„Northrop Grumman“ sukūrė sunkųjį povandeninį droną „Manta Ray“

2024 04 16 12:53

Viena didžiausių Pentagono rangovų, karinės pramonės bendrovė „Northrop Grumman“ visame pasaulyje žinoma kaip raketinių ginklų, oro gynybos sistemų, elektronikos, laivų ir orlaivių gamintoja.

Kita jos veiklos sritimi netrukus gali tapti robotizuotų povandeninių transporto priemonių gamyba. Neseniai „Northrop Grumman“ pristatė pirmąjį užbaigtą prototipą, sukurtą DARPA užsakymu.

„Northrop Grumman“ nuotr.

Įspūdingo dydžio ir didelių techninių privalumų („Manta Ray“ specifikacijos įslaptintos) turintis sklandytuvas autonominiu režimu vykdys sudėtingas povandenines misijas dideliu atstumu.

Povandeninis dronas savyje derina natūralaus prototipo hidrodinamiką su šiuolaikinių technologijų pasiekimais. Yra žinoma, kad vykdant savo misijas jis gabens įvairius naudinguosius krovinius, akcentuojant ne greitį, o veikimo nuotolį.

„Manta Ray“ bus naudojamas praktiškai išbandyti pažangias povandenines technologijas, įskaitant energiją taupančias technologijas.

Vienas iš jam prieinamų metodų – „užmigti“ hibernacijos (energijos taupymo) režimu. „Manta Ray“ yra modulinės konstrukcijos, todėl jį galima gabenti penkiuose jūriniuose konteineriuose ir prireikus surinkti bet kurioje vietoje.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Ateities kurjeris „Ringbot“ – roboto transporterio prototipas miesto aplinkai

2024 04 06 13:50

Ilinojaus universiteto profesorius Juchenas Kimas ir jo kolegos sukūrė miesto aplinkai pritaikyto roboto transporterio prototipą. Naujiena pavadinta „Ringbot“ ir pasižymi tuo, kad ją sudaro tik vienas siauras ratas.

Dėl to robotas gali važiuoti per transporto spūstis ir greičiau manevruoti tankiai užstatytose teritorijose pristatydamas prekes.

Šią idėją įkvėpė filmas „Žvaigždžių karai“, o Kimą taip pat įkvėpė Ciuricho ETH robotas „ANYmal“, kurio ratai gali užsifiksuoti ir virsti vaikščiojančiomis kojomis.

„Ringbot“ tik važiuoja, bet taip pat turi dvi ištraukiamas kojas, skirtas balansuoti judant, suktis ir atlikti kitus sudėtingus manevrus. Jų padedamas robotas taip pat gali pats pakilti nukritęs.

Anglies ir nailono ratuko išorėje yra standus elastomerinis dangtelis, o viduje – paviršius su dantukais, kad jis liestųsi su varikliais. Jų yra du, sujungti lanksčia jungtimi, kurios ilgį galima keisti, kad variklius būtų galima priartinti arčiau ar toliau vienas nuo kito ir taip keisti svorio centrą bei pusiausvyrą atliekant įvairius judesius. Kiekvienas iš variklių turi kojelę, kuri gali nutolti nuo rato plokštumos ir užimti skirtingas padėtis.

„Ringbot“ judėjimo greitis ribojamas iki 5 km/h, prototipas valdomas nuotoliniu būdu. Ateityje jį pakeis autopilotas, robotas gaus navigacinę sistemą, kameras ir jutiklius aplinkinei erdvei stebėti. Gali būti, kad kojų skaičius padidės, kad jis galėtų vaikščioti ir lipti per nedideles kliūtis.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Gyvūnus atbaidantis robotas-šuo Aliaskoje padės sumažinti lėktuvų ir migruojančių paukščių susidūrimus

2024 04 05 10:30

Antrajame pagal dydį Aliaskos oro uoste migruojančius paukščius ir kitus laukinius gyvūnus planuojama atbaidyti pasitelkus maždaug labradoro dydžio robotą be galvos, skelbia „Sky News“.

Aliaskos transporto ir viešųjų paslaugų departamentas pranešė, kad robotas bus dislokuotas Fairbankso oro uoste, kad „padidintų ir sustiprintų saugumą ir operacijas“.

