Naujas žaislas turtuoliams: dronas, kuris gali gabenti žmogų

2019 01 17 13:53

Pirmieji dronai galėjo geriausiu atveju pakelti tik foto kamerą, vėlesni galėjo atgabenti nedidelę siuntą, bet pagaliau sukurtas ir toks, kuris gali pakelti žmogų. Tiesa, kol kas tokį malonumą galės sau leisti tik galintys plačiai atverti piniginę.

„CES 2019“ technologijos parodoje pristatytas prototipas, kuris, anot, kūrėjų, pakelia suaugusį žmogų ir leidžia šiam smagiai pasiskraidyti 30-40 minučių.

„ElectraFly“ dronas varomas ne tik aštuoniais suporuotais sraigtais, bet ir nedidelio reaktyvinio variklio, todėl leis išvystyti didesnį greitį. Įrenginys „prikimštas“ įvairių automatinių sistemų, kurios reaguos į vėją ir padės stabilizuoti pilotą, imsis automatinių veiksmų nuleisti skraidyklę, kai baigsis kuras ir pan.

„ElectraFly“ dronas / P. Paulaičio nuotr. © DELFI
„ElectraFly“ dronas / P. Paulaičio nuotr. / © DELFI

Įdomu tai, kad „ElectraFly“ atstovas parodoje DELFI teigė, kad įrenginys jau yra intensyviai testuojamas, tačiau internete nepavyko rasti vaizdo įrašų, kurie patvirtintų, kad žmogus gali juo skristi. Galbūt jie dar neviešinami, iš kitos pusės, sunku būtų įsivaizduoti geresnį investuotojų ar potencialių pirkėjų pritraukimo būdą, nei parodyti, kad įrenginys iš tiesų gali skraidinti žmogų.

Rinką dronas turėtų pasiekti šių metų pabaigoje-kitų metų pradžioje, tačiau jį sau leisti galės tik turtingi skraidymo entuziastai: orientacinė kaina – 400 tūkst. dolerių (apie 348 tūkst. eurų).

Kalbant apie įrenginio saugumą, teigiama, kad sugedus vienam ar net trims sraigtams kitų pilnai pakaks išlaikyti stabilumą. Sugesti daugiau, neva, teoriškai galimybė itin menka, tačiau ar daug turtuolių bus pasirengusių savo saugumą statyti ant teorinės galimybės – rimtas klausimas.

Kūrėjai teigia, kad šiuo metu galvoja tik apie pramoginiams tikslams skirtą įrenginį, bet ateityje planuoja kurti ir skirtus gelbėjimo darbams arba sunkioms pašto siuntoms skirtus robotus.

Inf. šaltinis: DELFI.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Į automobilių sektorių atkeliauja naujas matavimo vienetas

2019 01 16 18:44

Dėl elektromobilių revoliucijos, palyginimo metrika automobilių pramonėje keičiasi. Vienas iš geriausių pavyzdžių yra „Tesla“, kuri patyliukais įvedė naują matavimo vienetą – elektromobilio įsibėgėjimo greitis nuo 0 iki 60 mylių per valandą (0-60 mp/h arba 0-96,6 km/h). Dabar visi gamintojai orientuojasi į šį rodiklį, bet ir „Porsche“ nenori atsilikti – pasiūlė savo matavimo vienetą.

Dabar „Porsche“ nori su savuoju „Taycan“ į elektrinių automobilių metriką įnešti naują matavimo vienetą – nuvažiuojamas atstumas per 24 valandas, įskaičiuojant įkrovimą.

