Vokietijoje pristatytas unikalus robotizuotas simuliatorius
2015 10 03 11:55Vokietijos Tiubingeno mieste esančiame „Max Planck Institute for Biological Cybernetics“ institute pristatytas unikalus simuliacinis robotizuotas mechanizmas. Internete paskelbtame pristatymo vaizdo įraše matoma, kaip šiame robote sėdintis žmogus išbando naujausias technologijas. Atliekant bandymą, buvo naudojamas ir virtualios realybės įrenginys.
Inf. šaltinis: DELFI.TV
Ar „subdronai“ sukels Trečiąjį pasaulinį karą?
2015 10 02 16:10„Sumanūs, gerai ginkluoti ir savarankiškai veikti sukurti povandeniniai dronai tampa pavojingu reiškiniu“, – teigia portalo „Defense One“ redaktorius Patrick Tucker. Pasak technologijų žinovo, pakanka atlikti „Google“ vaizdų paiešką su raktažodžiais „armed drone“ (liet. ginkluotas dronas) ir sistema atrinks paveikslėlių atitikmenys su „General Atomics“ kompanijos „Reapers“ oro robotais, ginkluotais „Hellfire“ raketomis Irake, Sirijoje ar Afrikoje. Tačiau ateityje „pavojingų dronų“ sąvoka, anot P. Tucker, gali įgauti absoliučiai naują, bauginančią prasmę. Kodėl? Nes nepilotuojamos oro transporto priemonės taps autonominėmis transporto priemonėmis vandenyje.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/51640/.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Naujieji Rusijos dronai medžios F-35 naikintuvus?
2015 09 30 21:39Maskvoje vykusioje MAKS parodoje Rusijos Jungtinė orlaivių korporacija pristatė drono, kaip teigiama, galinčio medžioti F-35 lėktuvus, modelį.
Lėktuvas F-35 – JAV karinės aviacijos ateitis. Nors F-35 naudojimas nelenkia F-22, faktas, kad Pentagonas užsakė 2400 naujus F-35 modelius, o F-22 tik 187, skatina iš naujo įvertinti lėktuvų populiarumą.
Akivaizdu, kad karo atveju F-35 būtų dažniausiai danguje pasirodantis amerikiečių naikintuvas.

Rusijos orlaivių korporacijos pristatytas modelis, teigiama, gebėtų susidoroti su F-35. Panašiu principu veikia Kinijos „Divine Eagle 2“, galintis aptikti tokius lėktuvus kaip F-35 bei F-22. Maskvoje pristatyto drono modelis primena amerikiečių X-47B kūrinį, pasižyminti futuristiniu dizainu. MAKS parodoje pristatytas „Anti F-35“ modelis yra skaidrus, leidžiantis pažvelgti į sudėtingus elektronikos elementų junginius viduje.
Teoriškai, F-35 medžiotojas gebėtų kilti vertikaliai – pristatytame modelyje į abu sparnus integruoti kilimui reikalingi sraigtai .
Visgi manyti, kad Rusija išrado priemonę, galinčią sumedžioti F-35 naikintuvus, yra pernelyg skubota. Kol kas tai – tik modelis, reikalaujantis tobulinimo ir praktinių skrydžių bandymų.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
„Snap“ dronas sugeba saugiai sudužti
2015 09 29 18:02Dronų eksploatavimas gali tapti pavojingu iššūkiu, jeigu tinkamo pilotavimo reikalavimai yra ignoruojami. Pasekmės? Prasta užfiksuotų vaizdų kokybė ir „avarijos“. Vis dėlto kompanija „Vantage Robotics“ rado inovatyvų sprendimą ir pristatė modernų droną, su magnetinėmis „lūžtančiomis“ detalėmis (ir neįtikėtinai aukštos kokybės 4K kamera), kuris yra skirtas… sudužti!
