Lietuvos mokslininko tyrimai gali pakeisti robotų ateitį

2024 11 22 21:22

Automatizacija yra neatsiejama šiuolaikinio pasaulio dalis, todėl robotų tikslumas tampa vis svarbesniu veiksniu įvairiose srityse – nuo pramoninės gamybos iki medicinos. Šį rudenį mokslų daktaro diplomą gavęs „Vilnius Tech“ alumnas Marius Šumanas savo doktorantūros studijų metais gilinosi į robotų pozicionavimo klaidų mažinimą, pasitelkdamas inovatyvius mašininio mokymosi metodus.

„Vilnius Tech“ nuotr.
„Vilnius Tech“ nuotr.

Šis darbas ne tik atskleidė, kokius sprendimus siūlo mokslas, bet ir atvėrė galimybes tobulinti senesnes sistemas.

Tikslumas – šiuolaikinės automatikos pagrindas

Temą „Roboto pozicionavimo klaidų kompensavimas taikant gilųjį Q-mokymosi algoritmą“ dr. M. Šumanas pasirinko dėl jos naujumo ir praktinio aktualumo. Be to, mokslininkas tiki, jog jo tyrimai prisidės prie reikšmingų pokyčių automatizacijos srityje.

Disertacijoje dr. M. Šumanas nagrinėjo robotų tikslumo problemą. Mechaninis nusidėvėjimas, išorinės jėgos ir aplinkos veiksniai dažnai lemia pozicionavimo klaidas, kurios mažina robotų judesių patikimumą. Tokie netikslumai gali sukelti problemų gamyboje, ar medicinoje, kur mikrometrų lygio tikslumas yra esminis kriterijus.

„Mes su komanda sukūrėme metodą, naudojantį mašininio mokymosi algoritmų kombinaciją, kuris padeda koreguoti roboto judesius taip, kad jie būtų kuo tikslesni ir patikimesni“, – sako jaunasis mokslininkas.

Disertacijos rezultatai žada ne tik praktinę naudą, bet ir reikšmingą įnašą į mokslo pažangą. Sukurtas metodas yra universalus ir gali būti taikomas įvairiose srityse, kur reikalingas itin didelis tikslumas.

„Šis tyrimas yra puikus pavyzdys, kaip inovatyvios technologijos ir dirbtinis intelektas gali spręsti realias problemas, pagerinti procesus ir prisidėti prie tvarios ateities kūrimo“.

Klaidos – individualios kaip ir patys robotai

Kiekvienas robotas ir jo naudojimo sąlygos yra unikalios, todėl būtina tiksliai identifikuoti bei kompensuoti kinematines klaidas. Kaip pasakoja „Vilnius Tech“ alumnas, disertacijoje buvo siekiama sukurti sistemą, kuri ne tik nustatytų klaidas, bet ir efektyviai jas koreguotų.

„Eksperimentų metu buvo naudojamas robotas su specialia eksperimentine įranga ir inerciniais jutikliais, skirtais duomenų rinkimui apie roboto judesius ir jų tikslumą. Po to surinkti duomenys buvo apdoroti, naudojant gilųjį Q-mokymosi algoritmą, kuris pateikė korekcines koordinates ir žymiai pagerino roboto tikslumą”, – paaiškina dr. M. Šumanas.

Rezultatai patvirtino, kad gilusis Q-mokymosi algoritmas yra veiksmingas, sprendžiant pozicionavimo problemas. Tyrimo metu klaidų kiekis buvo žymiai sumažintas, o tai leidžia tikėtis dar platesnio šio metodo pritaikymo ateityje.

Mokslininkas teigia, kad tokio metodo taikymas galėtų ne tik pagerinti naujų robotų tikslumą, bet ir prailginti senesnių sistemų gyvavimo laiką. Tai neabejotinai prisidėtų prie automatizacijos vystymo ir senesnės įrangos efektyvesnio panaudojimo, ypač pramonėje ir automatizuojant senesnę techniką.

Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Komunikacija tarp robotų ir matymas „kiaurai“: ko galime tikėtis iš lietuvių kuriamų naujos kartos jutiklių?

2024 10 29 13:58

Šiuolaikiniai kariniai konfliktai tampa vis labiau priklausomi nuo vadinamosios elektroninės karybos – kai mūšio lauke pasitelkiamos tokios technologijos kaip ryšio sistemos, radarai ar navigacija. Kariuomenės nuolat ieško sprendimų, kaip ne tik tobulinti savo elektroniką, bet ir slopinti priešo turimas priemones. Šios srities aktualumą ypač parodė naujausi karai Ukrainoje bei Artimuosiuose Rytuose.

