Lietuvos jaunųjų inžinierių čempionate – mėsainius gaminantys robotai ir kvietimas mažinti aplinkos taršą

2024 05 25 10:49

Balandžio ir gegužės mėnesiais visoje Lietuvoje jau antrą kartą vyko jaunųjų inžinierių čempionatas, o jame dalyvaujantys moksleiviai turėjo sukonstruoti kuo unikalesnę, kūrybiškesnę ir įdomesnę Goldbergo mašiną. Kol vienos komandos konstravo mašinas, demonstruojančias, kaip veikia atsinaujinanti energetika, kitos komandos parodė, kaip technologijų pagalba be jokio žmogaus indėlio galima pagaminti mėsainį.

Renginio akimirka / Pranešimo autorių nuotr.
Renginio akimirka / Pranešimo autorių nuotr.

„Esame labai laimingi dėl pergalės, nes įdėjome daug darbo – ruošėmės beveik 2,5 mėnesio. Tiesa, pergalę iš dalies numatėme, nes visiems sakėme, kad važiuojame būtinai nugalėti. Smagu ir tai, kad čempionato metu užmezgėme naudingų pažinčių – sutikome įdomių ir protingų žmonių, bendravome su daug įmonių vadovų“, – sako moksleivių (5-8 kl.) kategorijos nugalėtojos, Panevėžio robotikos centro komandos „RoboLabas“ atstovas Modestas Reila.

M. Reilos ir jo komandos Goldbergo mašina veikė dar nematytu principu – ji pagamino mėsainį. Iš pradžių mašina ant bandelės užpylė kečupo, jį išmaišė ir nusiuntė lėkštę bėgiais važiuoti toliau. Kitoje stotelėje į lėkštę buvo įdėta mėsos, sūrio ir salotų, o pavažiavus dar toliau, mašina mėsainį vainikavo agurkėliais bei viršutine bandele.

Paklaustas, ar už pirmą vietą iškovotas piniginis prizas bus naudojamas mokslo tikslais, pašnekovas atsako, kad toks sprendimas buvo priimtas dar prieš čempionatą.

„Dar prieš sudalyvaudami su komandos nariais nutarėme, kad tikslingiausia būtų už piniginį prizą, jeigu jį laimėtumėme, įsigyti naujas detales robotams. Savo pažado išsižadėti neketiname, tad visi pinigai bus skirti inžinerijos poreikiams“, – dalinasi nugalėtojas.

Panevėžio „RoboLabas“ komanda pirmą vietą iškovojo ir praėjusių metų „STEAM TEAM“ čempionate – tąkart moksleiviai pristatė Goldbergo mašiną, kuri visiems komisijos nariams į stiklines įpylė limonado.

Komisiją sužavėjo kūrybiškumu

Tuo tarpu gimnazistų (9-12 kl.) kategorijoje triumfavo komanda „Dronai“ iš Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos.

„Jaučiamės puikiai, labai džiaugiamės, labai siekėme pergalės ir stengėmės. Ne viskas vyko kaip tikėjomės, bet lemiamu momentu, kai labiausiai reikėjo, pasisekė. Žinote, Goldbergo mašinų pristatymuose labai svarbu sėkmė. Vieną kartą pasiseka, kitą kartą kažkur kažkoks rutuliukas užstringa, tačiau šį kartą kone viskas ėjosi lyg per sviestą“, – komentuoja „Dronų“ komandos mokytoja Vida Minkevičienė.

Elektrėniškių komanda komisijai pristatė Goldbergo mašiną, kuri simbolizavo įžymiuosius Elektrėnų elektrinės kaminus ir buvo lyg savotiškas kvietimas „pereiti“ prie atsinaujinančių išteklių.

„Komandoje turime labai gerų fizikų, kurie sugalvojo, kaip tą mintį realizuoti. Gaminome arbaletą, katapultą, saulės ir vėjo elektrines. Savo pristatymu siekėme išplatinti žinutę, kad vertėtų „nulipti“ nuo kaminų ir atsigręžti į žaliąją energiją“, – priduria ji.

