Autonominiai robotai važinėja tarp skirtingų SEAT gamyklos pastatų ir jų nauda akivaizdi
2020 07 10 15:03Tai, kad robotai dirba gamyklose, jau seniai nieko nestebina. Tačiau SEAT gamykloje Martorelyje ne visi robotai slepiasi viduje. Štai robotizuoti elektriniai vilkikai AGV per dieną nuvažiuoja 240 km ir dalijasi keliais su automobiliais, sunkvežimiais, dviratininkais ir pėsčiaisiais.
AGV gali pavežti 10 tonų krovinius
© SEAT nuotrauka
AGV (automated guided vehicles) – tai 8 robotų sistema. Tai yra maži visiškai autonomiški elektriniai vilkikai, galintys tempti automobilių detalių vežimėlius. Ir taip – jie važinėja keliais, nors tie keliai nėra vieši.
Automobilių gamyba yra labai sudėtingas logistikos uždavinys. Tiekėjai kasdien pristato tūkstančius detalių, kurios privalo nukeliauti į atitinkamus cechus. Šis rūšiavimas ir vietinis pristatymas įprastai patikimas mažiems terminalų vilkikams, kurie naudoja dyzeliną. Tačiau taip teršiamas oras ir eikvojami resursai.
Šiuo metu SEAT gamykloje Martorelyje dirba 8 tokie AGV vilkikai. Jie važinėja tais pačiais keliais, kaip ir gamyklos darbuotojai bei didesni sunkvežimiai. Vienas toks robotas gali patempti 10 tonų svorį. Jie naudoja radarus, kad išvengtų susidūrimo su kliūtimis, tačiau neturi jokios išorinės valdymo sistemos – jie nevažinėja bėgiais ar įsikibę į kokį lyną.
AGV robotas turi kelias kameras, kurios stebi mašinos aplinką. Tiesą sakant, būtent taip šie robotai ir yra valdomi – jie nenaudoja GPS, o tiesiog seka pažįstamus pastatus ir ženklus. Tarpusavyje AGV bendrauja 4G ryšiu, kuris padeda išvengti susidūrimų.
Tiesa, AGV robotas juda vos 1 metro per sekundę greičiu (3,6 km/val.). Toks greitis pasirinktas dėl saugumo – robotas gali sustoti greičiau nei per sekundę, todėl gali išvengti ir visai šalia pasirodžiusių kliūčių. Gamyklos teritorijoje yra ir ženklai, perspėjantys žmones apie aplink važinėjančius robotus.
AGV baterijos yra įkraunamos indukciniu būdu – tam tereikia 15 minučių, todėl įkrovimas vyksta tuo pat metu kaip ir pakrovimas. 8 robotai per dieną perveža daugiau nei du tūkstančius detalių. Ir taip SEAT per metus sutaupys nemažai pinigų ir sumažins į aplinką išskiriamo CO2 kiekį net 1,5 tonomis.
Ir taip, anksčiau šį darbą atlikdavo žmonės. Tačiau visais robotų gamyklose tik daugėjo ir tuo pačiu daugėjo ir žmonių. Tokie robotai pagerina gamyklos efektyvumą, kas neabejotinai yra vertinga siekiamybė.
Inf. šaltinis: Technologijos.lt