Netolstančių geopolitinių grėsmių kontekste Lietuvos mokslininkai taip pat svarsto galimybes prisidėti prie šalies technologinio pasiruošimo. Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) Optoelektronikos skyriaus fizikė dr. Dovilė Čibiraitė-Lukenskienė dirba su aukšto dažnio elektromagnetinėmis bangomis – kurios, tikimasi, svariai pasitarnaus mūsų krašto ir sąjungininkų apsaugai.

Dovilė Čibiraitė-Lukenskienė. FTMC nuotrauka
Dovilė Čibiraitė-Lukenskienė. FTMC nuotrauka

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/rysiai/93755/

Autorius: Simonas Bendžius. Inf. šaltinis: Fizinių ir technologijos mokslų centras

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kinijos humanoidinis robotas yra „greičiausias pasaulyje“ dėl savo patikimų sportbačių poros

2024 10 20 10:25

Mokslininkų pademonstruotas naujas humanoidinis robotas, gali bėgti šiek tiek didesniu nei 8 mylių per valandą (mph) greičiu, tiksliau – 3,6 metro per sekundę (m/s). Tai yra greičiausia iki šiol sukurta tokio tipo mašina, nors toks greitis buvo pasiektas tik su papildoma avalyne.

STAR1 yra Kinijos bendrovės „Robot Era“ sukurtas dvikojis robotas, kurio ūgis – 171 cm (5 pėdos ir 7 coliai), o svoris – 65 kg (143 svarai).

Reklaminiame vaizdo įraše komanda Gobi dykumoje Kinijos šiaurės vakaruose pastatė du STAR1 robotus vienas prieš kitą ir vienam modeliui davė sportbačių porą, norėdama patikrinti, ar tai padės jam bėgti greičiau.

Didelio sukimo momento varikliais ir dirbtinio intelekto (DI) algoritmais aprūpintas STAR1 įveikė įvairias vietoves, įskaitant pievas ir žvyrą, bėgiojo asfaltuotais keliais ir žeme, o didžiausią greitį išlaikė 34 minutes.

Maksimalus 8 mylių per valandą greitis reiškia, kad jis aplenkė „Unitree“ robotą H1, kuris 2024 m. kovo mėn. pasiekė ankstesnį dvikojų robotų greičio rekordą – 7,4 mylių per valandą (3,3 m/s).

Nors STAR1 turėjo avalynę, H1 techniškai nebuvo bėgimo robotas, nes jo abi kojos judėjimo metu vienu metu nepalikdavo žemės.

„Robot Era“ interneto svetainėje rašoma, kad STAR1 naudoja dirbtinio intelekto aparatinę įrangą, kurios duomenų apdorojimo galia siekia 275 trilijonus operacijų per sekundę (TOPS).

Tai daug daugiau nei tipinė dirbtinio intelekto apdorojimo galia, kurią galima rasti daugelyje geriausių nešiojamųjų kompiuterių, kurių sparta svyruoja nuo 45 iki 55 TOPS.

Robotas taip pat turi 12 laisvės laipsnių, kurie reiškia jo sąnarių skaičių ir judesių, kuriuos jis gali atlikti, diapazoną.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Tesla“ pagaliau pristatė ilgai lauktą robotą-taksi

2024 10 15 10:48

Galime sakyti ką norime, tačiau nepaisant rinkodaros ir viešųjų ryšių komandos „Tesla“ įeis į istoriją, kaip labiausiai apkalbama įmonė. Nepraeina nei diena, kad internete nepasirodytų ginčai dėl „Tesla“ ateities, jos produktų ir atvirai pasisakančio vadovo.

Metai iš metų „Tesla“ vadovas Elonas Muskas reklamuoja savarankiškai vairuojančius automobilius, teigdamas, kad tai yra transporto ateitis. Po daugybės kalbų – pagaliau pasirodė ilgai reklamuotas robotaksi. Ketvirtadienį Los Andžele vykusiame renginyje automobilių gamintojas pristatė „Cybercab“.

„Tesla“ pagaliau pristatė ilgai lauktą robotą-taksi

Renginio „We, Robot“ pradžioje „Tesla“ generalinis direktorius E. Muskas įšoko į blizgančią, futuristinės išvaizdos transporto priemonę su drugelio formos durimis, kuri jį nuvežė į sceną. Vėliau jis sakė, kad jo kompanija tikisi pradėti „Cybercab“ gamybą iki 2027 metų ir kad jį bus galima įsigyti už mažiau nei 30 tūkst. JAV dolerių, kas yra maždaug 27,4 tūkst. eurų.