Paskelbtos nuotraukos, kuriose matyti, kaip robotas, pavadintas „Aurora“, lipa uolomis, kyla laiptais ir mirksėdamas žaliomis šviesomis atlieka kažką panašaus į šokį. Šie šokio įgūdžiai bus panaudoti migruojančių paukščių sezono metu, kai „Aurora“ imituos plėšrūnų judesius, kad paukščiai ir kiti laukiniai gyvūnai neapsigyventų šalia lėktuvų pakilimo aikštelių.

Ryanas Marlow, Transporto departamento programų vadovas, sakė: „Vienintelis tikslas – veikti kaip plėšrūnui ir leisti mums iššaukti laukinių gyvūnų reakciją nenaudojant kitų priemonių.“

Planuojama, kad „Aurora“ kas valandą patruliuos lauko teritorijoje netoli pakilimo ir nusileidimo tako, kad būtų išvengta žalingų lėktuvų ir laukinių gyvūnų susidūrimų.

Pranešama, kad robotą galima užmaskuoti kaip kojotą ar lapę keičiant nuimamus skydelius.

Inf. šaltinis: LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

„Apollo Android“ robotai jau dirba „Mercedes“ gamykloje

2024 03 21 14:18

„Mercedes-Benz“ savo gamykloje Vengrijoje, kur trūksta darbo jėgos, pradėjo naudoti humanoidinius robotus. Projektas pradėtas bendradarbiaujant su JAV įmone „Apptronik“.

Robotai „Apollo“ pakeis žmones ir atliks padėjėjų funkcijas. Tikimasi, kad gamybos linijoje jiems bus pavesta pristatyti reikiamus komponentus iš sandėlių ir prieš tai juos patikrinti.

„Apollo Android“ robotai jau dirba „Mercedes“ gamykloje
„Apptronik“ nuotr.

Modulinis humanoidas „Apollo“ pirmą kartą pristatytas 2023 m. rugpjūtį. Jis sveria 73 kilogramus ir yra 172 centimetrų aukščio, todėl gali perkelti iki 25 kilogramų sveriančius krovinius. Androidui maitinti naudojamos keičiamos baterijos, kurių talpos pakanka 4 valandoms aktyvaus darbo.

Viena iš pagrindinių „Apptronik“ savybių – „unikali jėgos valdymo sistema“. Ją naudojant užtikrinama, kad robotas kuo saugiau judėtų šalia žmonių.

„Mercedes-Benz“ vadovybė šį projektą vertina kaip puikią galimybę ištirti robotų galimybes pakeisti darbo jėgą. Šiandien galima sėkmingai robotizuoti daugiausiai darbo jėgos reikalaujančius, pavojingus ir monotoniškus procesus.

Bendrovės „Apptronik“ generalinis direktorius Džefas Kardenas mano, kad Vokietijos automobilių milžinės patirtimi netrukus paseks ir kitos didžiosios bendrovės.

Ekonomistų prognozėmis, iki 2030 m. pramoninių robotų-humanoidų rinka pasieks 38 mlrd. dolerių.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Šveicarų sukurtas robošuo vikrumu ir sumanumu artėja prie tradicinio šuns

2024 03 16 10:48

Mokslininkai, naudodami dirbtinio intelekto neuroninius tinklus, išmokė šunį-robotą naujų triukų, kad jis galėtų pats lipti ant medinių dėžių ir šokinėti tarp jų, rašo livescience.com.

Šveicarijos federalinio technologijos instituto mokslininkai, pasitelkę dirbtinį intelektą (DI), išmokė keturkojį, į šunį panašų robotą įveikti parkūro trasą iki 8 km/val. greičiu.

Naujoje filmuotoje medžiagoje keturkojis robotas, pavadintas „ANYmal“, užlipa ant 1 metro aukščio medinės dėžės ir peršoka tokio pat atstumo tarpą tarp dviejų didelių medinių dėžių. Jis taip pat sėkmingai nulipa nuo vienos iš jų.

Robotas išmoko vikriai atlikti įvairius manevrus, įskaitant vaikščiojimą, pritūpimą, lipimą ir šokinėjimą, o tai, pasak mokslininkų, vieną dieną galėtų padėti jam įveikti fizines kliūtis per paieškos ir gelbėjimo misijas.

Šio robotinio šuns mokymo metodus mokslininkų komanda aprašė kovo 13 d. žurnale „Science Robotics“ paskelbtame tyrime.