Pasak San-Franciske įsikūrusios „Vantage Robotics“ dronų gamintojos įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Tobin Fisher, „Snap“ robotas pasižymi ypatingu saugumu, nes yra kurtas remiantis idėja, jog dronas bet kada gali sulūžti. Po avarijos „iširęs“ „Snap“ vėl būtų lengvai sudėtas, sujungiant magnetinius elementus. Patikimumą, pasak T. Fisher, užtikrina ir tai, jog „Snap“ dronas yra šiek tiek mažesnis bei lengvesnis (svoris apie 0,45 kg) nei kiti tokio pobūdžio oro robotai.

„Snap“ yra kontroliuojamas pasitelkus lengvai suprantamą išmaniąją aplikaciją, naudojant „iPhone“ arba „Android“. O drono skrydžio trukmė siekia 20 minučių.
Ar „Snap“ dronas turės pasisekimą rinkoje – atsakyti sudėtinga. „Drone Analyst“ įkūrėjas Colin Snow mano, kad jaunoms kompanijoms varžytis su, pavyzdžiui, „DJI“ yra neįmanoma, išskyrus atvejus, kai kūrinys yra ypač modernus ir inovatyvus…
Kompanijos „Vantage Robotics“ pristatyta idėja yra autentiška ir nors „Snap“ skrydžio metu dūžti neprivalo, tokia pasirinkimo galimybė pilotui suteikia daugiau drąsos ir smalsumo.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
Popierinis lėktuvėlis su motoru – dronas?
2015 09 27 09:11Ar popierinis lėktuvėlis yra dronas? Pasak JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA), taip.
FAA griežtai draudžia eksploatuoti nepilotuojamas oro transporto priemones komerciniais tikslais. Todėl teisininkas ir dronų panaudojimo teises ginantis Peter Sachs, pateikė prašymą komerciniais tikslais pilotuoti popierinį lėktuvėlį su prijungtu mini varikliu. Advokato tikslas – išsiaiškinti FAA požiūrį į popierinius lėktuvėlius ir sužinoti ar grėstų atsakomybė už tokių priemonių skraidinimą nepaisant oro robotams taikomų taisyklių. Teisininkas sulaukė teigiamo atsakymo – popierinis lėktuvėlis su motoru gali būti skraidinimas. Tačiau pilotas turi užpildyti reikiamus dokumentus.

Anot FAA reikalavimų, P. Sachs turi teisę skraidinti „Tailor Toys PowerUp 3.0“ (išmaniuoju telefonu kontroliuojamas propeleris, jungiamas prie popierinio lėktuvo). Visgi dronas negali pakilti į didesnį nei 55 metrų aukštį, sverti daugiau nei 24, 9 kilogramus ir skristi greičiau nei 19 km/h. Rugpjūčio pabaigoje FAA išleido papildytus nutarimus, teigiančius, kad nauji pakeitimai yra nebesvarstytini ir neginčytini. Todėl visi, bet kokiais tikslais, eksploatuojantys popierinius lėktuvėlius net su minimaliausiu elektriniu ar motoriniu elementu, turi suprasti, kad eksploatuoja droną ir privalo laikytis numatytų reglamentų.
Peter Sachs išreiškė liūdesį dėl tokių Federalinės aviacijos administracijos nurodymų. Kalbėdamas su „Popular Science“ teisininkas apgailestavo, kad FAA popierinius lėktuvėlius interpretuoja kaip bet kurią kitą nepilotuojamą oro transporto priemonę, o ne kaip paprastą, rankų darbo žaislą. „FAA ką tik patvirtino nutarimą galiojantį visiems popieriniams oro lėktuvams, pagal kurį popieriniai lėktuvai turi paklusti Federalinės aviacijos reglamentams. Popieriniai lėktuvai buvo išrasti prieš du tūkstančius metų. Labai abejoju, kad 1958 metų kongresas, priimdamas šią sąvoką, siekė priskirti popierinius lėktuvus orlaivių kategorijai. Ir tai liečia ne tik komercinius popierinius lėktuvus, bet visus tokio pobūdžio lėktuvus. Suteikdama man lengvatą skraidinti popierinį lėktuvą, FAA pratęsė orlaivių apibrėžimą iki popierinės aviacijos“, – su apmaudu sakė Peter Sachs.