JAV gamintojo pademonstruotas „Cybercab“ turi aptakias šviesų juostas priekyje ir gale, kurios primena pikapo „Cybertruck“, taip pat gilius ratlankius. Jame nėra šoninio vaizdo veidrodėlių ir matomų durų rankenų. Transporto priemonės viduje yra dvi sėdynės, nėra vairo ir pedalų. Tesla pademonstravo minimalistinį interjerą, panašų į „Tesla Model 3“ ir „Model Y“, su dideliu centre įrengtu jutikliniu ekranu.

Kad tokia transporto priemonė būtų patvirtinta eksploatuoti viešuosiuose keliuose, „Tesla“ turėtų bendradarbiauti su JAV saugos reguliavimo institucijomis. Arba galutinis produktas turėtų atitikti federalinius motorinių transporto priemonių saugos standartus, pridedant šoninius veidrodėlius ir kitus privalomus dizaino elementus.

Kompanijos direktorius sakė, kad įsivaizduoja, jog transporto priemonių parko operatoriai įsigytų „Cybercabs“ parką ir juos eksploatuotų, panašiai kaip kai kurie žmonės šiandien naudojasi „Uber“ ar „Lyft“ platformomis. Transporto priemonė neturi kištukinio lizdo, kaip kiti elektromobiliai. Muskas sakė, kad vietoj to joje yra indukcinis – arba belaidis – įkrovimas. Teoriškai tai užtikrintų, kad ji galėtų lengviau įkrauti be žmogaus pagalbos. Taip pat „Tesla“ užsiminė, kaip „Cybercabs“ galėtų būti prižiūrimas tarp važiavimų. E. Muskas parodė vaizdo reportažus, kuriuose robotai siurbia „Cybercab“ sėdynes ir valo jo ekraną.

Be to, „Tesla“ neatskleidė naujų detalių apie verslą, kurį ji ketina kurti siejant robotaksi. Gamintojas taip pat neatskleidė pagrindinių techninių specifikacijų, pavyzdžiui, transporto priemonės nuotolio, akumuliatoriaus dydžio ar įkrovimo greičio.

E. Muskas sakė, kad „Tesla“ į renginį atsivežė 20 tokių robotų, kurie galės plukdyti žiūrovus po „Warner Bros.“ aikštelę, kurioje vyko pristatymas. Tačiau sukurti demonstracinę transporto priemonę, galinčią veikti labai ribotoje ir kontroliuojamoje teritorijoje, nėra tas pats, kas pristatyti automobilį be vairuotojo, galintį judėti mieste. JAV elektromobilių gigantas dar neįrodė, kad jo technologija gali patikimai savarankiškai veikti viešoje aplinkoje, o pademonstravus elegantišką prototipą tai nepasikeis.

„Tesla“ vadovas įsitikinęs, kad bendrovės ateitis daugiausia priklauso nuo dirbtinio intelekto ir robotikos – ne tik nuo elektromobilių pardavimo. Savaeigiai automobiliai, įskaitant asmenines „Tesla“ savininkų transporto priemones ir šį specialiai sukurtą robotaksi, yra šios vizijos pagrindas.

Jau esamų gamintojo elektromobilių autopiloto ir visiško savarankiško vairavimo sistemos toli gražu nėra tobulos, todėl dar neaišku, kaip ši naujoji koncepcija veiks realiame pasaulyje. Tačiau E. Muskas primygtinai tvirtina, kad patys save vairuojantys automobiliai yra ateitis ir taps didžiuliu prekės ženklo pelno šaltiniu.

Net ir po šio pristatymo įmonės laukia daug darbo, kad jos „Cybercab“ galėtų išvažiuoti į viešuosius kelius. Pats E. Muskas yra sakęs, kad „Tesla“ robotaksi paslauga nepradės veikti per vieną naktį. Per „Tesla“ 2024 metų antrojo ketvirčio pelno pokalbį jis sakė, kad naujo koncepto taksi diegimo laikas priklauso nuo technologinės pažangos ir reguliavimo institucijų patvirtinimo“.