Skamba ne itin simpatiškai, bet „Porsche“ mintis atrodo visai nebloga. Štai ką duodamas interviu „Porsche“ generalinis direktorius Oliver‘is Blume‘as sakė apie elektromobilių įsibėgėjimo rodiklį bei kitus naujus matavimo vienetus:

„Su Taycan mes pasiekiame tokius pat aukštus standartus, kaip ir su visais kitais modeliais. Ir įsibėgėjimo rodiklis yra tik viena iš daugelio funkcijų, kurios išskiria mūsų gaminius iš konkurentų. Mūsų elektromobilių galimybės apima tiek dizainą ir kokybę, tiek ir vairavimo dinamiką bei pakabos dizainą. Galios elektronika ir įtampos sistema taip pat suteiks labai aiškią elektrinių variklių diferenciaciją. Vien tik su 800 voltų sistema mes užtikrinsime didelius privalumus elektromobilių baterijų įkrovime, nes per dvigubai trumpesnį laiką aš galėsiu dvigubai greičiau įkrauti baterijas.“

Blume‘as pridūrė, kad šis konkurencinis pranašumas verčia juos siekti naujo elektromobilių palyginimo taško. Generalinis direktorius sako, kad nori, jog žmonės pamėgtų naują matavimo standartą:

„Su Taycan mes taip pat nurodysime kiek kilometrų galėsite nuvažiuoti per 24 valandas – įskaičiuojant įkrovimo laiką. Galiu jums pasakyti, kad nors mūsų bandymuose tikėjomės nuolatiniu 200 km/h greičiu nuvažiuoti didelį atstumą, bet jis gerokai viršijo tuos rodiklius, kuriais gali pasigirti kiti rinkoje esantys elektromobiliai. Mūsų klientams tai yra didžiulis privalumas, nes jie gali apskaičiuoti kaip toli ir kaip greitai pasieks savo tikslą.“

Didelis greitis – 200 km/h – gali žymiai sumažinti vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą, tačiau „Porsche“ mano, kad „Taycan“ dar ilgą laiką bus konkurencingas dėl savo puikaus įkrovimo greičio.

Tikimasi, kad bazinis „Porsche Taycan“ modelis vienu įkrovimu galės nuvažiuoti maždaug 400 kilometrų, o per 15 minučių bus įkrautas iki 80 %. Neseniai rašėme ir apie „FastCharge“ projektą, kuriame dalyvauja partneriai iš „Siemens“, „BMW“ ir „Porsche“, rezultatus.

„Porsche“ skelbė, kad vienas iš jų kuriamų elektromobilių galėjo pasinaudoti didesne nei 400 kW įkrovimo stotele, esančia Vokietijoje ir 90 kWh talpos baterija per 3 minutes buvo įkrauta tiek, kad galima nuvažiuoti beveik 100 km. Tad rezultatai yra išties labai geri ir belieka tik su dideliu nekantrumu laukti rinkoje pasirodysiančio naujojo „Porsche Taycan“, kurio paklausa jau dabar didesnė nei, kad kompanija tikėjosi. Planuojama, kad „Porsche Taycan“ rinkoje pasirodys jau šiais, 2019-aisiais metais.

Inf. šaltinis: DELFI.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Europa raginama sparčiau kurti savaeigį transportą

2019 01 15 18:10

Antradienį Europos Parlamentas (EP) paragino Europoje sukurti palankesnes sąlygas savaeigiam transportui ir sparčiau jį diegti, kad ES taptų pasauline šios srities lydere.

Tokios šalys kaip JAV, Australija, Japonija, Pietų Korėja ir Kinija sparčiai kuria automatizuotą transportą (veikiantį be vairuotojo), todėl Europai reikia vieningiau ir sparčiau veikti šioje srityje, pažymi europarlamentarai. Jų įsitikinimu, dėl savaeigio transporto plėtros padidėtų eismo saugumas ir efektyvumas, sumažėtų spūstys, taip pat būtų mažiau suvartojama energijos ir išmetama teršalų.

Europa raginama sparčiau kurti savaeigį transportą

Visų pirma tam būtina išspręsti eismo saugos, civilinės atsakomybės ir žalos draudimo, duomenų naudojimo ir kibernetinio saugumo, taip pat intelektinės nuosavybės ir dirbtinio intelekto etikos klausimus, pažymi Parlamentas. ES teisinė sistema turi būti pritaikyta šiems uždaviniams deramai spręsti, todėl Europos Komisija turėtų nedelsiant pristatyti savaeigio transporto plėtros strategiją, kurioje ypatingas dėmesys būtų skirtas duomenų apsaugai bei kibernetiniam saugumui.