FAA atstovas spaudai Les Dorr teigė, kad P. Sachs užklausa dėl popierinio lėktuvo su motoru buvo peržvelgta ir įvertinta pagal įstatymus. Pasak jo, kiekvienas prašymas eksploatuoti nepilotuojamą oro transporto priemonę komerciniais tikslais yra atsakingai peržiūrimas, todėl kai kuriais atvejais gali būti taikomi individualūs reikalavimai.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
DHL žada, kad netolimoje ateityje Vilniaus gatvėmis važinės siuntas pristatysiantys robotai
2015 09 26 12:50Lietuviškas startuolis „Superum“ sukūrė automatizuotą siuntas pristatyti galintį robotą, kuris ateityje pagal pateiktus adresus išvežiotų laiškus ir smulkias siuntas.
„Sidewalk“ gali pagal GPS signalą judėti šaligatviais, laviruoti tarp praeivių. Numatyta, kad nuo piktavalių robotą ir gabenamas siuntas saugos nuotoliniu būdu budinti saugos tarnyba.
„Superum“ c tai 2014 metais įkurta mažoji bendrija „Superum“, kuri sukonstravo keturių ratų 60 cm, aukščio ir 45 pločio robotą „Sidewalk“.
Išmanusis robotas varomas dviem 250 kw galingumo elektros varikliais, pilnai pakrautomis 240 ah baterijomis galės įveikti maždaug 10 kilometrų atstumą ir veikti pusdienį. Šiuo metu robotas yra valdomas operatoriaus, nuotoliniu būdu, tačiau ateityje jo veikimo funkcija bus patobulinta – robotas bus visiškai išmanus, veiks savarankiškai.
„Tai pirmasis mūsų produktas susijęs su robotika, jį kūrėme siekdami patobulinti logistikos procesus maksimaliai išnaudojant naujas technologijas. Ateityje daug procesų ir funkcijų bus patikėta robotams. Tai išlaisvins žmones nuo mechaninio, rutininio darbo ir atvers naujas galimybes žmonėms dirbti kūrybinį ir protinį darbą“, – sakė MB „Superum“ vadovas Roman Drokov.
MB „Superum“ ir DHL Lietuva pasirašė sutartį dėl „Sidewalk“ roboto naudojimo marketinginiais tikslais kaip inovatyvią reklamos platformą.
Tokiu būdu bus sukurtas išmanus ir patikimas „Sidewalk“ robotas, kuris atliks siuntų pristatymo funkciją bei bus naudojamas kaip išmanioji reklamos platforma.
„Tikiu, kad netolimoje ateityje galėsime išvysti mūsų miestų gatvėse, jis taps visų mūsų pagalbininku. Vilniaus miestą turėtų aptarnauti apie 100 tokių robotų – maždaug po 5–7 kiekviename mikrorajone“, – kalbėjo R. Drokov.
„Sidewalk“ projektas jau laimėjo 2-ąją vietą „Startup Weekend“ konkurse, MITA remiamas konsultacijas iš Deloitte, Suomių akseleratoriaus „Startup Sauna“ konkursą bei galimybe pristatyti šį projektą Vokietijos kompanijoms ir investuotojams „WIN2015“ sumanaus miesto konferencijoje Vokietijoje.