Paklausta, kas labiausiai įsiminė čempionato metu, mokytoja atsako, kad įtampa ir svarstymai, ar pavyks sklandžiai pristatyti mašiną.

„Čempionatui ruošėmės 2 mėnesius, tačiau prie vienos detalės, arbaleto, kurį gamino trečios gimnazijos klasės mokinys Teodoras Šneider, užtrukome kur kas ilgiau. Vaikai dirbo ir per pamokas, ir po pamokų. Būdavo, kad mokyklą jie palieka tik 20-21 val. Nepaisant to, po tokio finalo čempionate tikrai dalyvausime dar kartą. Vaikai pamatė, kaip kiti stengiasi, o sėkmė daug ką lemia motyvacijos prasme. Dabar besidominčiųjų šiais mokslais tikrai turėtų padaugėti, bent jau tarp mano mokinių“, – tikina pašnekovė.

Nustebino „paaugę“ dalyviai

Anot komisijos nario, konkursą inicijavusios Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos (LINPRA) direktoriaus Dariaus Lasionio, čempionatas rengiamas jau antrą kartą, bet nepaisant to, jis vis tiek susilaukė didelio susidomėjimo – varžytuvėse buvo gausu pirmą kartą dalyvaujančių moksleivių.

„Šiais metais turėjome nemažai naujokų, kuriems tai buvo pirmasis inžinierių čempionatas. Tai leidžia daryti prielaidą, kad susidomėjimas inžinerija, bent jau tarp jaunimo, auga, o tai yra labai svarbu, kadangi būtent šie moksleiviai ateityje bus savotiškas darbo rinkos „variklis“. Kita vertus, labai džiaugiamės ir tuo, kad komandos, kurioms pernai nepasisekė patekti į finalą arba nugalėti, nenuleido rankų ir dalyvavo dar kartą“, – sako jis.

Pašnekovas priduria, kad čempionate dalyvaujantys moksleiviai įgyja neįkainojamos patirties – jie lavina kūrybiškumą, komandinį darbą, problemų sprendimo įgūdžius, išmoksta iššūkius paversti galimybėmis.

„Dar neprasidėjus finalui, moksleiviai klausė, ar sekančiais metais vėl vyks tokios varžytuvės. Tikrai matome prasmę tęsti šią įtraukiančia ir moksleivius motyvuojančią iniciatyvą, tad čempionatą planuojame rengti ir kitais metais“, – tikina pašnekovas.

Tiek šiemet, tiek pernai komisijoje teisėjavęs „Teltonika“ atstovas Julius Purlys pastebi, kad vaikų sukonstruotos Goldbergo mašinos šiemet buvo sudėtingesnės ir originalesnės.

„Šiemet dalyviai tikrai nestokojo kūrybiškumo. Moksleivių kategorijos laimėtojai, kurie čempionatą laimi jau antrą kartą iš eilės, pernai gamino limonadą, o šiemet – mėsainį. Jie tematiką išlaikė, tačiau jų mašina yra žymiai geresnė nei pernai. Progresas matomas ir bendrai, ne tik kalbant apie kurią nors konkrečią komandą – viso čempionato lygis tikrai buvo gerokai aukštesnis, tad tikėtina, kad kitąmet jis dar labiau paaugs“, – teigia pašnekovas.

J. Purlio manymu, tokio pobūdžio čempionatai yra labai svarbūs, kadangi Lietuva turėtų būti matoma kaip inžinerinė šalis.