Savo ruožtu europarlamentarai ragina nedelsiant parengti išsamesnes automatizuotų orlaivių naudojimo taisykles, plėtoti savaeigių laivų potencialą, ypač vidaus vandenyse ir trumpųjų nuotolių laivyboje, taip pat skatinti savaeigio geležinkelių transporto diegimą ir susieti Europos traukinių kontrolės sistemą su automatiniu traukinių eismo valdymu.

ES valstybės raginamos įtraukti viešąjį transportą į šios srities plėtrą, taip pat iki 2020 m. įrengti aikšteles, skirtas naujoms technologijoms išbandyti. EP taip pat pabrėžia, kad transporto priemonių ir infrastruktūros techniniai standartai (pavyzdžiui, kelio ženklai ir kelių ženklinimas) turėtų būti kuriami ir derinami tarptautiniu lygmeniu, visų pirma ES mastu.

Europarlamentarai primena, kad iš programos „Horizontas 2020“ 2014–2020 m. laikotarpiui automatizuotų transporto priemonių tyrimams ir projektams buvo skirta 300 mln. eurų. Jie rekomenduoja 2021–2027 m. daugiametės finansinės programos laikotarpiu šias programas tęsti ir išplėsti visų rūšių transportui, taip pat įsteigti ES bendrąją įmonę (partnerystę) savaeigiam transportui plėtoti.

„Siekiant pasinaudoti automatizuoto kelių transporto teikiamais privalumais ir sėkmingai konkuruoti su JAV, Kinija ir Japonija, kur tam dedamos didelės pastangos, labai svarbu, kad Europa šioje srityje išliktų pirmaujanti“, – pažymėjo EP pranešėjas Win van de Camp (Europos liaudies partija, Nyderlandai).

Rezoliucijai pritarė 585 EP nariai, nepritarė 85, o susilaikė 26.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Korėjiečiai sukūrė vaikštantį automobilį: galėtų padėti į nelaimę patekusiems žmonėms

2019 01 13 12:10

Pietų Korėjos automobilių gamintojai tiki sukūrę automobilį, kuris galėtų žengti ten, kur niekada nebuvusi žmogaus koja. Be to, kūrėjai viliasi, kad vaikštantis automobilis galėtų padėti į nelaimę patekusiems žmonėms.

Kaip atrodytų vaikštantis automobilis, kuriuo galėtumėte keliauti be kelio, net sudėtingiausiomis sąlygomis? Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ Elektronikos Šou Las Vegase lankytojams pristatė pasiektą pažangą, kuriant vaikščioti galintį automobilį.

Kūrėjai į šį automobilį sutelkė elektromobilių ir robotikos technologijas, bei viliasi, kad jų kūrinys padės išgelbėti daug gyvybių.

„Automobilis su kojomis galėtų nugabenti jus į tas pačias vietas, kaip ir įprastas automobilis, tačiau tada galėtų vaikščioti, kopti sudėtingu paviršiumi – padėti pasiekti sužeistus ar įstrigusius žmones“, – apie šį neįprastą automobilį pasakojo jo kūrėjas Davidas Byronas.

Ant kiekvienos iš keturių automobilio kojų įmontuota po ratą. Keturkojis gali važiuoti trasa ištiestomis kojomis, o prireikus pasukti, koją gali ištiesti ar sulenkti. Pailginus kojas, automobilis gali stačiai kopti aukštyn, viduje saugiai nešdamas keleivius.

Net pusantro metro siena tokiam automobiliui – ne kliūtis. Jis galėtų padėti mokslininkams geriau pažinti neįžengiamas teritorijas.