Inf. šaltinis: 15min.lt
Dronais pastatė tiltą, išlaikantį žmogaus svorį
2015 09 25 16:14Tiltų statytojai – laikykitės: jūsų darbui iškilo grėsmė. Šveicarijos federalinio technologijų instituto (ETH Zurich) mokslininkai prie kelių dronais vadinamų skraidyklių pritvirtino lengvų, bet tvirtų virvių rites ir paspaudė mygtuką „Go“. O tada bepiločiai skraidantys aparatai iš virvių sumezgė tokį tvirtą tiltą, kad tie patys mokslininkai nebijojo juo praeiti, rašo singularityhub.com.

Šis eksperimentas – tik dalis didesnės eksperimentų grupės, kurios bendras tikslas yra automatizuoti didelių struktūrų statybą. Pavyzdžiui, esama mokslininkų, kurie jau daugelį metų tobulina namų statybos 3D spausdinimo būdu metodus. Kiti mokslininkai kuria robotus-mūrininkus. Treti bepilotėmis skriadyklėmis transportuoja įmagnetintus statramsčius.
Konkrečiai šiuo atveju mokslininkai nusprendė, kad statybinės medžiagos vaidmenį puikiai atliks ir virvės, nes, bent jau kol kas, dronų keliamoji galia yra griežtai ribota. Be to, sunkių modulinių statybinių medžiagų transportavimui reikalingas kur kas didesnis judesių tikslumas. Bet už tai dronai pasižymi ypatingu privalumu – jie gali dirbti ir tada, kai po jais nėra tvirto paviršiaus.
Koks yra šio eksperimento rezultatų pritaikymo realioje aplinkoje scenarijus? Idealiu atveju – laukinės gamtos fotografas, prasikapojęs kelią pro džiungles atsimuša į gilų ir neperšokamą plyšį. Tačiau kelio aplink šį plyši jis neieško, o iš kuprinės išsitraukia kelis dronus-tiltų statybininkus, ramiai atsisėda ant žemės ir palaukia, kol prieš jo akis tarsi pasakoje atsiranda tiltas. Nors, savaime suprantama, pritaikymo galimybių galima prigalvoti ir daugiau. Deja, idealus atvejis ir realybė – skirtingi dalykai.
Šiuo atveju mokslininkai kaip atramas tiltui statyti panaudojo plienine pastolių konstrukcijas. Tai – ne medžiai, kurų tvirtumas ir kamieno bei šakų kampai yra neprognozuojami. Be to, svarbus ir pozicijos stebėjimo klausimas. Laboratorijos aplinkoje dronų pozicija koreguojama remiantis labai tikslios padėties stebėjimo sistemos duomenimis, kad skraidantys aparatai galėtų orientuotis aplinkoje ir neatsimuštų vienas į kitą, į pastolius ir neįsipainiotų į virves. Ir negalima pamiršti, kad energija – tai baigtinis išteklius. Ypač – skraidančiuose aparatuose.
Bepiločių skraidyklių skrydžio laikas yra ribojamas akumuliatoriaus talpos. O nuo to priklauso ir norimo statyti tilpto sudėtingumas bei patikimumas. O jeigu tyrinėjate teritorijas, kurios net žemėlapyje dorai nepažymėtos – sėkmės ieškant patikimo energijos šaltinio akumuliatoriams įkrauti – ypač jeigu dangus apsiniaukęs Bet jeigu mokslininkams pavyks išspręsti šias logistikos problemas, jie galės savo eksperimentus perkelti į lauką. Ir kas žino – gal kada nors iš tikrųjų jie pasitarnaus džiunglėse?
Inf. šaltinis: Delfi.lt
Naujas algoritmas pagerins robotų-statybininkų darbą
2015 09 25 09:48Robotai sugeba atlikti sunkius ir pavojingus darbus. Tačiau dirbti savarankiškai naujose aplinkose jie dar nemoka. Masačusetso technologijos instituto (MIT) tyrėjų komanda sukūrė algoritmą, kuris palengvina bendravimą tarp robotų statybų aikštelėse ir pagerina darbo kokybę.
Dabartinių algoritmų dėka mašinos užduotis atlieka iš karto, nepameta nei vienos detalės. Tačiau kai kalba pasisuka apie sudėtingas užduotis, jie negali jos atlikti deramai iš pirmo karto.
Naujas algoritmas padės tokiose situacijose, kur robotams reikės atlikti surinkimo operacijas, kurios reikalauja kelių žingsnių ir kur turi dirba du robotai vienu metu. Nei vienas iš robotų neatliks konkrečios užduoties, nepriėmęs tinkamo sprendimo iš anksto.
MIT algoritmas pasižymi išskirtine savybe – jis atideda sunkias užduotis vėlesniam laikui ir atlieka lengvesnes. Robotai visiškai ignoruoja problemos sprendimą ir kuria planą, kuris padeda jiems kokybiškai atlikti darbą po kiekvieno etapo.
Po to, vienas robotas stebi, ar yra tinkamas sprendimas, kuris netrukdo kitoms dirbančioms mašinoms. Jei nėra sprendimo, robotas laikosi plano „pakelti ir padėti“. Tada, kai visos lengvos užduotys bus atliktos, algoritmas siųs robotą prie atidėtos sudėtingesnės užduoties.
Šio metodo dėka, robotai surenka visus komponentus, kad pradėtų kitą etapą, be to, tai užima gerokai mažiau laiko, nei reikėtų skaičiuojant kiekvieną roboto žingsnį.
Komanda išbandė naująjį metodą, panaudodama tris robotus, kurie turėjo surinkti kėdę. Rezultatai buvo teigiami. Komanda taip pat atliko gerokai sudėtingesnių operacijų sekas ir nustatė, kad naujas algoritmas padėjo išspręsti užduotis per kelias minutes, kai įprastai tam reikėtų valandos. Naujas algoritmas yra didžiulis žingsnis link efektyvaus robotų darbo statybų aikštelėse.
„Mes labai džiaugiamės, kad galime robotus naudoti įvairesnėse statybų srityse“, – sako Daniela Rus, dirbanti MIT elektronikos ir informatikos mokslų skyriuje. „Norime išmokyti robotus suvokti užduoties esmę gerokai greičiau, nei tai leidžia dabartiniai metodai.“
Inf. šaltinis: Robotika.lt
#SWITCH! dalyviams gyvai – dronai, virtualios realybės akiniai, robotai ir kitos technologijų inovacijos
2015 09 24 23:45Virtualūs trimačiai modeliai, 3D spausdintuvai ir skaneriai, virtualios realybės akiniai, dronai, daugiasraigčiai orlaiviai – tai tik dalis technologinių inovacijų, kurios bus pristatomos #SWITCH! renginyje veiksiančioje „Cool&Crazy“ erdvėje, skirtoje jaunimui supažindinti su technologiniais išradimais ir juos gyvai išbandyti.
„Technologijas ir jų pažangą gali iš esmės suprasti tuomet, kai gali gyvai jas paliesti, pabandyti, pajausti. Lietuvoje turime puikių mokslininkų ir išradėjų, kurie jau šiandien savo darbuose naudoja ateities technologijas. Norime tai pristatyti ir platesniam ratui žmonių, besidominčių technologinėmis naujienomis ir skaitmenine ateitimi“, – sako #SWITCH! sumanytojas Europos Parlamento narys Antanas Guoga. Būtent dėl galimybės dalyviams iš arti pamatyti technologines inovacijas, buvo nuspręsta įvairiapusių pranešimų ir diskusijų kupiną #SWITCH! programą papildyti praktine technologijų demonstracijų „Cool&Crazy“ erdve.
