Įdiegtas pirmasis šalyje robotizuotas vaistininko asistentas
2019 09 19 18:16Viename didžiausių Lietuvos medicinos centrų – Vilniaus Santaros klinikų miestelyje – esančioje „Gintarinėje vaistinėje“ rugsėjį įdiegtas unikalus technologinis sprendimas šalies vaistinių rinkoje – robotizuotas vaistininko asistentas, užsiimantis vaistų paieška ir pristatymu. Į vaistus paduodančio roboto-asistento „Consis B2 “ įdiegimą investavusi 80 tūkst. eurų „Gintarinė vaistinė“ planuoja, kad perėmęs techninio darbo dalį robotas padės vaistininkams „sutaupyti“ 54 darbo valandas per mėnesį, kurias jie skirs klientų konsultavimui.
Robotizuotas vaistininko asistentas. „YouTube“ stopkadras.
Robotą įdiegė ir su vaistinės kompiuterių sistema sinchronizavo Vokietijos kompanija „Willach Pharmacy Solutions“.
„Santaros klinikose ir šalia esančiame Nacionaliniame vėžio institute pacientų srautai yra milžiniški, vien ambulatoriškai čia per metus gydoma apie 1 mln. žmonių. Dirbdami čia aiškiai jaučiame, kiek daug laiko reikia skirti vaistų suradimui ir atnešimui. Juolab kad pacientai nori ne tik pateikti receptus ir susimokėti, bet ir pasitarti, pasikonsultuoti. Įdarbinę robotą techniniam darbui – vaistų paieškai ir pristatymui į prekystalį – vaistininkai gali kur kas daugiau laiko skirti bendravimui su klientais“, – sako „Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė.
Jos teigimu, vaistinės robotizavimas palengvina darbo sąlygas ir patiems vaistininkams, kuriems nebereikia daug laiko ir pastangų eikvoti reikalingų vaistų paieškai. Dėl to, kad pačių vaistininkų komunikacija su robotu pareikalaus papildomo laiko, nerimauti nereikia. Informaciją, jog konkrečiai kasai reikalingas konkretus vaistas, robotas gauna tą pačią sekundę, kai veiklioji medžiaga kaip ir dabar įvedama į kompiuterį.
Pirmosios šalyje robotizuotos vaistinės vedėja, praėjusiais metais geriausios šalies vaistininkės vardą pelniusi Kristina Vaičaitienė teigia, kad daugiau nei 90 proc. į vaistinę atėjusių lankytojų klientų pageidauja ne tik įsigyti medikamentų, bet ir pasikonsultuoti.
„Todėl naujasis robotas mums padeda kur kas daugiau bendrauti su lankytojais ir patarti jiems. Atėjus pacientui ir jam pateikus receptą arba pasakius vaisto pavadinimą, vaistininkui pakanka šią informaciją suvesti į kompiuterį, o robotas perduoda vaistą į vaistininko darbo vietą. Visą šį laiką, kol vyksta vaistų pristatymas, galime pagelbėti klientui spręsdami rūpimus sveikatos klausimus“, – sako K. Vaičaitienė.
Apskaičiuota, kad vienam pacientui paprašius 3 skirtingų vaistų, vaistininkas vien jų paieškai ir pristatymui įprastai sugaišta apie 120 sekundžių. Robotas „Consis B2” šį darbą atlieka daugiau nei dvigubai sparčiau.
„Įvertinę šios vaistinės lankytojų srautą, suskaičiavome, kad su roboto pagalba klientų konsultavimui vaistininkai per mėnesį galės skirti maždaug 54 valandomis daugiau. Be to, žymiai spartesnė vaistų paieška paspartina aptarnavimo procesą, todėl piko valandomis atėjusiems lankytojams tenka mažiau laiko praleisti eilėje“, – teigia „Gintarinės vaistinės“ vadovė R. Bagdonavičienė.
Robotizuotą vaistininko asistentą „Consis B2” sukūrusios ir įdiegusios Vokietijos bendrovės „Willach Pharmacy Solutions“ pardavimų direktorius Andrzej Wasilewski teigia, kad nemažai analogiškų sprendimų įdiegta Vokietijos, Nyderlandų, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Prancūzijos, Norvegijos, Švedijos, Graikijos, Italijos farmacijos rinkose, jų jau esama ir Lenkijoje.
„Vaistų paieškos robotizavimas ne tik sutrumpina klientų aptarnavimo laiką, bet ir eliminuoja žmogiškųjų klaidų tikimybę. Vaistų išdėstymo optimizavimas ir robotizuoti jų pristatymo sprendimai šiuo metu lemia esminius pokyčius farmacijos rinkoje. Jei anksčiau apie 30-40 proc. vaistininkų darbo laiko užimdavo klientų konsultavimas, o daugiau nei pusę laiko tekdavo skirti medicinos prekių paieškai, tai robotizavus vaistinę ir optimizavus vaistų išdėstymą matome atvirkštinę situaciją – net 60-70 proc. darbo laiko vaistininkai gali skirti bendravimui su klientais“, – sako robotų „Consis“ kūrimo bendrovės atstovas.
Jo teigimu, analogiški robotizuoti sprendimai skverbiasi ir į kitus segmentus, kadangi jie leidžia vis daugiau laiko skirti intelektiniam, kūrybiniam, o ne fiziniam ar mechaniniam darbui: „Jeigu pažvelgtume į degalines, tai prieš 30 metų jos buvo gana primityvios, reikalaujančios nemažai žmogiškųjų išteklių, o šiandien vidutinio dydžio degalinėje kasdien apsilanko maždaug 1000 žmonių, o joms prižiūrėti pakanka vos dviejų žmonių“.