„Man patinka įsivaizduoti, kad vieną dieną mes nusiųsime misijas su įgulomis į Mėnulį ar Marsą, ir kai tai nutiks, šis automobilis padės perkelti ištisą atradėjų kartą, kad jie ištirtų tas vietas – nes juk ten nuvykus jų nelaukia asfaltuoti keliai“, – apie plačias tokio automobilio galimybes pasakojo„Hyundai“ vykdomasis direktorius Džonas Suh.

Europoje sniege skendintiems vairuotojams toks automobilis dabar būtų tikra svajonė – jis tiesiog pasikeltų ant išilgėjusių kojų ir apeitų pusnis bei spūstis.

Plačiau – LRT televizijos laidos „Žinios“ reportaže.

Inf. šaltinis: LRT televizijos laida „Žinios“, LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Programuoti išmokę vaikai sieks prikelti žaislus antram gyvenimui

2019 01 12 09:40

Lietuvos moksleiviai informacinių technologijų pamokų metu pirmą kartą seniems žaislams bandys suteikti gyvybę. „Kompiuteriukai vaikams“ pradeda akciją „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ ir drauge su „Pildyk“ penktadienį 20 šalies mokyklų įteikė „Micro:bit“ kompiuteriukų komplektus, kurie informatikos leis mokytis šiuolaikiškai.

Sausio 11 d. išdalinti „Micro:bit“ kompiuteriukų komplektai suteiks galimybę inovatyviai ir įdomiai mokytis programavimo daugiau kaip 6 tūkstančiams 5-8 klasių moksleivių. Kompiuteriukų pagalba seniems žaislams mokiniai suteiks judesius, balsus ar kitas funkcijas – kitaip tariant, pamokų metu kurs pačių sumąstytus robotus. Sukurtą žaislą vėliau bus galima valdyti specialia mobiliąja programėle.

Programuoti išmokę vaikai sieks prikelti žaislus antram gyvenimui

„Sugalvojome būtent tokią kūrybinę užduotį, nes švietimas pasieks daug geresnių rezultatų, jei mokinys nebus pasyvus klausytojas, o pats kurs. Juk gyvename laikais, kai moksleiviai auga greičiau, nei paskui juos spėja edukacinė sistema. Kita vertus, kiekvienas vaikas namuose turi žaislų, kurie jau pabodę ar pasenę. Mes raginame užuot metus lauk, pačius vaikus naujai juos perkurti“, – sako „Gerink savo žaislą“ iššūkio autorė, „Pildyk“ prekės ženklo vadovė Dominyka Jonušienė.

Kompiuteriukais kuriantys moksleiviai atlikdami užduotį visus metus kaups taškus – už darbą komandos bus vertinamos ir motyvuojamos rėmėjų įsteigtais prizais, o aktyviausiems mokytojams skiriamos skatinamosios stipendijos.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

VGTU lektorius: „Retas oro uostas turi realiai veikiančias ir dronus blokuojančias sistemas“

2019 01 11 14:20

Prieškalėdiniu laikotarpiu oro uosto erdvėje pastebėjus skraidantį bepilotį orlaivį, buvo sustabdytas vieno judriausių Didžiosios Britanijos Gatviko oro uosto darbas, sukėlęs nepatogumų daugeliui tūkstančių keleivių. Vos prieš kelias dienas situacija pasikartojo kitame Londono oro uoste. Apie įvykusį incidentą ir galimą pavojų lėktuvo keleiviams komentuoja Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos instituto (VGTU AGAI) prodekanas Linas Gelažanskas. Jis pažymi, kad tokia situacija galima ir Lietuvoje.

Dronas / VGTU nuotr.
Dronas / VGTU nuotr.

„Kol kas nėra aiškūs eismą trikdžiusio bepiločio orlaivio valdytojo motyvai. Galima spėti, kad orlaivio valdytojai nežinojo taisyklių, o gal tai buvo atliekama specialiai, norint sutrikdyti oro uosto darbą“, – teigia VGTU AGAI prodekanas Linas Gelažanskas.

