5 priežastys mokyti robotikos mokyklose
2016 02 11 09:20Technologija yra neatsiejama nuo inovacijų ir būtinosios pažangos. Vis dėlto daugelis pasaulio mokyklų vis dar nesugeba to suprasti, neįvertindamos robotų technikos svarbos šiandieniniame pasaulyje. Be to, mokymo įstaigos, kurios visgi skiria dėmesio technologiniam švietimui, neintegruoja robotikos, todėl mokinių susidomėjimas, anot tyrėjų, nėra didelis.
Tarptautinės tendencijos robotikos švietimo sklaidoje yra itin skirtingos. Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose „Robotų Akademija“ vykdo įvairius projektus, kurių tikslas – robotikos integracija į švietimo sistemą mokykloje, o Australijoje ši sritis mokymo įstaigose vis dar pakankamai svetima, atsižvelgiant į šalies išsivystymo lygį.
Robotų technika turi daugybę aspektų, tačiau įprastas robotų apibrėžimas – robotas yra mechaninis įrenginys, kuris gali būti užprogramuotas vykdyti tam tikras instrukcijas. Robotas turi procesorius, sensorius, motorus ir t. t. Jis gali mokėti kalbėti, skleisti garsus, žaisti šviesomis bei kitaip reaguoti į aplinką. Būtent dėl universalumo bei ypatingų funkcijų, robotų technika yra įdomi ir įtraukianti technologijų sritis įvairaus amžiaus žmonėms.
Anot tyrėjų, vaikai teigiamai žvelgia į robotų techniką. Tai įrodo jų susidomėjimas tokiais robotiniais žaidimais kaip „Lego Mindstorms“, „Vex Robotics“ ir t.t. Šie robotai-konstruktoriai yra populiarūs visame pasaulyje ir skatina vaikus tobulėti.
Vis dėlto iškyla klausimas – ar tikrai robotika turėtų tapti būtinąją edukacijos dalimi?
5 priežastys mokyti robotikos mokyklose:
1. Vaikai tai supranta it pramogą:
Pavyzdžiui, retas vaikas atsisakys surinkti „Lego Mindstorms“ rinkinį. Tokio pobūdžio robotai-konstruktoriai gali tapti puikia įžanga net tik į robotikos pasaulį, bet ir efektyviu susipažinimu su informacinėmis technologijomis.
2. Efektyvus būdas pristatyti programavimą:
Programavimas kaip koncepcija yra itin abstraktus, tačiau turint galimybę kontroliuoti konkretų robotą, studentai gebėtų įgyti praktinių programavimo žinių.
3. Teikia įgūdžius, padėsiančių susirasti darbą ateityje:
Ateityje robotų gamyba ir pardavimas plėsis, todėl reikės asmenų, galinčių projektuoti, programuoti ir t. t. robotus bei dronus. Įgiję šiuos įgūdžius mokyklose, vaikai turėtų pranašumą darbo rinkoje ateityje.
4. Efektyvūs siekiant užimti vaikus, turinčius negalią:
Vaikai yra linkę pasitikėti technika, kadangi ji atspindi ramumą ir tikslumą. Todėl vaikai, pavyzdžiui sergantis autizmu, teigiamai reaguoja į sąveiką su robotais. Toks užimtumas padeda jiems tobulėti.
5. Tikimybė supaprastinti technologijų kompleksiškumą:
Tinkamas technologijos suvokimas ir vertinimas padėtų išvengti daugybės problemų, su kuriomis susiduria šiandienos visuomenė. Siekis integruoti robotų techniką į kasdienį žmonių gyvenimą dažnai patiria nesėkmę ne tik dėl techninių aspektų, bet ir dėl moralinio suvokimo stokos. „Išlavinta patirtis“ padėtų spręsti ateities problemas susijusiąs su koncepcijomis – ką robotai gali ir ko negali daryti.
Inf. šaltinis: Robotika.lt