„Mes neturime kokių nors gamtinių išteklių, tad visas šalies sėkmės faktorius priklauso nuo mūsų protinių ir technologinių gebėjimų. Tokie renginiai skatina moksleivius dalyvauti, kurti, tobulinti savo projektus. Matome, su kokiu entuziazmu jie dalyvauja, grįžę apie patirtis papasakoja kitiems, tuomet įsitraukia ir jų draugai bei bendraklasiai. Visa tai reikia skatinti, tokių čempionatų turėtų būti kuo daugiau“, – reziumuoja „Teltonika“ atstovas.

Šiais metais jaunųjų inžinierių čempionate „STEAM TEAM“ iš viso dalyvavo 42 komandos iš 13 Lietuvos miestų ir miestelių, Goldbergo mašinas konstravo daugiau nei 170 moksleivių.

Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Autonominis povandeninis laivas „Ghost Shark“ sukurtas žvalgyti, stebėti, atpažinti ir atakuoti

2024 05 21 11:45

Australijos robotizuotų povandeninių laivų programa vystoma, pralenkiant grafiką, nes vyriausybė įsipareigojo pateikti pirmąjį superdidelio autonominio povandeninio aparato (XL-AUV) „Ghost Shark“ prototipą, ir gaminami dar trys panašūs bepiločiai.

Autonominis povandeninis laivas „Ghost Shark“ sukurtas žvalgyti, stebėti, atpažinti ir atakuoti
Autonominis povandeninis laivas „Ghost Shark“ sukurtas žvalgyti, stebėti, atpažinti ir atakuoti

Auganti Indijos-Ramiojo vandenyno regiono svarba, Kinijos agresyvumas ir Šiaurės Korėjos atliekami raketiniai apšaudymai paskatino gerokai padidinti Australijos gynybos biudžetą, akcentuojant vidinę gynybos gamybą, o Australijos Karališkasis karinis jūrų laivynas drauge su JAV ir Didžiąja Britanija tariasi įsigyti tolimojo veikimo atominius povandeninius atakos laivus.

Pagal naująją strategiją, bus kuriamos autonominės platformos, galėsiančios veikti kaip kaip jėgos multiplikatoriai. Užuot patruliavimui naudojusios atominius povandeninius laivus, Australijos KJL siekia naudoti autonominius dronus, galinčius ilgai veikti be ekipažo ir taip praplečiančių galimybes.

Australijos gynybos ministerijos ir kompanijos Anduril Australia drauge su atšakos partneriais sukurtas AUV 𝐺𝘩𝑜𝑠𝑡 𝑆𝘩𝑎𝑟𝑘, aprašomas kaip „Misija Nulis“ skirta paspartinti perspektyvias strategines galimybes (ASCA). Šis laivas yra dalis vyriausybės projekto sukurti povandeninio karo priemonę ir naujus autonominius ir nepilotuojamus povandeninius aparatus.

Nors techninių charakteristikų pateikiama nedaug, yra žinoma, kad jis mažesnis už įprastą povandeninį laivą, nes jam nereikia hermetiško korpuso ekipažui ar sudėtingos garsą slopinančios įrangos, būtinos slopinti povandenininkų keliamą triukšmą. Vietoje to įranga ir elektronika yra vandeniui nelaidžiuose moduliuose.

Priėmus tarnybon „Ghost Shark“, Australijos KJL galės kariauti slaptą, autonomišką povandeninį karą dideliu atstumu, galės žvalgyti, stebėti, atpažinti ir atakuoti. Laivas galės veikti su KLJ ir AUKUS sutarties sąjungininkų laivais.

„Mes – vandenyno apsupta nacija, ir „Ghost Shark“ – vienas iš instrumentų, kuriamų KJ laivynui patruliuoti ir saugoti savo okeanus ir ryšį su pasauliu“, – sakė Vyriausiasis KJL vadas viceadmirolas Markas Hammondas.

building-tech.org

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Norvegijos ir Kalifornijos vandenis tyrinėja filmo „Žuviukas Nemo“ įkvėptas dronas

2024 05 16 12:25

Pasaulio vandenynai, ežerai ir upės patiria vis didesnį spaudimą dėl klimato kaitos, augančio išteklių naudojimo, urbanizacijos ir taršos, todėl kyla grėsmė jų gebėjimui palaikyti gyvybę. Reaguodama į tai bendrovė „Aquaai“ sukūrė į „Žuviuką Nemo“ panašų droną, kuris po vandeniu renka aplinkosaugai svarbius duomenis, skelbia CNN.

Vienas iš Technologijų bendrovės įkūrėjų Simeonas Pieterkosky sako, kad neturint geresnių duomenų, padedančių suprasti, kokia iš tiesų yra vandens telkinių būklė, kova už brangiausių išteklių išsaugojimą bus neveiksminga.

„Beveik visi vandens telkiniai yra užteršti tiek, kad ekosistema tiesiog nebepajėgia atkurti pusiausvyros“, – aiškina jis.

„Aquaai“ siekia užpildyti šią informacijos spragą, pasitelkdama į žuvis panašius dronus, kurie renka duomenis povandeninėje aplinkoje. Baterijomis varomi dronai sukurti taip, kad atrodytų ir plauktų kaip žuvys – plaukiant po vandeniu jų korpusas ir uodega svyruoja iš vienos pusės į kitą. Oranžinės, baltos ir juodos spalvos neoprenu (nardymo aprangose naudojama medžiaga) dengti įrenginiai primena pagrindinį 2003 m. animacinio filmo „Žuviukas Nemo“ veikėją – jūrų klouną.

Standartinė tokio aparato versija yra maždaug 1,3 metro ilgio, sveria 30 kilogramų, joje gali būti įrengtos kameros ir jutikliai, kuriais galima matuoti tokius rodiklius kaip deguonies, druskingumo ir pH lygis.

Siaubo filmų animatronikos kūrėjo patirties turintį S. Pieterkosky`į kurti robotus paskatino aštuonmetė dukra, kuri, sužinojusi apie vandenynų krizę, paprašė tėčio padėti apsaugoti jūras. Anot jo, labai svarbu, jog dronai galėtų įsilieti į natūralias buveines – plaukioti tarp kitų gyvių jų netrikdydami ir sėkmingai aplenkti kliūtis.

Įmonė savo technologiją naudoja Kalifornijoje ir Norvegijoje. Ji veikia ir gėlame, ir sūriame vandenyje, prie užtvankų, uostuose ir žuvų fermose, kur tikrina vandens kokybę ir žuvų būklę. Daugelyje žuvų ūkių vandens kokybei stebėti naudojami stacionarūs jutikliai, tačiau bendrovės generalinė direktorė ir viena iš įkūrėjų Liane Thompson sako, kad tai gali būti neveiksminga milžiniškuose baseinuose, kur žuvys gali spiestis atokiau nuo jutiklių.

„Žuviuko Nemo“ įkvėpta technologija taip pat galėtų būti naudojama Artimuosiuose Rytuose – su vandens trūkumu kovojančiame regione. Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės Afrikoje yra tik 1 proc. pasaulio gėlo vandens išteklių, o daugelyje šalių vanduo iš požeminių rezervuarų eikvojamas daugiausia žemės ūkio naudmenoms drėkinti.

Automatizavimas ateityje „turėtų vaidinti svarbų vaidmenį vandentvarkos valdyme, nes didina efektyvumą, mažina švaistymą ir gerina duomenų rinkimą, įgalinantį priimti geresnius sprendimus“, – CNN teigė vandens saugumo platformos „Our Future Water“ įkūrėjas Robertas C. Brearsas.

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Labai greitas ir tikslus Kinijos robotas „Astribot“ – stebina savo sugebėjimais

2024 05 04 14:01

Kinijos robotų gamintojas „Astribot“ pristatė naują robotą S1, kurio tikslumas ir judėjimo greitis stebina net ir išprususius stebėtojus. Robotas gali judėti iki 10 m/s greičiu ir kiekvienoje rankoje išlaikyti iki 10 kg svorio.

„Astribot“ nuotr.
„Astribot“ nuotr.

„Astribot“ teigia, kad šis robotas yra daug stipresnis ir judresnis už suaugusį žmogų. Pavyzdžiui, jis gali lengvai ištraukti staltiesę iš po ant stalo pastatytų vyno taurių.

Ypatingo dėmesio vertas roboto judesių tikslumas. Taikomų technologijų kompleksas leidžia robotui pilstyti vyną į taures, apversti sumuštinius ir net daryti kaligrafinius užrašus.

S1 gali tiksliai imituoti žmogaus judesius ir geba mokytis. Lyginant jį su kitais robotais, negalima nepastebėti, kad jis atrodo pažangesnis.

„Astribot“ teigia, kad androidas buvo kuriamas daugiau nei metus Šendžene. Bendrovė pasinaudojo Tencent, Baidu ir Honkongo politechnikos universiteto robotikos laboratorijų patirtimi.

Tikimasi, kad S1 bus pradėtas gaminti iki 2024 m. pabaigos.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Vokietijos inžinieriai sukūrė bioninį robotą bitę „BionicBee“

2024 04 29 10:53

Vokietijos bendrovė „Festo“ pristatė skraidantį robotą „BionicBee“, kuris imituoja bitės išvaizdą. Tai 34 gramų svorio ornitopteris su dviem sparnais ir 22 cm ilgio kūnu.

Vokietijos pramoninės įrangos bendrovės „Festo“ tyrimų skyriaus inžinieriai jau daugelį metų kuria bioninius robotus, kurie savo išvaizda ir judėjimo būdu primena tikrus gyvūnus.

@ Festo SE & Co. KG
@ Festo SE & Co. KG

Pavyzdžiui, jie sukūrė robotą skruzdėlę, aštuonkojį robopaukštį-transformerį ir keletą skraidančių robotų, tarp jų drugelį robotą, kurių pagalba inžinieriai tyrinėjo gyvų būtybių skrydžio ypatybes.

„BionicBee“ sparnai gali plazdėti 15-20 hercų dažniu. Juos suka bešepetėlinis elektros variklis. Už skrydžio valdymą atsakingos trys papildomos sparnų apačioje sumontuotos pavaros. Jos valdo kiekvieno sparno geometriją, keisdami keliamąją jėgą, priklausomai nuo sparno smūgio fazės.

Pavyzdžiui, kad bitė galėtų skristi į priekį, sparnų forma pakoreguojama taip, kad jų keliamoji jėga būtų didesnė, kai jie atlenkiami. Dėl to robotas palinksta į priekį ir skrenda ta kryptimi. Norint sukurti posvyrį, keliamoji jėga padidinama atitinkamai kairiajam arba dešiniajam sparnui atskirai.

Norint suktis aplink vertikaliąją ašį, „BionicBee“ sukuria skirtingą keliamosios jėgos skirtumą tarp sparnų: vienas sparnas sukuria didesnę keliamąją jėgą, kai yra nukreiptas į priekį, o kitas sparnas sukuria didesnę keliamąją jėgą, kai yra atlenkiamas atgal.

Pagrindinė „BionicBee“ savybė – galimybė autonomiškai skraidyti keliems robotams vienu metu.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

JAV suspindę Vilniaus licėjaus moksleiviai pristatė pačių sukonstruotą robotą

2024 04 27 12:07

LRT televizijos studijoje grindimis važinėja nedidukas robotas, atliekantis užduotį. Jis geba rinkti šešiakampes kaladėles ir dėti jas ant žaidimų lentos. Apie roboto sukūrimą pasakojo Vilniaus licėjaus robotikos komandos nariai, grįžę iš JAV, Hiustone, vykusio pasaulio robotikos čempionato.

Vilniaus licėjaus moksleivių sukonstruotas robotas / „Laba diena, Lietuva“ stop kadras
Vilniaus licėjaus moksleivių sukonstruotas robotas / „Laba diena, Lietuva“ stop kadras

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/91459/

Inf. šaltinis: LRT TV laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Amerikiečiai prie šuns-roboto pritaisė liepsnosvaidį ir paleido į prekybą: štai kiek kainuoja ir ką moka

2024 04 27 10:09

JAV kompanija „Throwflame“ rinkai pristatė šunį robotą su primontuotu liepsnosvaidžiu. Jo kaina – beveik 10 tūkst. JAV dolerių.

Ne viena pasaulio kompanija šiuo metu kuria keturkojus robotus – amerikiečiai „Boston Dynamics“ toliau tobulina savąjį Spotą, o Šveicarijos federalinio technologijos instituto mokslininkai, pasitelkę dirbtinį intelektą (DI), išmokė keturkojį, į šunį panašų robotą „ANYmal” įveikti parkūro trasą iki 8 km/val. greičiu.

Dažnai jie neoficialiai būtent ir vadinami šunimis–robotais, daugiausiai dėl savo dydžio, judesių ir sudėjimo panašumo.

JAV kompanija „Throwflame“ neseniai pridėjo roboto-šuns koncepcijai tai, ko, jų manymu, šiems visuomet trūko – liepsnosvaidį.

Šis produktas jau paleistas į komercinę prekybą. „Throwflame“ skelbia, kad jų produktas „Thermonator“ – „pirmas istorijoje liepsnosvaidį turintis šuo robotas“ kainuos 9,42 tūkst. JAV dolerių (apie 8,6 tūkst. eurų).

„Thermonator“ – tai keturkojis robotas su prie nugaros pritvirtintu ARC liepsnosvaidžiu. Jo akumuliatoriaus galios užtenka vienai valandai, liepsnosvaidis turi vienos valandos 30 pėdų (apie 10 metrų) veikimo nuotolį ir palaiko „Wi-Fi“ bei „Bluetooth“ ryšį. Tai leidžia jį valdyti nuotoliniu būdu per išmanųjį telefoną, rašo arstechnica.com.

Iš vaizdo įrašo matyti, kad šis robotas gana sklandžiai juda, o liepsną geba pūsti net pašokęs:

Jame taip pat yra LIDAR jutiklis, skirtas žemėlapių sudarymui ir kliūčių išvengimui, lazeriniam matavimui ir navigacijai pirmuoju asmeniu (FPV) per įmontuotą kamerą.

„Thermonator“ pagrindu yra roboto-keturkojo „Unitree Go2“ versija, kurios bazinės konfigūracijos kaina siekia 1 600 JAV dolerių, rašo arstechnica.com. Šis produktas sveria beveik 17 kilogramų.

Įmonė įvardija tokias galimas naujojo roboto taikymo sritis: „gaisrų kontrolė ir prevencija“, „žemės ūkio valdymas“, „ekologinė apsauga“, „sniego ir ledo valymas“, „pramogos“.

Nepaisant to, kad toks robotas atrodo labai pavojingas, skelbiama, kad jis legalus 48 iš 50-ties JAV valstijų, rašo arstechnica.com.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Boston Dynamics“ atskleidė visiškai naują elektrinį androidą „Atlas“

2024 04 26 14:06

Technologijų bendrovė „Boston Dynamics“ pasiekė naują raidos lygį – išleido elektrinę savo garsiojo androidinio roboto „Atlas“ versiją. Dabar planuojama naujovę naudoti automobilių pramonės milžinės „Hyundai“ gamybos linijose.

„Boston Dynamics“ nuotr.
„Boston Dynamics“ nuotr.

Elektrinis „Atlas“ yra pažangesnis ankstesnio hidraulinio modelio pakaitalas. Jame naudojami naujoviški elektros varikliai, kurie yra kompaktiškesni ir lengvesni už hidraulinius komponentus. Be to, dėl elektrinės pavaros išvengiama nuotėkio, kuris dažnai pasitaiko naudojant hidraulinę pavarą.

Kūrėjai teigia, kad naujasis modelis yra stipresnis ir greitesnis už ankstesnįjį ir jau dabar turi daugiau įgūdžių ir gebėjimų. Be to, „Boston Dynamics“ inžinieriai patikina, kad šis androidas galės judėti be žmonėms būdingų apribojimų.

Bendrovė planuoja sukurti keičiamų griebtuvų rinkinį, kad robotą būtų galima pritaikyti įvairioms užduotims atlikti.

Pagal sutartį su „Hyundai“ elektrinį robotą numatyta bandyti kelerius metus. Informacijos apie tai, kada modelis bus prieinamas atviroje rinkoje, nėra.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Australija pradeda autonominių povandeninių laivų „Ghost Shark“ statybą

2024 04 24 10:59

Autonominių robotizuotų povandeninių laivų sistemų, galinčių vykdyti ilgalaikes misijas, kūrimas yra viena iš Australijos karinio jūrų laivyno dėmesio sričių.

Australija pradeda autonominių povandeninių laivų „Ghost Shark“ statybą

Šiuo tikslu Gynybos departamentas kartu su „Anduril“ ir daugeliu pramonės partnerių sukūrė autonominį povandeninį laivą „Ghost Shark“, kurio prototipas sukurtas anksčiau nei planuota.

Dėl to, kad jame nėra įgulos, jis yra daug mažesnis (palyginti su įprastiniu povandeniniu laivu). Jam taip pat nereikia sandaraus korpuso, triukšmą sugeriančios įrangos ir gyvybės palaikymo sistemų. Visa įranga ir elektronika patalpinta vandeniui nepralaidžiuose moduliuose.

Priimtas į Australijos karinį jūrų laivyną, „Ghost Shark“ galės dalyvauti nuotolinėse misijose, atlikti žvalgybos, stebėjimo ir smūgio funkcijas bendradarbiaudamas su įprastais laivais, priklausančiais AUKUS (Australija, Jungtinė Karalystė, JAV) kariniam blokui.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Northrop Grumman“ sukūrė sunkųjį povandeninį droną „Manta Ray“

2024 04 16 12:53

Viena didžiausių Pentagono rangovų, karinės pramonės bendrovė „Northrop Grumman“ visame pasaulyje žinoma kaip raketinių ginklų, oro gynybos sistemų, elektronikos, laivų ir orlaivių gamintoja.

Kita jos veiklos sritimi netrukus gali tapti robotizuotų povandeninių transporto priemonių gamyba. Neseniai „Northrop Grumman“ pristatė pirmąjį užbaigtą prototipą, sukurtą DARPA užsakymu.

„Northrop Grumman“ nuotr.

Įspūdingo dydžio ir didelių techninių privalumų („Manta Ray“ specifikacijos įslaptintos) turintis sklandytuvas autonominiu režimu vykdys sudėtingas povandenines misijas dideliu atstumu.

Povandeninis dronas savyje derina natūralaus prototipo hidrodinamiką su šiuolaikinių technologijų pasiekimais. Yra žinoma, kad vykdant savo misijas jis gabens įvairius naudinguosius krovinius, akcentuojant ne greitį, o veikimo nuotolį.

„Manta Ray“ bus naudojamas praktiškai išbandyti pažangias povandenines technologijas, įskaitant energiją taupančias technologijas.

Vienas iš jam prieinamų metodų – „užmigti“ hibernacijos (energijos taupymo) režimu. „Manta Ray“ yra modulinės konstrukcijos, todėl jį galima gabenti penkiuose jūriniuose konteineriuose ir prireikus surinkti bet kurioje vietoje.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

« Ankstesnis puslapisSekantis puslapis »