Vienu ar kitu atveju, pasak pašnekovo, jau anksčiau oro uostų atstovams reikėjo imtis veiksmų tiek supažindinant žmones su bepiločių orlaivių skrydžių taisyklėmis, tiek įsidiegiant juos blokuojančias sistemas. „Oro uostuose dirbantys atsakingi asmenys jau turėjo pradėti rūpintis apsauga nuo nelegalių skrydžių ir leistinų orlaivių integracija į bendrą oro erdvę. Tačiau šiandien oro uostai neturi tinkamų apsaugos priemonių nuo abiejų kategorijų – tiek nuo neišmanėlių, tiek nuo piktadarių. Kol kas sėdime ant „tiksinčios bombos“. Reikia tikėtis, kad nebus varžomasi dėl to, kas sustabdys oro uosto darbą ilgiau“, – priduria L. Gelažanskas.

Panaši situacija galiam ir Lietuvoje. „Jei tai nutiko Londone, tai gali nutikti bet kuriame Lietuvos oro uoste. Vienas didžiausių dronų gamintojų – DJI yra apribojęs įskridimą į visus tarptautinius Lietuvos oro uostus ir kitas draudžiamas zonas, tačiau tai tik vienas iš gamintojų. Yra nuomonių, jog reikia riboti ir amžių, nuo kada galima nusipirkti droną, arba jį registruoti jau perkant, tačiau, mano nuomone, tai būtų tik dalinis problemos sprendimas kuris neapims savadarbių dronų“, – sako L. Gelažanskas.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/66562/

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Modernūs dėvimi robotai veda LG nauju, nepramintu keliu

2019 01 10 12:05

Parodoje „CES 2019“, „LG Electronics“ (LG) pristatė naujausią „CLOi SuitBot“ dėvimo roboto versiją ir kitus patobulintus aptarnaujančius robotus, kurie vis sparčiau artėja prie komercializavimo. Dėvimas „CLOi SuitBot“ robotas suteikia atramą apatinei kūno daliai ir sumažina įsitempimą keliant daiktus ar lenkiantis, o kiti „CLOi“ pagalbiniai robotai – „PorterBot“, „ServeBot“ ir „CartBot“ – demonstruoja vis tobulesnes galimybes, kurias realybe pavertė dirbtinis intelektas (DI) ir ilgalaikė kompanijos patirtis robotikos rinkoje.

LG „CLOi“ robotai artėja prie komercializavimo

Pernai rudenį Berlyne pristatyto LG „CLOi SuitBot“ atnaujinta versija palaiko juosmenį ir padidina vartotojo raumenų galią, kad sumažintų sužalojimo ir nuovargio riziką atliekant fiziškai sunkias užduotis, pavyzdžiui, kilnojant sunkius krovinius. „SuitBot“ padidina žmogaus lankstumą 50 laipsnių ir užtikrina 90 laipsnių pasilenkimo kampą. Jis aktyvuojasi, kai dėvėtojas susilenkia 65 laipsnių kampu, ir išsijungia jam išsitiesus. Dėvimas robotas vienu įkrovimu veikia keturias valandas, o jį pilnai įkrauti užtenka vienos valandos.

Pirmą kartą parodoje „CES 2018“ viešai pristatyti „PorterBot“, „ServeBot“ ir „Cart-Bot“ robotai, sukurti dirbantiems oro uostuose, viešbučiuose ar prekybos centruose, yra skirti padėti pernešti šių objektų lankytojų lagaminus, pristatyti maistą ar pirkinius. Naujieji LG „CLOi“ pagalbiniai robotai buvo patobulinti pažangesne autonomine navigacijos sistema bei kokybiškesniu ryšiu, taigi nuo šiol jie gali bendrauti su kitais įrenginiais, pavyzdžiui, liftais ar automatinėmis durimis. Naudodami DI technologiją, LG „CLOi“ robotai analizuoja klientų naudojimo ypatumus ir nuolat mokosi, taigi jų efektyvumas nuolat auga. LG „CLOi“ įmontuoti jutikliniai ekranai ir balso atpažinimo funkcija leidžia vartotojui lengviau su juo bendrauti ir gali atlikti sudėtingas užduotis, pavyzdžiui, atsakyti į klausimus ir apdoroti mokėjimus. Šie intelektualūs robotai sugeba veikti nepriklausomai – jie gali patys pasiekti įkrovimo stotį, kai baterija silpsta, ir grįžti į tarnybą, kai ji pilnai įkraunama, atlikti kasdieninę diagnozę ir siųsti automatines ataskaitas.