Pirmiausia „Tesla“ turės pasiekti, kad jos visiškai savarankiškai važiuojanti technologija būtų tokia, kad galėtų būti neprižiūrima. Pasak E. Musko, „Tesla“ jau maždaug dešimtmetį stovi ant savavaldžio vairavimo technologijos mįslės sprendimo slenksčio. Ketvirtadienį jis sakė, kad dabartinio „Tesla“ parko automobiliai 2025 metais įgis neprižiūrimos autonominės sistemos galimybes Kalifornijoje ir Teksase – dviejose valstijose, kuriose veikia bepiločių transporto priemonių reguliavimo sistemos.

Inf. šaltinis: Telefonai.eu. Autorius: Lina Snarskienė.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

NASA išsiuntė privačioms bendrovėms prašymą eksploatuoti Mėnulio roverį „VIPER“

2024 08 15 10:15

2024 m. rugpjūčio 9 d. NASA paskelbė prašymą pateikti informaciją (RFI) JAV bendrovėms ir institucijoms, ieškančioms naujų partnerių, kurie galėtų perimti „VIPER“ mėnuleigį.

NASA išsiuntė privačioms bendrovėms prašymą eksploatuoti Mėnulio roverį VIPER

Šis prašymas buvo išpranašautas dar liepos 17 d. paskelbus, kad „VIPER“ projektas bus nutrauktas dėl vėlavimo ir pernelyg didelių išlaidų, kurios kėlė grėsmę kitoms mokslinėms ir Mėnulio misijoms.

„VIPER“, akronimas nuo Volatiles Investigating Polar Exploration Rover, buvo skirtas sudaryti gyvybiškai svarbių išteklių, pavyzdžiui, vandens ledo, pasiskirstymo ir koncentracijos žemėlapį nuolat šešėlyje esančiose Mėnulio Pietų ašigalio srityse.

Mėnuleigis turėjo būti paleistas „Astrobotic“ tūpimo aparate „Griffin“, naudojant raketą „SpaceX Falcon Heavy“ pagal NASA komercinių Mėnulio krovinių paslaugų (angl. Commercial Lunar Payload Services, CLPS) programą.

Nepaisant atšaukimo, „VIPER“ beveik baigtas ir jau praėjo kelis svarbius bandymų etapus. Mėnuleigis sėkmingai baigė vibracijos ir akustinių bandymų kampanijas ir įgijo skrydžio kvalifikaciją.

„VIPER“ mokslinė grupė jau parengė išsamų Mėnulio roverio maršrutą, į kurį įtrauktas 139 dienų trukmės maršrutas per keletą nuolat šešėlyje esančių Mėnulio regionų (PSR). Šie regionai ypač įdomūs, nes juose gali būti ledo sankaupų – svarbių išteklių būsimoms Mėnulio tyrinėjimo misijoms.

NASA prašyme teigiama, kad potencialūs partneriai turėtų naudoti dabartinę „VIPER“ formą, neišardydami jos ir pakartotinai nenaudodami atskirų dalių. Agentūros tikslas – išsaugoti šios misijos vientisumą, kad Mėnulio roveris galėtų pasiekti bent dalį savo pradinių mokslinių tikslų.

Atrinkti partneriai turės užbaigti visus likusius bandymus, organizuoti integraciją ir nusileidimą Mėnulyje, vykdyti mokslinę ir tyrimų kampaniją ir viešai skelbti surinktus duomenis.

NASA taip pat aiškiai nurodė, kad partneriai turės pateikti išsamią informaciją apie tai, kaip jie ketina vykdyti misiją, kokių išteklių jiems reikės iš Agentūros ir kaip „VIPER“ gali prisidėti ne tik prie NASA mokslinių tikslų, bet ir prie kitų antrinių tikslų.

Galutinis terminas atsakyti į prašymą yra 2024 m. rugsėjo 2 d., tačiau NASA taip pat planuoja atskirais kanalais išnagrinėti tarptautinio bendradarbiavimo galimybes.

Sprendimą atšaukti „VIPER“ NASA priėmė kaip būtiną žingsnį siekiant apsaugoti kitas svarbias CLPS programos misijas. Nutraukus šį projektą, bus sutaupyta mažiausiai 84 mln. dolerių, tačiau ši suma gali išaugti, jei atliekant aplinkosaugos bandymus Mėnulio roveris susidurs su naujomis problemomis.

NASA Mokslo misijų direktorato asocijuotojo administratoriaus pavaduotojas tyrimams Džoelis Kearnsas (Joel Kearns) paaiškino, kad negalima ignoruoti problemų aptikimo rizikos atliekant termo-vakuuminius bandymus, nes šiuose bandymų etapuose dažnai aptinkami defektai, kuriuos reikia brangiai taisyti.