„Siekdami prilygti parkūrininkų vikrumui, galime geriau suprasti kiekvieno komponento <…> apribojimus, apeiti tuos apribojimus ir apskritai padidinti mūsų robotų galimybes“, – rašo mokslininkai.

Tai savo ruožtu „atveria kelią daugeliui naujų taikymo sričių, pavyzdžiui, paieškos ir gelbėjimo darbams sugriuvusiuose pastatuose ar sudėtingose gamtinėse vietovėse“.

Dauguma šunų robotų, tokių kaip žymios kompanijos „Boston Dynamics“ produktas „Spot“, neturi tokio vikrumo lygio, pažymėjo mokslininkai.

Naudodama neuroninius tinklus – dirbtinio intelekto architektūros formą, kai mašininio mokymosi algoritmai organizuojami panašiai kaip neuronai žmogaus smegenyse – komanda išmokė „ANYmal“ geriau suvokti, judėti ir orientuotis, rašo livescience.com.

Po to, kai robotas buvo apmokytas parkūro treniruočių imitacinėje programoje, jis sugebėjo įveikti tikrąją trasą, kaip parodyta vaizdo įraše. Robotas taip pat vikriai palindo po stalais.

Mokslininkai pažymėjo, kad robotas dar nebuvo išbandytas imituojamoje nelaimės aplinkoje, tačiau teigė, kad jie planuoja robotą toliau tobulinti, kad pagerintų jo judrumą.

Inf. šaltinis: 15min.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kinijos robotas „Unitree Android H1“ pasiekė pasaulio greičio rekordą

2024 03 08 12:31

Kinijos robotų kūrėja „Unitree Robotics“ tobulina savo pažangiausią humanoidinį robotą, kuris jau dabar demonstruoja nuostabų vikrumą. Šis androidas jau pasiekė greičio rekordą tarp humanoidinių robotų – ant lygaus paviršiaus jis pagreitėjo iki 11,9 km per valandą.

Kinijos robotas „Unitree Android H1“ pasiekė pasaulio greičio rekordą

Be to, jis užtikrintai įveikia laiptus, derindamas nusileidimą su sukimu, ir šoka, parodydamas, kaip gerai koordinuoja savo judesius. „Unitree Android H1„ taip pat įvaldė šuolius iš stovimos padėties į aukštį. „Unitree“ pasiekimai ne tik įspūdingi, bet ir gerokai lenkia esamus konkurentus.

Svarbu tai, kad Unitree Android H1 kojas suka ne hidraulinės pavaros, o įprasti M107 elektros varikliai. Robotas išlaiko pusiausvyrą net tada, kai jį bandoma apversti.

Jis atlieka apskritiminį aplinkinės erdvės skenavimą su „Intel RealSense D435i“ kamera, kurią papildo „Livox MID360“ lidar modulis ir gylio jutiklis. Duomenims apdoroti naudojama pora „Intel Core i7“ lustų.

Tačiau kol kas H1 yra tik prototipas, skirtas tolesniems tyrimams ir plėtrai. Jo galimybės bus tobulinamos, kol bus pradėta masinė gamyba. Tikimasi, kad robotas rinkoje pasirodys po 3-10 metų, o jo kaina bus ne mažesnė kaip 90000 JAV dolerių.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Kinai demonstruoja savo technologinę pažangą: pristatytas dirbtiniu intelektu aprūpintas šuo robotas

2024 03 03 12:13

Barselonoje vyko kasmetinė „Mobile World Congress“ technologijų paroda, kurios metu kompanijos pristatė naujausius savo produktus. Jau pirmąją dieną buvo galima išvysti gausybę naujienų, o kai kurios bendrovės demonstravo ir išskirtinius produktus.

Kinai demonstruoja savo technologinę pažangą: pristatytas dirbtiniu intelektu aprūpintas šuo robotas

Įvairiausi robotai jau seniai nėra didžiulė naujiena technologijų pasaulyje. Kai kurie gamintojai kuria tokius sprendimus tam, kad pademonstruotų savo technologinę pažangą. Ne išimtis tapo ir Kinijos bendrovė „Tecno“, kuri pristatė šunį robotą „Dynamic 1“.

Šuns roboto dizainą įkvėpė vokiečių aviganis, o jo tikslas - teikti išmaniąsias namų pramogas, pagalbą, ir mokyti. „Tecno“ atstovų teigimu, tai bus „tobulas ateities kompanionas, panašus į naminį gyvūnėlį“. Pažvelkime į šio roboto technines savybes.

„Tecno Dynamic 1“ sukimo momentas yra 45 Nm/kg, todėl šuo gali be vargo lipti laiptais. Jis taip pat gali pasilenkti ir duoti leteną. Čia naudojama ir „AI HyperSense Fusion“ sistema, o taip pat ir „Intel Real Sense D430“ gylio kamera, kuri rūpinasi stabiliu judrumu, leidžiančiu atpažinti kliūtis ir jas apeiti. Šio roboto veikimą palaiko neįvardintas 8 branduolių „Arm“ procesorius.

Robotas šuo turi 64 GB vidinę atmintinę, „Wi-Fi 6“ ir „Bluetooth 5.2“ ryšį ir gali būti valdomas per išmaniojo telefono programėlę, tačiau joje taip pat palaikomas nuotolinis valdymas ir balso komandos. „Dynamic 1“ veikia su 15 000 mAh baterija, kuri užtikrina 90 minučių veikimo laiką, o kad būtų minimali prastova - jį galima keisti ir įkrauti atskirai.

„Tecno“ atstovai pažymi ir tai, jog naujasis „Dynamic 1“ sukurtas ne tam, kad konkuruotų su „Boston Dynamics“ gaminiais. Teigiama, kad šio šuns pristatymas yra skirtas pademonstruoti bendrovės inovacines galimybes pažangiosios robotikos ir dirbtinio intelekto srityje.

Inf. šaltinis: Telefonai.eu. Autorius: Lukas Snarskis.

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Lietuvos moksleivių robotikos komanda ir toliau stebina Europą – aplenkę 73 komandas lietuviai keliauja į pasaulio finalą JAV

2024 03 02 10:20

Vasario pabaigoje Kauno KTU gimnazijos moksleivių robotikos komanda „Robo-Tech“ Bredoje, Nyderlanduose laimėjo „First Tech Chalenge“ robotų finalą. Pirmą kartą Lietuvos istorijoje šalies atstovai pateko į pasaulio geriausių komandų lygą. Kauniečių komanda dėl pasaulio čempiono vardo jau šių metų balandį varžysis JAV mieste Hiustone.

Lietuvos moksleivių robotikos komanda ir toliau stebina Europą – aplenkę 73 komandas lietuviai keliauja į pasaulio finalą JAV

„Robo-Tech“ komandos kapitonas, KTU gimnazijos vienuoliktokas, Jonas Galminas džiaugiasi iškovotu kelialapiu į Hiustoną, nes išsipildė komandos svajonė – atstovauti Lietuvą pasaulio robotikos čempionate.

Jonas – pagrindinis roboto architektas ir važiavimo strategas. Jo sukurtas robotas važiavo greitai, užduotis atliko tiksliai, o strateginiai žaidimo sprendimai padėjo iškovoti pergalę. Ne mažiau prie pergalės prisidėjo Jono klasės draugas Vytautas Butėnas, kuris buvo atsakingas už programavimą bei roboto autonominį važiavimą. Varžybų metu net keli teisėjai stebėjosi Vytauto sukurtu programiniu kodu.

FTC robotų varžybos pradėtos rengti dar 1990 m. JAV. Varžybų esmė – per du mėnesius sukurti robotą, kuris per 2,5 minutės atliktų kuo daugiau užduočių. Užduotys kiekvienais metais keičiamos ir yra vertinamos taškais. Laimi robotai, kurie per 2,5 minutes važiavimą surenka daugiausiai taškų.

Šiuo metu visame pasaulyje šiose varžybose dalyvauja net 6911 komandų iš beveik 100 pasaulio šalių. Hiustone vykstančiame finale varžysis 192 pajėgiausios pasaulio komandos iš viso pasaulio. „Robo-Tech“ komanda šiuo metu pasauliniame reitinge yra tarp 1 proc. geriausių pasaulio komandų.

Inf. šaltinis: pranešimas spaudai

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Žmonijos ateitis – santykiai su robotais? Dalis lietuvių įsitikinę, kad galėtų juos pamilti

2024 02 22 12:42

Roboto ir žmogaus santykiai jau seniai jaudino populiariąją kultūrą. Šiuolaikinėje visuomenėje augant vienišumui, tai vis labiau tampa realybe: sparčiai didėja robotų-kompanionų, padedančių buityje, ir robotų-humanoidų, stebėtinai panašių į žmones, pasiūla. Jie buvo sukurti ir anksčiau, tačiau tobulėjantis dirbtinis intelektas robotus sužmogino.

