13

Draugiškų robotų komanda padeda praskaidrinti nuotaiką Vokietijos senelių priežiūros centro klientams ir personalui bei laikytis tinkamos higienos praktikos. Didelėmis akimis ir linksmu balsu pasižymintis robotas „Pepper“ yra itin mėgstamas senjorų.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Mokslininkai siūlo sukurti naują sekso robotų tipą

2020 11 25 10:55

Vašingtono universiteto mokslininkė Nancy Jecker nemano, kad sekso robotai yra juokinga tema – tai yra galimybė padėti žmonėms. Todėl Jecker siūlo sukurti naujo tipo sekso robotą.

Apie sekso robotus dažniausiai kalbama kaip apie labai brangius ir pažangius sekso žaislus. Tačiau mokslininkai mano, kad jie gali padėti spręsti visuomenės problemas. Ypač vienišumą – problemą, kurią COVID-19 pandemija tik dar labiau išryškino.

Mokslininkai siūlo sukurti naują sekso robotų tipą
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Tikėtina, kad jūs esate pakankamai sveikas ir bent jau sąlyginai jaunas žmogus. Ir, tikriausiai, ir jūs kartais jaučiatės vienišas. Tačiau ar galite įsivaizduoti, kaip jaustumėtės, jei gyventumėte visiškai vienas? O jei dar nebūtumėte visiškai sveikas, jums būtų sunku judėti, o technologijos jums atrodytų svetimos ir per daug sudėtingos? Taip gyvena milijonai šios planetos gyventojų.

Kompiuteriai ir telefonai padeda sumažinti vienišumo jausmą, tačiau patys vyriausi žmonės dažnai jų nesupranta arba tiesiog nenori jais naudotis. Ir jie yra beprotiškai vieniši, o ši būklė kenkia ne tik psichinei, bet ir fizinei sveikatai. Juk vaikai ir anūkai tikrai nesuteikia viso žmogui reikalingo kontakto. Ar nebūtų geriau, jei šie žmonės būtų laimingesni, net jei ta laimė būtų susijusi su, sakykime, žmogaus imitacija?

Būtent dėl to biotechnikė Nancy Jecker siūlo sukurti specialiai neįgaliesiems ir vyresniems žmonėms skirtą sekso robotą. Tiesą sakant, toks apibūdinimas net nėra labai tikslus, nes seksas būtų tik viena iš tokio roboto funkcijų – dažnai ji net nebūtų pagrindinė. Toks robotas-kompanionas palaikytų pokalbį, laikytų žmogų už rankos, pasisveikintų ryte, o gal net ir pažadintų nustatytu metu.

„Taip paremtume žmogaus orumą ir padėtume žmonėms, kurių seksualumas yra sunaikintas negalios ar izoliacijos“, aiškino mokslininkė.

Robotai šiuo atveju turi pranašumų prieš žmones. Jei pripažinsime faktą, kad vyresni ir neįgalūs žmonės irgi nori fizinio artumo ir mes turime padėti jį gauti, greitai suprasime, kad išeičių nėra daug. Robotas padeda išsaugoti žmogaus orumą ir nepriklausomybę. Žmogus gali tenkinti savo poreikius (ne tik seksualinius) nekęsdamas kitų paniekos ar į nepatogią padėtį nestatydamas jam padedančių žmonių.

Sunku prognozuoti, ar tokie robotai tiktų vienišiems neįgaliems ir pagyvenusiems žmonėms – gali būti, kad ši idėja daugybei jų būtų atstumianti. Tačiau dar labiau tikėtina tai, kad tam prieštarautų tie, kuriems tokių robotų nereikia apskritai – stiprūs, sveiki ir aktyvų socialinį gyvenimą palaikantys žmonės, manantys, kad tai yra nereikalinga ar net pavojinga nesąmonė.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Kawasaki“ dronas skris greičiau už daugelį sraigtasparnių

2020 11 13 10:49

„Kawasaki“ vardas jums greičiausiai yra žinomas iš motociklų pasaulio. Sportiniai „Kawasaki“ motociklai yra išties neįtikėtini, bet ar žinojote, kad „Kawasaki“ gamina ne tik juos? Štai dabar ši japonų kompanija kuria ypatingą droną, kuris savo greičiu lenks daugelį sraigtasparnių.