„Mūsų robotų serijos pažanga rodo mūsų įsipareigojimą artimiausiu metu robotų sprendimus pristatyti visam pasauliui, – sako vyresnysis viceprezidentas Roh Jin-seo, LG robotų verslo vadovas. – LG „CLOi“ pagalbiniai robotai, gebantys analizuoti ir suprasti aplinką, yra didelių investicijų į automatizavimą ir dirbtinio intelekto tyrimus kulminacija.“

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Robotinė chirurgija – jau Lietuvoje

2019 01 07 17:14

Daugiau kaip du dešimtmečius pasaulyje gyvuojanti robotinė chirurgija – jau ir Lietuvoje. Pirmosios operacijos roboto pagalba atliktos Klaipėdos universitetinėje ligoninėje. Medikų teigimu, robotinė chirurgija atveria didesnes galimybes pacientus gydyti kokybiškiau – gijimas greitesnis, mažiau įvairių komplikacijų.

Robotinė chirurgija – jau Lietuvoje
Asociatyvi nuotr.

Robotinės operacijos Klaipėdos universitetinėje ligoninėje pradėtos praėjusių metų pabaigoje. Čia dirbama su antrąją, prieš penkerius metus sukurta, robotine sistema. Joje įdiegta kamera padeda matyti operacinį lauką trimačiu formatu. Kamera yra valdoma paties chirurgo akimis. Svarbus ir taktilinis jutimas – atsirėmus chirurginiu instrumentu į kietesnį paviršių, tą jaučia ir pats chirurgas.

„Pasakyti, kad šios operacijos yra labai paprastos, negalėčiau todėl ,kad yra labai daug techninių aspektų ir mes šiuo metu daugelį techninių aspektų įsisaviname ,tobulėjame ir, aišku, reikalinga tam tikra mokymosi kreivė ,kad šios rūšies chirurgiją įvaldyti“, – sako Klaipėdos universitetinės ligoninės Chirurgijos departamento vadovas Narimantas Samalavičius.

Pasaulyje robotinė chirurgija naudojama plačiai – nuo skydliaukės iki tiesiosios žarnos operacijų. Klaipėdos universitetinėje ligoninėje ši sistema taikoma pilvo chirurgijoje, urologijoje ir ginekologijoje. Pagrindinis roboto privalumas – visiškas tikslumas, ko negali padaryti tarkim žmogaus rankos.

Daugiau kaip du milijonus eurų kainuojantį robotą ligoninė nuomojasi, pacientams tokios operacijos papildomai nekainuoja – apmoka valstybinė ligonių kasa.

Plačiau apie tai – Marijos Gabrienės reportaže.

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Estijoje siuntas pristato robotas

2019 01 06 14:55

Spartėjanti robotizacija neaplenkė ir siuntų pristatymo rinkos. „DPD“ grupės įmonė „DPD Eesti“, kartu su estų įmone „Starship“, Talino gyventojams nuo gruodžio pradžios siūlo naują paslaugą – nedidelių siuntų pristatymą robotu.