„Mūsų universiteto tikslas – išugdyti kūrėjus. Šiais metais pristatome unikalią Lietuvoje inžinerinio ugdymo programą, kuri padės diegti inžinerinio kūrybiškumo įgūdžius jau mokyklose. Ši programa bus paremta mokymusi per veiklą. Todėl „Cool&Crazy“ erdvėje, VGTU stende įsikurs atvira laboratorija, skirta visiems, norintiems išbandyti šiuolaikines technologijas ir svajojantiems tapti kūrėjais“, – pasakoja Romualdas Kliukas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studijų prorektorius. VGTU stende #SWITCH! galės praktiškai išbandyti išmaniąsias inžinerines technologijas skirtas pramonei, transportui, medicinai bei kasdieniam gyvenimui. Veiks naujų gaminių kūrimo inžinerijos, išmaniosios mechatronikos ir biomechanikos technologijų zonos.
Anot „Cool&Crazy“ erdvėje savo stendą taip pat įrengsiančio Kauno technologijos universiteto Nacionalinio inovacijų ir verslo centro direktoriaus Edmundo Šalnos – „geri pavyzdžiai visuomet suteikia optimizmo jaunimui. Labai svarbu dalintis idėjomis, naujomis sukurtomis technologijomis, inovacijomis, ypač tuomet, kai tai sukuria tavo bendraminčiai. KTU visuomet yra atviras visuomenei ir džiugu kai studentai dalinasi savo įkurtų įmonių projektais, o jų per keletą metų „KTU Startup Space“ įsikūrė daugiau nei 40“, – sako E. Šalna.
„Cool&Crazy“ erdvėje taip pat įsikurs Vytauto Didžiojo universiteto, „Užupio creative cluster“, Vilniaus kolegijos, „Green garažas“, „Solid Education“, asociacijos „INovatyvus moksleivių Papildomo Ugdymo Tinklas“, „Lietuvos Junior Achievement” stendai, kuriuose bus galima gyvai išbandyti įvairiausias technologines naujoves.
#SWITCH! – didžiausias informacinių technologijų ir verslumo renginys Baltijos regione, skirtas kūrybiškas jaunimui, ambicingam verslui ir pažangiam viešajam sektoriui. Renginys vyks spalio 8–9 d., Vilniuje LITEXPO parodų rūmuose. Detalesnę informaciją apie renginio programą galite sužinoti www.switchit.lt. Renginys organizuojamas partnerių lėšomis ir visiems dalyviams yra nemokamas.
Dronų skrydžiams nebereikės GPS
2015 09 23 10:24Autonominiai bepiločiai, pristatydami prekes ar atlikdami kitą užduotį, naudoja GPS navigacinę sistemą, tačiau palydovai ne visada būna pasiekiami ir patikimi. Todėl profesorius Martinezas Carranza, sukūrė naują orientavimosi būdą skraidantiems bepiločiams aparatams. Šios sistemos pagrindas – vizualiniai stebėjimai.
Martinezas Carranza yra Meksikos nacionalinio instituto astrofizikos, optikos ir elektronikos sričių tyrėjas. Jis sukūrė sistemą pagal projektą RAFAGA, kurio tikslas – autonominis skraidančių bepiločių aparatų be GPS skrydis atviroje erdvėje.

Sistemos vartotojai pradeda dirbti su reikiamos teritorijos vaizdu, gautu iš „Google Maps“, ir nubrėžia skrydžio trajektoriją šiame žemėlapyje, priešingai nei kita autonominio skrydžio programinė įranga, kurią naudoja daugelis asmeninių dronų.
Tuo tarpu, kai šie prietaisai ir toliau skrenda maršrutu, kurį nurodo GPS, dronai, pasižymintys RAFAGA funkcija, naudoja įtaisytą fotoaparatą, kad galėtų aptikti pastatus arba kitus objektus ant žemės, atitinkančius fotografijas iš oro ant palydovo žemėlapio. Pasak kūrėjo, šios technologijos labiau patikimos nei GPS, o reikalinga įranga (kameros, akselerometrai ir giroskopai) yra paprastesni ir pigesni.
Inf. šaltinis: Robotika.lt