„K-Racer“ (Kawasaki Researching Autonomic Compound to Exceed Rotorcraft)  © Gamintojo nuotrauka
„K-Racer“ (Kawasaki Researching Autonomic Compound to Exceed Rotorcraft)
© Gamintojo nuotrauka

Iš tikrųjų, tai nėra taip jau keista – motociklai yra tik dalis „Kawasaki Heavy Industries“ veiklos. Ši didelė korporacija stato laivus, gamina lokomotyvus, dujų turbinas, robotus, pramoninę įrangą, kalnakasybos mašinas ir, žinoma, orlaivius. Tiesą sakant, „Kawasaki“ dalyvavo ir japoniško Tarptautinės Kosminės Stoties modulio kūrime, gamino raketas, o kariniai transportiniai „Kawasaki C1“ ir C2 japonų pajėgoms yra nepakeičiami pagalbininkai.

Taigi, noras gaminti inovatyvų droną nėra toks jau keistas. Tiesa, jis yra labiau susijęs su motociklais nei kompanijos gaminamais orlaiviais – jis naudoja „Ninja H2R“ variklį. Šis lenktyninis motociklas išvysto 310 AG (230kW) ir, jei turėtų pakankamai vietos, galėtų pasiekti maždaug 400 km/val. greitį. Motociklų varikliai yra geri savo kompaktiškumu ir greičiu, o ir galios jiems tikrai nestinga. „Kawasaki K-Racer“ dronas yra daug didesnis už motociklą, tačiau jis yra pagamintas iš itin lengvų ir tvirtų kompozitinių medžiagų.

Nors gamintojas kol kas nepateikia „K-Racer“ techninių savybių, šis dronas bus greitesnis už daugelį sraigtasparnių. Įprasto, tradicinės schemos sraigtasparnio greitį riboja tai, kad tas pats sraigtas turi rūpintis ir kelione į priekį, ir keliamosios jėgos kūrimu. Tai yra, kampas, kuriuo sraigtas gali būti pakreiptas pirmyn, yra ribotas. Tuo tarpu „K-Racer“ yra kombinuotas sraigtasparnis, turintis šiokių-tokių lėktuvo genų.

„K-Racer“ neturi uodegos rotoriaus, kuris įprastiems sraigtasparniams yra reikalingas, kad kompensuotų pagrindinio sraigto kuriamą sukimo momentą. Vietoje jo „K-Racer“ turi du šonuose sumontuotus propelerius. Jie ne tik atliks darbą, kuris įprastai tektų uodegos rotoriui, bet ir trauks orlaivį pirmyn.

Toks kombinuotas sraigtasparnis, žinoma, nėra „Kawasaki“ išradimas. Štai „Eurocopter X3“ atrodė labai panašiai ir galėjo pasiekti 472 km/val. greitį – šis sraigtasparnis buvo nepalyginamai greitesnis už kitus. O eksperimentinis „Bell 533“ turėjo uodegos rotorių, bet dar turėjo ir porą reaktyvinių variklių, kurie leido orlaiviui pasiekti 509 km/val. greitį.

Priešingai nei gali pasirodyti iš pavadinimo, „Kawasaki“ neketina naudoti „K-Racer“ lenktynėms. Tai – eksperimentinis orlaivis, leidžiantis tobulinti technologijas, kurios vėliau pravers kitų sraigtasparnių ir dronų gamyboje.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Vienoje Rusijos kavinėje šeimininkauja katinas-robotas

2020 11 12 17:55

Katiną primenantis robotas paglostytas murkia, be to, padeda vienos Maskvos kavinės padavėjams aptarnauti klientus. Tokiu inovatyviu ir mielu būdu kavinės vadovybė siekia ne tik džiuginti kavinės lankytojus, bet ir mažinti tiesioginį kontaktą.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Jau labai greitai net ketvirtadalį Jungtinės Karalystės armijos sudarys robotai

2020 11 11 12:24

Beveik kiekviena didžiausia pasaulio kariuomenė dabar labiau nei bet kada anksčiau naudojasi dronais ir robotizuotomis transporto priemonėmis, tačiau Jungtinė Karalystė ateityje gali žvelgti toliausiai, praneša „Guardian“.

Jau labai greitai net ketvirtadalį Jungtinės Karalystės armijos sudarys robotai
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

JK ginkluotųjų pajėgų vadas generolas seras Nickas Carteris „Sky News“ sakė manantis, kad iki 2030 metų ketvirtadalį nacionalinės armijos gali sudaryti robotai.