Žmonijos ateitis – santykiai su robotais? Dalis lietuvių įsitikinę, kad galėtų juos pamilti
Asociatyvi DI sugeneruota „Pixabay“ nuotr.

Kaip LRT KLASIKAI atskleidžia Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakultete dirbantis sociologas Linas Jakučionis, Lietuvoje vykdytos apklausos rodo, jog kai kurie žmonės dabar net įsivaizduotų save įsimylint robotą arba robotą įsimylint žmogų. Visgi kiti ekspertai pabrėžia – žmogaus santykiai su robotu sukeltų iššūkių socialine prasme.

Skaitykite daugiau: http://www.elektronika.lt/straipsniai/pazintiniai/90617/

Inf. šaltinis: LRT Klasikos laida „Šviesi ateitis“, LRT.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Į žmones panašūs robotai „1X Eve“ visiškai savarankiškai atlieka namų užduotis

2024 02 15 09:50

Norvegijos robotų gamintojas „1X“ pademonstravo savo „Eve“ modelio, kuris gali atlikti kelias operacijas visiškai autonominiu režimu, galimybes.

Bendrovė pabrėžė, kad demonstraciniame vaizdo įraše rodomi robotai nebuvo nuotoliniu būdu valdomi žmonių, ruošiant medžiagą nebuvo naudojami jokie montažiniai intarpai, vaizdo pagreitinimas ar užprogramuotos sekos – mašinos buvo valdomos neuroniniais tinklais be žmogaus įsikišimo.

Kompaniją „1X“ parėmė „OpenAI“, suteikusi 25 mln. dolerių pirmam finansavimo etapui, o po to – 100 mln. dolerių antrajam.

„1X“ humanoidiniai robotai atrodo gana kukliai, palyginti su „Tesla“, „Figure“, „Sanctuary“ ir „Agility“: „Eve“ neturi kojų ar vikrių rankų.

Šis robotas juda ant trijų ratų platformos, o jo rankų galuose įtaisyti palyginti paprasti valdikliai.

Kad robotai atrodytų estetiškai, jie aprengti žmogaus drabužiais, o ant galvos turi LED ekraną su animuotu besišypsančiu veidu.

„1X“ taip pat kuria labiau į žmogų panašų robotą „Neo“, kuris juda ant dviejų kojų ir gali pasigirti gražiomis rankomis, tačiau „Eve“ pakako pademonstruoti pagrindines jo galimybes.

Visos šios užduotys daugiausia apsiribojo navigacija po kambarį ir daiktų perkėlimu iš vienos vietos į kitą. Tačiau realybėje 1X Eve pasirodė esantys stebėtinai pajėgūs, palyginti su kitais robotais.

Jie deda daiktus į dėžes ir padėklus, pakelia žaislus nuo grindų, įkrauna save rankomis įjungdami maitinimo laidą ir atjungdami jį, kai nebereikia, ir atidaro priešais save esančias duris, jei reikia įeiti į gretimą kambarį.

Kompanijos „1X“ inžinieriai, naudodami vaizdo demonstracijas ir nuotolinį valdymą, išmokė 30 „Eve“ robotų atlikti įvairias pagrindines užduotis – šios operacijos buvo perkeltos į pagrindinį dirbtinio intelekto modelį ir patobulintos, kad tiktų konkrečiai aplinkai. Sistema sumažino užduotis iki konkrečių veiksmų, kuriuos atliko robotai.

Pasak kūrėjų, galutinį komercinių roboto versijų etapą bus galima atlikti vietoje, klientų patalpose. Pirmiausia operatoriui gali tekti pačiam pademonstruoti sistemai reikiamą veiksmų seką – gilaus mokymosi sistema pakartotinai atliks užduotį per modeliavimo sistemą, atsižvelgdama į įvairius atsitiktinius veiksnius, ir paruoš robotus tiesioginiam darbui.

Inf. šaltinis: MoksloTaskas.lt

Skyrius: Robotikos naujienos | Autorius: error | Komentuoti

Sekantis puslapis »