„Naujausios mokslo inovacijos, ypatingai robotikos srityje, vis labiau skverbiasi į mūsų kasdienybę ir palengvina daugybės žmonių gyvenimą. Siuntų rinka – viena tų, kurioms inovacijos leidžia turėti stiprų pranašumą prieš konkurentus, mat efektyvina bei optimizuoja procesus, suteikia galimybę tiksliau ir greičiau pristatyti siuntas. Tai ypač aktualu dabar – vis labiau populiarėjant apsipirkimui internetu, kuris beveik neatsiejamas nuo prekių pristatymo į pasirinktą vietą“, – aiškina „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Išmanus robotas savarankiškai orientuosis aplinkoje

Aplinką tausojantis bei šaligatviais važinėjantis robotas Talino gatvėmis kursuoti pradėjo gruodžio 3-iąją. Jame sumontuota vaizdo, GPS bei kita įranga užtikrina, kad robotas galės veikti visiškai autonomiškai bei bus apsaugotas nuo nenumatytų situacijų.

„Kartą apkeliavęs teritoriją, kurioje pristato prekes, robotas jau pats geba savarankiškai orientuotis bei pasiekti kelionės tikslą. Maža bei nesunki konstrukcija, galinti gabenti maždaug du pirkinių krepšius, važiuoja tik šaligatviais, panašiu greičiu, kokiu vaikšto žmonės. Jame įmontuotos kameros ir sensoriai užtikrina, jog robotas gatvę kirs tik degant žaliam šviesoforo signalui ir tik perėjoje bei neatsitrenks į aplinkinius. Iškilus netikėtumams, pavyzdžiui, bandant robotą pastumti ar pavogti, visada yra budintis operatorius, kuris, pasitelkęs kameras bei kitą robote įmontuotą įrangą, gali perimti jo kontrolę, stebėti buvimo vietą“, – pasakoja G. Bilevičius.

Planuose – visiškas autonomiškumas

Nors estų „Starship“ sukurtas robotas įprastinius darbus gali nudirbti be žmogaus įsikišimo, kuris reikalingas tik išimtiniais atvejais, prekių pristatymo procese vis dar dalyvauja žmonės. G. Bilevičiaus teigimu, ateityje ketinama siekti visiško prekių pristatymo automatizavimo.

„Šiuo metu prekes į robotą vis dar sudeda darbuotojai. Ateityje Estijoje ketinama statyti mažus, robotams pritaikytus sandėlius, kuriuose viskas vyktų automatiškai – robotui atvykus, į jį butų sudedamos prekės bei nurodomas adresas, kuriuo jas reikia pristatyti. Tai įgyvendinus darbuotojų įsikišimas liks minimalus – viso proceso stebėjimas“, – teigia „DPD Lietuva“ atstovas.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Bus arba pasaulio apokalipsė, arba utopinė ateitis, bet ši technologija tiesiog neišvengiama

2019 01 05 09:13

Per pastaruosius keletą metų sistemos savaiminis mokymasis (angl. machine learning) bei dirbtinis intelektas (angl. artificial intelligence) tapo labai karštomis temomis, kur didžiausi entuziastai ir futuristai pasiskirstė į dvi stovyklas. Vieni jų teigia, jog kartu su šios srities plėtra mūsų visų laukia apokalipsinė ateitis (skaitmeninis super intelektas galiausiai atsisuks prieš žmoniją). Kiti teigia, jog mūsų visų laukia utopinė ateitis (skaitmeninis super intelektas padarys žmonių gyvenimus neatpažįstamai geresnius).

Bus arba pasaulio apokalipsė, arba utopinė ateitis, bet ši technologija tiesiog neišvengiama

Kaip be būtų ateityje, įvairūs pažangūs šios srities sprendimai jau seniai nebėra kažkas tiesiai iš mokslinės fantastikos literatūros.

Medicininės diagnozės, žmogaus balso atpažinimas, personalizuotos rekomendacijos ar bepiločiai automobiliai yra tik keletas iš daugelio sričių, kurioms savaiminis sistemos mokymasis bei dirbtinis intelektas daro įtaka jau šiandien.

Visgi, prieš išsiaiškindami kaip šie dalykai pamažu tampa mūsų kasdienio gyvenimo dalimi, šiek tiek nusikelkime į praeitį, kad suprastumėme nuo ko viskas prasidėjo.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/kompiuterija/66459/

Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »