Kaip garsas virtualią realybę gali paversti galingu nuskausminamuoju
2016 04 28 08:56Naujausio tyrimo duomenimis, jeigu žaisdami virtualios realybės žaidimus klausotės muzikos, tai gali padėti kontroliuoti skausmą.
Mokslininkai jau kurį laiką tikėjo, kad virtuali realybė gali būti pasitelkiama skausmo malšinimui, gydant žaizdas arba gręžiant dantis.
Jorko St. John universiteto tyrėjai atliko eksperimentą, kai grupė suaugusiųjų vieną ranką laikė įmerkę lediniame vandenyje, kita žaide „Oculus“ virtualios realybės žaidimą su ir be garso.
Nustatyta, kad eksperimento dalyviai, kurie žaidė su garsu, diskomfortą iškentė 79 sekundes, kada be garso žaidę dalyviai ištvėrė daugiausiai 56 sekundes. O kai visų dalyvių buvo paprašyta laikyti ranką lede be virtualios realybės įrangos, ilgiausiai savanoriai ištvėrė 30 sekundžių, rašoma technologyreview.com.
Anot tyrimą atlikusio Matto Caxono, anksčiau idėja skausmą malšinti virtualios realybės įrenginiais būtų buvusi atmesta ir todėl, kad tai – itin brangus metodas, kurį sau leisti gali toli gražu ne visos ligoninės. Tačiau dabar, jiems pingant ir didžiosioms bendrovėms sukuriant vis daugiau masiškai nebrangiai parduodamų įrenginių, M. Caxonas ir jo kolegos tikisi, kad jų išbandytas metodas bus netrukus pradėtas taikyti plačiau.
Vašingtono universiteto profesorius Samas Shararas, tyrinėjantis virtualios realybės įtaką skausmo kontrolei, teigia, žmogus turi tam tikrą kiekį sąmoningo dėmesio. Vadinasi, jeigu, pajautus skausmą, nukreipsite dėmesį kitur, skausmas taps vos juntamu. Tam puikiai pasitarnauja virtualios realybės žaidimai ir garsas.
Su S. Shararu sutinka ir Niujorko „Mount Sinai“ ligoninės direktorius Houmanas Daneshas. Tiesa, jis tikina, kad Jorko mokslininkų darbas nėra itin tikslus. Mat tyrime dalyvavo vos 27 sveiki jauni savanoriai, o daugiausiai jų – moterys.
„Naudotas šalto vandens metodas buvo geras, tačiau reikėtų tyrimą išplėsti, pasitelkus daugiau dalyvių“, – teigia H. Daneshas.
Inf. šaltinis: Robotika.lt