„Aš turiu galvoje, kad galime turėti 120 000 karių armijoje, iš kurių 30 000 gali būti robotai“, – sakė generolas Carteris.

Nors generolas pabrėžė, kad jis nekelia griežtų tikslų, šie būsimi robotai galėtų tarnauti būsimuose konfliktuose, praneša „Engadget“.

Tokiu JK žingsniu nereikėtų stebėtis. Šiuo metu JK armija neįgyvendina užsibrėžtų tikslų dėl karių skaičiaus, tad yra jaučiamas jų trūkumas. Robotai šią spragą galėtų užpildyti.

Tačiau niekas tiksliai nežino, kokius konkrečius vaidmenis robotai atliks. Šiandien itin jaučiamas didžiulis pasipriešinimas autonominiams „robotams žudikams“. Susirūpinimą kelia mirtinai pavojingi robotai, kurie veikia laisvai, be žmogaus įsikišimo ar sąžinės.

Visgi, tikėtina, kad robotai JK kariuomenėje galėtų valdyti krovininius sunkvežimius, tarnauti kaip skautai ar atlikti kitas neginkluotas pareigas. Taigi, apokaliptinės vizijos apie robotų ir žmonių bei robotų tarpusavio susirėmimus greičiausiai nėra nė vienos šalies artimiausios ateities planuose.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Rytų Kinijos universitete studentams siuntinius pristatinėja robotai

2020 11 11 09:40

Rytų Kinijoje per Vienišių dieną universitetas pasitelkė į pagalbą robotus pristatinėti siuntiniams. Dabar robotai kasdien pristato į Džendziango universiteto studentų miestelį po 3000 siuntini. Studentai sako, kad tai labai patogu.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Quaternium“ dronas ore išsilaiko net 10 valandų – kaip jam tai pavyksta?

2020 11 07 02:29

Įprastai elektriniai dronai ore išsilaiko tik apie 20-30 minučių. Tiesiog per tiek laiko išsenka jų baterijos. Ir tuo šios problemos kenčia ne tik mėgėjiški, bet ir profesionalūs dronai. Tačiau gali būti kitaip – Ispanijos startuolio „Quaternium“ sukurtas kvadkopteris „HYBRiX 2.1“ ore išsilaikė 10 valandų ir 14 minučių, taip sutriuškindamas ankstesnį rekordą.

„HYBRiX 2.1“ © „Quaternium“
„HYBRiX 2.1“ © „Quaternium“

Galbūt esate vienas iš tų, kuris mano, kad dronui pakanka ore išsilaikyti 20 minučių. Tačiau tai iš tikrųjų labai riboja dronų naudojimą. Svajojate apie ateitį, kai dronai pristatinės siuntas? Įvairios kompanijos, tarp jų ir „Amazon“ apie tai jau kalbėjo. Tačiau kol kas tai nėra praktiška. Be to, dronai labai pasitarnautų ir aptarnaujant naftos platformas, mokslinių tyrimų bazes, vykdant paiešką ar teritorijos tyrimus iš aukštai.

Tačiau kvadkopteriai godžiai ryja energiją ir baterijų technologijos nėra pakankamai pažengusios. Didesnės baterijos saugo daugiau energijos, tačiau yra sunkesnės. Kuo sunkesnė baterija, tuo mažesnį krovinį dronas gali panešti. Tai kokia „Quaternium HYBRiX 2.1“ paslaptis?

Kaip išduoda „HYBRiX 2.1“ pavadinimas – tai yra hibridinis dronas. Jis turi dvitaktį variklį ir elektrinę sistemą. 2017 metais „HYBRiX 2.0“ ore išsilaikė 4 valandas ir 40 minučių. Vasarį 2.1 versija jau skrido 8 valandas ir 10 minučių. Na, o dabar ispaniškas kvadkopteris ore laikėsi net 10 valandų ir 14 minučių. Tiesa, šis pasiekimas buvo įmanomas tik todėl, kad „HYBRiX 2.1“ turėjo papildomą 16 litrų degalų baką.

Įprastas „HYBRiX 2.1“ sveria 13 kg ir gali nešti 10 kg krovinį. Tas krovinys gali būti kameros, įvairūs jutikliai ar tiesiog daiktai, kuriuos reikia kur nors pristatyti. Jis gali pasiekti 80 km/val. greitį, tačiau daug patogiau jaučiasi ties 50 km/val. žyma (kreiserinis greitis).

Žinoma, „Quaternium HYBRiX 2.1“ nėra mėgėjiškas dronas. Gamintojas teigia, kad jis pravers įvairių sričių profesionalams – ūkininkams („HYBRiX 2.1“ gali ne tik apžiūrėti, bet ir purkšti laukus), policijai, gelbėtojams, infrastruktūros priežiūros inžinieriams.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Ką robotas-šuo „Spot“ veikia Černobylio atominėje elektrinėje?

2020 10 29 20:15

„Boston Dynamic Spot“ – tai itin pažangus keturkojis robotas. Nors jis iš tikrųjų savo judesiais primena šunį ir jo kūrėjai neslepia, iš kur sėmėsi įkvėpimo, „Spot“ yra tikras dirbantis robotas. Štai dabar jis vaikštinėja po Černobylio atominę elektrinę. Tik kam?

Ką robotas-šuo „Spot“ veikia Černobylio atominėje elektrinėje?
„YouTube“ stopkadras

„Boston Dynamic“ kompanijos sukurtas „Spot“ darbuojasi jau ne vienoje gamykloje. Štai „Ford“ naudoja du tokius robotus savo gamyklų patalpų skenavimui. Tai padeda kurti virtualius modelius, kurie vėliau yra labai naudingi modernizuojant gamyklas. „Spot“ vaikštinėja ir statybų aikštelėse, ir mokslo centruose, jais domisi ir NASA.

Dabar Bristolio universiteto mokslininkai nusivežė „Spot“ į Černobylio atominę elektrinę Ukrainoje. „Spot“ iš tikrųjų nėra šiaip robotas – tai yra platforma įvairiems instrumentams. Šįkart mokslininkai naudoja šį robotą radiacijos matavimams. Jie labiau reikalingi ne Černobylio atominės elektrinės saugumui užtikrinti, bet pasiruošimui tokioms avarijoms ateityje. „Spot“ ieško karštųjų taškų po elektrinę dengiančiu sarkofagu, kuriuose radiacijos lygis būtų aukštesnis.

Bristolio universiteto mokslininkai ne pirmą kartą bando nupiešti Černobylio radiacijos žemėlapį. Praeitais metais tam buvo pasitelkti dronai, tačiau, žinoma, jie skraidė aplink elektrinės teritoriją. „Spot“ vaikšto viduje.

„Spot“ tam iš tikrųjų puikiai tinka, nes yra gana mažas. 25 kg sveriantis robotas savarankiškai apeina kliūtis, gali lipti laiptais ir atsistoti, jei pargriūva. „Spot“ gali veikti net ir tvyrant 20 laipsnių šalčiui ar 40 laipsnių karščiui. Ant roboto nugaros galima montuoti iki 14 kg sveriančius jutiklius. Tai gali būti kameros, 3D skeneriai ar kiti prietaisai. Šiuo atveju – tai yra radiacijos matavimo įranga. „Spot“ ne tik eina ten, kur žmonėms būti ilgesni laiką tiesiog nereikėtų dėl radiacinio užterštumo, bet ir gali nešti sunkią įrangą, kuri su laiku tikrai vargintų žmonių rankas.

Kai 1986 metais Černobylio atominę elektrinę ištiko katastrofa, jos likvidavimui buvo pasitelkti ir robotai. Tiksliau – net 60 radijo bangomis valdomų robotų turėjo padėti valyti sprogimo paskleistas nuolaužas. Daugelis tų sovietinių robotų sugedo iš karto – radiacija yra negailestinga elektronikai. Žinoma, dabar radiacijos lygis ten yra žymiai mažesnis, nes elektrinė yra uždengta sarkofagu.

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Pramogų parkuose gyvūnus galėtų pakeisti delfinas-robotas

2020 10 28 18:53

„Edge Innovations“ Kalifornijoje pristatė bandomąją edukacinę programą, kurioje dalyvavo 250 kg sveriantis 2,6 m ilgio animatroninis delfinas, kurio oda pagaminta iš medicininio silikono. Kompanija tikisi, kad tai yra pirmasis iš daugelio pasirodymų.

Inf. šaltinis: DELFI.TV

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

« Ankstesnis puslapisSekantis puslapis »