Tačiau „VIPER“ mokslinė grupė pabrėžė, kad mėnuleigis daugumą svarbiausių bandymų atlaikė be didesnių problemų, o likusių lėšų pakaks bet kokioms nenumatytoms išlaidoms padengti.

Šiuo metu planuojama, kad Astrobotic’s Griffin landeris, pirminis „VIPER“ nešėjas, į Mėnulį turėtų nuskristi 2025 m., tačiau su masės imitatoriumi laive. Tačiau NASA jau patikino „Astrobotic“, kad į likusią erdvę galės patalpinti komercinius naudinguosius krovinius ir galbūt rasti kitų žmonių anksčiau „VIPER“ užimtai erdvei.

Neaišku, ar „Griffin“ laive išliks paleidimo galimybė, net jei kas nors sugebės atsiliepti ir įvykdyti NASA prašymą.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Robotas odontologas atliko pirmąją pasaulyje žmogaus operaciją

2024 08 05 13:11

Bostone įsikūrusi bendrovė „Perceptive” paskelbė sukūrusi robotą, kuris gali veiksmingai atlikti odontologo užduotis. Be to, šis robotas neseniai pirmą kartą atliko dantų operaciją žmogui.

Robotas odontologas atliko pirmąją pasaulyje žmogaus operaciją
Asociatyvi nuotr.

Jai atlikti prireikė 8 kartus mažiau laiko nei tuo atveju, jei ją atliktų odontologas.

Sistemą sudaro 3D tūrinis skeneris, kuris, naudodamas optinę koherentinę tomografiją, sukuria detalų paciento burnos 3D modelį. Todėl ėduonis aptinkamas automatiškai ir maždaug 90 proc. tikslumu.

Remdamiesi vaizdais, pacientas ir odontologas nustato būtiną gydymą. Priėmus sprendimą, robotas imasi darbo.

Paprastai vainikėlių uždėjimo procedūra trunka apie 2 valandas ir odontologas ją skirsto į 2 vizitus. Naudojant robotą, toks pat darbas atliekamas per vieną apsilankymą ir vos per 15 minučių!

Roboto veiksmų tikslumas primena itin modernių CNC staklių tikslumą. Kūrėjai garantuoja, kad prietaisas yra visiškai saugus žmonėms, o pats faktas, kad pavyko atlikti pirmąją visiškai robotizuotą procedūrą, yra tikras proveržis dantų chirurgijoje.

Šiuo metu „Perceptive“ projektas dar negavo reguliavimo institucijų patvirtinimo, tačiau darbai jau vyksta. Roboto įvedimo į rinką terminas nenustatytas. Tikėtina, kad prietaisas bus tobulinamas ir derinamas, todėl tik po kelerių metų jį savo kasdieniame darbe galės naudoti odontologai.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Greičiausias pasaulyje statybų robotas „Hadrianas X“ pastato namą per dvi dienas

2024 07 22 08:51

Australijos bendrovės FBR inžinierių sukurtas robotas turi gana retą profesiją – jis yra mūrininkas. Įspūdingo dydžio (32 metrai), tačiau jis demonstruoja įspūdingą darbo našumą.

Greičiausias pasaulyje statybų robotas „Hadrianas X“ pastato namą per dvi dienas

Persikėlęs iš Australijos į Floridą, robotas pastatys 10 gyvenamųjų namų kvartalą, prie kiekvieno namo sugaišdamas ne daugiau kaip dvi dienas.

Robotą mūrininką sudaro dvi dalys – sunkvežimis, kuriame laikomos plytos, ir „Hadrian X“ klojėjo ranka.

Jo našumas – 500 plytų blokų per valandą. Blokeliai vienas po kito paduodami pro specialų lataką, tada padengiami specialiais klijais, kurie pakeičia tradicinį skiedinį, ir manipuliatoriaus pagalba montuojami į trijų aukštų sieną. Darbai gali būti atliekami visą parą.

Prieš pradedant statyti 10 namų, Fort Meyerso aikštelėje Floridoje bus atliekami roboto mūrininko priėmimo bandymai. Jei projektas bus sėkmingas, FBR tikisi sudaryti didelę sutartį dėl 300 „Hadrian X“ tiekimo JAV.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

NASA į Marsą nori nusiųsti „Marsbee“

2024 07 17 20:28

Marso tyrinėjimas yra sunki užduotis dėl sunkių sąlygų. NASA skyrė finansavimą „Marsbee“ projektui, kuris gali šiek tiek tai palengvinti. Jei projektas pasiteisins, į Raudonąją planetą keliaus robotų bičių spiečius.

Skyrius: Mūsų naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Robotas 01 ruošiasi dirbti BMW gamykloje

2024 07 08 21:06

Prieš kurį laiką „Figure” paskelbė, kad bendrovės sukurtas humanoidinis robotas 01 pradėjo dirbti vienoje iš BMW gamyklų. Prieš tai vyko ilgi mokymai, užfiksuoti „YouTube” vaizdo įraše.

„Robotas 01“ ruošiasi dirbti BMW gamykloje

Robotas 01 – tai naujos kartos nehumanoidinio surinkimo robotas. Nuo savo pirmtakų jis ryškiai skiriasi ne tik išvaizda, bet ir gebėjimu reaguoti į žmogaus kalbą, kurį užtikrina „OpenAI“ kalbos modelis.

01 įgūdžiai yra prastesni nei bendrosios paskirties humanoidų, tačiau jo kūrėjai to nesiekė. Jis yra sukurtas atlikti paprastas, naudingas operacijas – pavyzdžiui, dirbant prie automobilių gamyklos surinkimo linijos.

Viename iš paskelbtų vaizdo įrašų matyti, kaip robotas išmoksta suimti dideles sudėtingas dalis naudodamas guminius pirštų antgalius ir netgi jas judina neliesdamas gretimų objektų. Robotas 01 teisingai reaguoja į netikslų detalės padėjimą, išlygina ją ir rankos nugarėle pastato į teisingą padėtį.

Kūrėjai dar turi daug darbo, kad įveiktų judesių lėtumą ir neapibrėžtumą ir patobulintų dirbtinį intelektą bei jo profesinius įgūdžius. Tik tada bus galima masiškai gaminti veikiančius humanoidinius robotus.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Vienu žingsniu arčiau žmogaus: japonai sukūrė gyvų ląstelių odą robotams – mokės ir šypsotis

2024 07 05 20:58

Japonijos mokslininkai rado būdą, kaip prie robotų veidų pritvirtinti gyvą odą, kad jie galėtų tikroviškiau šypsotis ir demonstruoti kitas žmogui būdingas veido išraiškas. Tam naudojama gyvų ląstelių oda, kuri pati gali atsistatyti, jei yra pažeidžiama, rašo BBC.

Vienu žingsniu arčiau žmogaus: japonai sukūrė gyvų ląstelių odą robotams – mokės ir šypsotis
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Tokijo universiteto profesorius Shoji Takeuchi su komanda sukūrė sprendimą, kaip kopijuojant žmonių audinių struktūras sukurti dirbtinę odą ir pritvirtinti ją prie roboto.

Tyrėjai teigia, kad tai atveria kelią tikroviškų, judančių humanoidų su savaime atsinaujinančia oda, kuri būtų apsaugota nuo suplyšimo, rašo BBC.

Anksčiau S. Takeuchi sukūrė vaikščiojančius mini robotus, naudodamas 3D spausdintuvu laboratorijoje užaugintą mėsą, dirbtinę odą ir biologinį raumenų audinį.

Dirbtinė oda gaminama laboratorijoje, naudojant gyvas ląsteles. Ji ne tik minkšta, kaip tikra oda, bet ir gali pati atsistatyti, jei įsipjaunama, teigia mokslininkai.

Tačiau ankstesni bandymai ją pritvirtinti buvo sudėtingi.Komanda bandė naudoti mažus kabliukus, tačiau šie, robotui judant, pažeisdavo odą, rašo BBC.

Tuomet tyrėjai robote išgręžė daugybę mažų skylučių ir užtepė gelio su kolagenu, o tada ant viršaus uždėjo dirbtinės odos sluoksnį. Tai pasirodė tinkamas sprendimas šioje kūrimo stadijoje – gelis užkemša skylutes ir tvirtai pririša odą prie roboto.

Tyrėjai teigia, kad prireiks dar daug metų bandymų, kad ši technologija taptų kasdienybe.

„Kitas svarbus iššūkis – sukurti į žmogų panašią išraišką integruojant į roboto vidų sudėtingas mechanizmus arba raumenis“, – sakė profesorius S.T akeuchi.

Tačiau šis darbas taip pat gali būti naudingas atliekant odos senėjimo, kosmetikos ir chirurginių procedūrų, įskaitant plastinę chirurgiją, tyrimus, nurodo rašo BBC.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »